Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo 4C nedostane manuální převodovku, není o ni zájem

Počátkem příštího roku dorazí omlazená Alfa Romeo 4C, kterou s manuální převodovkou taktéž neseženete. Ve stejném trendu hodlají pokračovat i Maserati či Ferrari.
Zpět na článek
11. 12. 2017 11:03
11. 12. 2017 11:17
11. 12. 2017 14:30
11. 12. 2017 16:00
11. 12. 2017 16:10
11. 12. 2017 16:13
11. 12. 2017 16:36
11. 12. 2017 11:32
11. 12. 2017 12:06
11. 12. 2017 12:16
11. 12. 2017 12:20
11. 12. 2017 12:41
11. 12. 2017 13:24
11. 12. 2017 14:14
11. 12. 2017 14:35
11. 12. 2017 14:42
11. 12. 2017 22:29
Avatar - Dinar
11. 12. 2017 11:03
falešný argument
"Mezi zákazníky prý není dostatečná poptávka, což dokládá jedním příkladem za všechny: v Maranellu investovali 10 milionů dolarů (asi 217 milionů Kč) do vývoje manuálních převodovek, aby s nimi pak prodali pouhé dva vozy." :no:

Sorry, ale tohle neberu, manuál v supersportovních Ferrari s min. osmiválci a výkony kolem 600 koní je už dnes logickým nesmyslem, to se mohli v Maranellu zeptat každého prodejce, aby jim řekl, že o něco takového zájem nebude. A právě proto neberu tohle jako argument pro absenci manuálu u Alfy 4c, v jejím případě je to jen účelová výmluva, je totiž jen málo aut (a tím myslím právě třídu malých sporťáků), ve kterých dává dnes manuál smysl, alfa je reprezentantem této třídy, manuál by jejím prodejům naopak pomohl.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - speedfred
11. 12. 2017 11:20
Re: falešný argument
niekde som čítal že aj u M2 (bmw) sa manuály predávajú nad očakávanie dobre.
Avatar - praděda7
11. 12. 2017 13:05
Re: falešný argument
Byl bych moc rád kdyby tomu tak doopravdy bylo. Ale v Renocaru v Brně nemají ani jeden manuál. Když jsem se šéfa ptal, tak říkal, že jo, nějaký se už prodaly...........nějaký?
Avatar - boost.
11. 12. 2017 14:07
Re: falešný argument
V USA je take rate 50/50 MT vs DCT, jinde ve světě se prodá o poznání méně. Manuální 991.2 GT3 se taky v USA prodá víc než v ROW. Američani dřív manuální převodovky při životě.
Avatar - Emel
11. 12. 2017 11:30
Re: falešný argument
Ani nenapíšou, o jaký model jde...
Avatar - fOE
11. 12. 2017 11:59
Re: falešný argument
Pomohl, ale jak pomohl? Proda se toho jednotky tisic kusu rocne? Nebo ani to ne? A co si slibit od manualu, jake zvyseni prodeju... 20%, 100% nebo snad 1000% navic? A ikdyby mi bylo prano a bude to tech 1000%, budu to vubec umet v takovem poctu vyrobit (slozite karbonove sasi)?
Argument mozna je falesny, ale divil bych se kdyby realita nebyla prave takova. Manual se proste alfe nemusi vyplatit (ona se ji nejspis hrube nevyplaci 4C jako takova) a vyrabet neco co se nevyplaci si dnes nelajzne temer nikdo, tim spis ne automobilka tesne pred krachem.

PS: Docela by me zajimalo kolik boxstru a caymanu se proda s MT a kolik s PDK.
Avatar - Dinar
11. 12. 2017 12:26
Re: falešný argument
Prodeje alfy 4C nikdy ročně nepřekročili 2,5 tis. kusů, je to malosériovka, nutně pro automobilku prodělečná, ale je to imagemaker. Jaký náklad navíc by bylo spárovat ten motor ze 159ky s manuálem ze 159ky? Vývoj nula nula nic, náklady na zástavbu určitě ano, ale v rámci automotive nic závratného. Je to malý sporťák pro entuziasty, manuál do něj patří, min. jako volba. Když už ne do této třídy, tak kam ještě manuál??
11. 12. 2017 14:28
Re: falešný argument
To by museli nejakej manuál nejdriv koupit, M32 je zaprvý nespolehlivej a nepřesnej krám a zadruhý se tam, co jsem 4C viděl, úplně nevejde ;-\
Avatar - Dinar
11. 12. 2017 15:26
Re: falešný argument
Ale fuj, napsat o něčem od Alfy, že je to nespolehlivý krám, si představ... >:D
Motor z konfekce, převodovka z konfekce, proč ne, že by byl manuál na zástavbu větší než dvojspojka se mi taky věřit nechce, jinými slovy, nemyslím, že problém je technický, alfa prostě manuál nenabídne a zdůvodnění jsou klasická kouřivá clona, než o tom píšu. ;-)
11. 12. 2017 16:52
Re: falešný argument
Sorry, ale to je stejný jak s elektroauty, nejchytřejší kolem nich jsou ti, co by si je koupili, kdyby tohleto a támhleto. Prostě reální kupci manuál nechtějí. A ani italskej manažer neodklepne investici do ztrátového projektu. To o Ferrari je jen berlička aby řeč nestála. U imidžovky bez posilovače pro entuziasty bych se spíš ptal, proč to nemělo manuál rovnou, třeba i externí když FCA nic vhodného nemá.

Ono ani to budování image pro Alfu asi moc nefunguje. Prostě BMW a spol. si pozice zakopali a těžko se tam dostanou zpět. Ono to jde, viz. Audi, ale trvá to roky a několik generací aut jako Giulia a Stelvio. Bude mít FCA trpělivost a prachy?
Avatar - Emel
11. 12. 2017 17:10
Re: falešný argument
Italskej manažer neodklepne investici do ztrátového projektu - ten byl dobrej >:D
11. 12. 2017 20:29
Re: falešný argument
Ale jo, s pár už jsem se setkal a nedělají to. Spíš se jim stává, že si vyberou argumenty, které se jim líbí a hodí a pak dělají překvapené, že se na tom tratí. Ale když je to jasné, tak do toho nejdou.
Avatar - speedfred
11. 12. 2017 11:17
z článku
mám pocit akoby sa do 4C manuál montoval a teraz sa nebude.
pokial ja viem tak v 4C manual ani nebol,čo si myslím že je škoda. To auto mohlo byť mimo iného ešte ľahšie.
Rozbalit vlákno
5
11. 12. 2017 14:30
Re: z článku
mas pravdu nebol... :yes: skusal som 4C...no uzasne len chce to fakt dobre cesty..a kevlar kam sa pozries :yes: >:-[] p.s a nepozerat moc na pristrojovku...z lacneho kraja...p.s.2....naliat vodu do ostrekovaca...cca treba ist do servisu.... :'-( ....ale kto to vytrpi....co uz peknej babe sa odpustia drobne prehresky >:D >:D >:D
Avatar - speedfred
11. 12. 2017 16:00
Re: z článku
nakoniec si skončil u Poršä ? Spokojnosť ?
11. 12. 2017 16:10
Re: z článku
>:D >:D...ano ano..je pouzitelejsie,pocit kvality je vacsi..motor boxer....a ma dva kufre >:D >:D :yes: ...ale cast srdca patri Alfe :yes:
Avatar - speedfred
11. 12. 2017 16:13
Re: z článku
ja mám doma 3 kufre naskladané do seba >:D
napíš nejaký blog či recenziu , bo mám niekedy pocit že u Porše musím skončiť aj ja >:-[]
11. 12. 2017 16:36
Re: z článku
dobry napad :yes: >:D ...drzim palec :yes:
11. 12. 2017 11:21
Není to falešný argument
Bez automatu dnes jezdí jen vidláci. Kdo nezkusil DSG, je jezeďák předpotopní. Proč asi mají sportovní značky, jako např. Porsche, automaty? Nu asi proto, že s nimi není nuda ;-)
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Emel
11. 12. 2017 11:30
Re: Není to falešný argument
Sportovní značky jako např. Porsche ale mají i manuály, konkrétně u Porsche je jistý trend návratu k manuálu.
Avatar - lamal
11. 12. 2017 12:35
Re: Není to falešný argument
trend vidlakov je na vzostupe, nic nove >:D samy vidlak
Avatar - Emel
11. 12. 2017 13:00
Re: Není to falešný argument
Klidně bych byl vidlák v GT3 :-)
Avatar - lamal
11. 12. 2017 14:42
Re: Není to falešný argument
fii to by si mal zlate vidle >:D
Avatar - Hittman
11. 12. 2017 11:35
Re: Není to falešný argument
No, že zrovna operuješ s dvojspojkou DSG, to se teda divím. U čtyřválců mne automat nebere, jelikož tlačí motor do nesmyslně nízkých otáček a dusí ho, auto se třepe a tak, u šestiválců pak ano, tam se to tak nedusí a než DSG raději měnič, to je jiný kafe..
Avatar - žlababa
11. 12. 2017 11:43
Re: Není to falešný argument
Hroznej blábol. Do nízkých otáček ho nutí podle toho, jak moc "eko" má nastavenou řídící jednotku. To nevychází ani z konstrukce čtyřválce, ani z konstrukce DSG
Avatar - Hittman
11. 12. 2017 11:47
Re: Není to falešný argument
Právě že u 4válců to je nejvíce okaté snižování emisí-paliva a tím pádem otáček, kdy motor trpí, recirkuluje téměř vše, třepe se a duní. U více válců to není tak okaté..
Avatar - žlababa
11. 12. 2017 14:23
Re: Není to falešný argument
u 4válců je to nejvíc okaté, protože tvoří většinu produkce, a proto je u nich snižování emisí pro automobilku nejdůležitější. U nějakých vrcholových motorizací, kterých se prodá pár kusů, to automobilky tolik neřeší.
11. 12. 2017 11:52
Re: Není to falešný argument
U měniče jsou strašné ztráty a spotřeba k ničemu, navíc si člověk opravdu připadá jak v tramvaji. V DSG jde všechno bleskově a lze si upravovat ty nízké otáčky, jak píšeš, převolením do S režimu.
11. 12. 2017 13:19
Re: Není to falešný argument
Tyto argumenty platily tak před dvaceti lety a dřív.

Ztráty moderní měnič kontra DSG jsou prakticky stejné (ztráty v měniči jsou jen do okamžiku jeho mechanického přemostění, ztráty v DSG jsou permanentní, pramenící z nutnosti pohánět výkonné vysokotlaké olejové čerpadlo nutné pro její funkci.) Ani efekt jako v tramvaji už není až tak pravda díky mechanickému přemostění měniče po zařazení. Jediná podstatnější výhoda DSG je rychlost přeřazení.
Avatar - Dinar
11. 12. 2017 13:29
Re: Není to falešný argument
Ani ta rychlost přeřazení už neplatí, ale jinak souhlas. ;-)
11. 12. 2017 21:05
Re: Není to falešný argument
Pořád platí. Za předpokladu, že správně odhadne, co bude třeba zařadit. I špatné dvouspojky jsou pak rychlé. Jak moc se plete a jak špatné to pak je, tam se láme chleba. Řekněme, že špičkový planetový automat s měničem je dostatečně rychlý pro běžné silniční potřeby. Tam skutečně nemá smysl argumentovat tím, že přeřazení zvládneš < 60 ms.
Avatar - Dinar
12. 12. 2017 15:08
Re: Není to falešný argument
Dsg v konfekci není rychlejší v odřazování a je pomalejší v podřazování. A ústup od dvojspojky např v nové M5 dává podle testů, kde jsou vesměs použity výrazy jako “rapidly fast shifting” smysl i u sportovních verzí. Možná by bylo zajímavé srovnání s nějakou špičkovou dvojspojkou porsche, ale obecně rychlost řazení už není výhodou dvojspojek.
Avatar - Emel
12. 12. 2017 16:44
Re: Není to falešný argument
To by mě zajímalo... v čem spočívá ta pomalost v podřazování? Pokud DSG ví, že se bude řadit dolů (klesají otáčky, brzdí se apod.), tak má na druhé spojce nachystaný nižší kvalt. Když na "to" dojde, tak se prostě rozpojí jedna spojka a spojí druhá a je podřazeno, ne? V čem je to pomalejší než řazení nahoru?
Avatar - JDM
12. 12. 2017 17:06
Re: Není to falešný argument
Tocis motor k omezovači před zatáčkou a ve chvíli kdy jdeš na brzdy zařadí nebo chystá další kvalt nahoru ale ty chceš chvíli na to podradit..
15. 12. 2017 08:15
Re: Není to falešný argument
Jediné, co mě napadá, je srovnávání otáček. Nejhorší scénář je pochopitelně situace, kdy se rozhodne podřadit ze sudé na sudou, nebo z liché na lichou. Protože ve skutečnosti podřazuje dvakrát (alespoň myslím, že je to běžné řešení). Když chce tedy ze šestky na dvojku, půjde třeba přes pětku (nebo trojku). K tomu možnost, že se splete a nebude mít nachystáno...
Avatar - white label
15. 12. 2017 16:07
Re: Není to falešný argument
Pokud u dsg (v GGTI) jedeš v Déčku na šestku na hodně nízké otáčku a dáš kickdown, obvykle si vybere podřazení na 3 (tedy ze sudé na lichou). a to podřazení je pak prakticky stejně rychlé, jako z 6 na 5. Ale i podřazení ze sudé na sudou (z liché na lichou) bývá obvykle velmi svižné. Spíš se (hodně vzácně) stává, že ji zblbneš náhlým ubráním/zpomalením a následným ("nečekaným") chtěným zrychlením. To se ale týká D módu, nikoli S módu. A na problémy s cukáním při velmi pomalém popojíždění taky stačí přepnout z "ekonomického" režimu D do režimu S.
Jinak je dsg opatrnější, při podřazování ohledně ochrany proti přetočení motoru, s manuálem (když se to umí)se dá jít víc na "krev".
15. 12. 2017 08:11
Re: Není to falešný argument
I ty obyčejné dvouspojky se právě pohybují pod 100 ms. Nevím tedy, jak obyčejné Getragy. U těch opravdu dobrých udávají 0 ms. O čemž by se podle mne dalo debatovat. I u takové DQ250 udávali nejkratší čas přeřazení 8 ms. Když se trefila, směrem nahoru. Ale když se spletla, mohlo to být i přes vteřinu. Pro podřazování uváděli snad 600 ms, to je ohromný rozdíl.

Jinak uvnitř automatické převodovky nedochází k ničemu jinému, než že se spojují a rozpojují spojky/ brzdy. Spolu s agresivním přemostěním měniče se dá dosáhnout dobrých časů. Ale ještě jsem neslyšel o planetovém automatu s měničem, kde by udávali takovéhle časy (< 100 ms). Spíš se pohybují na úrovni dobrých jednospojkových robotů (jako starší F1 Ferrari). A čas kolem 200 ms je dostatečný i pro sportovní jízdu. Hlavně, když bude konzistentní. To je podle mne důležitější než deset ms sem, deset ms tam.
13. 12. 2017 06:44
Re: Není to falešný argument
Jezdím denně s DSG se 4válcem i s 3válcem a vůbec nevím, že ji (DSG7°) mám. Je blesková, řadí bez prodlev, jen vidím na palubce, jak tam ty kvalty padají. Když chci zrychlit, sama to vycítí a rychleji podřadí. Taková je doba - DSG daleko příjemněji člověku poslouží než planeta. Uspěchanost doby přechází do techniky.
Avatar - Dinar
11. 12. 2017 13:27
Re: Není to falešný argument
Doporučuju zkusit nějaký moderní hdm automat, ZF8 nebo 9G tronic, ztráty se nekonají, funguje zamykání kvaltů, odřazování je rychlostně srovnatelné s dsg, podřazování rychlejší, komfort bez cukání, spotřeba na úrovni manuálu. Je jiná doba, disponente, popisuješ hdm převodovky z doby před patnácti lety. Dvojspojka je dnes pro konfekci ukončená vývojová větev, pár let ji mainstream jako levnější řešení ještě bude používat. Dvojspojka má smysl třeba jako levnější náhrada sekvencí pro light závodní auta (v endurance závodních autech např.) nebo pro čistě sportovní auta, kde komfort není tolik podstatný. Ale i tam, viz. nová M5 např. se stále více prosazují hdm převodovky. ;-)
11. 12. 2017 15:58
Re: Není to falešný argument
Nevim, mam zkusenost se soucasnym 9 st HDM v MB E a ve Sport+ rezimu je to naprosta parada, radi famozne. Se spotrebou to asi tak horky nebude a dynamiku to asi moc nebere, neverim tomu, na 140kw to jede presne tak, jak ma.
Avatar - 3_diamanty
11. 12. 2017 11:42
Re: Není to falešný argument
nebud smiesny

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

a tak mozeme aj dalej pokracovat pri tychto vidlackych vozoch... je ich este dost ;-) ...
Avatar - speedfred
11. 12. 2017 11:45
Re: Není to falešný argument
však práve mal som DSG a s VR6 , tak viem o tom svoje pán Vidlák.
Avatar - Dinar
11. 12. 2017 12:29
Re: Není to falešný argument
Kdo není schopen chápat rozdíl mezi funkcí a smyslem typu převodovky v konfekčním daily caru a ryze sportovním autě je vidlák automobilový a může diskutovat možná na Květy.cz. ;-)
11. 12. 2017 16:50
Re: Není to falešný argument
To jste předvedl falešný argument. DSG je totiž ve skutečnosti robotizovaná/automatizovaná manuální převodovka, nikoliv automatická převodovka.
Avatar - Emel
11. 12. 2017 11:32
4C
Na 4C jsem si teď vzpomněl s uvedením Alpiny, to budou přímí konkurenti... s tím, že Alfa je už dneska lehčí a snad i levnější (Alpina má ale zatím jen tu úvodní edici). Pokud se nepletu, měla 4C suchou hmotnost pod 900kg, Alpina provozní cca. 1100?

Manuál bych bral.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - fOE
11. 12. 2017 12:06
Re: 4C
K Alfe a Alpine jeste lotus do party a pomalu by to vydalo i na nejaky ten vlastni zavodni serial (prihlednouc k musi vaze ucastniku spis serialek). Chapu ze v srdcich redakce by to bylo az nekde na 27. pricce, 26 mist za Octavia cupem, ale me by podobne mrsky na pomalejsich okruzich docela zajimali. Navic, tady vidim cestu kam se muze a ma motorsport posunout, ne k baterkama pohanene nude, ale k malym spalovakum. :yes:
11. 12. 2017 12:16
Re: 4C
Lotus má svou závodní sérii. Stejně tak Caterham nebo Radical.
Avatar - fOE
11. 12. 2017 12:20
Re: 4C
A Alpine bude mit svou, ano, ale tyhle tovarni serie me nikdy nebavili tak jako treba DTM, kde proti sobe jdou jine znacky. Subjektivni nazor, ale mit serial o vice znackach je atraktivnejsi podivana.
11. 12. 2017 12:41
Re: 4C
Jenže to také klade větší tlak na vývoj a to stojí peníze. To v EU na spodku motorsportu znamená hlavně hatchbacky.
Avatar - praděda7
11. 12. 2017 13:24
Re: 4C
DTM a před tím ETCC mělo kdysi úroveň. Vše ale skončilo s rovnostářskou politikou, kde úspěšná značka byla penalizována a přivedena zpět do stáda. To se dá srovnat se závody na 100m, kde by U. Boltovi (protože vyhrával), dali na další závod na záda batoh s cihlami. A to je přece blbost. Závody jsou závody a nejrychlejší vyhrává.
Avatar - 3_diamanty
11. 12. 2017 14:14
Re: 4C
4C som este nikdy nevidel.... ale bude to asi mensie a drsnejsie nekompromisnejsie ako alpina aj ked konkurovat vzjomne si vzhladom na dnes uz malu ponuku sikovnych kupatok iste do istej miery budu ;-)

4C mi pride ako nejaka italska evora... predpokladam ze alpina bude kusok "ludskejsia" a menej spartanska ale mozem sa mylit.. a vlastne kedy ta dlhoocakavana alpina pride? alebo ked som nahodou zase nieco prespal tak sorry :*) ...
11. 12. 2017 14:35
Re: 4C
Prospal, :-) [odkaz] - poslední odstavec.
Avatar - 3_diamanty
11. 12. 2017 14:42
Re: 4C
dik.-.. teraz som cely tyzden marod tak par veci z tohto sveta snad opat dobehnem >:D ... ale nepredava sa este ze ne... lebo tak som to myslel.... ale tesim sa na nu :yes:
11. 12. 2017 14:44
prodeje v Itálii
Za poslední dva roky jsem byl v Itálii asi 8x, najel 25 tis km a pouze 1x jsem viděl 4C, ve které seděl důchodce ..... Podíl italských aut na jejich trhu se stále mění v jejich neprospěch, to mi jako fandovi italských aut trhá srdce. Jestli 4c má automat nebo manuál, je v principu u pr...e, horší je, že Lancie je na kapačkách a zbytek značek leží v LDN
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
11. 12. 2017 14:51
Re: prodeje v Itálii
a este ked skonci dopredaj malej Ypsilonky tak podiel zahranicnej konkurencie sa opat zvysi.. ale to je tak ked uz aspon 5 rokov se.ru aj na auto ktore kedysi porazalo v predaji v eu aj legendu golfa ( ano ide o punto ) ..tak co sa cudujeme... ale ved je to ich vec... tak prosim... ;-\
11. 12. 2017 15:26
Re: prodeje v Itálii
LDN .... >:D . To jo, ale za to Ferrari pojede na olympiádu. :-)
Avatar - Emel
11. 12. 2017 15:37
Re: prodeje v Itálii
Fiat se docela prodejně zvedá, sice rezignoval na "lepší" auta, ale Tipo podle mě docela dobře trefuje, co běžný zákazník od auta čeká. Ve vyšších sférách... Ferrari se daří výborně, Maserati a Lambu (pokud ho teda považuješ za italskou značku) celkem taky.

Na Alfu jsem zvědavý, Stelvio je teoreticky trefa, tak uvidíme, jak to přetaví v prodejní čísla.
Avatar - sendador
11. 12. 2017 22:06
Re: prodeje v Itálii
V Italii hodne zalezi na regionu - na severu jezdi hodne nemeckych aut, naopak od Rima na jih je to samej Fiat, treba v Neapoli mi prisel podil domacich znacek minimalne 50%.
11. 12. 2017 22:29
Trapné výmluvy
Srovnávat supersporty formátu Ferrati se 4C je fakt ubohá výmluva. Takže to auto nemá kvůli maximálně syrovému požitku ze sportovní jízdy posilovač řízení, ale výhradní montáž automatu nevadí? To má ten čtyřválec 1,75 l takový krouťák, že by to spojka a manuální převodovka (již dávno vyvinutá) nezvládla? Fakt trapné! >:D >:D >:D
Daleko větší průser je ovšem tragický fakt, že manuální převodovku nelze získat ani do Giulie s benzinovými čtyřválci, a to se chce pasovat na nejřidičtější auto segmentu! Tady už hovoříme o velkosériovém sedanu střední třídy, jeho výrobce pohrdá nemalou čístí potenciálních zákazníků. A to je hanba, pane Účetní.!!! No zřejmě jsou s prodeji Giulie spokojeni, respl ji nestíhají vyrábět! 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - speedfred
12. 12. 2017 00:11
Re: Trapné výmluvy
moc tu nevykrikuj o manuáloch,pretože budeš označený za vidláka >:D
12. 12. 2017 15:21
Re: Trapné výmluvy
Díky za upozornění, vím, že podobné "nebezpečí" zde poslední dobu hrozí, ale lidé tohoto typu mě fakt nemůžour urazit, ani vidlákem ne! >:D