Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

A9 e-tron jako odpověď na EQS: Audi připravuje luxusní vlajkový elektromobil pro rok 2024

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Vlajkovou lodí elektrické ofenzivy Audi se stane luxusní limuzína konkurující Mercedesu EQC. Nyní se o ní dozvídáme první podrobnosti.

Před časem přišla ze zákulisí Audi informace o interní pracovní skupině jménem Artemis, která má nakopnout a zrychlit příjezd nových elektromobilů na automobilový trh. Vlajkovým projektem tohoto oddělení bude luxusní limuzína konkurující Mercedesu EQS či elektrickému Jaguaru XJ. Pro své postavení si vůz zatím vysloužil neoficiální označení A9 e-tron.

Nový model vyvíjený pod kódovým označením E6 je zatím v rané fázi vývoje. První informace o projektu nyní přinesl britský Autocar, podle jehož zdrojů se máme těšit na limuzínu se sportovními tvary. Insideři říkají, že co do vnějších proporcí má vůz nejblíže k Audi A7, díky elektrickému pohonu však údajně nabídne vnitřní prostor jako větší A8. Tady bychom zatím zůstali opatrní, nesčetněkrát už jsme slyšeli o “o třídu větším” prostoru v kabině díky malým komponentům elektromobilu, reálně jsme takové auto ale ještě nepotkali.

Máme-li se odpíchnout od něčeho hmatatelného, pak bude nový vlajkový elektromobil čtyř kruhů vycházet z konceptu Aicon, který jsme si prohlédli na frankfurtském autosalonu v roce 2017. Sériový vůz můžeme podle Britů očekávat v roce 2024, kdy chce Audi těžit z pokročilých technologií nejen samotného pohonu, ale i baterií a 5G sítě. Počítá se také s rozsáhlým využitím funkce Car-to-X, rozšířenou realitou a samozřejmě bezdrátovými aktualizacemi online multimediálního systému.

Video se připravuje ...

Sériové A9 e-tron se stane výkladní skříní elektromobility Audi. Ta v příštích letech počítá s 20 čistě elektrickými a 10 plug-in hybridními modely, na jejichž zhotovení bylo vyčleněno 12 miliard eur (přes 320 miliard korun). Výzkum a vývoj však bude pokračovat minimálně do konce roku 2024, dohromady tedy automobilka v oblasti elektrifikace utratí až třikrát tolik.

Vznik skupiny Artemis je prvním velkým rozhodnutím nového šéfa Markuse Duesmanna, jenž chce Audi vrátit na technologickou špičku. Úzký tým lidí bude intenzivně spolupracovat s “klasickými” vývojáři, inženýry a softwarovými experty automobilky, má však za cíl rychle a nebyrokraticky vytvářet technologie pro elektromobily a autonomní řízení. Duesmann potvrdil, že tato divize dostává obrovskou míru svobody a fungovat bude globálně.

Audi dále plánuje rozšířit spolupráci s Porsche, zejména v oblasti platforem. Společně už pracovali na architektuře J1, na níž stojí elektromobil Taycan a brzy bude také sériové provedení E-tronu GT. Dalším dílem kooperace je platforma OOP, kterou by jako první mělo dostat elektrické provedení druhé generace Macanu. Jeho příjezd je naplánován na rok 2022.

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Doporučujeme