Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Abarth na IAA: Punto SS a 500 Cabrio Italia

David Bureš
Diskuze (1)
Značka Abarth si pro letošní IAA připravila tři speciální edice.

Italský Abarth bude na svém stánku na letošním frankfurtském autosalonu prezentovat tři nové modely – modré 500 Cabrio Italia, Punto SuperSport s upraveným vzhledem a 695 Competizione inspirovaný závodním Abarthem. Výrobce chce trojicí aut zřejmě vykompenzovat fakt, že na jaře v Ženevě žádný nový model nepředstavil.

Abarth 500 Cabrio Italia se stane dalším z vozů, oslavujících letošní 150leté výročí sjednocení Itálie. Na počest historické události představilo letos limitovaný automobil Lamborghini (Gallado Tricolore) i sám Fiat (Punto 150°).

Vůz bude lakován modrou Blu Abu Dhabi kombinovanou s tónovanými zadními okny a černou, elektricky ovládanou plátěnou střechou. Kola s deseti paprsky jsou 17palcová, za předními koly se skrývají žluté třmeny Brembo.

Modré kabrio bude poháněno motorem 1,4 Turbo T-Jet o výkonu 118 kW (160 k), vrchol točivého momentu 230 Nm leží v 3000 min-1. To jsou stejné hodnoty jako pro 500C s kitem Esseesse.

Abarth 500 Cabrio Italia zrychlí z 0-100 km/h za 7,4 a jede až rychlostí 211 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu činí 6,5 l/100 km. Alternativou k robotizované převodovce je pětistupňový manuál.

Z kitu Esseesse bude pocházet rovněž brzdový systém, 500 Cabrio Italia bude mít vpředu vrtané kotouče s čtyřpístkovými třmeny.

Abarth vyrobí pouze 150 exemplářů 500 Cabrio Italia, které dostanou speciální chromovanou plaketku s logem edice.

Představený Abarth Punto SuperSport má všechny prvky kitu Esseesse, avšak doplněné o dvoubarevnou karoserii. Základ tvoří šedá Grigio Campovolo doplněná matnou černou na kapotě, střeše a zpětných zrcátcích. Tento prvek je inspirovaný závodními auty, u nichž matná černá snižuje odrazy světla.

Celek doplňují červeně lakované třmeny a tlumiče Koni. Uvnitř jsou černé kožené sedačky se žlutým a červeným prošíváním.

Pod kapotou pracuje 1,4 Multiair se 132 kW (180 k) v 5750 min-1 a točivým momentem 270 Nm v 2500 min-1. Vůz zrychlí z 0-100 km/h za 7,5 s a jede maximální rychlostí 216 km/h.

Abarth 695 Competizione je inspirován závodním modelem Abarth 500 Assetto Corsa, většina prvků (včetně motoru) však pochází ze zákazníky oblíbeného Abarthu 695 Tributo Ferrari.

Šedé zbarvení je nazváno Grigio Competizione Opaco, to hlavní je ale uvnitř. Interiér je pouze dvoumístný, místo zadních sedaček je rozpěrná tyč, lakovaná stejnou barvou jako karoserie. Přední černá kožená sedadla doplňují vložky z červené alcantary, skořepina sedaček je z karbonových vláken. Ze stejného materiálu je část palubní desky. Nechybí tu ani kresby škorpióna, loga 695 a nápisy competizione.

Za sedmnáctipalcovými koly (stejnými jako na 695 Tributo Ferrari) jsou červené čtyřpístkové třmeny a brzdy Brembo o průměru 305 mm.

Vůz je poháněn motorem 1,4 Turbo T-Jet 16v o výkonu 132 kW (180 k), kombinovaným s robotizovanou pětistupňovou převodovkou Abarth Competizione s automatickým režimem Street a manuálním Track. Výfuk Record Monza zlepší zvuk motoru a jeho výkon nad úrovní 3000 min-1.

David Bureš
Diskuze (1)
3. 9. 2011 21:24
Dizajn
Mozeme Talianom vytknut cokolvek - problemy s elektrikou, nekvalitnu vyrobu a ja neviem co, ale Boze ten dizajn, to je teda bomba. To nedokaze nikto lepsie. Take auto ma tolko emocii, ktore napriklad "Auto emocion" nikdy mat nebude, aj keby dostal motor z Lamba.