Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Stelvio bude nejrychlejším SUV na Nürburgringu. Za kolik ho zajede?

Jan Mička
Diskuze (31)
Včerejší tisková konference k představení nové Alfy Romeo Stelvio přinesla řadu zajímavých informací. Ambice vozu jsou opravdu vysoké!

První snímky Alfy Romeo Stelvio jsme vám přinesli již včera ráno, tisková konference k představení vozu na autosalonu v Los Angeles však probíhala až v podvečer (začala v 18:15 našeho času) a bylo možné ji sledovat živě z jakéhokoliv místa na světě. Prezentace se ujal Reid Bigland, který od května letošního roku šéfuje značkám Alfa Romeo a Maserati.

Stelvio je SUV, které se nebude bát rozdat si to na závodní trati i s dvoudveřovými sportovními vozy. Značka zatím představila pouze nejvýkonnější verzi Quadrifoglio, která má pod kapotou nám už známý šestiválec o objemu 2,9 litru, výkonu 375 kW a točivém momentu 600 N.m, stejně jako sedan Giulia vůz stojí na platformě Giorgio, a při jeho návrhu našly uplatnění materiály jako hliník, hořčík a uhlíkové vlákno.

Pokud pomineme odlišné proporce karoserie (stelvio je 468 cm dlouhé, 165 cm vysoké a včetně zrcátek 216 cm široké), jde v podstatě o zvýšenou a robustnější giulii, která vedle výkonu těží také z dobré hmotnosti (QV s manuální převodovkou váží 1580 kilogramů). Stelvio sice bude i kvůli standardně dodávané automatické převodovce a pohonu všech kol o něco těžší (čtyřkolka bude standardem pro všechny verze), ani to by mu ale nemělo bránit ve snaze to natřít konkurenčním SUV.

Jistě jste slyšeli o tom, jaký husarský kousek se Alfě Romeo nedávno podařil na Severní smyčce Nürburgringu. Za volant sériové Giulie QV s automatickou převodovkou se posadil „chlápek“ v džínech a tričku (ve skutečnosti to byl závodník Fabio Francia), zajel rychlejší čas než vyrámované Porsche Panamera Turbo a rekord mezi produkčními sedany byl na světě. Stelvio Quadrifoglio sice ještě na ringu oficiálně nejelo, podle Biglanda je však schopné zajet čas 7:59,00, tedy o necelou vteřinu rychleji než Porsche Cayenne Turbo S a téměř o čtvrt minuly rychleji než Cayenne Turbo a Range Rover Sport SVR. Možná si říkáte, že je to jenom takové plácnutí, jenže už v minulosti se alfa zařekla, že Giulia QV zajede náročný okruh za 7:39,00 a oficiální čas zaznamenaný na kameru byl nakonec o sedm sekund kratší.

Automobilka zatím nezveřejnila kompletní technická data, řadu z vás ale asi stejně zajímá hlavně výkon motoru a dynamika. Parametry šestiválce použitého už v Giulii QV jsou jasné, maximální rychlost 285 km/h a zrychlení z 0-96 km/h „asi“ za 3,9 sekundy jsou ale parametry, na které konkurenční Macan Turbo, Mercedes-AMG GLC 43 nebo Audi SQ5 nedosáhnou. Pohon všech kol Q4 by přitom neměl být překážkou pro snaze jezdit se stelivem podobně jako s běžnou zadokolkou. Většinu času je totiž na zadních kolech téměř veškerá hnací síla, rozdělovací převodovka však umí poslat až 50 procent síly dopředu. Poprvé se u Alfy Romeo objevuje systém vektorování točivého momentu s dvojicí spojek v zadním diferenciálu, které dokážou řídit tok momentu na každé kolo odděleně. Rovnoměrné rozložení hmotnosti mezi nápravy je u SUV vítané plus.

Jan Mička
Diskuze (31)
24. 11. 2016 21:06
Stelvio - Zadní část
Zadní část mi přijde až příliš mohutná (viz. odkaz), ale věřím že normální verze bude vypadat lépe. Nicméně narozdíl od "Qéček" a pár dalších SUV mi přijde jako mistrovské dílo >:D
Má i nízkou nakládací hranu kufru, to by se mohlo líbit i tomu rádoby expertovi z Autosalonu >:D
Hlavně si musí před testem přečíst manuál k autu, aby zase nemluvil hlouposti :-)

https://www.youtube.com/watch?v=HnpvDY…
18. 11. 2016 20:01
Re: Okruhové SUV...
Brodivost ani ne, i když rád vidím alespoň 50 cm, ta by pro mne byla relevantní tak při záplavách. Hlavně světlou výšku. A ochranu, protože dřív nebo později narazím.
18. 11. 2016 11:31
Re: No a co jako
ani nie, ide len o marketing, nejaké naj sa vždy ráta a suv sa používa častejšie na asfaltové šprinty ako do terénu, väčšinu vôbec netrápi pôvodné určenie suv, sú to obyčajné asfalťáky, len masívne a sexy.
18. 11. 2016 11:27
Re: Okruhové SUV...
podpis
Avatar - Ja Prvni 123
17. 11. 2016 17:59
Re: Mám Alfu rád... ale tohle přece není SUV.
No, je to smutný... ale nepochybuju.

I u nás musí člověk hodně vybírat, ke komu pojede. Asi mám štěstí, že jeden slušnej, i když malej, prodejce bydlí přes kopec.
:-)

V Nitře býval docela fajn dealer Fiata - to už je pryč?
:-(

V zásadě máš ale pravdu. Taky proto Fiat ve světě slušně roste... ale v dosahu maďarských kanceláři nějak ne.