Ztráta GM se v roce 2007 vyšplhala na 38,7 miliard dolarů

Ztráta GM se v roce 2007 vyšplhala na 38,7 miliard dolarů

 
13.2. 2008 Dan Vořechovský

Americký koncern General Motors vykázal v uplynulém roce největší ztrátu v historii automobilového průmyslu.

Americký koncern General Motors včera oznámil největší ztrátu v historii automobilového průmyslu, když se propadl do ztráty 38,7 miliard dolarů. Koncern se musel v loňském roce potýkat s pokračujícími ztrátami na domácím trhu, závazky vůči své dřívější divizi Delphi, problémy finanční společnosti GMAC Financial Services, kterou stále částečně vlastní, slabým americkým automobilovým trhem nebo vysokými cenami komodit. General Motors okamžitě po oznámení výsledků zahájil nové kolo programu odstupného, v němž nabízí odchod z automobilky 74 tisícům zaměstnanců (tzn. všem zaměstnancům, kteří jsou sdruženi v odborech UAW). Cílem je opět nahradit stávající zaměstnance novými, s nimiž budou uzavřeny smlouvy na nižší mzdy.

Šéf General Motors Rick Wagorner je přesto s loňským rokem vcelku spokojen. Wagorner připomněl, že koncern dokázal snížit strukturální náklady v Severní Americe, vyjednat novou kolektivní smlouvu s odbory UAW a expandovat na trzích Latinské Ameriky a Asie. Koncern navíc nakonec udržel pozici světového lídra, když prodal o 3 tisíce vozů více než japonský konkurent Toyota. Koncern rovněž dosáhl kromě Severní Ameriky ve všech regionech zisku.

Koncern General Motors v loňském roce utržil 181 miliard dolarů, což je proti roku 2006 pokles o 12,1 %. Koncern prodal celkem 9 369 524 vozů, což je proti roku 2006 nárůst o 3 procenta. Příjmy automobilové divize ale stouply o čtyři procenta na rekordních 178 miliardy dolarů díky poptávce na rozvíjejících se trzích a příznivému vývoji směnných kurzů. V samotném čtvrtém čtvrtletí hospodařila automobilka GM s čistou ztrátou 722 milionů dolarů po zisku 950 milionů před rokem. Čtvrtletní výsledky podle analytiků naznačují, že firma bude nadále čelit tlakům na domácím trhu s automobily, který se potýká se zpomalením růstu ekonomiky, stoupajícími cenami pohonných hmot a obtížnějším podmínkami pro získání úvěrů.

General Motors neočekává, že by se do zisku dostal dříve než v roce 2010. Koncern musí omezit počet svých zaměstnanců, snížit náklady na práci a dokončit převod programu zdravotní péče pro bývalé zaměstnance odešlé do důchodu na trust spravovaný odbory UAW.

Spolupracujeme s TipCars.com
V Arménii odstoupil po masových protivládních protestech premiér V Arménii odstoupil po masových protivládních protestech premiér

Arménský premiér Serž Sargsjan dnes oznámil, že odstoupí…

Škoda Auto v Číně představí další SUV, zdvojnásobí dodávky Škoda Auto v Číně představí další SUV, zdvojnásobí dodávky

Automobilka Škoda Auto představí do konce letošního roku…

Tak trochu jiný Favorit. Rusko daruje Asadovi protiletadlové baterie Tak trochu jiný Favorit. Rusko daruje Asadovi protiletadlové baterie

Rusko už v nejbližší době dodá do Sýrie zdarma…

Poměr vládního dluhu k HDP je v Česku jedním z nejnižších v Evropské unii Poměr vládního dluhu k HDP je v Česku jedním z nejnižších v Evropské unii

Zadlužení členských zemí Evropské unie loni kleslo na…

 
Zdroj: AP, ČTK

Štítky GM Toyota Delphi

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 





 
Jaguar F-Type 2.0 Turbo – Žít, či nechat zemřít?

TEST: Jaguar F-Type 2.0 Turbo – Žít, či nechat zemřít?

Dnes 13:51

V době uvedení Jaguaru F-Type na trh jsme si jenom stěží dovedli představit, že by se automobilka jednou rozhodla pro něco menšího než šestiválce. Stalo se.




Blesk.cz

Oslavte Světový den knihy. Jak? S knížkou v ruce!

Oslavte Světový den knihy. Jak? S knížkou v ruce!

Zasmát se, uronit slzu, vypátrat zločince nebo se setkat s UFO? Díky knížkám žádný problém! Za pár desítek korun…

Při hororové nehodě přišla o dcerku: Holčičku (†18 měs.) zavalil plyšák a udusil ji

Při hororové nehodě přišla o dcerku: Holčičku (†18…

Noční můru každé matky si prožila 23letá Dexy Leigh Walsh ze skotského Dundee. V noci uložila svou 18měsíční…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že  asistuji u svého pohřbu

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že…

Poprvé od pátečního překvapivého oznámení, že po sezoně po téměř 22 letech skončí na lavičce fotbalistů…

 

Reflex.cz

Je to kluk! Vévodkyně Kate a princ William mají třetího potomka

Je to kluk! Vévodkyně Kate a princ William mají…

Očekávaný třetí porod vévodkyně Kate (36) je tu. Vévodkyně v pondělí porodila třetího potomka, druhého syna. Na…

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Česká televize připravila na dvě po sobě jdoucí neděle ambiciózní, ale dramaturgicky naprosto správný projekt.…