Nic jiného než policejní buzerace. Doteď to bylo tolerováno a ti vojáci mají výjimku, že jejich vozy nemusí plnit německé STK, ale mnohem svobodnější benevoletnější americké předpisy. Není jich přitom tolik. Peníze, které městu přinesou a utratí Němcům nesmrdí, ale jejich muscle cars mnohé ze šedesátých či sedmdesátých let...to je problém pro pseudozelené bl*ečky.
Evropa má plnou hubu "SVOBODY" ale ve skutečnosti tu žádná svoboda není, vše je zregulované a sešněrované. To že v některých státech |USA nejsou technické kontroly je typické. Američani dávají auta na servis každých 10 000 km, zvykem bylo měnit olej po 5 000 km. Při tak častém servisu jsou závady spolehlivě odhaleny.
Jo, v USA je takova svoboda, az tam srotuji vzacna dovezena auta jako na bezicim pase kvuli tomu, ze se v USA nikdy oficialne neprodavala a jeste nejsou dostatecne stara, aby se na ne pohlizelo, jako na veteran. Jinymi slovy - v Nemecku "buzeruji" kvuli hlucnym vyfukum, v USA by provozovat auto z Evropy vubec nedovolili.
Tady taky není dovoleno dovézt ameriku z let 1988-2008. Pokud to není ofiko zde prodávaná EU verze. Resp. dovézt to jde, ale nejde to legálně přihlásit. Fígly přes Polsko, jiné papíry a zkšebna za 40 litrů nepočítám >:D
Vsetko je zregulovane... Na druhu stranu ti predpokladam vyhovuje, ze naopak smradlave dizle tu v EU problem vdaka slabej regulacii nemaju, ked ich v US srotuju ?
S tim americkym servisem to neni az tak zhave. Ta auta co tam jezdi vypadaji zhusta dost identicky s materialem co jezdi po a kolem slovenskych "vyloucenych" lokalit. :-)
Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Pokud můj soused bude řezat v neděli v sedm ráno dřevo, má na to svaté právo. Ale moji náklonnost si tím nezíská.
Nevím, jak jezdí zmiňovaní vojáci, ale pokud je to styl á la arabští synkové v Londýně, tak to docela chápu.
Oni by se tak chovali i doma. Ale jeden z nich jezdí v GTI a přesto po něm jdou.
Nedávno jsme byli s rodinkou v Itálii, měli jsme sebou psa, šli jsme městem, míjela nás motorka s "vylepšeným" zvukem výfuku.
Pes se hrozně vyděsil, bylo to jako dělostřelecká příprava k bitvě. Ujišťuji Tě že motorky mohou znít i hůř než auta.
Přesto jako fanda všeho auto/moto nebudu ani uvažovat o omezení svobody dělat tyto bláznivé věci.
Jednou bychom se mohli probudit a zjistit že je zakázáno vše co dělá člověku radost.
Problém je v tom že každému dělá radost něco jiného.
TAM KDE JE VŠE ZREGULOVÁNO A KONTROLOVÁNO, UŽ ŽÁDNÁ SVOBODA NENÍ.
Co je buzerace? To, že policie požaduje po cizích vojácích totéž, co po všech ostatních občanech? Problém pravděpodobně vznikl stížnostmi lidí dotčených hlukem. Taky se mi líbí zvuk osmiválců, ale pokud by mi lítali s vytočeným motorem okolo domu, určitě by se mi to taky nelíbilo. Stejně jako ty si v americe ani náhodou nebudeš nikdy moci dělat něco víc než američan, není důvod, aby pro ně v německu neplatily tytéž zákony co pro němce. A pokud umím číst, němec může klidně upravit svoje auto, jen to musí být udělaný podle nějakých pravidel. Nevidím v tom obecně žádný problém. Nemyslím si, že je úplně ideální, aby si kdokoliv zalepil i přední skla úplně černou fólií, nebo si na výfuk mohl navařit trubku od kamen a obtěžovat sousedy.
Pokud jim dali výjimku, mají jim dát pokoj. Tvořit speciální buzer tým na pár vojáků není nic jiného než buzerace. Je logické, že zvláště veterány, které tam ti vojáci vozí, nebudou splňovat dnešní normy. Každý náklaďák nebo autobus udělá stejný kravál. Nebo vysokoobrátková motorka.
Co se týká úprav, tak v Německu neuděláš prakticky nic. Takoví jsou tam ***i. Vím to od Harleyářů, kteří to tam mají hodně těžké. Proto se svou mašinou ani do němec nejezdím, nemá to smysl. Nenajdou certifikát na zrcátku a jsou schopni zabavit motorku.
Nevím, jak přísní tam obecně jsou, ale v článku Sleeper píše, že můžeš víc, než u nás, jen to musíš zlegalizovat.
"pokud jim dali výjimku" - bůh ví, jak to je. Tipuju jen tichou toleranci, kterou teď porušili, asi měli důvod. Těžko si představit, že si voják se svou 800k károu jde relaxovat tichou kochací jízdou. K tomu si ji asi nenechal tunit.
Nedivil bych se, kdyby v tom hrála roli i nevraživost, pokud vím vojáci ani nepodléhají jejich jurisdikci,řekl bych, že není moc důvodů chtít je tam a mít je rád.
V Německu je chtěli udržet za každou cenu, protože ty základny jsou velkým finančním přínosem pro města. Však ti vojácí mají dost chechtáků, skončí jim služby a jdou je v městě utratit. Výjimku mají, není to nic tajného. Proto si tam nechali z USA v kontejnerech přivézt svoje miláčky, často veterány a youngtimery. Četl jsme o tom více.
Ale prosím tě. Známý tam dělá údržbáře. Do města je ani nenapadne jít, mají na základně hospody, kde je chlast za super nízké ceny. A všechno ostatní, posilovny atd.
Ten ekonomicky prinos zakladen je v oblasti B2B, protoze spoustu prace tam zastanou ruzni kontraktori za velmi pekne penize (z eraru krev netece). Vojaci jako takovy jsou naprosto nezajimavy, na nemecke pomery jsou to socky, co vetsinu svych potreb resi v ramci zakladny, pro okoli nezajimava cilova skupina. Zajimavejsi jsou dustojnici, ti sice take penezi uplne neoplyvaji, ale preci jenom ziji mimo zakladnu a neco utrati. Tech je ovsem zase jenom zlomek celkoveho personalu.
No ale takový zvláštní....jen díly s EC certifikáty. Takže např. 90 % laděných výfuků je passe. Pěkně je to vidět u Milltek Sport ...nabízejí i c certifikáty právě pro Německo. Ale ty zas nemá cenu kupovat kvůli zvuku...bohužel. U H-D je většina dílů ač originálních z katalogů problém.
Holt misto cinskych fart canu z ebay, nebo aliexpressu, si musis koupit kvalitni vyfuk. Vetsina aut stejne zni nejlepe se seriovym. V americe jsou co se tuningu tyce benevolentnejsi, ale zase tam potom jezdi zrudnosti jako rolling-coal (i kdyz i ty chteji v nekterych statech regulovat) ale zase tam srotuji auta, ktera se tam oficialne neprodavala, takze ten, co si do Nemecka dovezl 800 konoveho mustanga by to same v USA udelat nemohl (i kdyz mozna existuje vyjimka pro auta na diplomatickych znackach atd.) pokud to teda neni aktualni generace, nebo naopak veteran.
Kvalitní výfuky jako Borla, Magnaflow, nebo dražší Walkery se fakt na Alibabě a Alienexpresu nekupují a sou to sady za 20-40 táců + clo + dph + doprava, takže reál někde 29-70 litrů >:D >:D
Vysokoobrátková motorka... zato ten tvůj HD je tichý jak myš, viď. >:D V Německu se dá udělat kde co. Jen na to musíš mít papíry. Nebo zacvakat zkoušky.
No proto na mašině do Německa nejezdím. Zvuk mého motocyklu je uchu lahodící bezpečnostní prvek před nepozornými řidiči...aspoň mě slyší. V reálu to je tk, že když se z Česka prodá Harley do Německa, tak se musí očesat. Je to tam velký problém.
"zvuk mého motocyklu je bezpečnostní prvek.." - vím, že to píšeš o HD a toho se to netýká, ale už mě párkrát předjela motorka tak, že jsem za volantem z leknutí málem zkolaboval >:D asi bych pak "bezpečně" zabil posádku svou i v protisměru.
Jako řidič tedy motorku slyším, až když je prakticky vedle mne. A u některých spolujezdců vím, že je musím varovat, jinak se leknou, protože je to velmi náhlé (kdybych nedával pozor a neviděl ji v zrcátku, tak bych se mohl leknout také). Opravdu skvělý bezpečnostní prvek. Jo, jako chodec slyším motorku (s hlučným výfukem) snad na kilometr a na její průjezd si musím zacpat uši... někteří borci mají štěstí, že se umím ovládat. Také jezdím na motorkách, ale chápu, že když mám přilbu a špunty, tak holt z motorky nic moc neuslyším (i když špunty, které používám, mají filtr, takže motorka není tak tlumená; nosím je kvůli aerodynamickému hluku).
Když nechceš cvakat zkoušky, tak si holt musíš koupit díly s papíry. Také se mi stalo, že jsem chtěl něco, k čemu výrobce papíry nedával (a ne proto, že by to nešlo; prostě na to pr.děl). Zase tak jsem je nechtěl. Nestojí mi to za to. Chápu, že některým výrobcům může být evropský trh ukradený, ale podle mne je jedinou cestou, jak to zlepšit, trvat na homologaci a nekupovat díly, které legálně nemůžeš použít, leda na okruh/ závody.
Nebo taky auto co jde přihlásit, takže jasná lobby VW a SDa vid, to je omezení osobní svobody nemoct si přihlásit a provozovat něco, co jinde v pohodě jezdí.
Co je to SD a co s tym ma preboha VW ?
Nech sa paci, vezmi si do US smradlavy dizel, co sa tam srotuje, ked sa ti zda, ze tu je malo slobody. Tu predsa jazdia v pohode.
To je přeci normální, že na různých místech mají různou představu o tom, co se smí a co ne. Svoboda není zrovna triviální záležitost. Jak bylo řečeno, taková ta základní poučka je, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Je tedy třeba najít nějaký kompromis.
...loni jsem si pořídil americkou policejní klasiku tj. Crown Victorii. Stavěli mě snad každou druhou cestu po městě. Ne kvůli zvuku atp. ale oni se kuci jen chtěli podívat, v čemže si to američtí donutáři zadek vozili a mnohdy byli v šoku byť jen z velikosti kufru a páky pod volantem... Vtipný je, že ve VTP vůbec nebylo v předu to "beranidlo", nebo že to bliká červeně atp. to zřejmě "přehlédli"...
Teď mi doma stojí RAMka. Krásný velký žíznivý FullSize PickUp s obřím V8 motorem. A hned je to o něčem jiném :/ Nezměnilo se jen to, že mě stále zastavují. Po každé kravině jdou jak mouchy po flusu. Kde jaká maličkost a hned jestli je to ve VTP atp. Klika, že drtivá většina vyjimek tam je, klika, že je to auto z Kanady, které má alespoň světla více evropská. Tuhle už jsem to fuckt nevydržel a když už mě za jediný týden stavěla po druhé ta samá hlídka a o5 kontrola, zeptal jsem se jich, proč nezastavili tu rezavou smrdutou dízlkraksnu co prosmrděla kolem s takovým dýmem, že ani AirWick by to nepřevoněl. A oni že mají vytipovaná auta. Pak se ovšem náhle opravil, že prostě mě viděli prvního a že se jim nezdál můj způsob jízdy. No nevím, co se jim nezdálo, zřejmě se jim prostě nelíbí mladey fracek ve vysněný káře. Ne každey chce jezdit ve stádu s ostatníma / to nic proti ničemu /... Nicméně mě na tom vždy potěší to, že ať štourají a prolézají co chtějí, auto je v cajku a jak nové a to má najeto už takřka 200000 km a šlape jak hodinky... Takže kluci utřou >:D Ale má to výhodu, při té 10ti mintové prolézačce a zkoumaní RAMky si aspoň dopiju džusíííík >:D
...asi si dodgku přelakuju na bílo, vyvrtám ďoury "po majáku" a dopředu narvu beranidlo a hele, jooo pane policajt, to bylo šerifovo autoooo >:D
Tak oni maj vytipovaná auta.
A na seznamu jsou takové běžné stroje jako je RAM. Kolik máš objem - jen abych věděl co to znamená "obří" osmiválec. Obvykle to bývá cca 6,8 litrů, máš víc? >:D Jako obří bych viděl přes 8 litrů.
...pro mě je obří všechno, co má nad 5 litrů >:D mám HEMI 5.7 s převodem do rychla. S narváním do sedaček, zapnutým 4x4High a průvanem v nádrži to vyletí z křižovatky jak splašený :-) Nicméně, spíš to mám na takovou klidnou relaxační jízdu... Nějak zjišťuju, ýe čím větší kára s bublajícím motorem to je, tím více kochací je moje jízda... >:D ...nebo stárnu a už netoužím po vymetání zatáček... >:D
EDIT: no dobře, možná to není vyloženě obří motor (i když proti běžným EU pickupum to obří motor je), ale auto samo o sobě k obřím proporcím vcelku aspiruje... >:D I když je pravda, že i když mám CrewCab, stále to má jen běžnou korbu. Takže by to mohlo být klidně i delší >:D
Nechtěl jsem Tě urazit. 5,7 je dost velký motor, a pokud měl čovek před tím něco menšího, třeba do 3 litrů pak je fakt obří :-)
Jojo ty kobyly je slyšet jak řehtají.
O tom si prtky velikosti 1,5 nebo 2 litry mohou nechat jen zdát. Motor má bublat a ne znít jako zubní vrtačka nebo křovinořez :-)
jj mám. Trochu mě překvapilo když se mi tam poprvé rozsvítila kontrolka ECO >:-[] Tak nějak si říkám, že když někdo kupuje takový auto, musí se spotřebou počítat. Nicméně je to v konečném důsledku příjemný a kolikrát se i člověk snaží jet jen na ECO režim. Nicméně zvuk se na ECO samozřejmě vytratí a má to takový hrubý drnčící zvuk no... Ale jo, spotřebově po městě to jde kolem 18ti litrů a mimo město jsem se dostal na 11.8 litrů a to na takovey tank vůbec není špatný... Co jsem měl 2009 BMW X5 4.8i, tak to jezdilo cca za to samý... Viktorka ale byla i na E85 a to pak jezdilo v přepočtu někde za 10,5 což bylo docela fajne...
Mimochodem, velká Evropská města ovládly coby taxíky Priusy a elektromobily. Tak jsme byli ve Florencii a celý den se ze všech koutů města ozývalo pípání.
Bylo to dost otřesný, pípaly taxíky, pípaly autobusy MHD, každý pípal jinak.
myslím že se my v Evropě brzy vypípáme do p-_r-_d-_e-_-l.e
Tak se podivej do ameriky. Doby mexikancu v americkych sedanech jsou taky pryc a vsude same japonske hybridy. Ale pokud si chces pripomenout doby, kdy bylo vsechno jeste v poradku, tak si stoupni v patek v noci, kdyz maji taxikari zne, nekde v centru Prahy, idealne k prechodu, nebo krizovatce, proste tam, kde auta zastavuji a rozjizdeji se a muzes si uzivat toho kouzelneho klapotu zhuntovanych ctyrvalcovych tedeicek, ktera za sebou nechavaji omamny stiplavo-dusivy oder.Holt ne vsude jsou takovi blbci, jako ve Florencii...
jeď si to pípání tam užít ty chytrej
a co se týče USA tak můžeš být v klidu, přes 50% prodejů jsou a budou pickupy a velká SUV se šestiválci a 8 válci
to ostatní je balast a hybridů a EV je 3% což je směšné ty pokrokáři
Osmivalce uz skoro neexistuji, i v tech pickupech uz v novych modelech obvykle nebyvaji, v beznych autech uz jsou extremni vyjimkou. Dneska se proda masivne vice ctyrvalcu nez osmivalcu.
Nesmysl, V8 pouřád sou, v pikapech ve všech od Fordů řady F přes Chevy Silverado, GMC Sierra po RAM.
A Všechny Muscle car jako Camaro, Mustang, Challenger + Corvette, osobáky Chevy SS, Cadillac CTS-V, Dodge Charger, Chrysler 300C, SUV jako Cadillac Escalade, GMC Yukon, Chevy Tahoe a Suburban, Ford Expedition, Dodge Durango, Jeep Grand Cherokee, dodávky jako Ford E nebo GMC Savana, Chevrolet Express atd.
Tak nějak to bude. Zelenorudá levice to tu skutečně dusí. A některým to vyhovuje, klidně tui tu budou tvrdit, že jejich tříválec zní jako 6 válec a podobné blbosti a že je to jako základ v pořádku....díky těmto názorům už dnes ve Fabii nebo Fiestě nic jiného než tříválec nekoupíš. Salámová taktika. Stejně jako přitvrzující STK a kontroly.
No jo no. Bohuzel, hutny, melodicky a libezny zvuk fabii a fiest se ctyrvalcovymi ctrnactistovkami, ktere na pozadani trhaly asfalt, je uz nenavratne pryc.
Já v tom žádnou závist nevidím, ale v podstatě bych se zaměřil jen na výfuky. Sám jsem i motorkář, ale co jsou někteří schopni na motorku dát, jen aby si zvukem zvětšili přirození je nehodné dospělého člověka...Stejně většina zvuku zůstane za autem/ motorkou - u auta ještě značná část utlumí kabina - ale o to víc onen zvuk "oblažuje" okolí. A jak už napsal někdo nahoře - svoboda jednoho končí kde začíná svoboda druhého - a nevím proč by si ten druhý měl užívat následky infantility toho jednoho..
Jeden tu u nás stále behal na Harley s otvoreným vyfukom. Fizli na to dlabali. Ľudia sa mu snažili dohovoriť. Nedal si povedať, prešla mu ho dodávka, omylom, pri cuvaní..
Potom kúpil Jeep s V8 s klapkami vo výfuku. Nešťastnou náhodou zhorel. Teda ten Jeep. Opravil ho, ale už jazdí ticho, takže mu vydrží nadlho.
Neviem ako to funguje v cz, ale tu sa zvýšená (a zásadne) hlučnosť nerieši. Stačí sa pozrieť okolo seba a nájdeš kopu vytunených vrakov a beztrestne sa pohybujú po cestách. Len u nás na ulici je jedna upravená OI a skorodovaný civic bohvie ktorej generácie. Tieto popelnice lezú v nočných hodinách na nervy asi všetkým v okolí
Tys asi nebyl mladý co? Trochu té svobody pro ostatní a ne jen udavačství. Od nás taky v noci chodí kluci driftovat se starými Bavory na parkoviště...no a co. Vyblbnou se a je klid. Lepší než kdyby fetovali.
Do staroby mám ďaleko, ak by šli na nejaký zraz tak nech sa páči. V obytnej zóne, alebo v nočných je to kr€ténstvo z ich strany. Hlavne keď ten zgarb robí kravál už na voľnobehu. Udávanie je v tomto prípade mimo, na strane druhej dotyčný vyplakáva nad zapnutou kosačkou u suseda...
Slobody ? Kludne si ju uzivaj, ked ti bude spat male dieta a pubertalni magori ti budu rachotit vecer pod oknami.
Este, ze sa v zakone spomina "Vodič nesmie obťažovať ostatných účastníkov cestnej premávky ani iné osoby najmä nadmerným hlukom, prachom, znečisťovaním ovzdušia, rozstrekovaním kaluží, blata alebo zbytočným ponechaním motora stojaceho vozidla v chode" a maju sa organy o co opriet v tomto pripade.
Lidi tuní káry a nemusí být zrovna američtí vojáci. Taky jsem si jako první pořídil v áčkách civica starýho pomalu jak já a vrazil do něho víc peněz, než to původně stálo >:D Plasty se odlepovaly od auta pod náporem super repráků a podsvícení pod autem mi taky pár cajtů rozbilo. No a co, nikomu jsem tím neubližoval, měl jsem svoje a jak už tady někdo psal, radši ať mladí vrážej prachy do tuningu, než do fetu
Já to myslel trošičku jinak. Třeba i tak že někdo nemá odvahu dělat kravál .... tak zajistí, nabonzuje atd, aby ten druhý taky nerobil kravál. A dušička je spokojená.
Je to v naší závistivé společnosti běžné, jako v jiných postkomunistických zemích. Dokonce i v rodinách. To je tak, když 40 let měli všichni stejné * a kdo mě víc, byl podezřelý. A v lidech to zůstalo. První potázka, když v něčem lepším jedeš je, "co to stálo", což je mimochodem všude na Západě nevhodná otázka.
Ano, všude na západě je to nevhodná otázka, protože se tam závidí minimálně stejně jako u nás. Psal tu třeba MT , jak ho překvapila závist kolegů v GB.
A to "kde na to ten zloděj vzal" souvisí spíš než se závistí s tím, že tu opravdu hodně lidí bohatlo ne zrovna poctivě. Zaplať pánbů už se podle mě z nejhoršího dostáváme a podnikatel už nemusí být synonymem ke slovu zloděj nebo podvodník.
Říká. A to je typické uvažování Čechů a Slováků poznamenané komunismem. Mám krávu. Soused dvě...kde na to ten zlověj vzal. Ne že bych se více snažil, abych taky měl, ale v noci mu ji zajdu otrávit * jednomu kapitalistickému!
„Já dostal 80 eur za zasprejovaná zadní světla“
„Já zaplatil 105 eur za žluté mlhovky“
A to sa suhaji cuduju ? Dobre im tak. Aspon sa zbavili tuzingu.
Kolko koni im to pridavalo ?
Lidi tuní káry a nemusí být zrovna američtí vojáci. Taky jsem si jako první pořídil v áčkách civica starýho pomalu jak já a vrazil do něho víc peněz, než to původně stálo >:D Plasty se odlepovaly od auta pod náporem super repráků a podsvícení pod autem mi taky pár cajtů rozbilo. No a co, nikomu jsem tím neubližoval, měl jsem svoje a jak už tady někdo psal, radši ať mladí vrážej prachy do tuningu, než do fetu
Tenhle zábavný argument tady čtu už podruhé a musím se smát:)
Vypadá to jako kdyby se mladý člověk, vlastnící tuningové auto zřekl alkoholu a drog ve prospěch bohulibého koníčku :yes:
a přitom tihle borci nezřídka jezdí naspeedovaní rychle a zběsile a pak se to dostává na Novu:)