Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Značka Mercedes-Benz má poloviční hodnotu co BMW

Relativně nízká hodnota stuttgartské značky je dána mimo jiné jejím pomalým růstem v Číně a pomalou expanzí do nových segmentů.
Zpět na článek
17. 12. 2012 09:42
17. 12. 2012 10:13
17. 12. 2012 10:49
17. 12. 2012 12:15
17. 12. 2012 12:25
17. 12. 2012 12:33
17. 12. 2012 12:39
17. 12. 2012 12:27
17. 12. 2012 09:51
17. 12. 2012 11:16
17. 12. 2012 21:49
17. 12. 2012 09:42
...
"Trh má vždycky pravdu." Jo. Pan Wodniok by měl vytáhnout hlavu z pe a přečíst si něco o ztracených desetiletích nebo dot-com krizi. Tam také měl trh pravdu, že?

Hodnotit značku podle tržní kapitalizace je dobré tak jen pro ilustraci, cílem firmy rozhodně není být "nejdražší na celém světě"...
Jinak BMW do toho! :-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - MarTin1
17. 12. 2012 10:13
Re: ...
Vždycky si vzpomenu na AIG s tržní kapitalizací 1 Bilion dolarů... no kde jsou dnes??

Nebo horlivá nákupní doporučení na Bear Stearns či Lehmann Brothers :-))) i Jim Cramer by mohl povídat...ten to aspoň pak jako jeden z mála přiznal....
17. 12. 2012 12:15
Re: ...
Alebo Enron a Worldcom. Dnes najvacsia bublina Apple, ale tu uz (rozumni) investori zacali brzdit.
17. 12. 2012 12:25
Re: ...
Enron byl podvod. AIG také manipulovalo s účetnictvím.
Tady jde o něco jiného. Analytici si sami dělají analýzy a dnes jsou po zkušenostech podstatně opatrnější.
Ad bubliny - když se sypou o ekonomiky peníze, bubliny vznikají téměž zákonitě.
17. 12. 2012 12:33
Re: ...
Ano, ale zamestnanci kupovali iste akcie, pretoze "trh" ich hnal hore.
17. 12. 2012 12:39
Re: ...
Kdo je to "trh"? Právě i ti zaměstnanci
Avatar - MarTin1
17. 12. 2012 12:27
Re: ...
:yes: a facebook a zlato:-)).
Avatar - Ham.
17. 12. 2012 09:51
Poloviční cena
je asi trochu uměle podstřelená, ale na druhou stranu je fakt, že od doby zpackaného převzetí Chrysleru MB zaostává.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - MarTin1
17. 12. 2012 10:14
Re: Poloviční cena
To s Chryslerem byl největší přešlap v dějinách MB, za to měl už dávno Zetche dostat padáka!!!
17. 12. 2012 10:51
Re: Poloviční cena
...a co BMW-Rover? Taky žádná hitparáda,ne? ;-) A přece je BMW dnes ekonomicky v jiných dimenzích... Chyba asi bude spíš někde jinde.
17. 12. 2012 12:18
Re: Poloviční cena
To se nedá úplně srovnávat. Spojení s Chryslerem byl jeden z největších průšvihů v historii. Mercedes za svůj ústup ze slávy může především díky "špatné" cílové skupině. Zatímco dříve si luxusní auta kupovali zejména starší lidé, dnes převažují lidé mladší. A právě u této skupiny BMW zabojovalo, kdežto Mercedes ne. Navíc BMW nabízí celkově atraktivnější modely. Je to samozřejmě škoda, jelikož MB dělá skvělá auta.
Navíc BMW přineslo úspěch i MINI a Rolls-Royce, Mercedes nic takového nemá.
17. 12. 2012 12:45
Re: Poloviční cena
Třeba SMART, nebo Maybach? ;-) Myslím,že podmínky měly a kroky podnikaly obě automobilky stejny... Jen jedna to dělala "dobře" a druhá hůř... Paradoxně jsem přesvědčený, že ze svých hodnot nejvíc slevilo právě BMW! A byly to hodnoty, díky nimž se dnes ty nová BMW tak dobře prodávají. Takže z dlouhodobého hlediska-uvidíme...
17. 12. 2012 13:04
Re: Poloviční cena
Maybach byl totální průšvih a Smart se MINI také nemůže rovnat. Mini prodá skoro 300 tisíc auto ročně, která v průměru stojí pomalu dvakrát víc, než Smart. BMW má prostě mnohem líp zvládnutou strategii, Mercedes po letech na výsluní neměl jinou možnost. Nicméně to nemyslím nijak pšatně, já Mercedesu fandím, dokonce je mi v posledních letech sympatičtější než BMW, a to se za fanouška těchto vozů považuju.
17. 12. 2012 15:27
Re: Poloviční cena
Souhlasím...
Avatar - Righ
17. 12. 2012 12:49
Re: Poloviční cena
Ano, nejvetsi preslap v dejinach MB to byl, nemohl za nej ale Zetsche, ale tehdejsi sef Jurgen Schrempp, ktery za to skutecne padaka dostal, aby byl nahrazen prave Zetschem (od ledna 2006, pricemz Chrysler byl prodan Cerberusu v kvetnu 2007).
17. 12. 2012 12:28
Re: Poloviční cena
Nejenom Chrysler, ale taky Maybac a čásrečně Smart. Naproti tomu BMW úspěšně rozvíjí Mini a RR. Ale Chrysler byl jednoznačně největším průšvihem.
17. 12. 2012 12:45
Re: Poloviční cena
I Rover byl pro BMW největším průšvihem...
Avatar - Ham.
17. 12. 2012 13:19
Re: Poloviční cena
Průšvihy má v podnikání každý. Rozdíl mezi úspěšným a neúspěšným je ten, že úspěšný si to dokáže okamžitě přiznat a chybu napravit (třeba včasným odpískáním projektů jako byl Rover) nebo si několik let lže do kapsy, vytváří bubliny aby na to nakonec o to víc doplatil (MB-Chrysler, Maybach).
17. 12. 2012 15:28
Re: Poloviční cena
jj,to jsem měl na mysli :-)
17. 12. 2012 17:07
Re: Poloviční cena
Na druhou stranu, FIAT si ten Chrysler docela dává :-)
Uznávám ale, že Mercedes měl i dost smůlu.
Avatar - Ham.
17. 12. 2012 17:30
Re: Poloviční cena
Dává, a nebýt rozhodnutí koupit Chrysler tak tady taky Fiat dneska nemusel být vůbec. Brzo bude koncern Fiat vyrábět auta nejspíš jen pod značkou Chrysler, Alfa a Lancia jsou zlikvidované a Fiat se letos mílovými kroky blíží produkcí někam na úroveň Škodovky. Já bych to jako velký success neviděl. A navíc má Fiat jisté problémy s nákupem zbytku akcií Chrysleru, tak nějak hoši otálí, protože jedna kapsa je prázdná a druhá vysypaná, přitom cena za zbytek cca 41% akcií je srandovně nízká.
17. 12. 2012 17:41
Re: Poloviční cena
Bohužel to tak je...
Myslím ale, že Fiat se v malých autech celkem udrží, Alfě taky ještě celkem věřím - uvidí se v letech 2013 a 2014. Lancia už je mimo. Fiat se teď soustředí na expanzi do Číny a USA (Dart má super vyhlídky...), Evropu asi nechá Němcům, Frantíkům a šikmookejm...
Portfolio mají ještě pořád hodně slušné, Ferrari, Maserati, Iveco atd., o nich ještě uslyšíme. Bohužel, na těchto značkách prodeje nestojej. Dalším plusem pro Fiat jsou jejich další dcery (Comau, Teksid, Marelli), ty by mohly automobilku v případě potízí udržet dlouho.

S tím nákupem akcií je to otázka, pochybuju, že nemají ani tak malou hotovost. ;-\ A vůbec, potřebujou je?
Avatar - Ham.
17. 12. 2012 17:55
Re: Poloviční cena
Jednak na ně mají předkupní právo a jednak slíbili, že je koupí. A tlak na cash je velký, výstavba závodu pro Jeep v Rusku asi má přednost. V italském tisku probleskly zprávy, že z financování Fiatu zdrhly některé velké banky včetně domácí UniCredit.
17. 12. 2012 17:57
Re: Poloviční cena
Ach so...
No, ve vztahu Fiat - UAW mají trumfy v rukávu právě Italové, oni na ně Američani rádi počkají. :-)
17. 12. 2012 09:57
ratingový blbosti
Jednak si myslím, že celková hodnota BMW je teď nadhodnocená díky umělým prodejům a následným reexportem.
Vůbec bych se nedivil, kdyby po vystřízlivění v následujícím roce spadlo.

A za druhé je brát výplody ratingových agentur a struktur na ně napojených s rezervou. Vždy v tom vidím nějaký skrytý zájem (např. uměle zvýšení/snížení hodnoty akcíí pro nákup/prodej).
Rozbalit vlákno
6
17. 12. 2012 11:18
Re: ratingový blbosti
Cena akcie příliš nesouvisí s ratingovými agenturami. Ratingové agentury klasifikují credit risk, což je úvěrové riziko, to je relevantní u dluhu - dluhopisy, apod. Nikoliv u akcií.
17. 12. 2012 11:33
Re: ratingový blbosti
No to ale přece nepřímo cenu akcií ovlivňuje.
Zvýšíš riziko a vše s tím spojené pak má stigma neúspěchu a subjekt pak padá. Včetně ceny akcií.

Nehledě na to, že ratingový agentury z drtivý většiny berou peníze od magnátů a často jsou zakládány jako nástroj pro kontolu trhu a další posílení moci.
Jen to moc lidí nevidí.
17. 12. 2012 12:43
Re: ratingový blbosti
ratingová agentura - to jsou v podstatě analytici analyzující subjekt podle kritérií.
Fondy, banky apod. mají vlastní analytiky a nakupují/prodávají podle vlastních analýz.
17. 12. 2012 14:29
Re: ratingový blbosti
Mě ale rohlíkem neopiješ:)

např:
William Harrington, bývalý vysoký činitel ratingové agentury Moody's, svědčil o tom, že vysoký management této organizace zkresluje nezávislá hodnocení vypracovaná jejími analytiky.

Harrington tvrdí, že firma Moody's dlouhodobě používá kultury "šikanování a nátlaku", jímž nutí své analytiky vypracovávat takový rating, který vyhovuje jejím zákazníkům. Svědčil o tom, že firma Moody's "pravidelně šikanuje své analytiky, o kterých je známo, že 'dělají potíže'. Cílem managementu je proměnit analytiky v poddajné zaměstnance, kteří budou hlasovat tak, aby to maximalizovalo firemní zisky", napsal Harrington ve své zprávě pro SEC.

Ekonom Joseph Stiglitz, nositel Nobelovy ceny, považuje ratingové agentury za hlavní viníky, kteří způsobili současnou finanční a hospodářskou krizi.
17. 12. 2012 15:53
Re: ratingový blbosti
No jo, ale nereaguješ na můj text.
Btw., ratingové agentury žijí z poplatků za ratingy. Já psal, že finanční instituce mají vlastní analytiky. Tzn., že velkou část trhu (akciovou podstatnou) ovlivňují lidé, kteří se rozhodují podle analytiků nepracující pro ratingové agentury.
17. 12. 2012 20:42
Re: ratingový blbosti
tou velkou castou trhu si myslel tie banky ktore drzia za gule cely svet? :-O
17. 12. 2012 11:16
Hodnota značky?
Hodnota značky je úplně něco jiného než tržní kapitalizace - součet tržní hodnoty akcií. Ta nemůže být umělá, protože je výsledkem obchodování na burze a tam manipulovat kurzem je velmi, velmi nesnadné.
Pro srovnání tržní kapitalizace japonských automobilek v EUR:
Toyota: 103,5 mld EUR
Honda: 46,3 mld EUR
Nissan: 30 mld EUR
Rozbalit vlákno
13
Avatar - MarTin1
17. 12. 2012 12:25
Re: Hodnota značky?
Nesnadne manipulovat kurzem??? Kolego je videt ze si kapitalovym trhem nepoliben nebo zijes v pohadce.

Jen par prikladu behem poslednich let:
BNP, HSBC, credit suisse, BoA, goldmani ale tem se to blbe prokazuje diky vladni lobby, JPM s cenou medi....mohl bych pokracovat.

Dulezity je si uvedomit, ze celej tenhle kolos je v rukou bank resp. fondu atd, budeme kim rikat velci hraci a pokud si neco zamanou tak si muzes bejt jiste, ze jim jsou nejaky regulacni pravidla putna a muzou sestrelit co chtej.
17. 12. 2012 12:41
Re: Hodnota značky?
Představy hodné Hurvínka.
Dobře - popište způsob manipulace s trhem, ať se můžeme bavit konkrétněji.
17. 12. 2012 12:58
Re: Hodnota značky?
Presne!
Soros a GPB jsou perfektnim prikladem. Trochu starsim, ale stale aktualnim...
17. 12. 2012 13:10
Re: Hodnota značky?
Myslíte manipulace? Nebo čeho přesně?
Avatar - MarTin1
17. 12. 2012 14:21
Re: Hodnota značky?
LIBOR, emisni povolenky.....atd atd atd co chcete vedet?? Kecy ze to nejde jsou jen kecy!! Mozna z to neni zlate obdobi prelomu tisicileti ale furt je to mozny
17. 12. 2012 15:58
Re: Hodnota značky?
u LIBOR jsou vedena vyšetřování řady bank. To je pravda. Pokud se potvrdí, šlo o jakousi dohodu bank s jasným cílem a jasným profitem.
Pořád ale není jasné, jak by někdo potřeboval manipulovat s kurzem konkrétních akcií.
Abych byl přesný, je naprostý rozdíl v předpisech kolem LIBOR a nějakých povolenek a kolem obchodování s akciemi.
Netvrdím, že to není možné (jen vůl by něco takového z mých slov byl schopen vyvodit). Ale potenciální zisk z manipulace akcií vzhledem k nákladům na manipulaci při existenci všech opatření by byl velmi diskutabilní.
17. 12. 2012 16:59
Re: Hodnota značky?
Takhle, důvod se najde vždy, provedení je třeba složitější, ale ne nemožné.
Třeba ten Soros v roce 1992 také pouze s pomocí médií, několika fondů a zkreslení tržního očekávání dokázal položit libru - podle mě nepoměrně silnější než většina obchodovaných firem. O několik let později se to opakovalo ve východní Asii ještě několikrát...

Myslím, že když se najde PROČ, odpověď na otázku JAK? na sebe nenechá dlouho čekat. :-)
17. 12. 2012 17:19
Re: Hodnota značky?
Tak to prrr.
Jde v mnoha ohledech o úplně jinou věc. Lidem, kteří tomu nebyli blízko, to splývá, ale šlo o úplně jinou věc. Nešlo o porušení předpisů, šlo o obchody s měnou, ty jsou podstatně méně regulovány.
Za další - už před akcí bylo jasné, že je zde potenciálně velký vývar (což u nějakých akcií za splnění podmínek předpisů není možné).
Zjednodušeně - Soros si půjčoval libry a prodával je. Dělal to v obrovských objemech. Proč se mu povedl vývar? Protože Bank of England nebyla schopna zareagovat a zvednout sazby na libře, aby se půjčky Sorosovi prodražily. Toho nebyla schopna, protože podléhala ministerstvu financí. Kdyby zvedla sazby např. na 15 % a více, Sorosovi by se půjčování liber nesmírně prodražilo. Riziko akce z jeho pohledu by se zvýšilo natolik, že by nemusel vůbec do toho jít a možná by i prodělal. Jeho zisk = cena prodaných liber - cena nakoupených liber pro vrácení - úrokové náklady na půjčení. Tím že prodával, vytvářel tlak na straně nabídky. Kdyby BoE zvedla sazby, zvýšila by tlak na růst kurzu libry, čímž by dále znejistěla výnos Sorose.
Btw., přesně z těchto důvodů měla ČNB v roce 1997 tak vysoké sazby.
17. 12. 2012 17:33
Re: Hodnota značky?
Dobroš, nejspíš máš pravdu, já jsem na tohle téma narazil jen okrajově při psaní BP, zabývám se trochu jiným oborem. :-)
To, jak moc je obchod CP regulován úplně nevím, přesto si myslím, že jakýkoli předpis někdo dříve nebo později dokáže obejít.

PS: Myslím, že BoE moc úrokové sazby zvedat nemohla, protože chtěli setrvat v ERM...jak to dopadlo je jasný... ;-\
Avatar - MarTin1
17. 12. 2012 18:15
Re: Hodnota značky?
Jistě, BoE ale musela držet politiku, tak aby VB mohla zůstat v ERM. Musela činit to co činila... ne nadarmo tohle vedlo k postupnému opouštění tohoto systému. Kdyby BoE ty sazby zvedla tak by dost podstatně ubila ekonomickej růst a VB si to nemohla dovolit.

Snad se shodneme na tom, že manipulace ať v akciích, měnách, derivátech, sazbách... byla možná a stále je a bude.
17. 12. 2012 19:11
Re: Hodnota značky?
Nikdy jsem netvrdil něco jiného. :-)
17. 12. 2012 14:24
Re: Hodnota značky?
:yes:

Tak konkretne u goldman & sachcs se neprokaze nikdy nic.
Uz zakladatel si zakladal na tom, ze je treba infiltorvat politiku. Ta banka je napojena az do nejvyssich sfer.
Avatar - MarTin1
17. 12. 2012 18:16
Re: Hodnota značky?
Přesně tak, velké procento politiků a miliardářů tamtudy prošlo >:D

PS: Dělej přesnej opak toho co GS radí a vyděláš >:D
Avatar - jozephko
17. 12. 2012 11:16
Keď luxusné auto, tak BMW
Nie som fanda ani jednej značky z veľkej trojky - jednoducho preferujem to, čo považujem v danej chvíli za najlepšie. A v súčasnosti, ak by som kupoval luxusné auto, tak jedine BMW. Či kompakt alebo veľký kombík, prípadne SUV, vo všetkých prípadoch považujem BMW za najlepšiu voľbu. Konzervativizmus zmiešaný s aktuálnymi trendmi, žiadna preplácanosť či zbytočná extravaganca, výkonné a úsporné motory - BMW je v súčasnosti jednoznačná voľba. A ako vidieť z tohto článku, asi nie som sám so svojím názorom.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2012 11:57
Re: Keď luxusné auto, tak BMW
BMW mercedes aj audi.... clovek tak asi chybu nespravi ;-) a je len na cloveku aka znacka mu je srdcu najblizsie... u mna na celej ciare vyhrava mercedes... od Acka cez Ecko Mko cez GL CLS az po S uplna parada.... :yes:

take nove Ecko v kombiku E250CDI 4matic to by mi uplne stacilo :-) >:D
17. 12. 2012 12:09
Re: Keď luxusné auto, tak BMW
pokud bych se měl rozhodovat racionálně, jaké důvody - racionální argumenty existují po rozhodnutí Audi, BMW, Mercedes?
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2012 13:50
Re: Keď luxusné auto, tak BMW
podla mna je to o osobnych preferenciach.... ak sa mi raz paci mercedes a som rohodnuty pre tuto znacku tak ani nemusim skusat ine znacky..... tieto auta sa kupuju akosi inak ako male a lacne auta kde kazdy skusa posed za volantom, vsetky packy, tintitka, vyhlad z auta velkost kufra a pod... u tychto aut sa to uz vsetko berie ako samozrejmost ze clovek si tam najde utulne prostredie a ze sa bude citit dobre a je jedno ci je to audi bmw alebo medak... v podstate ide o sympatie a o to ktora znacka je k srdcu cloveka najblizie.... rovnako pohodlne sa usadim v medaku ako v audi aj bmw a takisto tam bude rovnake ticho v interieri a rovnaka kvalita prevedenia.. takisto su motory podobne silne a priblizne rovnako dynamicky vykonne... vyslovene rozhoduju sympatie k danej znacke podla mna.... komu sa paci bmw tak toho na medak ani audi nikto nikdy nepresvedci ... a naopak.... ;-)

racionalne dovody na kupu tychto drahych znaciek velmi nie su.... kedze beznemu cloveku bude stacit aj nejaky golf alebo focus pripadne passat... je to skutocne len o tom ze clovek na to ma a chce taketo drahe auta ;-) , realne 99 percent ludi stejne jazdia vo fabiach octaviach a pod...
17. 12. 2012 14:15
Re: Keď luxusné auto, tak BMW
pokud chci lepší auto, tak se přece neomezím jen tři německé značky. Zkusím další - Lexus, Jaguar, apod.
V behaviorální ekonomii platí, že lidé zbytečně připlácejí, pokud přemýšlejí tak, jak jste to prezentoval. Jinými slovy - rozhodnutí jsou nedokonalá.
Avatar - HitmanPB
17. 12. 2012 19:31
Re: Keď luxusné auto, tak BMW
Ľudia určite rozmýšľajú, porovnávajú a tiež kalkulujú...

... ale preto, že aj rozmýšľajú, za čo dajú svoje peniaze, tak im z toho nakoniec asi vyjde najlepšie D3 :-)

Zákony trhu sú neúprosné. Zoberme Nokiu - čo znamenala, a aké problémy má dnes...
17. 12. 2012 20:23
Re: Keď luxusné auto, tak BMW
Nokia dojíždí na to samé co Mercedes...netrefili cílovou skupinu těsně před krizí. Dřív byla 6310i, E71 a N95 prakticky to jediné, co si slušně postavený člověk mohl a chtěl koupit. A dnes? I ten Huawei už má pro firemní klientelu lepší modely než Nokia, teď jsem kupoval pro přítelkyni k Vánocům G300 Ascend za necelé čtyři tisíce a ve srovnání s čímkoli, co má Nokia v těchto cenových relacích, je to něco neuvěřitelného.

Co nejširší portfolio, špičkové zpracování, ale naprostá ignorace moderních (a módních) trendů. A když už se podaří majstrštyk (N9, E72), tak to zazdí marketingem, podporou a vysokou cenou.

/ne, že by se to týkalo aut, ale třeba to někoho bude zajímat
Avatar - MarTin1
17. 12. 2012 21:17
Re: Keď luxusné auto, tak BMW
Chápu tvoje přirovnání a rozumim mu, ale srovnávat Nokii a Mercedes?? MB má rekordní rok, stejně jako celá D3! Takže argumentovat tu Nokií?? ANo s tou skupinou souhlasím, ale tohle prosím nesrovnávat... to fakt ne >:D

MB opravdu nemá problémy s odbytem a konkurenceschopností narozdíl od Nokie, ta sama o sobě může dosmrti žít z patentů, ale totálně pros.....la nástup smartphonu, kdy management prohlásil, že je to slepá ulička a ejhle...
17. 12. 2012 21:53
Re: Keď luxusné auto, tak BMW
Dobře, jen mě to tak napadlo. Je možný, že v absolutních číslech má MB rekordní rok (nevím, nezjišťoval jsem), ale v relativně dost na vrtuli a kruhy ztrácí - nebo to tak není? Nokia zpočátku zažívala to samý, nechytli novej trend chytrejch telefonů, pomalu upadali - pořád ale první - no a dnes prodávají střechu nad hlavou... :-)
Avatar - MarTin1
18. 12. 2012 00:20
Re: Keď luxusné auto, tak BMW
No Nokia je samozřejmě koncern, výroba mobilů je pro ně sice hlavní činností, ale sama o sobě hlavně vyrábí přenosové sítě a vůbec telekomunikační techniku. Další věc je ta, že hodnota petentů Nokie je v současné době 2 ne-li 3x vyšší než celá tržní hodnota Nokie. Například 40USD z každého prodaného Iphonu jde Nokii za práva. Osobně jsem se ze začátku domníval, že "někdo" ždíme pěkně akcie, aby firmu následně koupil viz RIM (blackberry). Napadal mě Microsoft, který jako jedinný z velké 3jky (Apple,Google.Microsoft) nevyrábí mobilní telefony.

Dost dlouho se dalo na akciích Nokia vlnkovat a pěkně vařit (lítalo to od 4usd na 5usd a pak znovu zpět)... přiznám se, že jsem to i chvilku dělal ale byly to drobný v řádu stovek USD/Euro měsíčně.... ale i to se počítá. BOhužel jakmile jedna nejmenovaná česká brokerská firma vydala investiční tip s analýzou tak jsem znejistěl a vyprdnul se na to.... a EJHLE od toho - 50%. Donedávna taky Nokiie vyplácela slušnou dividendu, ale ta je logicky neudržitelná.

K MB, no ztrácí neztrácí...v prodejích asi určitě, ale v technice každej jednu chvilku tahá pilku, AUDI to umí nejlépe prodat... náskok díky marketingu, BMW a MB se tím moc nechlubí. MB vyrobil mezi lety 2000 a 2007 neskutečný průsery. Nové áčko se nestíhá vyrábět tak uvidíme... každopádně bych 125 let starou značku neodepisoval a analytikům už vůbec nevěřil :-).
Avatar - HitmanPB
17. 12. 2012 23:16
Re: Keď luxusné auto, tak BMW
Zaujíma to napríklad aj mňa :-)
Paralela tam je a sú tam v konečnom dôsledku rovnaké dôvody.

Nokia ani Mercedes sa netrafili do trendu osloviť mladých - u Mercedesu pre mňa "páprdovským" ponímaním automobilov a tým odignorovaním mladej generácie, ako už bolo správne poznamenané aj v článku - u Nokie flagrantným odignorovaním "smartfónov" - a de facto tiež flagrantným odignorovaním mladej generácie.
Nokiu zabíja zlá voľba operačného systému - Mercedes zabíja dizajn neschopnosť osloviť dynamických bohatých ľudí.
Viac o Nokii nebudem písať, lebo je to na dlhý článok a nepatrí to na automobilový server. No, dosť...
Želám obom firmám úspešné zvládnutie problémov.
Avatar - Norge
17. 12. 2012 21:49
Agentury
..clovek by mohol nadobudnut pocit, ze tento clanok je pekna zmes poloprav, kedze nie je uvedeni zdroj, a ma silny pocit, ze trochu su tu prifarbovane, ci skor prefarbovane skutocnosti ..

Tieto dve tradicne znacky su vo svojich zakladoch uplne inde, i ked si v niektorych triedach konkuruju ...

MB - osobne vozidla : sa orientoval v minulosti, viac modely, ktore neboli dostupne pre massy, ..co sa zacalo menit v 70.rokoch 20.stor. ..cize po viac ako 60.rokoch existencie, medzi tym sa udialo vela veci ... ale da sa povedat .., ze pristupna zacal byt znacka massam modelom W115 a neskor 190 ..nasledne trieda A,B a C ...

DB pod ktoreho MB dnes patri, ma vsak okrem bus a truck divizie, vlasnu banku, motosport,podiely v inych znackach, oddelenia pre letectvo a design, pre zeleznicku dopravu ...i ked predajom AEG sa zbavilo velkej casti tychto aktivit. ..no aby som to skratil, vobec by som to nevidel tak jednoznacne, ako sa autor clanku pokusil nastolit ...

K Bmw .. z mojeho pohladu maju dve fantasticke veci a to : motocyklovu diviziu, urcite skvele ako v minulosti tak aj dnes ( na rozdiel ad svojich seriovych aut) a samozrejme RR ...

To ze agentury udajne pripisuju hodnatu taku ci onaku dnes, to je iba financna spekulacia a modna vlna, ...prikl. moze byt MINI ...hoci sa modelova cast rozrasta a v dnesnej dobe zaznamenava myslienkovy uspech, o 10.rokov moze byt napredaj cela znacka ... ( co sa MB asi nestane)
A este jedna vec : pokial mi je zname tak MB je v Arabskom, Ruskom, Americkom a aj Europskom trhu viac ako doma, teda min. tak ako Bmw ..., ale mozno pri porovnani s cinskym trhom to bude uplne inac ...
Rozbalit vlákno
0