toyotu Corollu s motorem 1.6 l 97 kW. Je to pěkné auto konzervativní koncepce, pěkně udělané a s padesátiletou historií kvality. Líbí se mi, ale kde je těch 132 koní? Při sešlápnutí plynového pedálu se neodbytně dostavoval pocit, že polovina z nich nedopatřením zůstala v Japonsku. Je to škoda, pěkné, pohodlné auto, ale akceleruje jako autobus. Vzpomínám na služební opel Astra, kterým jsem jezdil před dvaceti lety. Měl taky jedna šestku, ale ta jela! Jistě, průměrná spotřeba šla přes osm litrů. Současná Corolla dosáhne na něco kolem šesti. Ale za jakou cenu? Že to nejede? Sorry jako :-(
Přesně tak, přísné emisní limity C02 + dlouhé převody kvůli normované spotřebě + vyšší hmotnost kvůli vysokým nárokům na komfort a bezpečnost + návyk současných řidičů na přeplňované motory dělá své... :-O:-O:-O
Blbost. Ani dlouhé převody nesnižují akceleraci, stačí si prostě jen podřadit níž. Je to jednoznačně chyba mezi sedadlem a volantem, dnes už s atmosférou hodně lidí neumí jezdit...
Možná extra dlouhá jednička a dvojka ve zrychlení třeba 0-70, ale jinak jen velice málo, spíš bych řekl, že zanedbatelně.
Nedávno jsem jel se Civicem, o kterém se říká to samé - motor nejede, převody dlouhé a musím totálně nesouhlasit! Držel jsem ho kolem 5-6 tisíc otáček za minutu a na ty místní rozflákané cesty to jelo snad až moc rychle.
A je jedno, jak jsou dlouhé převody, protože je jedno, jestli má člověk zařazenou 2ku s převody "do dlouha", či třeba čtyřku s kratšími kvalty, důležité jsou aktuální otáčky motoru a tudíž i výkon ;-).
Emel určitě narážel na to, že typická atmosféra má špičku. S každým přeřazením tedy vypadneš z maxima. U motoru s plochým "vrcholem" z té plošiny nikdy nemusíš spadnout a na vyšší stupně by klidně snesly větší odstupňování. Z jedničky na dvojku tohle typicky neplatí, tam z toho maxima pravděpodobně vypadneš i s velmi plochým motorem (tenhle skok mě po pravdě celkem štve).
Tohle však není otázka délky převodů, ale jejich odstupňování. Změna stálého převodu odstupňování nezmění, ale délku ano.
Už chápu, současná Corolla je o 200 kg těžší a o dost větší. Ale má o 31 koní víc, možná to je tou převodovkou. Stejně si ji asi koupím, závodit nepotřebuju, no a svoji roli hraje taky osobní srovnání s mojí současnou turbo Ibizou. S ní je radost vyrážet z křižovatky. Corolla se chová spíše důstojně.
Že se vám do toho montuju. Jezdim (zatim) autem s 1.6 80kW a ještě k tomu na plyn. Po přechodu z Felicie to byla raketa. Dneska už mi to příjde jako lemra ale vim jak s tim jezdit. Nepadat otáčkama pod 2 tisíce, spíš ani pod 2,5. Jede to mezi 3,5 - 5,5 tisícema... Byl jsem vyprubovat benzínovou Vitaru 1.6 s krouťákem o 10% většim a 88 kW a to auto prostě NEJELO. Tam kde jedu 110 na pětku a motor si jenom vrní jsem měl ve Vitaře 4ku a plnej knedlík a sotva se to rozbíhalo nad 80 km/h... Nový auta maji zbytečně dlouhý převody + to dementní euro 6.
Podle me je nejvetsi slabinou Toyoty ten ulitly design,
ktery predvadi posledni par let. Jinak technika super. Mam Priuse 2010 a musim rict, ze se s tim jezdi skvele. Jenze, po tom co jsem videl jak vypada nasledovnik, tak se obavam, ze me pristi auto uz Toyota nebude.
Re: Podle me je nejvetsi slabinou Toyoty ten ulitly design,
Presne tak, byť iný neznamená totálne úlety ale Japončíci si to asi myslia... Lexusy boli nádherné autá no odkedy tam začali trepať tú hnusnú masku tak ich ani na cestách nieje vidieť maximálne RX, pritom pred pár rokmi IS, ES, LS :'-( Nový Prius či Mirai katastrofa... Pritom technika skutočne špičková :-(
Re: Podle me je nejvetsi slabinou Toyoty ten ulitly design,
Já si sice dnešní Toyoty pletu s nedávnýma Hondama ale přijdou mi hezčí než dřív. Teda konečně koukatelný. původní Prius, Auris Yaris byly pro mně nekoukatelný. O Lexusu darmo mluvit, ty auta jsem vzhledově nikdy nepochopil.
to je stále na tú istú tému, ľudia na fórach chcú odvaz extravaganciu, ale pri bežných modeloch lepšie predáva klasický nekonfliktbný dizajn, tojota bolao spoľahlivosti, japonskej dôvere s klasickým dizajnom a to fungovalo, mali by pri tom zostať. Okrem toho ten tojoťácky dnešný dizajn je škaredý, nie extravagantný.
- utokom vziat Indiu - bude to o par rokov druhy najvacsi automobilovy trh
- kupit mazdu resp. este viac spolupracovat s mazdou, hlavne pri benzinovych motoroch -
HCCI, t.j. spojit vyskum a vyvoj benzinov a hybridov s mazdou - naco robit podobne
dvakrat? tym by mali bezne auta toyota, polopremiu mazda a premiu lexus
- "zmrazit" vyvoj vodika a investovat do elektromobilov - hlavne kvoli Cine a premii,
nemusia byt spravne riesenie, ale su politicky pretlacane vsetkymi moznymi sposobmi
- ponukat drahe plug-iny u lexusu, tam je vyssia marza
- celosvetovo navysit predaje LEXUSU na uroven D3 prisposobenim sa trhu - kombiky v EU hoci aj s dieslami od mazdy, prisposobenie sa zelaniam zakaznikov - viac konfigurovatelnosti a skladoviek, viac "propagandistickeho marketingu"
- Dalo by sa suhlasit.
- Hybridy v Mazde su licencovane HSD od Toyoty. Mazda vlastny hybrid ani nema.
- Nova TNGA platforma to umoznuje, len sa im do toho nechce
- Lexus ma uplne ine problemy a plug-in by to nezachranil.
- Je to nerealne. Kvoli kapacite a kvoli tomu, ze Toyo/Lexus nema a nechce diesely. Frci trend SUV, takze investovat do kombikov, ktore v US nebude kupovat nikto a v EU minimum, je vyhodenie penazi. Viac konfigurovatelnosti? Osobne som voci tomu, pretoze vdaka tomu, ako to je, je to funkcne a bez problemov.
- Nissan kupil mitsubishi kvoli plug-in hybridom, lebo naco minat peniaze vyvojom vyvinuteho, zaroven usetri na nakupe dielov vo vacsom mnozstve. Mazda ma spickove spalovacie motory s kompresiou 14:1 - toyota teraz vyvinula tusim 13,8:1 s objemom 1.5, 2.5 - to iste ma mazda uz davno... Namiesto duplicitneho vyvoja si to mohli zaobstarat od mazdy aj s novym HCCI 18:1 a venovat sa cisto elektrifikacii...
- Bez kombikov/dieslov sa v Europe nepresadia, nevadi, su aj dolezitejsie trhy
- odklon od sedanov je v USA silny, neda sa predavat iba SUV, chcelo by to nejaku inovaciu - ked nie wagon, tak aspon liftback - zachovanie formy, ale praktickejsie pre USA a Cinu...