Alpina D3 Bi-Turbo je nejrychlejší diesel na světě
Vůz Alpina D3 Bi-Turbo byla jednou z očekávaných novinek letošního frankfurtského autosalonu. Vychází z aktuálního trojkového BMW a ačkoli to v Buchloe neradi slyší, jedná se o tuning, byť je třeba uznat, že velmi důkladný - vylepšování bavoráků se prý věnuje tým padesáti inženýrů, přičemž má jít o výsledek dvouletého vývoje.
Ale zanechme sémantiky, důležitější, než VIN kód, je výsledek. Alpina D3 se podívala, stejně jako všechna auta před ní, do aerodynamického tunelu, kde byl laděn její bodykit s charakteristickým lipem předního nárazníku. A co nejlepší prořezávání vzduchu nese své ovoce - určitě má svůj podíl na tom, že sedan D3 Bi-Turbo dokáže uhánět rychlostí 278 km/h, což z něj podle výrobce dělá nejrychlejší sériový vůz s turbodieselem. V Alpinách totiž nemá elektronický omezovač rychlosti co dělat.
Není ovšem pochyb o tom, že zásluhy jdou zejména na účet třílitrového motoru s dvojicí turbodmychadel, jenž dává výkon 257 kW (350 k) a rovných 700 N.m. Ten je zkombinován s osmistupňovým automatem, s nímž zrychlí z klidu na stovku za 4,6 s. V nabídce je také kombi a připlatit lze za pohon všech kol (nelze v aut s pravostranným řízením) nebo diferenciál se zvýšenou svorností. Adaptivní podvozek M Sport je naopak ve standardu, stejně jako bixenony nebo velká kola se speciálním designem paprsků.
V interiéru na vás bude čekat přístrojový štít s klasickými modrými číselníky, speciální volant a špičkově zpracované prvotřídní materiály, kožené čalounění nevyjímaje. Auto už lze běžně objednávat a bavorský výrobce/úpravce si od něj hodně slibuje, stejně jako v minulé generaci má jít o bestseller, kombinující obrovskou sílu s kombinovanou spotřebou 5,3 nafty na 1000 km.