Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina D3 Bi-Turbo: Trojka z Buchloe také v naftě

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Alpina rozšiřuje portfolio svých unikátů na bázi BMW současné trojkové řady. Po benzinu se dvěma turby následuje diesel.

Na naftu ve sportovních bavorácích z Buchloe jsme si již zvykli. Vznětový řadový šestiválec objemu 3,0 l ostatně bije už v aktuálních modelech D5 a XD3 na základě řady 5, respektive SUV X3. Kouzelníci firmy Burkarda Bovensiepena z agregátu s dvojicí turbodmychadel dostali 257 kW (349 k) a rovných 700 N.m, ovšem při plnění emisní normy Euro 6. Každý kilometr totiž auto vypouští do ovzduší pouze 139 g CO2, což znamená, že na stokilometrovou vzdálenost spálí jen 5,3 l nafty.

Spotřeba dálniční rakety je pochopitelně normovaná a potenciální majitelé se o ni určitě moc snažit nebudou. Výkony sedanu D3 Bi-Turbo se totiž pohybují v trochu jiných dimenzích. Z klidu na stovku sprintuje během 4,6 s a na úsecích německých dálnic, kde ještě není omezená rychlost, dosáhne až 278 km/h. Na obligátních germánských nepsaných „dvěstěpade“ zapomeňte, u Alpiny vám do maximálky nějaký omezovač mluvit nebude. Tady skutečně o nějaké rekordy ve spotřebě paliva nejde, byť si dieselový šestiválec určitě v reálu nenárokuje takovou porci potravy jako jeho benzinový bráška.

Ve Frankfurtu se představí minimálně sedan, nejspíš ale nepřijdeme ani o praktičtější kombi Touring. Masivní příval newtonmetrů se přenáší dozadu, pokud někdo touží po Allradu, tedy čtyřkolce, bude si muset připlatit, stejně jako za samosvorný diferenciál. A ještě nesmí jezdit vlevo, pro verze s pravostranným řízením se pohon všech kol nedodává. BMW má označení xDrive chráněno, proto jej Alpina coby samostatný výrobce s vlastním VINem nesmí použít. Technicky se však jedná o tentýž systém.

Na dvacetipaprskových litých kolech to každopádně černému sedanu i bílému kombi docela sluší. Na náraznících nesmí chybět oblíbené proužky a nápis Alpina, to aby ostatní účastníci silničního provozu věděli, že těmhle autům s modrobílým mnichovským logem na přídi se mají rychle klidit z cesty.

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
11. 9. 2013 16:38
Alpina
Příjemně překvapila i cenou, protože je proti B3 v základu o 10k EUR levnější. Znovu se divím BMW, protože mezi obdobně nakonfigurovanou 335xd a D3 není velký rozdíl, a co člověk dostane navíc, nepočítaje.

V té modré jí to ale nesluší, viděl jsem ji naživo ve Frankfurtu a ta modrá vypadá příliš obyčejně. Jinak ale paráda. Těším se na ní. >:D
Avatar - WinDiesel
8. 9. 2013 11:03
Re: Jsou elektromobily ekologické ????
Opatrně s těmi prášky ........... a nemáš k nim chlastat ............ tak to dopadá, když neposloucháš doktory. Opatrně, nebo skončíš v blázinci.
Avatar - bigsoul
8. 9. 2013 06:38
Berenika ANTIDIESEL
Tomuto hlupáčikovi nemá zmysel na niečo odpovedať. Už dlho som v diskusii nevidel takeho ***** ... De*ila >:D
7. 9. 2013 23:58
Re: Jsou elektromobily ekologické ????
O ekologičnosti aut na baterky si žádný soudný člověk nemůže dělat žádné iluze . A nejde jenom o výrobu elektřiny pro ně . Co myslíte , jak ekologická je výroba těch baterek co potřebujou a jejich následná likvidace .
Malou nápovědu může poskytnout tento článek , je sice mířen na Toyotu Prius přesto malou představu o "ekologičnosti" elektrických aut může poskytnout [odkaz]
Avatar - 4hill
7. 9. 2013 23:54
Re: Jsou elektromobily ekologické ????
I slepá patrona má smysl..a ty?