Čína už má celou řadu automobilek, které se po stránce designu vydaly svou vlastní cestou. Ale i ty, které se opětovně nerozpakují vykrádat cizí nápady.
vyzera to ozaj az velmi podobne nasmu tiguanu ... hned ma napadla dalsia rovnako velmi podobna dvojica SUV - landwind x7 vs evoque ... tiez sa velmi podobaju
cina svoje auta hodne zlepsuje z roka na rok ale podla mna je tigi stale o kusocek este lepsi, ale je len otazka casu kedy sa to napriec nepremiantami po celom svete uz uplne zrovna ;-)
kazdopadne vyzera to lepsie ako originalny nemastny neslany tigi s kratuckym mpv predkom :yes:
...asi nevíš, jak to tu chodí >:D NEchápeš, že Duster, který přišel dříve, ukradl čumákový styl amaroku, který přišel mnohem déle? >:D >:D >:D >:D Být to naopak, udělá z toho auto.cz mega krádež století :-! ale takhle musí tiše sedět a mlčet, bo kdo by šel proti koncernu, který je živí ne? >:-[]
takto spredu sikmo na fotke na tych elektronoch a s decentnymi ciernymi lemami blatnikov a la outlander keby to este malo dynamicky stit... tak poviem ze je to outlander [odkaz] samozrejme z inych uhlov uz ta podoba s nim uplne zmizne kedze v prvom rade inspiraciou tu bol europsky tigi
obzvlast tie disky a la outlander su hodne podobne ... a aj tie nizke stresne listy su akoby z outlanderu ... tigi ich ma kusok uz ine
ty blaho, ted jsem si rozsvitil - a fakt! hele dva svetlomety, jeden vlevo, druhy vpravo a uprostred mrizka!!! no teda nemci kopirujou od rumunu, to je hruza!
jasne, vzdyt uz jsem ti psal, jsem si rozsvitil, ale kdyz to u vw kopirovali, tak meli asi zhasnuto, tu mrizku teda silne netrefili... jestli oni nevychazeli rovnou z ty stodvacitky jako ty rumuni, vid?
ani tak nejde o to na co sa to podoba, skor tie prvoplanove clanky redakcie... reklamy skody na ktore si pamatate, potom zas kopia najlepsieho suv tiguanu... neviem aspon pre mna to je moc okate co sa tu deje v poslednej dobe
Sledoval jsem včera pořad NBCS věnovaný vývoji elektromobilů a autonomních vozidel v Číně. Na základě tohoto pořadu mohu prohlásit následující: Čínští výrobci (a že jich je...) už jsou dávno někde jinde, zajímají je především elektromobilita a autonomní řízení. Demonstrace jejich vývoje byla zobrazena na autech jednoznačně (designem,) inspirovaných Lexusem ES. Kopírování designu používají jako zkratku k tomu, aby jejich auta byla (esteticky) postavena na roveň autům originálně japonským nebo evropským, ale není to jejich starost No. 1. Naopak, takovýchto kopií bude stále méně a méně (viz najímání designérů z Evropy) a jejich úsilí se plně soustředí na technologie budoucnosti.
Já vím, že z pohledu nás Evropanů je kopírování designu významným porušením práv výrobce a designéra; nesouhlasím s ním. Jen chci upozornit, že Číňany skutečně nezajímají naše postoje a věnují se mnohem důležitějším úkolům. Ale kritiku z Evropy nehodili úplně za hlavu, ty významné firmy investují i do designových center. Méně významné firmy se buď se svými kopiemi připojí časem k těm významným, nebo zaniknou.
samozrejme, ze kopirovani v cine (obecne) je problem, ale jak pises, meni se to. ten problem spociva hlavne ve vzajnem kulturnim chapani. nekde jsem cetl pojednani na toto tema, kde byla popsana cinska mentalita, ktera kopirovani bere jako dukaz schopnosti dotycneho cloveka/skupiny vytvorit stejne dobry vyrobek. v evrope (a obecne na zapade) na to mame proste jiny pohled. ja to rozhodne nebudu hodnotit jako klad, a je zcela evidentni, ze pro v clanku uveden cinske vozidlo, byl vstupem tiguan. nicmene uz jen ten fakt, ze bude auto vybeveno zcela odlisnymi motory dava tusit, ze ta vnejsi podoba je to nejmene podstatne na celku jako takovem. patrne pajsĺbude komplet jiny. uprimne, je mi to jedno. omtiguanu budu do budoucna uvazovat, o tomto nikoliv (nejen proto, ze se to u nas snad ani neda koupit, i kdyby to tu melo zofiko prodej, nechtel bych to).
jinak cinani samozrejme technologicky posiluji a snazi se dohnat zapad (vcetne automobilismu) a je to jedine dobre.
V poloiteligentní, polovzdělané a polotvořivé globální populaci by byl zázrak, kdyby kopírování nebylo tak rozšířeno. Kopírují se ekonomické poučky, lidské chování, výrobní postupy či konstrukční prvky a mnoho a mnoho dalšího bez ohledu na to, zda je vzor vůbec tím nejlepším i pro prostředí kopírujících, co stojí za to kopírovat. Tiguan bych nekopíroval, protože výše uvedenou podmínku nesplňuje, sám je kopií předchozích řešení. Kdž jej zkopírují Číňané, je to jejich svaté právo již proto, že VW tam má fabriku. Ještě nějaké pindy o nestoudnosti?