velmi dobře, bude to jistě impresivní svezení. Ještě by to chtělo info o ceně, kam se mezi těmi hybridními plackami NSX zařadí? Tahle kombinace techniky musí něco stát a i "lidová" i8 je přes tři mio.
P.S. Trochu horší je to ovšem s designem, žádné ufo ve stylu i8 ani "našlapanost" Fordu GT z titulky. :-|
Trochu s křížkem po funuse, když v Ženevě za pár měsíců Ferrari oznámí nástupce 458, který bude v zase úplně jiném teritoriu (630-650 koní), jízda a dynamika, stejně jako faktor chtíče bude prostě zas špičkový. Ale NSX jako alternativa? Proč ne, jsem zvědav na první dojmy, snad to nebude chcíplotinka typu i8.
Že ty se musíš za každou cenu projevit jako neznalej moula.
I8 nebylo mířeno proti 458, takže ta chcíplotinka je na tom stejně jako třeba 911.
Ale 911 je vlastně taky fuj německá, na to petrolheadi neberou, co? 8-s
Nikde nepíšu, že jde i8 proti 458 ty trdlo. Píšu to v obecném kontextu, NSX je taky narvaná elektromotory a má menší spalovací motor, jde mi o to, aby to nebylo tak trapné pseudosportovní syntetické auto jakým i8 bezesporu je. Proti 911 nic nemám, je to výborné sportovní auto, kde jsi zas vyhrabal to, že to neberu? 911 GT3 jsem jel, můžeš ty prohlásit to samý?
Ono uz je v NFS i 911GT3? Tak to gratuluju.
Ja jsem treba jel tu i8 a o chciplotine bych ve spojeni s jeji dynamikou nepsal, stejne tak bych se - byt tebou - radeji nevyjadroval k trapnosti a pseudosportovnosti.
NSX evidentne miri jinam, nez i8, NSX ma byt evidentne supersport, i8 je kategorie zakladnich 911, coz je v kategorii sportovnich aut v podstate daily driver.
Pro řidičskýho tupana jako jsem já by stačilo postavit vedle NSX právě Ford GT a neváhal bych ani chvilku. Trošku mi ta Honda po těch letech vyčpěla... ;-)
Technika bude zřejmě spalující (tím nemyslím táborák na Ringu >:-[] ), ale SSport od Fordu je prostě úžasnej ;-)
Když v dolarech, tak to bude za acuru na us trhu, nejspíš. Tj. evropská cena plus kolik, osmdesát tis. usd navrch? Docela by mě to zajímalo, když vezmu kolik stojí 918 apod., nemyslím, že by byla honda schopna udržet cenu tak dole jako bmw za i8. Leda, že by to nakonec byla limitka s předpokládanou ztrátou.
Já myslel, že ti jsou UFA z duše protivná, a z něčeho takového našlapaného by ses styděl někde před lidmi vylézt. Ale možná jsem si tě s někým spletl. :-);-)
Překvapila mě finální verze. Zatímco u konceptu se mi to zdálo až moc uhlazené, seriová verze vypadá o hodně líp :-) . Ze všech stran působí vyváženě a je dobře, že nepoužily žádné "módní výstřelky". U Hondy asi chtějí aby design stárnul co nejpomaleji.
Ale u interiéru jsem trochu zklamaný, protože u konceptu působil dospělejším dojmem. Těch plastů je tam na mě až moc, je možné že jiná konfigurace barev bude vypadat líp :-) .
Těšim se na podrobnější specifikaci pohoného ústrojí, na stránkách Acury píšou něco o 75° rozevření válců, což neni u šestiválce obvyklá hodnota :-! .
Símvás, od koho pochází informace, že ty stříbrný prvky v interiéru jsou plastový? Furt se tomu snažím dobrat. Kupříkladu na topspeedu píšou "most of the carbon-fiber bits have been replaced by a wide range of aluminum inserts". To je nějaký info přímo od Hondy, to co píšete?
Jinak design mě lehoulince, v porovnání s Fordem GT, zklamal, ale nepochybuju o tom, že to bude skvělý auto.
Že se pan Fokt nevyzná v BMW (když např. X1 považuje za odvozeninu 1er) je známo už dlouho, ale už se nevyzná ani ve své automobilové ikoně - tak to už je vážné.
Možná je to tím, že Honda tentokrát udělal opravdu dobré auto :-)
pokračování NSX jsem si přál, jenom mi vadí že je moc podobn
první generaci NSX si člověk s žádným jiným autem nespletl, nebo nepřirovnal, to už bohužel nejde, dávám přednost německé R8 s klasickou koncepcí V10 atmosférou a mechanickým pohonem 4x4 quattro
Re: pokračování NSX jsem si přál, jenom mi vadí že je moc po
Já bych s ním souhlasil. Ono je to dáno několika podobnými řešeními, které tvoří základ designu těch aut (tu nejde, zda jde o prvky stejné nebo podobné, ale jak se projevují na siluetě auta, nebo lépe řečeno, na robizít jednotlivých ploch).
Např. nasávací otvor za bočním zadním oknem to auto rozděluje před zadními koly jakýmsi zpětným obloučkem, tohle má jak R8, tak NSX, byť v úplně jiné podobě (důležitý je tam ten zpětný oblouček za zadním sklem). 458 nic takového nemá ani vzdáleně a u Gallarda sice nasávací otvory jsou, ale nepokračují až ke sklům, takže to tu plochu nerozbíjí stejně jako u R8 a NSX, nedělá to tam ten oblouk.
Dlouhé úzké světlomety. Gallardo i 458 mají světla mnohem výše a u Gallarda jsou navíc nataženy do výšky a ne do délky. R8 i NSX mají světla více vpředu, níž, jsou nízké, dlouhé, pod nimi je nasávání (to 458 nemá vůbec a Gallardo ne v takové míře).
Maska zabírá u R8 a NSX celý nárazník mezi světly. Gallardo ani 458 vlastně žádnou masku nemají.
R8 a NSX jsou opravdu některými řešeními podobná auta, rozhodně podobnější než ke 458 nebo Gallardu.
Tak starý Ford GT s 550k mal čas 7:52 min, teda ak sa tam výkonnejšia a ľahšia novinka dostane, určite bude ten čas podstatne lepší.
Čas NS-X bude iste do nemalej miery závisieť od výdrže bateriek, teda či vydržia celý okruh.
S baterkama nebo bez, jsem zvědavý jestli hi-tech od hondy něčím zamíchá, jestli se má začít bát třebaGTR, LF-A a podobně. Logicky z věci by měli být minimálně na podobných časech, když mají podobné koně a zrovna jsou novinka.
Neni ten Ford jen zadokolka? Pokud ano, tak bych si na nej nevsadil, protoze 4kolka s podobnou vahou by mela mit navrch, kor s vektorovanim prednich kol. Preci jen by NSX melo utocit na GTR, F458
Na rýchlom okruhu, ako je Nurburgring nie je štvorkolka nejak veľkou výhodou, pozri si časy. Asi hotheče nie sú ideálny príklad (iné z hlavy neviem), ale Golf R s 300k a 4x4 nedal ani taký čas, ako Cupra s 280k a predným pohonom. Skrátka na suchom rýchlom okruhu štvorkolka nepredstavuje výhodu.
To je právě problém časů na NS apod., mnohdy se porovnávají časy za nesrovnatelných podmínek, myslím obecně.
Jinak ale (taky obecně) na suchém okruhu je výhoda hmotnosti na straně 4x2 a taky jde o logické výkonové ztráty 4x4. Největší výhoda 4x4 (lepší trakce) se na suchém okruhu příliš nezhodnotí, na rozdíl třeba od rally na různých druzích povrchu apod., viz někdejší nástup (Sport) Quattra do rally.
Baterky jsou na okruhu plus, jak ukazuje treba P1 ;-) Pri brzdeni bude dost energie na nabijeni. Je jen otazka jak to bude vyladene, ale s Fordem by nemelo mit NSX problem ;-)
Pozri si, akú dynamiku mal starý Ford GT: s 550k dal 330 km/h a 3,5s na sto. O 50k výkonnejší a hlavne podstatne ľahší model bude logicky rýchlejší, odhadujem tak 3,3s na sto. Neviem, akú ligu chce hrať NS-X, ale tipujem, že sa horko-ťažko dostane nad 300 km/h a pod 4s.
Samotný Ford v predstavení spomínal ako referenciu Lambo Aventador, to je predsalen o ligu vyššie, ako F 458, ktorú si za cieľ zobrala Honda.
Lenze tych 550k je pravdepodobne len od tej V6 twinturbo, plus 3 elektromotory, vypada tak ze kvalitne 4x4 SH-AWD, takze o katapult na 100 pod 4s by som sa absolutne nebal, a na okruhu - kdeze pri brzdeni sa tie baterky ciastocne dobiju, by som par ostrych kol na klasickom kratkom ( cca 5-7km ) okruhu dal prednost jej.
dlhy Ring je moc dlhy aby vydrzala so skoro hocijakymi baterkami viac ostrych kol - to nieje Porsche 911 GT3 RSR-hybrid ;-) alebo nieco podobne... ;-)
Odo mna maju :yes: za odvahu pouzit techniku podobnu z hypersportov za cenu dobrej R8. ;-)
Nevim jakou ligu chce hrat GT, ale podival bych se treba na GTR vs Aventador na okruhu. Zrovna na stovku si myslim, ze je 4kolka vyhodnejsi.
Jinak cena 200tis dolaru u GT za rekneme beznou techniku je dost. R8 cca tech 150tis, NSX by snad melo startovat take na 150 s technikou ma o generaci jinde, GTR snad 110tis. NSX se letos dostane do prodeje, GT snad koncem pristiho roku, takze na srovnani si budeme muset jeste pockat.
Ad "GTR vs. Aventador" obe sú štvorkolky, tak neviem, čo si tým príkladom myslel.
Inak tá avizovaná cena GT je hodne sebavedomá, uvidíme, keď príde na trh, koľko to bude reálne.
Honda představila nové NSX. Hurá. Posílám naprosto vážně míněnou gratulaci.
Jen si tak říkám, jestli si někdo "nepočká" za rohem na připravovaný CTR, jako se to povedlo Fordu... Nějak mi připadá, že premiéra NSX má trochu tragikomickou příchuť. Ale to už jsem k hondě příliš krutý.
Takže Honda :yes:
Ta příchuť sedla ;-) ... Leta posílám na net jak se připravuju přeplout kraulem La Manche. Když to opravdu rozbalím, přichomejtne se kluk z pláže, zaplave to samý a ještě je u břehu dřív :-)
Neřekl bych, že je problém, když luxusní značka půjčí mainstreamové některý svůj model. Prémmi to neublíží a prestiž mainstreamu se pozvedne (viz Accord v EU). Problém spíš představuje, když je nějaký mainstreamový model vydávaný za prémiový. Lexus má taková auta od Toyoty hned dvě, jakkoli to není ani v jednom případě žádný low end, ale vypadáš, že ti jde o princip. ;-)
Súhlas, samotný fakt, že Honda ako mainstreamový výrobca predstaví 550k superšport je na veľký rešpekt; plnoformátových automobiliek, ktoré vyrábajú okrem bežných áut aj čistokrvný superšport, je ako šafranu, preto aj napriek istým výhradám v princípe musíme Honde zatlieskať.
Fakt smola, že po toľkých rokoch príprav Honde zoberie zaslúženú pozornosť Ford.
Honda, nebo Ford, vzdyt je to jedno.
Pokud chces utratit hrisne penize za tak neskutecne "zbytecne" auto, jako je supersport, tak proc jit do Hondy, nebo do Fordu, kdyz je tu Porsche, Ferrari, Lamborghini...pripadne to Audi, nebo z "ne-premiovych" vyrobcu nezpochybnitelne GT-R?
Částečně máš pravdu, není žádný důvod kupovat si Ford GT. V případě NSX... nech mě chvíli přemýšlet. ...co třeba v dané třídě bezkonkurenční hi-tech systém pohonu? Nebo třeba ta slibovaná dynamika na úrovni Italie za cenu R8? pak je pochopitelně též otázka, proč koupovat R8, ale to asi není předmětem diskuze. ;-)
Bezkonkurencni hitech system pohonu je fajn, ale otazka je - koho z realnych kupcu to zajima. Dynamiku Italie ma i to GT-R a za nizsi cenu.
Proc kupovat R8 - no, to mi taky neni moc jasne.
Jo, to je opravdu otázka. Ale vzhledem k úspěchu P1, LaFerrari a vlastně i 918 Spyder nebo třeba i blbé Tesly asi zajímá.
Nissan GT-R? Ten je rychlejší než Ferrari jen když je za volantem Tochio Suzuki a kolem něj tým inženýrů. Četl jsem spousty srovnávacích testů a realita je (minimálně na okruhu) zjevně trošku jiná. Navíc GT-R není exotický supersport, má interiér kvalitativně na úrovni Juku a tragickou kvalitu jízdy. Takové auto opravdu zákazníky superaut nezajímá, bez ohledu na to, jak je rychlé. ;-)
P1, LF, 918 se prodavaji, jezto jsou proste absurdne rychle, bez ohledu na elektriku, nebo ne.
Tesla je uplne jina kategorie.
A napsat o GT-R, ze ma tragickou kvalitu jizdy, ze je vlastne ve skutecnosti jizden neschopne a ze nema tip top interier se tu nenosi, bacha abys nemusel nosit cedulku "Je suis TJ" >:D
Jenže fór je právě v tom, že jsou absurdně rychlé za pomovi elektriky. Určitě by se tyhle značky postaraly o to, aby byly bývaly i bez ní, ale to, že se top značky rozhodly (a BMW vlastně taky, i když je to jiná liga) u top modelu pro hybrid naznačuje, že to je to, co teď táhne nebo se alespoň předpokládá, že táhnout bude, v nejhorším případě se zařídí, aby to táhlo. >:D
Poměry v diskuzích na téma GT-R neznám, jen komentuji vlastní zkušenost. Že to je jízdně neschopné jsem ovšem neřekl, jen je to lehce za očekáváním. ;-)
No, nemůže. ;-) Ford už dříve deklaroval, že na honění se na Ringu nemá. Tedy přesněji řečeno tvrdil, že "se nebude přetahovat o časy v nepřehledném prostředí na Ringu", což je u automobilky, která proslula cheatováním s nesériovými sériovými auty pro novináře, přinejmenším zajímavé. ;-)
Nevim, ale NSX pujde do prodeje o rok drive z technikou o generaci jinde za nizsi cenu. Facelift GT smazne technikou tak akorat novou R8, ta nepokroci nikam.
Tak je to konečně tady - Honda do puntíku splnila, co slíbila, je tu rok 2015 a je tu nové NSX. Naneštěstí ho nezdržel táborák na Ringu, auto vypadá výrazně lépe, než původní koncept a bude mít zřejmě nejpropracovanější hybridní systém pohonu. A to je problém, protože ačkoli mnozí deklarovali, že honda-hejt je opodstatněný a nikoli programový, teď je tu vůz, kterému se dříve zavázali zatleskat, nicméně tak učinila jen hrstka z nich. Ti ostatní mají "určité pochybnosti". >:D
Popravdě žasnu, že příspěvky z lůžkového oddělení oční kliniky o podobnosti s R8 tu jsou jen asi dva, až tolik zdravého rozumu jsem nečekal, naštěstí se našla jiná věc, díky níž je NSX vlastně tragikomický počin - Ford GT.
Jen je zvláštní, že se nikde nepsalo o tragikomičnosti Porsche 918 které "smázlo" P1 a kupodivu nebyli tragédi ani u McLarenu, když je "smázlo" LaFerrari. I když i v Maranellu jsou vlastně možná tragédi taky, protože když se dověděli, že se chystá premiéra P1, LF raději pozdrželi. Ovšem naprosto jisté je, že největší tragikomici jsou u Hondy, protože se objevil Ford GT. A to je nějaká pecka - druhý facelift auta z roku 1964 v rozsahu, typickém pro Porsche 911, vybavený motorem z Transitu. Je jasné, že NSX se speciálně vyvinutým V6, speciálně vyvinutou DCT a unikátním hybridním systémem pohonu se ocitla ve stínu, wo tom jako žádná. >:D
NSX i GT jsou úchvatná auta, jejichž představení ovšem nemá na to druhé žádný vliv. U Fordu se očekává zhruba o dvojnásobek vyšší cena a o pár desítek vyšší výkon, jakkoli nemusí být reálně rychlejší, takže tyhle komenty popravdě vůbec nechápu, ale zřejmě se nějaký ten škraloup na NSX najít musí. ;-)
A pochopitelně další problém je, že je to hybrid a všichni jsou hrozně zvědaví, jak to pojede "až se mu vybijou baterky". >:D Chápu, že z tohoto názoru mluví špatné zkušenosti s vybitím baterek u P1 prototypů na Le Mans. >:D Bohužel - NSX není i8, o kterém i insideři BMW tvrdí, že na okruhu je to tragédie - hlavní roli při pohonu NSX bude hrát V6 twin turbo a i kdyby náhodou k situaci s vybitím baterek došlo, jakkoli je to nepravděpodobné, samotný motor za pomoci vektoringu předních kol zajistí potřebnou dynamiku.
Dle mého názoru je NSX famózní - nečekal jsem, že bude vypadat až tak drsně, studie byla hodně uhlazená, interiér sice je od konceptu krokem zpět, ale hodnotím ho s ohledem na zaměření auta kladně - NSX nikdy nebylo nekompromisní supersport, ale everyday-supercar a jako takové musí v kabině najít kompromis mezi sportovním stylem a luxusem, což se asi povedlo. Co se techniky týče, tam je to zcela bez pochybností - silný benziňák a chytře vymyšlený hybrid, to bude kombinace, které se bude těžko konkurovat, jsem opravdu zvědavý, jaké budou reference :yes: ...a co to udělá s váhou. ;-)
Doufám, že se s tím (nevhodně načasovaným) příchodem Fordu GT časem nějak srovnáš, stejně jako s "naprosto nepochopitelnými" narážkami na podobnost designu s R8.
Držím ti palce, stejně jako nové NSX. :yes:
Myslíš, že byl příchod Fordu GT nevhodně načasovaný? Možná ano, s ohledem na očekávaný debut NSX, ale pokud to nevadí Fordu, mně rozhodně ne. Ale vážím si toho, že mi držíš palce, je to od tebe šlechetné. ;-)
Zkusím ti to přiblížit takovou sportovní bajkou. Jeden tým se připravoval na MS ve fotbale. Představoval veřejnosti své herní strategie, trenér rozdával rozhovory... V televizi běžela reportáž o soustředění v JAR, pak reportáž z šatny, roky plynou, další reportáž o dalším soustředění bůhvíkde, promo klip, kde tým prezentuje jak je připravený, běhá s ručníky kolem krku na běžících pásech, horlivě stříli míče do branky. Publikum je masírováno ze všech stran a v hlavách jasně zní "Chceme zvítězit".
A pak nastane onen slavný zápas na MS. Tým nagelovaných a vypeelingovaných metrosexuálů se skvělou taktickou, fyzickou i metodickou přípravou roky proklamovanou v médiích nastoupí k utkání a v prvním poločase dostane 0:2 od nějakých vidláků, o nichž předtím nikdo neslyšel.
Co myslíš, že to asi udělá s publikem, které se předtím zavázalo, že bude tleskat? :-)
Krásné. To byl Ezop? >:D Ale nějak se ti vytratila pointa, nevidím to 0:2 v prvním poločase. Pokud si někdo učůrnul ze zprohýbaných plechů stylistického směru "už potřetí na jedno brdo", je mi to vcelku fuk, jsou to jeho spodky, já Ford GT zkouknul s tím, že je tu další moc pěkný supersport, ale vůbec by mě nenapadlo dávat mezi ta auta znaménka větší, menší nebo =.
A už vůbec by mě nenapadlo chodit do diskuze o Fordu GT s bajkou o vinařích. Jeden celá léta šlechtil vinohrad, pečlivě zastřihoval keříky, analyzoval složení půdy, množství slunečního svitu, vybíral ty správné sudy z dubového dřeva a nakonec vytvořil excelentní, vyzrálý mok. A druhý přišel se svatomartinskou rychlokvaškou, vyrobenou z toho, co zbylo...
Ve svém příspěvku jsem naznačil, že Ford GT lze (v případě potřeby, kterou nemám) zhejtovat mnohem efektivněji a elegantněji. Neustálé omílání stejného designu je možná tradiční u 911 a roztomilé u F500, ale tady to působí spíš bezradně, o zrecyklování motoru, který používá i Transit, už jsem se tuším zmínil taky. :-!
Nechce se mi to číst celé, samej blábol, ale až e vybijou baterkey, tak věta má znít: "...samotný motor BEZ pomoci vektoringu předních kol zajistí potřebnou dynamiku.", pokud se nepletu, nebot bez baterek nebude na ring vektoring.
Takže jsi ty bláboly přečetl, nekal vodu. ;-) Ne, napsané je to správně. Hlavním odběratelem elektřiny bude zadní elektromotor, který ale není pro celkové fungování systému až tak podstatný, je to jen asistence pro zadní kola, takže může v případě toho teoretického vybití klidně nefungovat. Přední kola jsou díky využití vektorování v obou smyslech energeticky víceméně nezávislá, minimálně jedno z kol v každé zatáčce může rekuperovat a ne v každé zatáčce bude vektoring potřeba, takže na pohon relativně slabých předních emotorů se energie vždycky najde. Rozumíš tomu trošku? ;-)
Chapu to, ze pokud jsou vybite baterky, tak jsou vybite baterky, ne ze se pro nejaky motor jeste energie nekde najde a na dalsim motoru zase v podstate nezalezi a tak muze nefungovat.
Ale na mistrovstvi sveta v obhajovani sebou napsanych hlouposti bys byl na druhem miste, hned za tim odbornikem, kterej ma skolu na marketing :-)
Nastuduj si nějaký prospekt idálně od VW, tam to bude největší pravda - u hybridu nic jako "vybité baterky" de facto neexistuje. Výjimky jsou opravdu extrémní případy - třeba Prius na Stelviu. >:D