Německá značka Glas zanikla před 50 lety. Připomeňte si její unikátní miniauta i Glaserati
19
/
72
Prohlédnout znovu
Německá značka Glas zanikla před 50 lety. Připomeňte si její unikátní miniauta i Glaserati
Německá značka Glas zanikla před 50 lety. Připomeňte si její unikátní miniauta i Glaserati
|
acz
Skútry Goggo s motory ILO dostaly jméno po nejmladším potomku rodiny Glasů.
|
acz
Sériová výroba Goggomobilů začala v roce 1955. Typové označení bylo podle objemu motoru T250, T300 nebo T400.
|
acz
Malý "Goggo", tak se mu v Německu říkalo, měl rozvor pouhých 1800 mm a na délku měřil 2900 mm.
|
acz
Kresba prozrazuje umístění vzduchem chlazeného dvouválce vzadu a náhradního kola v předním zavazadlovém prostoru.
|
acz
Australská firma Buckle Motors vyrobila kolem sedmi stovek malých sportovních vozítek Goggomobil Dart se sklolaminátovou karoserií.
|
acz
Kupé Goggomobil TS s uspořádáním sedadel 2+2 se začalo vyrábět v roce 1957. Dodávalo se ve verzích TS250, TS300 a TS400, lišících se velikostí motoru.
|
acz
V omezeném množství se model TS vyráběl také jako kabriolet se stahovací plátěnou střechou.
|
acz
Větší Goggomobil T 600/700 se začal vyrábět od července 1958. Měl moderní samonosnou karoserii s panoramatickým čelním sklem a širokou mřížkou chladiče.
|
acz
Užitkovou verzi Goggomobil TL (také se mu říkalo Transporter) využívala hlavně německá pošta.
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Glas Isard T700 (1958)
|
acz
Aby se "velký Goggomobil" více odlišil od svých malých bratříčků, dostal od roku 1959 jméno Glas Isar T 600 resp. T 700.
|
acz
dvoudveřovém (na obrázku) a třídveřovém provedení.
|
acz
V roce 1964 byly "sebevražedné" dveře se závěsy vzadu nahrazeny dveřmi otevíranými po směru jízdy. Goggomobil T250 na obrázku je vystaven v dopravním muzeu Sinsheim.
|
acz
Glas 1300 GT Coupe (1964)
|
acz
Glas 1300 GT Coupe (1964)
|
acz
Glas 1300 GT Coupe (1964)
|
acz
Glas 1300 GT Coupe (1964)
|
acz
Glas 1300 GT Coupe (1964)
|
acz
Glas 1700 (1964)
|
acz
Glas 1700 (1964)
|
acz
Glas 1700 (1964)
|
acz
Glas 1004 Limousine (1965)
|
acz
Glas 1004 Limousine (1965)
|
acz
Glas 1004 Limousine (1965)
|
acz
Glas 1004 Limousine (1965)
|
acz
Glas 1300 GT Cabriolet (1965)
|
acz
Glas 1300 GT Cabriolet (1965)
|
acz
Glas 1300 GT Cabriolet (1965)
|
acz
Glas 1300 GT Coupe (1965)
|
acz
Glas 1300 GT Coupe (1965)
|
acz
Glas 1300 GT Coupe (1965)
|
acz
Glas 1304 Limousine (1965)
|
acz
Glas 1304 TS Limousine (1965)
|
acz
Glas 1700 GT Coupe (1965)
|
acz
Glas 1700 GT Coupe (1965)
|
acz
Glas 1700 GT Coupe (1965)
|
acz
Glas S 1304 Cabrio (1965)
|
acz
Pod kapotou měl Glas 2600 V8 kapalinou chlazený čtyřdobý vidlicový osmiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů, objemem 2 580 cm3 a maximálním výkonem 150 k.
|
acz
Přídi dominovaly velké obdélníkové světlomety v chromovaných rámečcích a dopředu vystupující mřížka chladiče, protažená až pod světlomety.
|
acz
Ve středu přední masky byl v malém rámečku umístěn znak automobilky Glas se stylizovaným písmenem "g".
|
acz
Třílitr se lišil od modelu 2600 jen číslicí 3000 a symbolem V8 na bocích před dveřmi.
|
acz
Ve stupňovité zádi byl umístěn velký zavazadlový prostor s vysokou nakládací hranou.
|
acz
Horní hrana zádi byla vytvarována do malého spoileru. Vozy s nápisem Glas 3000 byly brzy vystřídány modely BMW-Glas.
|
acz
Glas 1304 CL (1966)
|
acz
Glas 1304 CL (1966)
|
acz
Čtyřmístné kupé Glas 2600 V8 mělo dvoudveřovou karoserii s velkými okny a tenkými střešními sloupky.
|
acz
Glas 2600 V8 (1966)
|
acz
Glas 2600 V8 (1966)
|
acz
Glas 2600 V8 (1966)
|
acz
Studie kupé z roku 1967 se splývavou zádí (fastback) BMW 3000 V8 s mechanikou Glas V8, jehož karoserii navrhl Pietro Frua.
|
acz
Kupé Frua bylo vyrobeno v jediném exempláři. Do sériové výroby dostalo přednost kupé BMW 3.0 CS (E9).
|
acz
Tento interiér patří studii Frua, ale skoro stejný, včetně kapličky s přístroji před volantem, měly i sériové BMW-Glas 3000 V8.
|
acz
BMW Glas 3000 (1967)
|
acz
Kupé Glas 3000 V8 mělo motor s objemem zvýšeným na 2 982 cm3. Maximální výkon se tím zvýšil na 160 koní.
|
acz
Kupé BMW-Glas 3000 V8 se vyrábělo od září 1967 do května 1968.
|
acz
BMW Glas 3000 (1967)
|
acz
Vzadu byl k nápisu Glas 3000 přidán znak BMW. BMW Glas 3000 V8 se prodávalo za 23 850 marek.
|
acz
BMW Glas 3000 (1967)
|
acz
BMW Glas 3000 (1967)
|
acz
Jedinou změnou na přídi bylo odstranění znaku Glas z rámečku v přední masce a přidání "vrtulového" znaku BMW na kapotu.
|
acz
Subaru Legacy kvůli nízkým prodejům skončí. Jeho odkaz ale nezemře
BMW na umělecké vlně: Abstraktní i5 bude brázdit ulice Stockholmu
Tesla Model 3 Performance dá stovku za 3,1 sekundy. A nestojí jmění
Elektrický Mercedes-Benz G: Třítunový off-road o schopnosti nepřišel
Ford E-Transit dojede dál. S větší baterií zvládne až 402 km
TEST BMW M3 Touring – Na přání fanoušků