Slovo bych ještě neznamená, že na to nemá (stejně můžeš psát i ty), nicméně edův komentář je pitomý.
Uvedená cena vypadá akceptovatelně. Spíš mě zajímá, kolik budou stát slabší varianty, a když výkon nebude stačit, u turbomotoru se dá snadno dostat výše.
Lenze narozdiel od premiovych aut, je Alfa fakt pekna. Taka dieselgate Q7 s prasacim rypakom a umelymi zvukmi z repraku moze ist do *... a je mi fuk kolko stoji.
Pepicku, mne je uplne jedno, aka je Q7 , pretoze je mi na pohlad nechutna a vysolit 100 000e za auto, co vydava umele zvuky motora, to urobi len vuuuuul >:D
Až na to, že Audi nepouští žádné zvuky motoru z reproduktorů. Alespoň ne těch v kabině. Ta zařízení, která máš na mysli, jsou přímo součástí výfukového potrubí. Jsou nainstalovaná vzadu před nárazníkem, po stranách tlumiče. Ovlivňují pak proudění plynů potrubím ("hrají na něj").
Nevím který SUV jezdí líp, mě sou SUV šumák, nepotřebuju to tudíž se o to nezajímam. Všechno co se potřeboval kdy odvézt vč. 3 koberců, věšákový stěny do předsíně, 2 fošen, matrace atd sem naložil do sedanu, nevím proč bych si měl kupovat SUV.
Zaujimave myslienkove pochody - SUV = stahovanie studentskej izby :-)
Inak pre tu srandu som si na par sekund do Mahindry sadol (nahodou som sa ocitol u predajcu Lady).
Ono to na prvy pohlad z zvonku nevyzera az tak zle, ale vnutro je trochu retro.
Na prvy pohlad je to lakave auto, lebo ceny zacinaju nizko, ale ked si potom uvedomis, ze tie ceny pri vyssej vybave su uplne porovnatelne so zavedenymi znackami.
Fakt by som sa toho trochu obaval aj z pohladu techniky.
Já sem nestěhoval žádnou studenstkou jizbu. Vozil sem s tím běžný věci, v Sebringu sem odvezl třeba i 300 kg cementu nebo v Aleru 150 kg keraštuku.
Psy nemam, 5 dětí taky ne, kola s tím taky nevozím. Tak nevím na co SUV, když má jízdní vlastnosti horší jak sedan či kupé.
Na to že je to modní a cool kašlu i na to že sedím vysoko, já naopak rád sedím nízko.
Jinak amerika má i jiné SUV jestli vám to čistě náhodou neuteklo. Některých se tu v evropě prodalo několik set tisíc jako např. Jeepu Grand Cherokee a Cherokee (to ještě těch hranatých) od roku 1992 a některých třeba pár desítek tisíc jako Fordů Explorer, Escape, Expedition či Edge.
A k tomu další SUV co se ofiko nevozí/nevozila jako byly Chevy Blazer, Trailbazer, Tahoe, Suburban, Equinox nebo GMC Yukon atd
ty jsi vzdy usmevnej s tema americkama kraksnama. Je vseobecne zname, ze amici, ktery maji prachy chteji D3 a ne nake americke sroty. Americke, japonske, korejske auta v usa kupuji lidi co nemaji prachy nebo znacku kary neresi. Kdo ma prachy koupi D3 nebo Lexus.
Co sem motas farmarov (zase ucelovo) ? Ti si kupuju auta na uplne ine pouzitie a kaslu na ne/premiovost. To nie je cielova skupina EU automobiliek a ani tam neponukaju ziadne modely. Tam dlhodobo vedu Ford F, RAM , cize presne auta pre velkych tucnych farmarov :-) Ale myslim si, ze Amarok tam moze byt uspesny, kedze ho tam planuju teraz predavat.
"We’ve long looked at the Volkswagen Amarok midsize truck from afar with admiration. Stylish, efficient, and diesel-powered, it’s nearly everything we could want in a midsize truck." To len aby bolo jasne, ze ide o "midsize".
Chceš snad říct, že jsou na tamním trhu ještě nějaké menší? Ford tam ani neprodává Ranger, pokud vím. U pickupů jsem viděl spíš dělení podle toho, kolik uvezou. Realita je, že i nejmenší F, F-150, je, dalo by se říct, o třídu výš. Je citelně větší a víc uveze. Sice tam najdeš podobně velký pickup (napadá mě Navara [Frontier]), jsou to však prckové trhu a nemají zrovna velký podíl. F-150 to tam drtí.
V EU by podobnou funkci zastal třeba Unimog. Ten je stavěný (i) jako univerzální stroj pro zemědělce.
Schvalne som pozrel na F150 a ta jeho 6.5ft verzia je rozmerovo celkom identicka s Amarokom. Nosnost zalezi od motora a verzie.
No len pozor, ak je pravda, ze v US chcu predavat toto: [odkaz]
, tak to bude trochu o inom - 4.2-L V8 TDI engine that will develop 420 horsepower and 686 lb-ft .
Přitom je o notný kus větší (je větší než velký RR se standardním rozvorem, pokud si dobře vzpomínám). Opravdu jsem zvědavý na příští Cayenne. Doufám, že nenaroste do rozměrů Q7; jen to ne. Ještě by mohli zachovat stolitrovou nádrž, ale tenhle vlak nejspíš ujel (trend na dvě věci).
No, kdo nic neví, ten kupuje, co nepotřebuje. Stelvio je AR pro ty, kteří nechtějí u SUVu ztratit skvělé jízdní vlastnosti a stylistický bonus. Kam se mnichovší a zuffhauzenští hrabou...
Taky jsem si všiml, že je u benzinových R4 uváděn rozvod SOHC, což znamená technologii Multiair, V6 je klasicky s dvěma vačkovými hřídeli v hlavě, holt Ferrari je pozadu za Fiatem/Alfou. >:-[]
v6 v quadrofogliu je iba oklieštena v8 z ferrari california o 2 valce...Je to Ferrari motor.
K dieselu, aj ten bude presne v rovnakej špecifikácii ako to je v sedane Giulia. Cena si myslim je absolutne primeraná, tieto auta isto neošidili, kedže na nich stoji osud Alfy... Tieto Alfy sa oplatí kupiť! Ja na Stelvio isto čakám! :yes:
Vysoký ceny sou a budou problém všech značek = viz mezigenerační navýšení vpodstatě všech modelů všech značke. Tuhle o tom byl článek v SM = nový generace sou dražší o 25 - 47%
Ceny Giulie i Stelvia odpovídaj = týhle realitě ;-)
Ešte raz, skus si najprv naštudovat niečo o tomto motore, potom tu zavádzaj s Fiatom.. To by si kludne mohol napísat o Bugatti že to vlastne vyrobil volcvagen... :no:
som stary alfista, mal som kedysi alfetu a 2x 156 ( raz dcera), ale tento model ma nejako nepritahuje...
je to tak daleko od mojho ponatia znacky - ano, tak vykonna verzia by aj bola fajn, ale tam uz zase ta cena je na alficku dost vysoko a zase slabsia verzia ako SUV by sa hodil diesel?
Neviem.
ale kebyze idem teraz vytiahnut 1.5 - 1.7 melona na SUV, tak asi by som pozeral ine auta :-!
sorry alfa
Ešte budeš pozerat, Alfa sa do toho poriadne obula, Stelvio bude prémiou, stačí si naštudovat technicku špecifikáciu a tam sa Nemci veru len len chytaju..
Cena adekvátna.
som rad, chlapci, ze Alfa sa do toho obula. OK, je tu Gulia a mam z nej skutocne radost aj s chybkami a drzim palce. A chapem, ze na modnej vlne SUV chce uspiet kazdy, aj Alfa - len som napisal, ze neviem, ci by som ja takuto alficku chcel.... ked uz kupovat SUV, tak potom skor tradicnejsieho - napriklad uvidime Disco?
Dzakobo
Maserati - myslis tie povodne Chrysler motory, co montuju aj do Quattroporte? :-!
V Quattroporte se nabízí V8 3,9T - rozhodně se jedná o italský motor, v zámoří pod 0,5l objemu na válec nejdou. V6 3,0T je taktéž ital a o 3,0 dieselu VM Motori nemá smysl pochybovat.
Jediný motor, resp. blok, z USA v italském autě byl snad 3,2 V6 v A-R 159. Jo a ještě Lancia Thema, což byl 300C s jiným znáčkem a Freemont, ale tato auta nelze brát jako italská, všechny míry jsou na nich v palcích atd..
Kdybys znal význam slova "upravili" v tomto kontextu, tak se příspěvku zdržíš. Mimochodem, koncepce Pentastaru je výsledkem vývoje již za italské motorářské účasti.
Jednou dopoledne si tak "frajer za vodou" sedne a dumá jaké auto koupit ženě k 30. narozeninám. Ví, že chce SUV a nakonec v konečném hledáčku zůstane Audi Q5 v černé, nebo Alfa Stelvio k cool modré perleti. Co jí asi vybere? :-)
Kecáš... právě naopak je skutečně mnohokrát opakovaně dokázáno, že se sypou "koncernové" motory a převodovky...
Chápu, že máš selektivní paměť... ale alfa motory se sypaly naposledy před dost lety - a i to se sypaly později, než slavná té es íčka!
Akorát tenkrát na to ještě dav nebyl zvyklej.
Argumentovat provnavanim predajnosti v premiovom segment, ze co je lepsia a premiovejsia automobilka je uplny nezmysel. Mimochodom, Mercedes predava 2x tolko aut ako Lexus, BMW tiez znacne viac. Takze netusim, odkial si tie info beries.
Inak staci si pozriet TOP30 modelov aut v US podla predajnosti - ten US rebricek je uplne chory, same trucky a pickupy, takmer nic ine. Tam su trochu ine kriteria a toto dost skresluje statistiku predajnosti a delenie na krabicky/segmenty, ake su u nas obvykle.
Dokonca ako pozeram, aj mala automobilka ako Subaru, preda v US tolko aut, co BMW a Mercedes spolu :yes: Aj ked tam boli vzdy silni.
Tak nějak moc nechápu adoraci značky - Alfy, která sotva vyrábí pár desítek tisíc kusů (loni 66tis ks). Pokud to Italové myslí s prodejem aut vážně, musí být lepší a ty pozice si vydobít. Je fajn mít fanoušky, ale ti většinou kupují starý škopky za cenu do 50tis Kč.
Kdo z nich si koupí Stelvio za 1,5 mega? Z fanoušků málokdo, protože na ni prostě nemají. Co mají, je jen plná huba keců o tom jak je Alfa skvělá, ale to jí nezachrání ;-)
Víš, chtělo by to změnit myšlení...
Souhlasím s tebou, že jeden a půl miliónu je hodně peněz. Pro normálního čecháčka.
Ale český automobilový trh je nejen pro Alfu Romeo až tím "na chvostu"....
Takže to chce přemýšlet jinak - co nabídne a za kolik v porovnání s konkurencí "globálně"?
To je blbost, jestli si myslíš, že třeba Nemci přemýšlí jinak a je jim jedno, kolik dají za auto... Jen mají větší kupní sílu, tj mají více možností a hlavně D3 je tam doma ;-)
radost z jizdy za 1.5 mega, uz vidim jak vsichni utikaji do showroomu si ji koupit. Bude to neprodejne za tu cenu. Pokud si myslis, ze nemci nebo rakusaci mysli jinak, tak se mylis.
-budu takový blb a budu chtit dat do auta 1,5 mega,
-a budu takový osel ze budu chti težké žrave suv,
-a budu takový hochstapler ze se budu vymezovat autem které nikdo nema,
-proc bych mel byt jeste slepý masochista a upřednostnit tuhle tlustou bertu pred krásným jaguarem F pace? :-)
No s tim hochstaplerem jsem se malinko netrefil, ti si kupuji spis statusový auta (MB, bmw) i za cenu toho ze se vydají ze vsech peněz, a nebo ze je to olitany strep. Ale to vis uz byl vecer. To myšlenky tolik neprýští. ;-)
Ale 1,5 mega (60 000 €)za auto mi prijde fakt zbytečně moc. ledaze by to byl multivan. Z myho hlediska neni treba nic lepšího nez auta kategorie Mondeo/passat. Čímž neříkám ze to musi mýt všichni stejne. Ale myslím si svý.
Promiň, ale nespadá do té tvé kategorie "...dá tolik peněz jen blb..." i koupě Passata nebo Mondea? V ničem nevynikající auta (netvrdím že špatná) za vysokou cenu....
kategorie mondeo/passat je střední třída stejně jako Jaguar XE/Alfa Romeo Giulia a tu ja jasná výhra Angličan/Ital, první dvojice není absolutně ničím zajímavá a cenou už vůbec ne.
Ked nasekas Passata na vybavu Stelvia, tak bude stat 1.29mega, tzn. len 170tis, menej, nez Stelvio.
Otazka je, preco by dakto chcel Passata? nie je k tomu jediny dovod, jedine, ze laska za sedanmi.
Pekne/skarede, to je jedno. Pre mna je Alfa osobne takym "metrosexualnym" autom pre pestovaneho Taliana s fuzikmi :-) Neviem, ako to lepsie vysvetlit. Rovnako, ako sa nove Toyota RAV nechodia k chlapom.
Skor je zabavne to nutkanie zaskatulkovat kazde auto - premia/nepremia, SUV/crossover, atd. Zrejem tie nalepky predavaju.
Ale uplne najlepsi je ten udaj 7L kombinovanej spotreby. Uz by fakt mohli ti vyrobcovia dostat rozum (ale to by nesmeli uradom platit poplatky podla "fleetovych" emisii). Ako keby spotreba mala byt to hlavne kriterium pri kupe (alebo kufor). Spotrebu neriesim ani pri "polovicnom" aute, nie , ze pri takomto. Dolezitejsie je, ci auto poskytuje radost z jazdy.
Vidíš, já jsem přesný opak metrosexuála a Alfy prostě miluju, a to rozumem nezvratně. Prostě kdo se o Alfy stará, ten slízává veškerou smetanu. Stelvio si tak jako Giulia Nuova své piloty jistě najde a rozhodně nejde o rozhodnutí v marketingovém rauši.
Neznam cloveka co by chtel dat 1.5 milionu za Alfu a k tomu 4 hrnek at je vykon jakykoliv. Alfa neni a nebude premie. Alfa je o tridu nize a k tomu by mela prizpusobit a svou cenovou politiku, jinak prodeje budou minimalni. Koupi si jich jen par fandu znacky.
Alfa je pořád víc sportovní prémie než třeba čínské Volvo..a to má ceny šílené !
Kolik špičkových značek jezdilo s vlastním autem F1? ;-)
Jasně FERRARI je někde jinde..ale cenou o pár mega taky.
Tak to už je hodně dávno a kupce prémie to víceméné nezajímá. Pro ty je důležitá image a vyjádření společenského statutu. To jim značka jako Alfa dát nemůže. Je to jen mainstream se sportovním srdcem, navíc posledních x let jen paběrkuje. Tj pro typického kupce BMW, MB, Audi, Jaguar, Lexus atd nezajímavá... ;-)
Alfa prožívá znovuzrození a kdo to nevidí je slepý. Od doby modelu 164 nebo 155 plnila v podstatě roli karosárny pro Fiat. Poslední pravou Alfou byl model 75 nebo 90 a v té době se nějakému koncernu jen mohlo zdát o takových autech. Teď se vrací v plné síle a nezadržitelně, má podporu Maseratti (podvozek Giulie ja Maseratti Ghibli), má technickou podporu Ferrari, kapitál koncernu Fiat a k ruce karosárnu Pininfarina. Kdo to má, ukažte mi někdo někoho kdo má takové zázemí. Já teda jsem spokojeným majitelem Jaguaru XF 4.2 V8 a doufám, že ještě dlouho budu, ale kdybych musel měnit, tak sáhnu jedině po Giulii Qadrifoglio verde.
No jo ale o to tu nejde, že se Alfa probouzí je fajn, ale za jakou cenu? Chybí jí kontinuita, na pár let zmizela z trhu střední třídy. Ostatní modely z nižších tříd jen paběrkovali. SUV je krok celkem logický, tady mohou jen získat. Bude to ale chtít hodně práce, aby se přes ty sebevědomé ceny dostala zas na výsluní. Hlavně když jako vždy FCA marketing chrápe >:D
to máš pravdu, ale právě pro tu odvahu a sebevědomí Alfě držím palce a nejsem sám. Myslím, že na západě, kde se auta víc točí, tak lidé už prozřeli a možná začínají dychtit po něčem co má bohatou historii. Tady to trvá všechno déle, jelikož hodně lidem ještě vzorně a levně slouží 20 let staré držáky typu Octavia 1. generace, nebo Passat B 5 a tak ostatní značky prostě ignorují. Až si koupí novější model a budou víc servisovat než jezdit tak budou chvíli všem tvrdit, že měnit turbo, převodovku, řízení atd. je běžný servis a pak taky pochopí... (jo a ten karbonový kardan co je v Alfě v základu taky není zadarmo)
Promiň, podvozek Giulie není podvozek Ghibli a ani platforma Giorgio není platforma aktuálního Ghibli. Maserati ovšem pomohlo s vývojem a do budoucna se plánuje využití platformy Giorgio i u Maserati a jinde, to je fakt (PS: Maserati opravdu s jedním "t")
mozna smesny,ale pravdivy.Pokud sis kupoval nekdy auta za 1.5 mega a vyse tak to pochopis. Ale chapu, ze vetsina diskutujicich jezdi olitane skodovce tdi a tady jen slinta nesmysly. uz vidim podnikatele, ktery veme 1.5 mega a koupi si alfu :-! rad takoveho blazna poznam ve svem okoli znam aspon 20lidi co maji tyto draha auta,ale naprosto nikdo nema alfu.
Pokud nyní chcete auto za 2 mil, nemusíte ty peníze mít, stačí poslat 24 splátek.....
Prezentované Stelvio má značkovou záruku 5 let nebo 150 tis.km. Kdo další to má?
hm a proto si koupim Alfu to nemyslis vazne? BMW nabizi servis zdarma snad uz 10let. do 100 000km a 5let. Vice ano pravda za priplatek.MB 6 let do 125 000km v cene. Cas ukaze kdo mel pravdu, moc nadsencu nebude kdo si koupi Alfu za 1.5mega.
Zeby to bolo tym, ze Alfa poslednych 6rokov nemala ziadne auto do triedy premie a este nikdy nerobila SUV? Tazko si tvoji ludia mozu kupit nieco, co doted neexistovalo.
Ale vlastne staci, ze sa "vyznas" do nakupov ludi, ktorych len poznas >:D
Nechame se prekvapit.Za 55 000eur se alfa nekupuje. Za tyto prachy se kupuji jine kary.
Tvrdim, ze znam lidi co vydelavaji prachy a z a sve penize chteji protihodnotu, kterou jim alfa nenabidne. Ani by je nenapadlo tuto znacku kupovat.Jestli tento model existoval nebo neexistova je vcelku irelevantni. Vsichni kdo maji prachy jsou vetsi ci mensi kolenovrti. A jak psal nekdo vyse uz vidim, jak si bere nekdo na splatky Alfa za 70 litru mesicne a 2roky splaceni docela scfi fi. >:D vem si milion a pul a bez si koupit alfu a ver tomu ze za ty prachy budes koukat na MB, Audi nebo Bmw, jaga pod kor kdyz vis ze plno dealeru ti da slevu i k 20%.Jak je na tom se slevama alfa ale netusim, to se priznam
Ne všechno co Alfa dělá je prémie (Giulietta, MiTo) ale nové modely určitě do prémie patří (Giulia, Stelvio). Američany těžko podezřívat z nějaké zaujatosti vůči jednotlivým evropským značkám a ti Giulii do prémie jednoznačně řadí, dokonce výše než modely svých prémiových značek. Takže ta cena je v pořádku.
[odkaz]
uvidime to na prodejich, zda je cena v poradku. Ty jediny nam ukazi kdo mel pravdu. Obavam se, ze v poradku neni. Ja alfu nezatracuji jako automobilku, ale cenou se sponuje do segmentu kam nepatri a klienti ji jeji chovani bohuzel spocitaji. Kazdy klient chce za sve penize to nejlepsi ve svem segmentu. Jinak kolem me auta D3, RR, Jaguar a Volvo.
Vývoj prémiového produktu (Giulia, Stelvio) stojí "prémiové" peníze a když se pro to Alfa rozhodla, tak nemůže couvnout a prodávat tyto produkty za "neprémiové" peníze, to by na tom prodělala kalhoty. Teď už je to hra vabank, nyní musí za sebou spálit všechny mosty, protože cesta vede jenom dopředu.
Tak uvidíme jestli jim lidi urvou ruce nebo ne, prodeje jsou prodeje. Btw podle těch řečí co se tu vedou, bych si rád letos přečetl alespoň 10 novým recenzí na Stelvio a Giulii na moje.auto.cz;-)
V této cenové a při tak velké konkurenci je asi naivní mluvit o trhání rukou a vždycky to může být lepší, ale v závěru roku už Giulia celkem s přehledem přefikla Jag XE (listopad 1974 ks vs 1537 ks, prosinec 1830 ks vs 1371 ks) a pokud ji vydrží toto tempo tak to bude jednak slušné a s příchodem coupé ještě slušnější a druhak Jag bude mít docela problémy, protože se zdá, že Giulia odebírá klienty právě jemu a prodeje XE nad kterými nikdo moc nejásal už před příchodem Giulie půjdou asi dolů vodou.
Když na sebe vydělá, pak je všechno ok. Ale ona na sebe nevydělá a FCA nemá AR z čeho dotovat. Nevím, kdo podepsal tento projekt, ale business plán měl určitě hodně slabých míst.
Doby, kdy mohla značka přežít výrobou srdcovek jsou dávno pryč. Žádný koncern si nemůže dnes dovolit dlouhodobě podporovat prodělečnou značku. Konkurence je nemilosrdná. ;-\
Mít onen obnos volný a nekonkurující potřebnějším výdajům, tak neváhám. Stelvio je ukázka, jak se vyrovnat s módou a nerezignovat na dobré zásady. Auto má především skvěle jezdit a neodrovnat v něm sedícího pilota a posádku a vše ostatní až daleko za tím. Alfa pochopitelně znamená vždy bonus v podobě takového designu a stylingu, který má duši a ctí zákony souladu se šmrncem napětí. Jen tak dále, vivat Alfa!
Promiň, ale nespadá do té tvé kategorie "...dá tolik peněz jen blb..." i koupě Passata nebo Mondea? V ničem nevynikající auta (netvrdím že špatná) za vysokou cenu....