Tak dá se čekat, že třeba Jaguar nebo Maserati ukousnou větší kus koláče... a ta čísla zřejmě budou někomu chybět. Nicméně luxusní značka DS mě fakt dojala >:D
Kdo viděl novou třídu S, je mu jasné, že D3 také nespí na vavřínech, vyvoj motorů, diodových světel, atd. jde stále dopředu. Ještě mě dostala ta Alfa, né, že bych proti ní něco měl, ale A) nemá co nabídnout B) předchozím modelům chyběla kvalita a životnost.
Je otázka, kdo jak se o to auto stará. Ono samotné prodloužené výměny oleje a pod. také životnosti moc nesvědčí, ale to platí pro všechny. Je i fakt, že D3 většinou oplývá technikou a elektronikou, která se k ostatním teprve dostává, takže více věcí se častěji může posr. Ale jak u všech, mouchy se vychytávají. Třeba pro mne už je dnes jediné možné koupě Audi nebo BMW z důvodu, že vedou ještě 6ti hrnky.
Abys mohl o něčem hovořit, že je to spolehlivý nebo není, tak můsíš mít zkušenosti z reality. Tj - sám si ty auta odjezdit anebo mít zkušenosti ze servisů.
A když chceš znát spolehlivost, musíš znát právě kousky staré 5-10 let, kde se ta spolehlivost projeví.
A jak vidno, evropa rozhodně není nijak záračně splehlivá, navíc má ceny ND mnohem víc předražené než ostatní, cemuž ale vůbec neodpovídá kvalita těch součástek. Poze platíš za značku a za to, že auto stálo původně 2-4 mega. Kvalita tomu ALE Vůbec NEODPOVÍDÁ!!!! >:D >:D
V testu ale vyhraje němec. On má za 5 let tři závady. bohužel vždy fatální. Amerika jich bude mít 15, ale prkotiny typu někde uniká voda a zoxidovla konetor a relátko.
oprava 15 závad s prací u ameriky 20 tisíc.
Oprava 3 fatálních závad u BMW - 100 tisíc.
spolehlivost 1-2 letých kousků je pro smích a kdo jí tu takových aut řeší je s prominutím blázen.
Pokud je něco totiž nespohlivé už v této době, znamená to, že to bylo bud:
1) kruté okradne z výroby
2) vada v konstrukci nebo technologickém postupu
3) mizerná kvalita montáže
4) zprasil to servis
Ale rozhodně to neřekne nic o tom, jak je z dlouhodého kontextu vozidlo dobře zkonstrováno, jak moc byly materiály ošizeny, jak vhodně byly zvoleny servisní intervaly a zda je kontrukce jednotlivých částí zvolena správně.
To ákáží až léta a dlouhodobý provoz.
Co je kvalitně uděláno a kde nebyly okradený materiály se ukazuje právě někde kolem 5-10ti let a někde kolem 300 tis km, ale tady je spíš zásadnější ten věk, než rychle najeté km....
Jenže na amerikách nikdy neodešla a 4 ks už sou dost rerezentativní vzorek, navíc napříč tířída od compact car (Alero) po Large car (300C). A nebyly to přémiové značky.
Dost zajímavý, že.
Stejně tak topení - aby jedna půlka netopila a druhá jo, s tím se muj servismen u amerik ještě nesetkal,a to je opravuje 20 let.
To by měl. Neumět vyrobit výparník klimatizace kterej vydrží vydrží víc jak 5 let je důkaz naprosto nekvalitně odvedené práce, aušosového materiálu a šetření. Čemuž ale neodpovídá cena dílu. Až bude ten výparník za 2 litry, tak to beru. Za 5500 přes známý a za 7 normálně NIKOLIV.
Navíc se kvůli tomu musí odstrojit celá palubka, což stojí na práci servisemena 3x tolik co díl.
Prostě německá kvalita po roce 2000 už jen jen prázdný pojem a u lidí, vyznajících se v oboru tohle spojení vzbuzuje hodně, ale hodně vleký úsměv.
Nebojím se říct, že to dokonce NESMYSL.
Německé auto po roce 2000 není v ničem kvalitnější, krom nějakého slícování atd než ostatní značky stejné třídy.
Pokud chceš hodnotit spolehlivost u rok starýho auta, tak si promin, řeknu ti to na rovinu: KOMIK.
Pokud se někomu rozbíjí rok starý auto, tak je to šmejd největší a pak ti to samozřejmě musí opravit v záruce.
Takže si dás objížděčku servisů, jako ten pán s Touragem, co tam byl v záruce 18x. Samozřejmě tě to krom času a nervů nic nestojí.
Teda až na tu ztrátu, která vznikne za těch 5 let od nákupu nového pro prodej 5ti leté ojetiny. Notabene, když si vybereš něco mimo hlavní objekt zájmu stáda (čti cokoliv jiného než chrochtavý sazomet) >:D
Rozume, borec koupil sice jetý, ale BMW 5 rv. 2011 najeto 78 tis km 530D a v automatu už má piliny, takže nejde o to, zda nový, ale jetý, ale jak se o to kdo stará. Koupíš nový, kašleš na údržbu a auto je ve 200tis na odpis, ať je to cokoliv.
Jak jde zničit heater core, el. pumpa topení a výparník klimatizace špatnou údržbou mi není skutečně jasné. Protože tyto díly se nijak neudržují, krom výměny antifreeze, která je dnes na 250 000 km nebo právě 5 let, takže pak si výrobce opět lže do vlastní kapsy a nedokáže splnit to co slibuje, že.
Anebo čištění klimy, co má spíš dezinfekční účinky a navíc pokud jedno autao bez údržby vydrží a druhé ne, není problém v údržbě, ale v nekvlaitě toho co nevydrží, že.
Jednoduché počty.
Akorát to chce o těch autech něco vědět. Krom toho kudy se leje benzín a jeslti to má palubku s tohohle palstu nebo onohle.
Na to to tiž skutečně nejezdí, narrzdíl od těch drátů, kompresorů, výparníků,desitček, kotučů, bzrdových válců, alternátrů, startérů , jednotek, vícek, svíček atd.
Zatial som mal asi 17 aut, z toho 14 novych a mozem potvrdit Barichelove slova. Auto ktore ma zasadne problemy do 100 tisic km rozhodne nemozno povazovat za kvalitne.
Mě na O1 2001 taky po 5ti letech odešel kompresor na klimu a vědu jsem z toho nedělal, to jsou takové ty méně běžné spotřební věci. Horší by bylo, kdyby po 5ti letech a 200 tis najeto šel motor do šrotu nebo celá náprava...
Dnes jezdím s germány a krom "běžných" (dle jiných mimořádných) oprav pohoda. Olej u 2,0 TDI měním po 15 tis se všemi flitry. Je fakt, že třeba u Passata 2003 během nájezdu 120 tis měnil myslím dvakrát rameno, jedno ložisko, hadici od turba, žárovečky, brzdové destičky, jinak klid.
Jistě, taky znam pána co má na Oktávii I s 1,9 TDI najeto 560 tis km. Stále jezdí...
Jak říká majitel Dacie - kde nic není nemůže se nic rozbít.
Motor je nesmrtelná klasika staré školy, zvuk to má sice jak traktor a topí to po 10 km, ale pohoda.
Kličky na okna a manuál se obkvykle nerozbíjí a jinak tam v podstatě nic není.
Takže krom koroze lemů a zadních dveří nesmrtelná kára.
I motory odchází v nějakém procentu případů. Někdy nenajedou ani 50 tisíc. Smůla, pokud ti odejde. Pokud máš dost sil, maximálně můžeš zatlačit na automobilku, aby ti nový prodala levněji.
To jsou kecy.... takže po 5ti letech jsou to šroty, které přestávají fungovat? ...nějak to nechápu. Takže když jsou pežoty po 300tisících opotřebené, tak u D3 po 5ti letech je to normální.... asi potřebuji enigmu
Jezdím v evropský prémii přes 13 let (pravda od novoty, ale i 300kkm na autě) a nikdy problém z klimou. To, že se ti něco vysypalo neznamená lautr vůbec nic. A to říkám i z důvodu vlastnictví 11 let starý prémiový hujdy, kterou používám na ty nejhorší silnice a mimo ně. ;-)
Znamená to pouze to, že to výrobci neumí a že tyhle (bohužel dnes už jen KDYSI renomované) firmy, vyrábější totální auššusy, kvalitavně horší, než nejvnější konkurece jako je Valeo, Sylvania, Standart products atd, které ale v USA stojí třetinu.
A na japonské díly typu Denso to nemá ani omylem. Alternátory a startéry Denso, které Chrysler používal byla jistota. Ani jeden problém, ani jeden problém s dobíjením, startováním. vždy na první otočení....
přdražený Bosch a aušová Hella, kterou plácaj místní pepíci v čr se můžou jít vycpat.
To je vidět jak moc tě ty auta zajímaj, když ani nevíš co v nich máš >:D >:D >:D
Já sem taky nikdy neměnil alternátor, startér atd, přesto vím, že je Chrysler Group dodávalo Denso, stejně jako kompresory klimatizace. Stačilo si lehnout pod auto a přečíst štítky, víš....
Nebo si rozebrat kus palubky, vytáhnout rádio na kterém byl štítek Alpine nebo taky Denso. Prohlídnot si logo na brzdovým válci, podívat se do katalogu nebo na stránky prodejců dílů. Vymněit si kotouče a destičky atd. Vytáhnout ven světlo a vyměnit si žárovky. A hend vím, kdo co vyrábí.
Ne jen to dovézt do servisu, vypít kafe a zaplatit fakturu a jít domů >:D
Pak má člověk zkušenosti a znalosti, že když se něco rozbilo ví kdo to dělal a čí je to vlastně vina.
Dnešní auta sou skládačky z nakupovaných dílů.
Takže pokud mam britské auto a ono špatně funguje, ale na dílech co špatně fungují je vyraženo Made in Germany, může za to asi někdo jiný než britové. To samé u dalších značek.
Ty jsi takový masochista, co si koupí důtky, rozšvihá záda a pak kňučí, že to bolí. Prostě se na ta evropská auta vybodni, kup si dvacetiletou spolehlivou ameriku a častuj nás příspěvky sluníčkově spokojeného barrichella. Tyhle srágory už se fakt nedají číst. ;-)
Nenazývej se šášulínem Bariku...tak tragický to obvykle není. Až se tu přestaneš zaklínat ojetýma hujdama bez znalosti jejich minulosti (což nejde zdokumentovat jakoukoliv serviskou) a pořídíš něco novýho, až budeš mít problémy, pak piš. Do tý doby je to jen důtkování sebe sama, přesně jak napsal Dinar. :-)
Jo bavíš se... >:-[] Těma sedmnácti klackama, cos nacpal do opravy? >:D
Mě je úplně u zadku, jestli je pro nějakýho troubu jeden výrobce kompresorů lepší než druhý a bla, bla, jestli mám v autě dráty od bosche nebo od densa je mimo moje rozlišovací schopnosti. Píšu o tom, že chytrolín, který ví, že ta auta jsou na hov.no, si je stále a dokola kupuje. Takže co, ten masochismus?
Beru to jako dobrou investici do získání zkušeností. >:D Kdybych chtěl jezdit za co nejmenší náklady, jezdím busem, taxíkem nebo Dacií >:D
Ale o to mi nikdy nešlo. A to je taky to, čím je se liším od obyčejných lidí.
Je rozdíl mezi tím, kdo je uživatel a mezi tím, kdo má auta rád.
Pokud máš auta rád, a nezvkyoušel si různé značky v dlouhodobém provozu a nezískal tak zkušenosti, nemůžeš BOHUŽEL vynášet žádné verdikty o jejich spolehlivosti a vcelku diskutabilní sou i zkušenosti o jízdních vlastnostech.
To že ti to někdo půjčí na den nikdy nehradí fakt, že s tím jezdíš 3 roky za různých situací, různého provozu a různých klimatických podmínek.
Jinak - reálné a dlouhodbé zkušenosti se obykle získávaj tím, že je získáš s věcmi, které si koupíš.
Tudíž získat dlouhodobé zkušenosti s evropskou prémií leze ledat tak, že si od nich pár aut koupíš....
V rámci zkušeností a poznání je tedy nutno zkusit i věci, které nejsou srdeční záležitost. Chápu že je to těžký pochopit vid, ty by sis domů ameriku nebo japonce či korejce nikdy nekoupil, ale mlátit tu pantem prázdný kecy o tom, jak na slavnou D3 nemaj nai omylem ti jde dobře, vid >:D >:D >:D
Přečti si pár svých příspěvků, o tom, že někdo na někoho nemá, mlátíš jen ty sám, tohle prosťáčkovské vidění světa je tvoje parketa, mně do toho netahej.
Téma kvality a spolehlivosti nelze vyřídit ve dvou větách, to ví každý, kdo si nějaká auta už koupil, a kdo je schopen alespoň trochu logického uvažování, minimálně v kategoriích nové vs. ojetina, nebo že kvalita a spolehlivost nejsou totéž apod. S tebou nelze vést podobou diskusi, protože ty jsi v tomto právě "mistr" pejskokočikově dortových dvouvětných blábolů s "jasným názorem".
u nás máme těch "prémiovek" asi 20 - A6 a A8. těma co s nima jezděj je nějjaká poruchovost v rámci 10 let úplně putna, protože každý 3 roky maj novou. Navíc cokoliv se vysere tak maj hned náhradní vozidlo a hlubokej úklon. možná proto jsou to "premiovky". Ale zkusím se zeptat jestli z nich někdo náhodou o víkendu neměnil výparník v garáži na chatě a jak to šlo......
Já mam vlastního servismana, nehodlám sponzorovat ofiko servisy, anvíc při jejich kvalitě. Stačí si azdat do google BMW servis a ty story sou docela drsný, jak na ofiko servisy typu invelt, bychl atd. tak na neofiko servisy specializující se na bmw.
A náhradní auto nepotřebuju - mam druhý auto, takže tak.
To že někdo mění auta po 3 letech a dostane nárhadní káru je sice super, ale absolutně nic to nesvědčí o tom, zda je ta prémie spolehlivý auto.
Víš, chce si to neplést dojmy a pojmy.
A spolehlivost se projeví nejvíc mezi 5-10 lety.
Tam se ukáže, jak moc to výrobce okradl nebo ne a jestli to bude držák, nebo pokladnička kde se vymění ejdna věc a za měsíc se mění další a pořád dokola.
já ti v podstatě rozumím co chceš říct, jen se ti snažím naznačit že potencionální majitel nějaký vyvoněný A6 či A8 tohle opravdu neřeší. v průměru to do pěti let mění a servis samodomo nebo u známého fakt asi neřeší. Ten čeká co se mu napíše na displeji a podle toho jedná :-) . Nedovedu si představit jak kupuju A8, BMW7 a ptám se třeba kolik stojej kotouče, za kolik je měněj a jak tam v průměru dlouho vydržej, co stojej rozvody atd.... navíc třeba audi aspoň teda tady v německu(český servisy neznám) má vzhledem k ceně vozidla za poměrně solidní příplatek ruzný servisní programy (garančky zdarma, prodloužená záruka, atd) takže to většinou koupíš s tím a neplatíš nic i kdyby vyměnili celý auto - jasný o spolehlivosti to nic neříká to zjistí až maník z čech co to koupí po duchodci z německa nikdy nehavarovaný se 120tis na tacháči.....
Ve druhé polovině minulé dekády analytici tvrdili, že značky, které vsadili na rozvoj SUV spláčou nad výdělkem, protože tato módní vlna obliby SUV pomalu končí. V podobném duchu se vyjadřovala i velká část pisálků českých motoristických periodik. Jak se "trefili" ve svých prognózách, vidíme dnes všichni. Podobně je to s touto analýzou, převaha D3 je taková, že už to spoustě lidí leze krkem, což lze chápat, ale vydávat analýzy podobného typu v době, kdy v Evropě americká auta paběrkují, japonští zástupci prémiových značek vyklízejí s každou generací pozice více a více a D3 mohutně osidluje největší mimoevropský trh, Čínu, je docela mimo. My, motorističtí, fandové si jistě přejeme, aby slavné a druhdy premiové značky dokázaly stavět a prodávat auta na úrovni D3, vybírat ve třídě mezi šesti sedmi reálně srovnatelnými auty je jistě lepší než mezi třemi, navíc historie, design atd. Jenže ani tady to není lehké, Jaguaru (kde je to snad reálné) můžem držet palce, Volvo funguje, ale je vždy o krok za D3, Maserati (kde to je reálné, ale z hlediska celk. čísel a zaměření značky, je to ve smyslu tržního podílu jen marginální hráč) si jede svou ligu, a Alfa (kde to mrzí nejvíc, protože tam už je nějaký vzestup spíš z kategorie snů), to je obávám se uzavřená kapitola. Já zatím moc možných důvodů pro pokles dominance D3 nevidím. ;-)
Však jo... Jag si ukousne něco navíc, Mase bude méně exkluzivní (prodá o hodně víc, ale v absolutních číslech nic zásadního) a ostatní mohou spíš překvapit než že by od nich člověk čekal nějakou mohutnou ofenzívu.
Ještě ti tam chybí Porsche... ještě jsem nekoukal na čísla u Macana, ale Porsche má potenciál.
Je otázka, kolik z nich se bude s D3 přetahovat v nižších sférách, protože ty dělají hodně prodejů. A pokud budou, nebudou mít stejný "problém" jako D3? Navíc je tu pěkné rozpětí, od Volva/ Alfy po Porsche/ Maserati. O DS nemluvě. Pak je tu také otázka, jestli nabídnou produkt, který nezaostává za nabídkou D3. Každý máme jiné priority, ale těžko budeš mezi konkurencí hledat jasně lepší volbu. Jsem v tomhle směru skeptičtější.
Můj pocit je, že nějak ty další nadějné značky nějak nevidím. Pokud někdo jezdí svou nebo firemní D3 je to spíše společenské zařazení a podle mého názoru to není až tak o kvalitě příslušného vozu. To je to, co "novým" schází - ať už myslíme Jaguára, Lexuse nebo nějakou jinou exotiku. Samozřejmě jsou lokální specifika - pamatuju se, když jsem v roce 2001 chtěl v Anglii služební BMW, tak mi to bylo rečeno, že prý neé, protože v tom jezdí pouze přiblblíci ;-)
Pokud přijedeš místo v BMW v Jaguaru, Maserati nebo Porsche, tvá image tím neutrpí... spíš naopak, BMW 3 už se dnes tak nějak posunulo k mainstreamu... v tom smyslu, že jich je všude plno.
Já nakonec skončil s CLK 320, takže to nebylo tak špatné. No nevím ... v Zentivě byl jeden chlápek, který si prosadil X type a musím říct, že byl neustále terčem pozornosti :-) . A6, BMW 5 jsou takovým standardem u vyšších managerů ve farma businessu. Éčko moc ne, i když taky občas (ale spíše přesluhující důchodci nebo báby). Maserati nebo Porsche jako služebák nepřipadá do úvahy, to je spíše vozík pro nestřídmého majitele nebo chlapce od kolotočů ....
nielen z pohladu premie... celkovo su dnes uz auta velmi podobne.... inak s predposlednym odstavcom suhlasim do bodky..... v snahe sa navzajom dobehnut sami sa zrazaju a podliezaju uz tam kde by premia nemala proste zachadzat..... zakladne Acko s motorom z dacie je asi tak premiove ako je landa granta sportiak .... alebo nisan kaskaj offroad..... a zakaznici nie su blbi..... vidia ze ono sa to cele vyrovnava... dnes nie je hanba zastat na octavii vedla bmw a pritom sa usmievat .... lebo vlastne je to uplne rovnaka uroven... mnohe auta sa lisia uz len logom na kapote .... technicky komfortom aj vybavou ci bezpecnostou su uz vsetky tak podobne ze ich rozlisime prave len na zakalde loga a dizajnu......
zober si hybridny auris vedla zaprdeneho Acka s motorom z dacie.... uprimne... volil by som skor "nepremiovy" auris... ako ten "premiovy" mercedes ... ono sa to za 15 rokov zrovna.... este to chce trosku vydrzat .... ale uz logo na maske dnes taku rolu nehra ako pred 20 rokmi .... auto sa zacina cim dalej tym viac brat ako spotrebny tovar..... stava sa nezaujimavym z pohladu statusu a nejakoho budovania si imidzu a zivotnych priorit ..... ono hodnoty sa uz trosku zmenili za poslednych 20 rokov.... ;-)
Neberu trpaslíky, tam se to neprojeví, ber třeba vyšší střední. Sedni do A6 se 180 kW quattro, najezdi pár stovek km, pak mi poreferuj a srovnávej. Já z novou sice ještě nejezdil, ale s předchozí mám naježděno, a při přesednutí do A3 2,0 TDI je to jak odstěhovat se z Los Angeles do Horní Dolní.
kludne by som si kupil hyundai genesis miesto A6tky.... ver mi.... nebudem mat horsie auto .. budem mat rovnaku vybavu aj pohodlie aj priestor aj ticho v interieri... budem sa lisit od teba len logom na maske aj dizajnom.... budem mat rovnaku bezpecnost aj kvalitu a aj rovnake rozmery ..... cele je to o tom.... ze znacky v ramci triedy sa uz navzajom vyrovnavaju.... vacsi ide k mensim.... mensi dobieha vacsich drahsich.... a v ramci tej ktorej triedy sa to uz navzajom zlieva..... hyundai slape po krku mercedesu a zaroven mercedes slape po krku golfu.... neviem si ma chapes.... proste sa to uz zlieva .....
samozrejme auto ktore v drahsej a luxusnejsej triede nema zastupenie nemoze mu konkurovat ... ale ak by malo ( hyundai genesis uz je dost fajn ) ... tak vidime ze zrazu ten premiovy naskok je prec..... vsetko je to podobne uz...
Ty jsi s prominutím blázen!? Technologicky je to jak Atari verzus dnešní notebooky. Vím, jaké jsou teď reference po pár letech na i40, dost lidí se jich zbavuje. Ono sedadla v kůži, velký display a libivý design není všechno. Ano, pro stoustu lidí je obal to hlavní a nemyslí na to, jakou hodnotu a jak bude auto vypadat a jezdit po 5ti letech a 200 tis km.
V čem jsou si podobný? Co to povídáš? Chci +200 koní, automat ve střední třídě a sedanu. Co mi nabídneš od neprémie? Co mi nabídneš v benzínu a naftě? Co mi nabídneš za lepší konfig motoru než je R4?
Není mi zcela jasný, kam článek míří...D3 se dostalo do pozice kdy určuje směřování trhu, chrlí neustále technický novinky, ostatní se pouze přizpůsobují. Nevím co je mainstreamovýho na hatchi nižší střední s průměrně výkonnou motorizací, ne zcela plnou výbavou a cenovkou 30kEUR.
Pokud se podívám o třídu výš, je D3 aktuálně jedinou evropskou značkou nabízející šestiválce a v dalším patře už kraluje velmi zřetelně.
D3 tak ukrojila a téměř odstranila veškerou třídní konkurenci od vyšší střední výše a i ve střední udává tón prodejů. Nepredikoval bych žádný velký změny, snad jen větší příklon zákazníků k prémiovýmu brandu a nějaký zvýšení prodejů konkurence.
Pak je tu Porsche... a jak se už několikrát ukázalo, jít shora dolů je jednodušší než naopak. Je tu Macan, časem se může objevit něco pod Panamerou a bude veselo.
Zbytek jsou černí koně... Cadillac může překvapit, stejně tak Lexus nebo Tesla... nebo konec konců i Volvo nebo Alfa.
-Mase musí doladit Ghibli a předvést perfektní Levante za rozumnou cenu
-Jag do doby prodeje XE, novýho XF, X-veru a FL XJ nijak zásadně kartami nezamíchá.
-Caddyho musím projet :-)
-Lex mě zaujal v GS450h spíš interiérem a pohodlím, RX vůbec, LS jsem nejel
-AR je dnes pro mě neuchopitelná chiméra
-Tesla v zásadě taky, drahá a dojezdově nedostatečná
-Volvo...doufám a držím palce
-Škoda...úsměvná poznámka, validní však už pouze rok ;-)
Ve střední třídě ano, Superb a CC jsou poslední mohykáni. Ještě je tu ale Touareg a chystá se Phaeton... a pak různé raritky typu Freemont, 370Z nebo Skyline...
Budto oežetet pár fičurek a mít motor a leckdy neotřelý a zajímavý design anebo mít fíčurky, lepší spáry a možná povrchně lepší image a mít ekodšídítko se startstopem a designem tuctového coumlavného bombonu (až na pár vyjimek).
Nebo můžeš mít neokoukanou emeriku od šedýho dovozce, neschopnou naladit polovinu rádií, šetřit na gumách a opájet se tím, že to na výjezdu z kruháčde nandáš Fabii, aby jsi následně držel 80-tku :-)
webpaja, mohol by si len tak orientacne nahodit aku premiu si vlastnil ako dlho a km do "zaverecnej" ? Staci typ, motorizaciu, rok, km.
Nech vieme co chvalis.
Mam u teba pocit, ze plast u AUDI je lepsi ako u SKODY lebo sa da vylupnut z poza nechtov. :-O
V komplexu se mi evropský design líbí víc než americký... což je asi logické. Ale třeba ty nové Cadillacy jsou přijatelné, lovit v těchto vodách, asi bych se šel aspoň projet.
Mě se líbil víc vždy americký, zejména pokud jde o roky 50-80, tak jednodznačná volba. Z evropy v té doby byly zajímavé jen luxusní vozy, sportáky, malosériovky a pár britských aut.
Jinak v podstatě nic, až pak na velké Mercedesy a kupé BMW 635 + pár hodně starých francouzských aut typu Citroen Trakce a nějaké simcy.
Od těch 90. let už se to víc srovnalo ale i tak je pořád pár zajímavých amerik. Třeba takový Charger, Cadillacy, sportáky Camaro, Mustang, Vette, nějaké ty SUV a občas i nějaký midsize sedan.
Jaguar čeká obměna portfolia a podle mne musí něco udělat s palubní elektronikou, která zaostává. Porsche je v dobré pozici, ale v dohledné době zůstane malým hráčem. Pokud bude dělat D3 problémy, pak co do marží, ne podílu. Výhled Maserati není špatný, ale dnes na to nemá portfolio a co je na trhu, není tak dotažené. Navíc, podobně jako Porsche, bude spíš lovit lukrativnější zákazníky, do podílu D3 se moc nezakousne.
V téhle válce budou rozhodující neevropské trhy. V EU má D3 velmi silnou pozici a na tom se jen tak něco nezmění.
Proč by se měly značky z Dojčlandie bát?? Ano, možná už dohromady nebudou mít 50 procent trhu, budou mít 45!! No hrůza. Ano, uznávám že Porsche, Maserati a snad i Volvo nebo Jágoš jsou na vzestup, ale aby předčily D3, to se mi moc nezdá.
Porsche nic moc velkého neplánuje, akorát Macana a pak už nic moc.
Maserati potřebuje vylepšit Quattroporte, Ghibli, MC Stradale a musí předvést fakt perfektní Levante, o kterém však moc zmínek v poslední době není.
Volvo je teď na vlně díky XC90, ale pak taky moc neplánuje
Přiznám se, že opísmenkování Jaguaru moc neznám, tak budu držet jazyk za zuby, ale asi jako jediný má celkem velké plány.
A to si myslíte, že Německo jen spí?? V roce 2017 mají přijít kompakty od všech z D3, plus Mercoš určitě chystá nový ML, jak ho znám, a BMw a Audi by mohli taky naněčem zapracovat. Ostatní značky jako Alfa Romeo, Tesla, které brzy zaniknou, ani neberu v potaz, Cadillacu sice fandím, ale nemyslím, že jehobudoucnost je přesvědčivá. Nicméně GTS vypadá slibně, nechme se překvapit! :-):-)
Proč máš nick rozumimautum? Píšeš o Volvu o kterém nic nevíš. To že ty netušíš co automobilky chystají neznamená že nic nedělají, naopak dnes víc než kdy jindy platí "kdo chvíli stál již stojí opodál "
1. Exkluzivita je fuc - na jazdenej audine alebo bmw chodia dnes kadejaki pochybni spratkovia...
2. Rastie konkurencia - maserati je jasne na vzostupe a treba s nim pocitat
Lexus rozsiruje svoje portfolio
alfa romeo ma potencial zopakovat pribeh maserati
ds rastie mimo EU a su tu aj ostatne znacky, co sa snazia prerazit
3. D3 uz neponuka nic vynimocne okrem znaku na kapote:
- audi vyhadzuje jedneho sefa za druhym a motto Naskok vdaka technike je skor parodiou, audi a skoda budu coskoro z viac ako 90 percent to iste auto...
- bmw prechadza u mensich aut na predny pohon a coskoro trojvace
- mercedes dava motory z dacie, uzitkove auta prelepene Renaulty, smart je twingo...
4. Mazda za 22000 EUR ponukne vsetko, co audi za vacsie prachy, a aj nieco viac. Jasne, nema take odhlucnenie, ale fakt v a3 mimo nejakej vrcholnej verzie nie je nic svetoborne. Podobne auris hybrid je technologicky jedinecny oproti D3. Tesla tiez.
D3 urcite neskrachuje, bude tu vsak zaujimava situacia, ked bude za D3 minimalne do vyssej strednej hovorit iba znak na kapote... Oni to vsak vedia a chcu hlavne predavat a zarabat, preto sa pchaju do kazdeho segmentu a kutika...
Exkluzivita je fuč.
Lexus rozšiřuje portfolio,
maserati je na vzestupu. Čím, cizinče? No, rozšiřuje portfolio, jde dolů = exkluzivita je pryč.
Měl by sis trochu ujasnit způsob argumentace, jako podporu kritiky jedněch používáš kritizovanou věc jako argument u druhého. >:D
konecne realny rozumny pohlad ..... :yes:;-) ... a nie sfanatizovany premiovym logom na kapote, vacsina si tu totiz stale nevidi dalej od nosa
palec hore, velmi kvalitne poctenicko :yes:
myslim ze rozumny clovek vidi ako sa veci maju a s fanatikmi zase sa hadat nema zmysel, stiahnu ta na svoju pofidernu uroven a tam ta prevalcuju svojimi skusenostami .....
dnes jednoznacne najkvalitnejsi material co som kde cital.... vyborny nazor hodny uznania
...Luxusní, elegantní a neuvěřitelně kvalitní – to jsou slova, která charakterizují interiér Audi A7 Sportback....přečti si aktuální článek na Auto.cz;-)
mozno Hyundai Genesis, jaguar, lexus... ale vo vyssej strednej vladne D3, v tom s tebou suhlasim, ale:
v com okrem loga na kapote vynika napr. A3, A4? Rebrandovana skoda s lepsim odhlucnenim a maksimi plastami? V com bude jedinecne BMW s prednym pohonom a trojvalcom???
navigacia? ponuka kazdy
klima, tempomat, vyhr. sedadla atd. - ponuka kazdy
bezp. asistenti? zacina ponukat kazdy
dizajn? kazdy sa snazi a koleso nanovo nevymyslis
Jazda napr. v aurise hybrid cloveka uchvati, aj ked nezabavi, jazda v mazde 3 cloveka zabavi, a ked presadnes do A3, ok, je tichsia, ale co viac ponuka okrem loga na kapote a plastov? Podla mna nic, vybava v A3 rovnaka alebo horsia, spolahlivost horsia, posilovac riadenia je rovnako elektricky, priestoru je v triedach B a C v D3 menej ako u konkurencie, jednoducho skutocne audi zacina od A6, tak ako D3 vo vyssej strednej valcuje, v mensich autach sa vyhody vytracaju...
A4 nemá z hlediska zásadní techniky vyjma částečně shareovaných motorů s Octou nebo Supem nic společnýho.
A3 vs. Ma3? Ano, souhlasím...Ma3 je v současný generaci mimořádně povedený auto. S benzínem ale končí na úrovni teprve 3-tího výkonovýho stupně Audi, nemožnost konfigurace je pořád bolavá. Z hlediska jízdních vlastností překonává většinu malých předokolek.
Pak přichází pár ale, ohledně chybějícího 4x4, personifikace apod. Kdo to oželí bude nadmíru spokojenej. Ale rozdíl prémie poznáš už během první návštěvy v šourůmu a snaze objednat auto jaký chceš a ne jaký ti prodejce nabídne.
Znovu opakuju...Ma3 je nejlepší japonskej hatch a dokáže se směle poměřit v podobných specifikacích s naprostou špičku, leckde ji i porazit.
Jak napsal webpaja, A4 nemá nic společného s jakýmkoli současným produktem Škody. Nejblíž jsou si některými motory, které ale nejsou identické. A u A3 záleží, co vlastně chceš. Nemůžeš očekávat, že se budou v porovnání s Mazdou snažit nějak podbízet. Nemusí. A pokud máš na vybavenou A3 a jsi ochoten takové peníze utratit za kompakt, otázka je, co ti nabídne Mazda kromě ceny. Slabší motor? Horší interiér? Horší komfort? Horší palubní systém? Méně čalounění a laků? Na A3 (stejně jako 1er a A) se nebudu dívat, pokud hledám dobrý poměr cena/ hodnota. Jak jsem napsal dříve, největším soupeřem A3 je Golf. A slušně vybavený GTI je dost lákavá nabídka. Lákavější než tvá Mazda, alespoň pro mne.
Beriem protiargumenty, ale pisem o sucasnosti a aj najblizsej buducnosti co nas caka.
Ked predstavitelia audi povedia, ze audi a skoda budu na 95 percent zhodne auta a ze to je tak dobre, tak asi netaraju do vetra.
Smer u koncernu je jasny, vsetko co nie je vidiet - podvozok, motory, klima, brzdy, atd., maximalne unifikovat.
Smer u bmw je jasny, vsetko po strednu triedu benzinove trojvalce a predny pohon.
Mercedes zase u mensich modelov berie techniku od renaultu...
Napr. ta A3 - priestorovo nic moc, exterier nic noveho a ked to porovnam s tou mazdou, multilink maju obe auta, posilnovac riadenia je mozno lepsi u mazdy, 1.5G ekvivalent 1.2 TSI, 2.0G slabsi ekvivalent slabsieho 1.4 TSI a 2.0G silnejsi ekvivalent silnejsieho 1.4 TSI. OK, 1.8 TSI a ine motorizacie su u audi vynimocne, ale to je velmi ZANEDBATELNE percento predaja... Ked si pomyslim, ze je len otazkou casu, kedy prijde golf aj A3 s 1.0 TSI trojvalec s turbom... A veci ako xenony, adapt. tempomat, head-up ponuka a bude ponukat aj mazda alebo mnoho inych vyrobcov...
Co je vynimocne na A4? Priestor pre cestujucich vzhladom na velkost auta povedzme sedy priemer az podpiemer, jazdne vlastnosti v pohode, ale vela zabavy za volantom to auto neponukne, hlavne riadenie je nic moc, vybavu ponuka kazdy... Jasne, je to fajn auto a dava kupujucemu premiovost, ale jednoducho chyba mi tu AKAKOLVEK PRIDANA HODNOTA voci nepremii, snad lepsie odhlucnenie...
Jednoducho bude u bezneho kupujuceho okrem prestize velmi malo dovodov priplacat si za napr. audi, ked konkurencia ponuka prakticky to iste za menej a u premioveho bude zase lakadlo, ci si radsej nekupit napr. tu mazdu 3 v plnej palbe ako mierne vykradnutu audinu a3...
Pokud tě nenapadá důvod, proč je audi dražší než škoda nebo mazda, pak to holt není auto pro tebe.Většina kupujících ten rozdíl, tu přidanou hodnotu pozná.
Kde to prohlásili? 95 % bude problém i u A1. Natož A4. S B9 se v tomhle moc nezmění. VW do značné míry unifikoval komponenty už dávno.
To je právě to, tohle je dost individuální. Nejsilnější Mazdu3 považuji za použitelnou z hlediska výkonu, nic extra. A dal bych přednost 110 kW TSI, kdyby šlo čistě o motory. A3 má u mne největší problém v tom, že to není kupé. V téhle třídě tedy preferuji 2er. Byť se mi interiér A3 tuze zamlouvá.
Jak jsem napsal, jsem na kupé, navíc na silnější motory. A tady prémie boduje, kupé nabízí a motory mají také. Což se nedá říct o mainstreamu, včetně Mazdy. I když se podívám na sedany, Mazda nemá čím zaujmout. Otázka je, proč se díváš na střední prémii. Nemohu mluvit za lidi, kteří si koupí prémiovou holotu. Prostorná jsou na mne dost, vyšší třídy beru pro komfort, ne pro prostornost. V tomhle směru samozřejmě trpí podélným uložením motorů. Mít omezenější rozpočet, asi bych volil jinak. Ale to bych také byl v jiné životní situaci a měl bych nejspíš jiné potřeby a priority. Možná bych ani auto neměl. Těžko spekulovat, jestli bych za nějakých okolností vybíral mezi A3 a Mazdou3.
Bavme se o tom, co je. Dá se kterýkoliv motor Ma zkombinovat s automatem? Dá se nabídnout pohon všech kol? A 1,5G je jedinej opravdu línej motor z nabídky, ten se s 1,2 105 nebo 110HP opravdu srovnat nedá.
Chceš třeba alcantaru? Běž jinam. Chceš jinej volant? Máš smůlu. Chceš jiný sedačky? papa. To je ten rozdíl.
Notabene, kdo vybírá Ma3 nešilhá po Mazdě... Takhle to prostě nefunguje ;-)
Audi obecně až na vyjímečný modely v rámci jednotlivých řad není o řidičský nirváně. Je to auto, který od tebe nic moc nechce. Jakýkoliv model můžu řídit naprosto kdokoliv. Univerzalita je pro vyhraněný osoby možná sterilní nebo otravná, ale marketingově velmi vděčná.
A propos, po 300kkm bude Audi vypadat stále jako auto, u mainstreamu už to chce zatnout zuby...
A BMW? Ano jedničková řada bude na základech podvozku Mini, bude i tříválec. Proč ne? Pořád ti zůstane možnost motorový volby. S R6 se můžeme u další generace rozloučit, ale jestli ta následná nebude na základech trojky už napoví reakce trhu.
Dělají se tu dramata od lidí, kteří nejsou klienty. A kteří soudí na základě worst case. ;-)
OK, mam mazdu 3, porovnaval som s golfom aj A3 benzin aj diesel a mazda mi vysla ako vitaz aj cenou, aj ako celkovy vitaz. OK, ma horsie odhlucnenie ako A3, dokonca aj ako golf.
OTAZKA: Preco by som si mal kupit premiu A3 za napr. 27000 namiesto m3 za napr. 18000?
Priestor? V m3 je viac, hlavne u sedana 1:0
Dizajn? m3 sa mi paci viac a malokto rozozna jednotlive verzie a facelifty A3, dajme tomu 1:1, je to subjektivne
Spolahlivost? mazda je ako japonec podla vsetkych objektivnych aj neobjektivnych kriterii spolahlivejsia 1:0
Jazda? TSI lepsie taha odspodu, ale u atmosfery sa podradzuje a elektr. posilnovac riadenia ma podla mna mazda lepsie nastaveny, idealny mix medzi sportovostou a pohodlim, 1:1
Interier? u mna to je 1:1, chrom, klavirny lak, koza, stredovy ovladac aj displej, perfektny posed za volantom...
Kultivovanost? tu je A3 lepsie, jednoducho je tichsie 0:1
Naklady? zaruka, servis, palivo atd. 1:0 pre mazdu bez debaty...
X-factor? baby sa otocaju a ludom sa paci, hoci to nie je premia...
EGO? 0:1 premia je premia
Nakoniec som vybral m3 a som velmi spokojny, nevidim u A3 ziadnu pridanu hodnotu. A m3 ma trosku punc exkluzivity, zatial co A3 ma spolocne diely s napr. fabiou za 8000 EUR...
Zásadně neobhajuju svojí garáž. Ale budiž... Chtěl jsi předokolku, budiž... Manuál, ok. Neviděl jsi důvod individualizovat podle sebe, jelikož ti nabídka vyhovovala. Tohle všechno beru. Objektivně souhlasím s příjemným řízením, výborným podvozkem a slušným zážehovým dvoulitrem. Navíc o tolik hůř než 1,4TSI netahá ani v nízkých otáčkách, navíc přidává gradaci výkonu. Design je věc individuální, nebudu se přít. Interiér mi přijde na úrovni a zásadní odlišení pak přichází až v drahý příplatkový výbavě.
Celkově jsi ale napsal jen to, že ti Mazda vyhovuje. To je vše...
Jestli hledáš společný díly, tak jich s Fabií moc nenajdeš.
Těžko říci, osobně opravdu nerozumím kupcům A3. A4ka a dál, to je jasné, ale A3 je prostě Golf, navíc dle mne o něco ošklivější a hlavně o hodně dražší. Řidičsky, interiérem, atp. oproti Golfu nevidím žádnou reálnou výhodu.
Hele, esence Audi je nějaká A6 3.0TDI Quattro v automatu... a pochop, to není špička, to je Audi standard. Pokud se svezeš s 1.6TDI v základu, tak tě to možná neoslní... budiž.
U Mazdy je neštěstí, že se nedá moc kombinovat motor + převodovka + výbava... ale nakonec u M3 to ještě vychází relativně lépe než u větší šestky.
O.K., tak napr. m3 2.0 Sky-G Revolution Top Navi - ad vybava: nema to stresne okno ani 4x4. Priamy triedni konkurenti z premie z D3 su A3, BMW1 a mercedes A-cko. Ktory z nich ponuka 4x4? Mazda mozno nieco z vybavy nema, ale maju oni napr. head-up, i-eloop, RVM atd.? Zaujemca o A3 nebude asi porovnavat s mazdou, lebo ak by to spravil a previezol sa v oboch, tak sa moze lahko stat, ze kupi mazdu3 v plnke za cenu malo vybavenej A3. Ma vobec nejaky konkurent bi-turbo diesel, aj ked diesel nemusim..., nie twin-turbo, biturbo. 4x4 mazda ma, len v EU to neponuka, to je vec ich politiky, nie techniky.
Dalsi priklad je hyundai genesis? OK, nema diesel a je sedan, vec predajnej politiky vyrobcu, ale co mu technicky a vybavovo chyba?
Nemyslim si, ze by technika alebo vybava boli dovodom, preco kupovat premiu.
300 000 km
Ak niekto rozumny chce spravit v jednom aute 300k km bez neplanovanych navstev servisu, vymeny turb, prevodoviek (DSG:D, alebo mercedes automat oprava typu vymena kus za kus), tak si kupi toyotu, hondu alebo mazdu, jednoducho japonca v benzine alebo hybride. V ziadnom pripade by som pri takom najazde ani len neuvazoval o A3, a uz vobec nie s DSG a urcite nie s 1.4 TSI-
"Audi obecně až na vyjímečný modely v rámci jednotlivých řad není o řidičský nirváně" - A o com to je? o spolahlivosti? asi tazko, o dizajne? vyzera to desat rokov +- rovnako, o vybave? ma kazdy konkurent...
Premia ponuka super odhlucnenie, super plasty a PRESTIZ, ale v ziadnom pripade nie je zarukou spolahlivosti ani zabavy za volantom. Mercedes ma motor z dacie, smart je de facto prezneceny renault a bmw bude mat trojvalce.
Mozno som divny, ale nevidim okrem PRESTIZE, PLASTOV a ODHLUCNENIA nijaku pridanu hodnotu oproti mainstreamu, minimalne u tried A, B, a C...
Bavme sa o sucasnosti a minulosti. Nie, bavme sa o BLIZKEJ BUDUCNOSTI - kupujucemu noveho auta moze byt jedno, co bolo v roku 1999 alebo 2008, skor by ho malo zaujimat, co je v ponuke teraz a najblizsi rok...
OK, si jeden konkretny priklad, ja poznam dalsieho co menil napr. spojku a ten jeho diesel 2.0 TDI v zime huci, ze sa zlaknes..., A4 TDI, byva 15 km odo mna... v rodine je A6 220k km bez problemov, ale rok vyroby pred 2000. Cim novsie, tym horsie...
Zo sucasnej ponuky v roku 2014 je to vsak bieda, Multitronic radsej dobrovolne stiahli, DSG zvolavaju v Cine, Japonsku, Australii, len u nas je etalon spolahlivosti, 1.4 TSI uz pchaju aj do Q3, prva generacia TSI je verejne tajomstvo nespolahlivosti uz pocas zaruky, byt betatesterom pokusu o hybrid od audi v A4, nie vdaka, japonci maju 15-rocnu tradiciu a preco to vlastne audi ponuka, ved sa toyote nie tak davno smiali, ze hybrid... Musim najst ten odkaz v Nemcine, kde sa chvalia, ze treba unifikovat este viac a zakaznici aj tak budu kupovat, ved maju de facto pravdu...
Chceš automat? Pro tento motor nelze.
Chceš kombík? Nevyrábí se.
Chceš sedan? Vyrábí se, ale tenhle motor do něj nedostaneš.
Chceš látkové sedačky? Smůla, Revolution Top jen kůže
Chceš menší kola, třeba 17"? Smůla, Revolution pouze na 18"
Co barvy? Jedna červená a pak odstíny šedé... z nich jeden trošku do modra.
Něco z toho je kosmetika, ale proč nejde silnější benzín do sedanu nebo v kombinaci s automatem mi hlava nebere. Nicméně, červený hatch v Attraction a benzínu se zrovna mě do vkusu docela trefuje...
Tohle všechno je pravda.Ale jak píšeš- když se ti konkrétní verze trefí do vkusu, je zcela konkurenceschopná, patří ke špici /samo že ne s D3/. Pokud chceš kombi atd. tak holt musíš jinam. Mě jejich politika neudivuje, holt málo kupujeme jejich auta, tak na nás vcelku kašlou.
Nebylo to nijak jasně napsané. Já měl doma několik Mazd, je to pro mě svým způsobem srdcovka a moc Mazdě přeju, že se jí aktuální generace aut tak povedla... a třeba budu ještě za pár let litovat, že jsem tu Mazdu nevzal :-)
...a hlavním důvodem byla dynamika - to je to co říkám, silnější benzín je v Mazdě problém. I tak ale respektuju kvality M6, v mém pomyslném žebříčku podle mých priorit jí patří hezké druhé místo, před Mondeem a dalšíma evropskýma stálicema.
Na takhle nekonkrétní narážku těžko nějak reagovat... pokud nejsi schopen to nějak upřesnit, tak se s tebou tomu vtipu nezasměju.
Že Octavia nesnese srovnání jsem určitě nenapsal já... protože sám jsem tahle dvě auta srovnával, dlouho a pečlivě. Jediná kategorie, ve které je velký rozdíl, je dynamika... a Mazda zase nenápadně boduje v několika jiných.
Jen jsem chtěl ujasnit, že jsem nenarážel ani na tvé rozhodnutí, ani na Mazdu6 jako takovou (někdo by to tak mohl pochopit a nechtěl jsem o tom následně diskutovat). Pokud by tě to zajímalo (podle mne to moc zajímavé není, ale budiž), obecně tě nasměrovat mohu. Ale co do konkrétních odkazů, nemohu sloužit. V podstatě jsi měl na jedné straně diskuzi o OIII a příslušnosti ke střední třídě, na druhé straně Mazdu6, jakožto zástupce střední třídy, ke kterému někteří chovají/ chovali až nekritickou náklonnost. Takže mi přišlo úsměvné, že tu máme reálný případ, kde OIII vyhrála nad Mazdou6 u člověka, který nevypadá na "Škoda-fanatika". A veškerá diskuzní teorie spadla do kanálu jak ty hračky.
Octavii ve střední třídě úplně nevidím, ale z pohledu mě jako zákazníka jí dokáže konkurovat - menším autům typu Laguna nebo i40 beze zbytku, oproti Mondeu má samozřejmě velikostní hendykep, který ale spoustě lidí nemusí vadit.
Zbývá ta Mazda... Mazda je fakt super, jediné co mě odrazuje je ne úplně přesvědčivá dynamika základních benzínů a nedostupnost těch silnějších.
Myslím si, že špatná konfigurovatelnost souvisí i se slušnou poptávkou na jiných trzích, kam nestíhají dodávat, tak si to u nás zjednodušují, aby se tolik nezdržovali.
Která z nich nabízí pohon všech kol? Všechna. :-) HUD asi žádné (i když řešení v Mazdě nemá kvality těch z vyšších tříd). Nikdy jsem se neobtěžoval ani projet katalog A, takže k němu psát nebudu. Jestli je RVM kontrola mrtvých úhlů/ pruhů, Audi ano, BMW jen pruhy. Co se "i-eloop" týče, "chytré" nabíjení a rekuperaci mít budou (BMW 100% už roky a A3 to má snad taky - je mi to celkem jedno), jen jinak vyřešené. Mohu se plést, na ta auta jsem koukal, když šla na trh. A to už nějaký pátek je.
Jaký je podle tebe rozdíl mezi biturbo a twinturbo? BMW má dvoustupňově přeplňovaný čtyřválcový diesel v nižší střední (a mělo už v první generaci), Audi ne, Mercedes myslím také ne (až ve střední).
Na Genesis jsem se nikdy pořádně nepodíval. Jo, kdybys napsal XF, nebo Ghibli, ale Genesis? A to netrvám na dieselu, protože prostě nájezd dnes nemám. On se vůbec v EU prodává?
Nojo .... nedávno jedu na kole okolo Auto Kout a ono tam něco nového - Genesis, už ne kupé, ale velkolimuzína, najeto 16 tis, PC 1,34 MIO nyní za pouze 850 tis ... no nekup to
Přesně tak. :yes: A6 3.0 TDi Quattro je typický příklad auta, které dělá z Audi Audi. Naopak výše diskutovaná A3 1.6 TDi je příklad marketingového kalkulu, jak pověsit na značku Audi techniku VW a zvýšit marži.
No takhle... zajeď třeba do Holandska, tam tyhle holoty letí... prostě lidi chtěj solidně udělanej interiér s bezchybnou ergonomií... a pro jejich přelidněnou zemi bez kopců jim i 1.6TDI poslouží. Příplatek oproti VW moc neřeší.
Das als Modularer Querbaukasten (MQB) bezeichnete System kommt bisher beim VW Golf, dem Audi A3, Seat Leon und Skoda Octavia zum Einsatz. Später könnte es die Baureihen vom Polo bis zum Passat bedienen. "Unsere Aufgabe ist es, Technologien zu entwickeln, die allen Segmenten dienen."
Inymi slovami: A3 = VW Golf = Seat Leon = Skoda Octavia:D Fabia je zatial samostatna kapitola, ale ako sa pise vyssie, pracuje sa na tom, aby sme ju mohli doplnit do tej rovnice...
Marza audi na aute: cca. 10 percent, marza skody cca. 6 percent, marza VW cca. 3 percenta. Premia sa bude predavat stale - je dost bohatych ludi, ale kto si kupi VW, ked za lacnejsie ma to iste od Skody???
Opravdu si myslíš, že auto je jen nějaká platforma? Těch rozdílů je docela dost i mezi Golfem a Octavií - například multilink pro 1.4TSI nebo 2.0TDI, podvozek DCC, ErgoActive sedačky... na druhou stranu, větší rozvor u Octavie...
Auto nie je len nejaka platforma - platforma ma za ucel maximalnu unifikaciu dielov. OK, golf ma v niektorych verziach multilink navyse, palec hore, ale motor, prevodovka, brzdy, airbagy, hoci len obycajne skrutky, pruziny - jednoducho rozdiel medzi skodou z Ciech a audi z Madarska sa zmazava, keby sa zmazaval aj rozdiel v cene, tak O.K., ale je to len maximalizacia ziskov/setrenie na ukor zakaznika, s cim uz len z principu nemozem suhlasit.
Mazda ma tiez jednu plaftormu pre vsetky nove modely, tak ale nepredava jeden pod znackou Skoda a druhy recyklovany pod znackou Audi. Plne rozumiem, ked niekto kupi Skodu a povie, ved je to to iste ako Audi za lacnejsie (ved to je aj dovod poklesu zaujmu o VW modely - naco, ked je to aj tak z cudziny a seat a skoda ponuka to iste za lacnejsie...), ale nechapem, ked da niekto tazke prachy za Audi a tvari sa, ze ma nieco unikatne...
Když „niekto kupi Skodu a povie, ved je to to iste ako Audi za lacnejsie“ tak buď nerozumí základním věcem, nebo si sám před sebou obhajuje, že nemá na Audi. Jenom namátkou rozdíly mezi Octou a A3:
- rozdíly v benzínových motorech, vypínání válců 1.4 TSI Octavie nemá
- na podvozku A3 jsou některé díly z hliníkové slitiny, Octa je komplet sbouchaná z plechu jako ostatní auta v mainstreamu včetně toho, že do A3 si můžeš naporoučet podvozkové komponenty, které do Octavie nedostaneš, namátkou třeba stavitelný podvozek Magnetic ride, některé díly Octa na podvozku vůbec nemá, stačí obě auta hodit na zvedák a prohlédnout si podrobně uložení ramen, tlumičů, stabilizátorů etc.
- dieselové motory A3 mají vyvažovací hřídele, Octavie nemá, takže byť jsou oba motory označené třeba jako 2.0 TDI, tak stejné nejsou a samozřejmě kultura chodu také ne
- interiér A3 používá jednoznačně kvalitnější materiály
- A3 má víc a kvalitnějších tlumících materiálů, stačí zvednou podlážku v kufru, vyndat rezervu a prohlédnout si jak je polepené dno a čím u A3 a u Octy
- A3 používá zakrytování některých dílů v podbězích, Octa nikoliv
- prohlédni si otevřené dveře Octy a A3 a zaměř se na těsnění, u Octavie jednoduché v rámu, u A3 kompletně zdvojené, na některých místech ztrojené
[odkaz]
[odkaz]
- zvedni si kapotu, u A3 vyjede na plynové vzpěře, u Octy na tebe trčí kus drátu do betonu
- infotaiment A3 je o level výš (MMI) ve srovnání s levným řešením Octavie založeném na patlání po dotykové obrazovce jako ve většině mainstreamové třídy
- možnosti individualizace jsou daleko širší u Audi, viz Audi exklusive (speciální laky, různé kvality a provedení kožených sedaček, to co se nazývá v mainstreamu a tedy i ve Škodě jako „kůže“ má do „echt leder“ leckdy dost daleko, asi jako víno z krabice k dobrému vínu.
- Audi má daleko kvalitnější provedení laku, lepší slícování materiálů, opracování plastů, Škodovka v rámci koncernu jedno z nejhorších, stačí se podívat třeba na poslední Qualitätsreport.
[odkaz]
A dalo by se pokračovat ještě hodně dlouho.
Samozřejmě, pokud jsou pro někoho toto všechno nepodstatné detaily, tak je pro něj to pravé Octavie, ale je řada lidí, která si ráda připlatí za kvalitu. V chudých zemích jako ČR moc ne, ale v bohatších zemích Evropy se A3 prodává stejně dobře jako ta Octa, leckdy i lépe navzdory vyšší ceně a je to pochopitelné. Na základě poměru kvalita/cena kupuje auta ten, kdo má málo prostředků a samozřejmě, že prémie vždy v takovém hodnocení prohraje, nakonec proč jsou v chudých zemích nejoblíbenější low- cost auta, no protože mají nejlepší poměr výkon/cena a tudíž většina skončí třeba u Dacie. Naopak v bohatších zemích se kupují hlavně auta podle kvality a tam nikoho nerozhodí skutečnost, že A3 je o dost dražší než Octa.
Netvrdim, ze audina za 30000 je horsia ako octavia za 15000 "social edition"... Ale porovnaj si octaviu za 25000 s najvyssej vybave a takmer vsetkymi zaskrtnutymi doplnkami s A3 za 25000 bez doplnkov, pripadne octaviu RS za 30000 s doplnkami s A3 za 30000...
Nastartujes 1.4 TSI, preradi ti DSG, otvori sa stresne okno, zabliskaju hlinikove disky, opries sa do kozenych sedadiel, dodatocna ochrana podvozku odrazi kamienok a potom si presadni do A3, ako ti to vsetko bude chybat. Dovybavis A3 na tuto uroven a si cenovo niekde uplne inde, o podstatne mensom priestore a kufri zamerne nehovorim.
Takze ked si kupujuci s neobmedzenym rozpoctom, co chce male premiove auto a je narocny na kozu a pod., kup si A3 za 40000... Ak mas limit 25000 alebo 30000, mozno zistis, ze ak ozelies znak na kapote, su aj lepsie volby za dane peniaze...
Tak ale na druhej strane su aj presne opacne pripady, co budu jazdit v A3 s manualnou klimou a bez tempomatu/ak takato konfiguracia vobec je/, lebo znak na kapote...
A A3 byla někdy nějak zvlášť odlišná? Tobě možná Octavia přijde jako stejné auto jako A3, mně ne. I málo může udělat velký rozdíl. Podstatné je, jsem spokojený s touhle generací A3? Jsem (pomíjím, že to není RWD kupé - je to Audi, to není moc pravděpodobné). Ty nevidíš důvod připlácet, já nevidím důvod šetřit. I kdyby mi A3 nesedla, v téhle cenové relaci není nejhorší výběr. Ale klidně se dál plácej po zádech a ujišťuj se, jak jsi dobře koupil. >:-[]
Aby to člověk pochopil, musí se podívat na jejich daně a poplatky. Například v Nizozemsku koukají hlavně na spotřebu, takže vídáš základní motorizace s bohatou výbavou. Zato v Dánsku koukají i na cenu a napaří ti 180% daň, takže vidíš hodně holoty (a malých aut i starých aut, protože je systém motivuje nekupovat auta a už vůbec ne drahá).
2013 predaje audi, vsetky verzie daneho modelu
A1 96.454
A3 167.804
A4 128.270
A5 51.343
A6 82.883
A7 8.986
A8 5.486
Q3 73.265
Q5 56.327
Q7 11.037
Co z toho vyplyva? Vacsie ako A6 resp. Q7 malokto chce - privelke a pridrahe. Podobne moze casom dopadnut aj vyssia stredna - ceny stupaju a auta rastu. Logicky sa audi pcha tam, kde sa predava najviac aut - triedy A, B a C vratane SUV.
Zaver: Sestvalce sa stavaju u Audi okrajova zalezitost, realitou bohuzial je, ze sa predava kopu audi s 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.6 TDI, aspon v triedach A, B a C.
"esence Audi je nějaká A6 3.0TDI Quattro v automatu... a pochop, to není špička, to je Audi standard. Pokud se svezeš s 1.6TDI v základu, tak tě to možná neoslní... budiž."
Neviem, co je myslene pod ESENCE, ale realita je taka, ze AUDI STANDARD je bohuzial 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. Na tom stoja predaje, 1.4 TSI je uz aj v Q3. Sportove verzie su vzhladom na celkove predaje kusovky.
Co celkom nechapem je, preco to ludia kupuju - motormi to asi nebude, DSG v octavii je zasadne ine ako v A4?
Pozeral som clanok o novom passate - ma vsetku techniku od vymyslu sveta, aku koncern dokaze ponuknut. V com bude lepsia A4? Ja tvrdim, ze je to len rebrandovany passat s tucnejsou marzou.
O rozdiele medzi skodou, vw a audi odporucam:
[odkaz]
Je to stare, ale plati to doteraz, mozno dnes este viac ako kedykolvek predtym...
A4 koupíš jako 3.0TDI Quattro taky (narozdíl od Passatu, mimochodem), ale jak je A6 spojené s 3.0TDI Quattro, tak A4 letí na 2.0TDI. Ty motory co píšeš jsou spíš realita pro A3.
Esencí myslím to, kde je Audi skutečně Audi, kde vyniká jeho filosofie, kde můžeš nejlépe pochopit jeho hodnoty. Sestupem do kompaktní třídy už pro mě Audi své kouzlo z větší části ztrácí.
Je pravda, že velká skupina kupců prémie motor neřeší. Jezdí v klidu, respektují hustý provoz a rychlostní limity, rychlá jízda je obtěžuje a limity děsí, chtějí jen v pohodě dojet do cíle a nevztekat se kvůli experimentům pošahaných inženýrů (zdravíme Peugeot ;-) ). Tahle skupina kupuje Audi proto, že je to normální auto, ale po všech stránkách dotažené - kvalitní materiály, kvalitní zpracování, prověřená ergonomie... v tomhle je to lepší než mainstream.
Reagoval som na to V6 3.0 TDI, ktore si dopraju skor labuznici, v A, B, C prakticky nie su a velka cast D a E segmentu su firemni zakaznici, ktori riesia aj cenu aj spotrebu - A4 je vacsinou 2.0 TDI ako pises.
"Sestupem do kompaktní třídy už pro mě Audi své kouzlo z větší části ztrácí"
Audi bude mat coskoro najviac predajov v A, B a C triede vratane SUV a novych modelov ako Q1, Q2, Q4 atd., prave o tom pisem, ze v danych triedach nevidim pridanu hodnotu, resp. nie tak velku, aby stal kompakt o napr. 10000 EUR viac ako velmi podobny konkurent s inou znackou na kapote...
Konkretne audi ma u A, B, C a D nevyhodu, ze priestorovo je mensie ako mainstream a spolahlivost tiez netrha rekordy. A3 - Made in Hungary... M3 - Made in Japan:D
No počkej počkej, zase to nepřeháněj. Jaký A segment? Audi efektivně začíná u C, A1 je relativně okrajová záležitost.
U té A3 není ta prémiová kvalita tolik patrná, já opakuju - pro mě je esencí audi nějaká A5 / A6 3.0TDI Quattro, už s 2.0TDI tomu prostě něco chybí. Nedávno testovaná A7 BiTDI už je z mého pohledu naopak nadstandard...
Efektivne zacina? Esencia audi? Relativne okrajova zalezitost? Co su to za pseudopojmy?:D Okrajova zalezitost je Q7 alebo A8,
naopak A1, A3, A4, A5, Q3, Q5 a zatial A6 su masovky, gro predaja, tu su objem/zisky/novi zakaznici, buducnost. A6 zatial ide, lebo nakupuju firmy a cudzina, hlavne Cina, ale dokedy? Hlavne pri tom neustalom zvacsovani - okolo 5 metrov a zdrazovani...
Opakujem, co je na dCi v dacii ine ako na dCi v mercedese Acku?? Je Citan o tolko lepsi ako Renault? Cim bude smart lepsi ako twingo? Je tam az taky rozdiel? Preco kupit na styri roky do firmy audi A3 a nie radsej Seat Leon so 4-rocnou kilometrovo neobmedzenou zarukou? Ano, rozdiel tam je, to nepopieram, ale dnes nie je 3x drahsie auto automaticky 3x lepsie, lebo je 3x drahsie...
Dobře, tak trochu jednodušším slohem: Audi auto segmentu A v nabídce nemá. Segment B sice ano, ale není to jeho hlavní doména - tou je D a výš. Jedna prodaná A1 se z pohledu automobilky nerovná jedné prodané A8, takhle jednoduše to hodnotit nelze.
JiRi by ti řekl, že třikrát dražší šunka taky není třikrát lepší... a v tomhle případě bych s ním spolu s Vilfrédem Paretem souhlasil.
Für alle Autos mit vorne quer eingebautem Motor sollen künftig die gleichen Kernkomponenten verwendet werden - egal wie groß der Wagen ist, egal um welchen Autotyp es sich handelt und ganz gleich ob der Wagen von VW, Audi, Skoda oder Seat stammt.
Die ersten Autos, die auf dem MQB basieren, sind der Audi A3 (ab Juni) und neue VW Golf (ab November). Dass die neuen Modelle künftig billiger werden, weil sie schneller und einfacher produziert werden können - diese Hoffnung wird wohl unerfüllt bleibe
Bis 2018 soll der MQB konzernweit im Einsatz sein. Werden dann die Typen von Skoda und Seat, VW und Audi einander noch ähnlicher als jetzt schon? Eindeutig ja. Doch man wird es den Autos nicht ansehen. "Ist es den Kunden wirklich wichtig, ob Motor, Klimaanlage oder Bodenbleche identisch sind?" fragt Diez. Porsche Cayenne und VW Touareg, zwei Geländewagen mit einem Gleichteileanteil von rund 80 Prozent, würden sich jedenfalls prächtig verkaufen.
Clovek ma so simpanzom tiez spolocnych skoro 99%genov a predsa by si chcel za frajerku radsej zenu ako simpanza ;-) a tiez by som este dodal priklad paretovho principu kedy ten spominany rozdiel 20%(pricina) ma za nasledok o 80%(nasledok) lepsi pocit z auta :yes:
Tak nevím, článek z 10/2013, to se Mazda 3 teprve začínala prodávat, a oni ví, že má mizernou protikorozní ochranu?Že tím Mazdy obecně trpí je fakt, ale u nynější generace se to snad musí/nemusí teprve ukázat,ne?
To máš pravdu. Kanaďané (některé provincie mají problém se solením jako ČR) odolnost vůči korozi zkoumají již mnoho let a Mazda je v těchto statistikách stabilně a neohroženě první (v negativním smyslu). Tato statistika je konkrétně za 6 let od 2007 do 2013, takže se to týká převážně minulých generací. Ale je celkem známé, že Mazda má technologii plechařiny a jejich ochranu jednu z nejzastaralejších a ví o tom i samotná Mazda a hodlá starou technologii změnit v následujících dvou nebo třech letech (mimo jiné je to součást oznámení nových modelů na příštích 5 let z kterého se na zdejší web dostal jen krátký výběr nových sportovních modelů), kdy chce postupně přejít na novou technologii tváření a antikorozní ochrany plechů a tak dohnat konkurenci v této oblasti. Pak možná za dalších 4-5 let pokud to statistiky potvrdí bude možné uvěřit ve zlepšení, do té doby těžko.
která se naprosto neorientuje. FoKingu, co to je "luxusní segment"? Je tím myšlena třída lux. sedanů, tj. o patro nad vyšší střední? Protože v další větě už používáš jinou kategorii, mluvíš o "luxusních značkách", tedy o konkrétní třídě nic, takže obecně? Pak to ale zabíjí zase následující věta, "...v této třídě". Tak, o čem je ten článek? O tom že klesne podíl D3 v prodejích lux. segmentu tedy S-Klasse třídě? Nebo o tom, že klesne podíl D3 na úkor jiných značek celkem? Bylo by dobré si to ujasnit, protože následně článek vyznívá spíš v tom smyslu, že by mělo jít o pokles celkového podílu D3 bez ohledu na třídy, k tomu ovšem zas jaksi nepasuje argument typu "Navíc si německá trojka pod sebou podřezává větev sama. Audi a Mercedes-Benz, ve snaze dohnat prodeje BMW a stát se jedničkou v kategorii, vyrábějí stále menší a "mainstreamovější" auta ". Takže prodávají více. Cos nám tedy vlastně chtěl sdělit? :-O:no:
obavy ze ztráty podílu německý trojku už tu chvíli jsou ne?
mluví se o tom furt, ale pořád má D3 náskok ve všem a nabízí nejpropracovanější auta bez výraznějších slabin, všem konkurentům něco chybí - tu motor, tu jízda, tu zpracování, tu technologie, tu cena, tu výbava...
a opravdu to není tak snadný. jak dlouho se třeba lexus snaží - v evropě tu do toho buší přes dvacet let a výsledek nula nula nic. alfa si pokazila jméno a jen těžko si ho získá zpět. maserati má velký oči spoustu let, ale zatím nic nepředvedlo. volvo ok, ale pořád je to jen "alternativa" k D3. cadillac nikoho za srdce nebere, daly by se popsat stohy textu o tom, jak se tahla značka snaží vyrovnat D3 a jak to všechno dopadlo...
D3 má obrovskou výhodu, že desítky let dělá obrovský objemy prémiových vozů a má největší zkušenosti a největší schopnost odfinancovat vývoj. automobilky, který mají vývoj rozpočítat na desetinovej prodej, to maj mnohem těžší - buď budou ve ztrátě, nebo budou drazí a nebo vývoj očůraj.
Je dnes pravdou, že všichni "vyšší hráči", tedy krom D3 i Jag, volvo, atd. se budou tlačit do levnější cenové kategorie i cenou. tj. máme tu Macan, možná bude něco pod Panamerou, Jag také zmenšuje, D3 už také uvedlo prdi modely typu A1, třída A, atd, u kterých jsou základy na cenách o nemálo vyšší, než je běžné u frantíků a korejců. To samé platí i u střední třídy, kdy dnes se passat tlačí nahoru ( i když dle mého v době šetření na materiálech na to asi moc nemá) a D3 zase dolů ( třeba holá BMW 3, či A4). Myslím, že kdo na tomto boji nejvíce bude prodělávat, jsou frantíci, korejci a taloši, protože jak vidmo, prodeje výše zmiňovaných stagnují nebo rostou (mimo doprodávajího Mondea, když jsem viděl nové - Fusion, nebude to mí zrovna lehké v Evropě) a ta levnější trojka má ve střední třídě problémy: Fiat žádná střední, na Alfu se čeká, C5 už je zastaralá, Laguna přestárlá, 508 po fejsu, Optima je zanedbatelná v prodejích a i40 si myslím taky klesá..
než opisovat cizí články a ještě s chybami, by bylo, dát si hodinku práce a porovnat prodeje prémiových značek třeba za první pololetí letošního roku a za stejné období loňského roku, v Evropě nebo ještě lépe celosvětově. Pak by byl vidět nějaký trend a autor by měl argumenty pro svá odvážná tvrzení. Nebo neměl a článek by roztrhal, hodil do koše a uveřejnil jenom čísla.
Čísla, resp. trend jejich vývoje za poslední rok nebo dva mluví bohužel zcela opačně, D3 získává pozice jak v rámci prémie, tak třeba v Evropě i na úkor mainstreamu. Stačí si otevřít prodejní statistiky, umět číst a počítat. Širší konkurence by byla jistě zajímavá, ale realita je jaksi proti.
Posledné slovo v článku to zhrnulo dokonalo. Tesla začala niečo, čo narobilo vrásky všetkým vážnejším automobilkám a možno ani nie tak im ako hlavne spoločnostiam v ropnom priemysle. Tesla Model S je fantastické auto, s ktorým sa dá jazdiť prakticky zadarmo aj keď kúpna cena modelu je vyššia. Ale tá jazda v tom aute je asi vysoko návyková a zábavná. Stačí si dohladať nejaký lepší test.
A toto bude budúcnosť. Stačí trochu viac zapracovať na dobíjacích staniciach. A od toho už nie sme ďaleko... Už ich začína byť celkom dosť vidno pri čerpačkách...
Viděl jsi film Demolition man? Jak tam mluví o té budoucnosti dle pana Kopty? Ne, díky, beru to staré červené Camaro či co to bylo :yes:;-) Šlehačku mám rád také mléka a né z řepky. ;-)
Áno, priznávam a ospravedlňujem sa. Dá to približne za 17 sek. Ma zmýlilo to, že z 0-100 to dá pod 5 sekúnd a Model S má vždy k dispozícii plný výkon a krútiaci moment bez ohľadu na to, ako rýchlo ide alebo z akej rýchlosti ešte zrýchľuje.
Jasné, že nie. Bol to môj mylný a zbrklý odhad. Ale predsa, mýliť sa je ľudské... ;-) Každopádne ani tých 17s nie je zlých. Po tom, čo som zhliadol niekoľko testov tohto auta na YT, začínam sa tešiť na éru elektromobilov.
Neb kdo se bojí se(j)e v síní. A to D3 rozhodně v tuto chvíli nečiní - Jag se iba rozbieha, Alfa bude čoskoro iba našľapovať (až ji Pan Účetní prodá Koncernu), ostatní zmiňovaní jsou na tom tak nějak víceméně ähnlich. Halt so ;-)
Zdravím všechny automobilové nadšence, měla bych prosbu na ty z vás, kteří si najdou pár minutek na vyplnění krátkého dotazníčku- v rámci seminární práce zkoumám preference při výběru vozu, ráda bych zjistila, zda jsou rozdíly ve volbě automobilu jak mezi muži a ženami, tak i mezi jednotlivými věkovými kategoriemi.
Předem velice děkuji všem, co si najdou pár minutek a vyplní tento dotazník [odkaz]
Tak ve věkové kategorii 18-25 let jsou výsledky opravdu velmi zajímavé
39% respondentů z této kategorie kupuje zásadně nové auto, 39% auto do 4 let věku a 22% auto staré 4-10 let, starší by si nepořídil nikdo z respondentů, v případě ojetin požadují nízký stav km, prokazatelnou servisní historii, polovina zásadně odmítá vozidlo které by zažilo jakoukoliv nehodu, polovina by byla ochotná akceptovat nějaký ten parkovištní strkanec po němž by byly díly vyměněny kus za kus. A preferují značky- škoda, volkswagen, BMW, Audi......
Kde na to berou? Respektive kde jsem tedy udělala chybu, když jsem na horní hranici této kategorie a jezdím v 13 let starém autě v hodnotě zhruba 30 000kč, které rozhodně nemá jasnou servisní historii a ani se nedá říct, že nikdy nebylo havarované ;-)
Petulinko, to je zvláštní kategorie.... doplň si slovo "bychař" ... ;-) ....tihle ve skutečnosti leští mastnou tyč v MHD.
K těm značkám a poptávce po modelech:
1. Škoda - vylítané RS - loket z vokna
2. VW - tady se jedná buď o starší golfy, které se dále upravují nebo o 8 let staré passaty s nájezdem do 80tis. km, které pochází od rakouských nebo německých lékařů. Občas se urvou a zalepí Touarega, ale ty rychle prodávají, protože jsou žráni náklady zaživa i s obrubníky.
3. BMW - 3er: číslovka znamená, kolik dní to auto provozují z týdne.... takže 3er tři, 5er pět dní - víkendovka na balení a machrys a pak jsou tu 7er ... zde si občas natankují za 200 a vyráží krokem na spanilou jízdu.
4. Audi.... A3ky s nájezdem kolem 120ti tis., pak A6 - mr 2001-2004.
:-)
Pokud Ti dotazník vyplnil KiaWorld, tak tam máš značky všechny, vše nové :-)
Kluci, nějak tomu přestávám rozumět.... to jako že nebudeme žrát šunku od kosti, protože jsou v regále šunky s celými 65ti% masa odděleného wapkou od kosti? Hm.... vy mi naháníte. Anebo že si nedáme přátelský oběd v krásné restauraci, kde se vaři z čerstvých a kvalitních surovin a půjdem žuchlat točák do nádražní s borcem v zádech, který ti promastí nikotinem košulu? .... bojím se... anebo že bavit se půjdu místo do klubu, kde je bezpečno a čisto tak do Clubu, kde vidíš svítit jen zuby a bojíš se říct, že máš páďo v kapse na pivo? .... jsem z toho zmatený. Samozřejmě, můžu se dívat na monitor u kompu a ne na telku.... aha ...už tomu rozumím.
Já ti nevím čeče.... já si asi tu kost zatím budu hlodat sám bez pomoci pana Wapa :-!
Jo, hezký, jenže... jaké auto si tady může koupit normální rodina dvou pracujících lidí s dvěma děckama a hypotékou? Pokud si mohou dovolit nějakou tu Oktávku s 1.4TSI... nebo dobře, abych se vyhnul kontroverzi, tak třeba Astru Caravan, tak to je už docela slušná "šunka"... nic luxusního, ale ani žádných "66% masa".
BMW je fajn, ale u nás je to pořád spíš luxusní zboží než dobrý standard.
No jasně, o to právě jde... nejsme náhodou trošku rozmazlení, když tu ohrnujeme nos nad auty, která by ještě před pár desítkami let šokovala svou technickou úrovní?
Pokud si člověk může dovolit víc, pak jasně, proč ne... ale já osobně to vidím jako něco navíc, kdyby všichni museli jezdit v Rapidech a Fluencích (to zní nějak divně), taky by se nikomu nic nestalo.
Pokud budu mít prioritu bydlení, tak asi nebudu investovat do BMW, Mercedesu nebo osmiválcový ameriky. Spokojením se s tím Fluence, Hyundai, Oplem či škodou.
Pokud bydlením řešit nemusím, nemam jiné koníčky do kterých cpu veškeré peníze a auta mě baví, pak už samozřejmě chci něco víc. Někdo prestiž, někod výkon, někdo kabrio, někdo terénák. Ale prostě něco víc než ten základ.
Rozmazlení jsme, a neuvěřitelně. Jinde jsou rádi, když mají co jest a nikdo je nezastřelí nebo nezmrzačí mačetou, my řešíme kuchyňskou desku z Corianu,terasu z WPC, odvětrávaný sedadla a ovládání auta hlasem.
D3 zatím stále rostou a je přirozené, že jednou ten růst musí skončit. Otázkou kdy a jak.
Za mě dojde pomalu ale jistě k nasycení. Že by ale následoval strmý pád a ústup D3 do pozadí, tím spíš na úkor uvedených značek? To sotva.
Jak těžké je se prosadit, ví moc dobře Hyundai, a to jsme v oyčejné plebejské katogorii. A přes to všechno dělat jen dobrá auta zkrátka nestačí. Pokud chce konkurene zadupad D3, musela by přijít s něčím výrazně lepším, a to se stane velmi těžko.
D3 má značný náskok a oni sami určují tempo. Ostatní jen dorovnávají tempo :-! Pokud už někdo může stát vedle D3, pak je to Lexus. Ten má určité atributy, kterými D3 převyšuje, a to výraznou technickou vyspělost. Přesto Němci bodují.
Prémiový charakter nelze vytvořit ze dne na den, ten se buduje po generace :-!
Pan Fokt a jeho další nanicovatý, tradičně spekulativní článek. Opět se nezapomněl pochlubit svým brilantním používáním vztažného zájmena jež, jenž atd., na což je už od základní školy patřičně hrdý. Jak to u tohoto "redaktora" bývá zvykem, opět projevil svou neznalost značky Lexus (stejně jako ve svém posledním článku věnovaném této značce, kde ukázal, že LFA je pro něj pojem neznámý) pramenící možná ze slepoty způsobené možná jinou nejmenovanou japonskou značkou. Přimlouvám se, aby tento server zaměstnával odborníky a podobné spekulanty nechával projevovat na diskuzních fórech, kde si rádi hrají na Krále...
D3 sice své postavení ztratí, ale z naprosto jiných důvodů.
Dnes v číně odevzdávají patenty jak na běžícím pásu s vidinou rychlého a přímočarého zisku na tamním trhu.
Blíží se doba, kdy si soudruzi v číně uvědomí, že už duševní vlastnictví vykradli dost a bude na čase využít vlastní kapitál na zaplavení světového trhu vlastním brakem (čína drží cca 75% veškerého oběživa dolarů v zahraničí - rozumněj pro ameriku).
Pak se zase ti němečtí soudruzi nestačí divit.
A my s mimi.
kedysi mala premia iste technologicke know-how..... vdaka ktoremu bola premia opravnenou premiou voci inym beznym autam a mala aj vybavu o akej sa inym autam mohlo len snivat... lenze dnes ma know-how uz aj dacia a aj peknu navigaciu s dotykacom tiez.... ono sa proste tie vyhody premie z minulosti a ten naskok uz akosi straca.... vsetko je uz podobne a zacina sa zmensovat naskok premie nad okolitym svetom
aby sme sa rozumeli.... ja nikde netvrdim ze premia ma zle vozy.... alebo ze tieto auta su na smiech.... to nie.... len sa uz v mnohom neodlisuju od inych podobne vybavenych aut ( ako napriklad hyundai genesis, kia cadenza, superb a podobne ) .. niekedy je to uz len logo na maske ktore sposobuje rozdiel
povedal by som to aj takto.... nemecka premia svoje postavenie nestrati... ale skor sa tatoo skupinka aut zveladi o niektore modely inych znaciek a casom asi aj o nejaky ten model od hyundaia ( genesis je vazne premiovy voz, skuste jeho test na autotv.sk presveci vas ze neklamem )..... proste tych spickovych vozov uz bude viac od viacerych znaciek .... a tak logicky percentualny podiel nemcov v premii klesne... ale neklesnu predane pocty a o to tu ide takze netreba sa bat o nemcov
Myslím, že se na to díváš trochu z blbého úhlu .... Vždycky tady byla auta, která byla "střevama" srovnatelná s D3, ale nikdy žádnou díru do světa neudělala - namátkou Opel Omega MV6, Nissan Maxima, Xedosy ... pak Jagy X a S type, Cadillac ... Člověk, který patří do skupiny uživatelů D3 - typicky A6 3,0TDI nebo BMW 530 prostě nikdy nepřestoupí do Hyundaie .... prostě by byl za * ...
No zítra odchytím na golfu pár adeptů (A6, BMW 5 a MB E) a odvedu je do Kouta, aby se pokochali pohledem na Hyundai Genesis [odkaz] Uvidíme jak budou odhodláni k přestupu ...
Omega byl na našem trhu v 90. letech asi 4 neprodávanější sedan a kombi své třídy... Stejně tak Nisanů Maxima tu jezdila hafo, dodnes dva potkávám. Jaguary S-type se dobře prodávaly až ke konci, kdy byly nejlevnější a nejlépe vybavené a nejkvalitněji vyrobené.
Cadillacy se tu nikdy moc neprodávaly, většina aut byly dotažené ojetiny z usa/can a německa a švajcu.
Nejvíc smutný je to, co se tady v 90. letech a počátkem 00 let prodalo benzínových šetiválců, pak se stalo cosi divného, národ totálně zpitoměl, přeestal to kupovat a všichni začli jezdit v sazometech a chcíplých 4válcích. Hlavně že měli "prémii", ale že to byl oholenej základní model, za jehož cenu ovšem šel často ten neprémiový V6 koupit - jim nevadilo.
Smutný, hodně smutný no.
Nikdy bych si nekoupil 4válcový BMW,MB či Jaguar jen proto, abych měl nějaké luxusní auto.
Bud všechno, nebo nic.
Než 4válcový BMW, tak je lepší 4válcovej Opel nebo korejec, ti si aspon na nic nehrajou a člověk se v tom nebude cítit jako pitomec.
Ta MV6 byla v ČR opravdu docela úspěšná. Jestli se nemýlím, tak stála něco okolo 1,1 mil a díky tomu jich jezdilo fakt dost. Osobně si myslím, že přechod z větších benzínových motorů k dieslům je spíše otázkou rozumu, ale je fajn, že pokud někdo chce 8-vál tak proč né. V Amilu mají E500 W211 za necelých 200 tisíc, takže to není ani nijak náročné na prachy ....
napr. ten genesis jsem mel moznost testovat, velmi dobre auto ale podle mne konkurent superb. Jizdni vlastnosti 10roku za sklasse, neprime rizeni, slaby motor, kdyz vjedes do diry tak hydraulika sklasse to krasne projede v genesisu te nadhodi jak v oktavce.
Ty testy na ceskych nebo slovenskych strankach mne moc nezajimaji, protoze redaktori vecinou privatne jezdi na nejakych peugeotech a potom je pro ne kazde lepsi auto rolls royce :-)
Pro D3 je jediná cesta, jít pořád dopředu. Ostatní mohou kopírovat, ale než to uvedou do výroby, bude D3 zase o kousek dál.
Je tu filosofická otázka, o které jsme tu už parkrát diskutovali - jestli má smysl vyrábět ještě rychlejší a vybavenější auta... sám si nejsem úplně jistý odpovědí. Zatím se zdá, že každých třeba 10 let posunulo možnosti kupředu a lidi to berou a chtějí... ale že to tak vydrží si nejsem úplně jistý. Kdo z nás opravdu ocení všechny ty asistenty jízdy v pruhu a hlídání únavy a tak dál?
No, kucí...napsali jste tady toho dost, častokrát jsem se i pobavil, ale k článku a otázce v nadpisu stačilo napsat jen jedno slovo a to slovo je NE! Můžeme o tom diskutovat, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co proti tomu můžeme dělat. :-)
To vobec nie je vsetko, co s tym mozeme robit, vid napr. Australia, kde slovo VW je skoro synonymom nekvality alebo USA, kde VW nikto nechce. Stacilo by, keby sme otvorili oci a ako kupujuci vyberali SPOLAHLIVOST namiesto KVALITY, lebo to su dve rozne veci:D
Napr. BMW a trojvalce - ked to "ovecky" budu kupovat, tak casom mozno skusia aj dvojvalceky, ak to nikto nebude chciet, tak dostanu rozum. Predajca a kupujuci su v podstate nepriatelia, predajca skusa, co este si moze dovolit a za kolko predavat a spotrebitel ma tu moc povedat nie - kupit nieco ine...
americke auta jsou uz roky symbolem nekvality pro cely svet :-) vedle nich je VW premie :-) VW pro americky trh nic poradne nenabizi, klasicky passat tam nedava smysl protoze americany technika nikdy nezajimala ale velikost a vybava interieru + obsah motoru. KDyz jsem tam mel toyotu camry tak na zadni naprave mela brzdove bubny, 2 ventili na valec, 1 velky airbag atd... vsechno co uz auta v evrope uz roky nemeli. Dokonce i dneska v evrope (samozrejme za priplatek) nabizi vyrobci daleko lepsi techniku kterou v americe ani neobjednas. Napr. muj ford focus v kanade mel daleko horsi vykon jak evropsky a ktomu vyssi spotrebu.
mozno v zapadni evrope kde mladi lide uz nevidi drahe auto jako symbol bohatstvi podobne je to i v americe.
V azii nemci dokonce i na japonskem trhu prodali minuly rok v premii vic jako treba domaci lexus. Evropske produkty jsou vsude na svete mezi milionari bez konkurencne zadane, plati to i o mode, nabytku. Hyundai muze byt sebelepsi auto bohaty brazilcan, african nebo cinan si vyberou neco z d3.
Hollywodske hvezdy, ktere jsou ve veci mody a image vzorem jezdi nejcasteji na mercedesech
Premia je len o sebaklame <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Presne to vyplyva z prispevkov stupencov nemeckej premie, ktori su ochotni priplatit si za znacku, to jest za vlastny subjektivny pocit, investiciou do zakladneho modelu daneho radu.
Su Acko, 1er, A3 lepsie ako nepremiova japonska konkurencia? Nie. Naopak, v kvalitou spracovania a spolahlivostou stracaju.
Odporucam presadnut si zo zakladneho CT200h do zakladnych modelov nemeckej konkurencie a presvedcit sa na vlastnej kozi, ze Lexus je premia, D3 ju len predstieraju. Kto tvrdi opak, klame sam seba.
A teraz cakam reakcie, ktore moje tvrdenia vyvratia faktami. C'mon, suckers ;)
Re: Premia je len o sebaklame <b class="smile01"><b>:-)</b><
CT200h... s maximálkou 180 a stovkou přes 10s? Pro mě auto dělá motor, tedy z velké části... a CT200h je dynamikou na úrovni základních modelů mainstreamových kompaktů, to nemá s prémií nic společného.
Re: Premia je len o sebaklame <b class="smile01"><b>:-)</b><
Hm, tak chce to dost sebazapierania so zrychlenim 10.3, tak ale zase musiet si vyberat medzi A3 s automatom s 1.6 TDI resp. 1.2 TSI a CT, tak nie je o com, jednoznacne CT - spolahlivost, exkluzivita, spotreba pod 5 l benzinu, maximalna vhodnost do mesta a ticha jazda.
Japonci su raz taki skoti, hlavne u premiovych produktov, ze radsej predaju menej s vyssou marzou ako 2x tolko so zlavou...
Re: Premia je len o sebaklame <b class="smile01"><b>:-)</b><
Naštěstí nemusím. A co se maximální vhodnosti týče, nepleteš si CT se skútrem/ mopedem? Nemám nic proti japonským značkám, ale realita je, že v mé rozmazlenosti mi toho nemají moc co nabídnout. A když to vezmu obecně, to nejzajímavější si kolikrát nechávají pro domácí trh.
ale maju sa coho bat, a nie su to automobilovi konkurenti:
1. extremna zavislost od nevyspitatelnej Ciny
2. strcili a strkaju miliardy do vyvoja dieslu, ktory okrem EU skoro nikto nechce
3. Segmenty F, E, a ciastocne aj D - kto okrem firiem tie auta kupuje sa zmensuju
Mercedes ma najtahsie za sebou, par rokov dozadu tam bolo riadne dusno - kupovali ich skoro iba prestarnuti klienti a skoro nemali male auta okrem smartu. Nove modely ako narp. A-cko im velmi pomohli - su v nizsich triedach a lakaju aj mladych, podla mna ma mercedes najhorsie za sebou a kto kupi Acko, mozno neskor presadne do Ccka...
BMW ma jednu obrovsku vyhodu - ma najvernejsich zakaznikov na svete, v hesle: raz BMW, vzdy BMW.
Obe su premiovky, a tym sa dari aj v case krizy, kedy su bohati este bohatsi a chudobni chudobnejsi...
Najvacsia zahada je koncern s vacsinovym predajom v EU a Cine: Porsche a Audi trhaju jeden predajny rekord za druhym, ale najprv cirkus okolo preberania VW porsche alebo naopak?:D, potom Ameriku dobyvaju uz 20 rokov, plany s Indiou a Suzuki dopadli na sude..., s dieslom dieru so sveta uz asi nespravia/len aby Cina s tym ich smogom nezatrhla diesel:D/, dizajn Audi v slepej ulicke, hlavy topmanazerov padaju ako zhnite hrusky, ci dizajn, ci technologie, ci MQB, turbomotory spolahlivostou nic moc a predavane hlavne v EU, kde pri zmene normovaneho cyklu merania spotreby a prisnejsich ekonormach maju problem - forsiruju CNG, ale okrem EU to aj tak nema blizku perspektivu, pretoze snad len tu je take vysoke vypalne z paliv, v ramci znacky VW marza len 3 percenta a prisny usporny program - snaha byt najvacsi vyrobca sa im vypomstila:D - zeby pomohol spolahlivosti?:D, seat dlhodobo problem, Skoda EU a Cina... Vo VW musi byt teda riadne dusno...
Naproti tomu Toyota (vratane Lexusu) - vyvoj diesla davno stopla - licencuje 1.6D a 2.0 turbobenzin od BMW odplatou za hybridne technologie plus delia si naklady na vyvoj odlahcovania a sportiakov... U atmosfer zvysuje pomaly kompresny pomer po vzore mazdy na nejakych tusim 13.5:1. Geopoliticky vyvoj jej moze byt ukradnuty, kedze predava relativne rovnomerne po celom svete. Vsetky prachy tlaci do vyvoja hybridov, odlahcovania a vodika. Vodik je dnes na smiech, ale to bol aj hybrid pred 15 rokmi a teraz na nom pracuje pomaly kazda automobilka... Penetraciu do mody prichadzajucich hybridov ma najvyssiu zo vsetkych vyrobcov (nasledovnik avensisu bude tiez nejaky globalny hybrid...) Politika malych krokov a dlhodobej strategie sa jej maximalne vyplaca... Toyota ma byt najpredavanejsie auto na svete a Lexus iba pre vyvolenych:D
...to bude Acura, pane Fokt, ta je všechny strčí do kapsy, v Australském týdenníku "Walkabout drivers" to uvedl zdroj blízký automobilce, podle něj to bude už hned v příštím roce >:D >:D >:D