Alpina D3 Bi-Turbo: Trojka z Buchloe také v naftě
Na naftu ve sportovních bavorácích z Buchloe jsme si již zvykli. Vznětový řadový šestiválec objemu 3,0 l ostatně bije už v aktuálních modelech D5 a XD3 na základě řady 5, respektive SUV X3. Kouzelníci firmy Burkarda Bovensiepena z agregátu s dvojicí turbodmychadel dostali 257 kW (349 k) a rovných 700 N.m, ovšem při plnění emisní normy Euro 6. Každý kilometr totiž auto vypouští do ovzduší pouze 139 g CO2, což znamená, že na stokilometrovou vzdálenost spálí jen 5,3 l nafty.
Spotřeba dálniční rakety je pochopitelně normovaná a potenciální majitelé se o ni určitě moc snažit nebudou. Výkony sedanu D3 Bi-Turbo se totiž pohybují v trochu jiných dimenzích. Z klidu na stovku sprintuje během 4,6 s a na úsecích německých dálnic, kde ještě není omezená rychlost, dosáhne až 278 km/h. Na obligátních germánských nepsaných „dvěstěpade“ zapomeňte, u Alpiny vám do maximálky nějaký omezovač mluvit nebude. Tady skutečně o nějaké rekordy ve spotřebě paliva nejde, byť si dieselový šestiválec určitě v reálu nenárokuje takovou porci potravy jako jeho benzinový bráška.
Ve Frankfurtu se představí minimálně sedan, nejspíš ale nepřijdeme ani o praktičtější kombi Touring. Masivní příval newtonmetrů se přenáší dozadu, pokud někdo touží po Allradu, tedy čtyřkolce, bude si muset připlatit, stejně jako za samosvorný diferenciál. A ještě nesmí jezdit vlevo, pro verze s pravostranným řízením se pohon všech kol nedodává. BMW má označení xDrive chráněno, proto jej Alpina coby samostatný výrobce s vlastním VINem nesmí použít. Technicky se však jedná o tentýž systém.
Na dvacetipaprskových litých kolech to každopádně černému sedanu i bílému kombi docela sluší. Na náraznících nesmí chybět oblíbené proužky a nápis Alpina, to aby ostatní účastníci silničního provozu věděli, že těmhle autům s modrobílým mnichovským logem na přídi se mají rychle klidit z cesty.