Je sice hezké, že Alpina myslí ekologicky, přiznám se, že bych ráději, kdyby se to zelené šílenství některým klasikám vyhnulo. Proti snižování spotřeby vlastně nic nemám, u automobilek jenž vyrábí pár set nebo tisíc kusů o nic nejde.
Klasika je jedna věc, to chápu třeba u Morganu. A nebýt "100 let za opicemi" je druhá věc. Hybridy jsou nevyhnutelné, tak proč s tím nezačít včas? Zvlášť u těžkých aut to má smysl, protože rekuperace uspoří nemálo paliva. Škoda, že Němci určitě nepoužijí Atkinsonův/Millerův cyklus, takhle budou Japka s hybridy minimálně v ohledu spotřeby stále na špici.
Neverim vlastnym ociam !!!! Ty si dal pozitivny priklad z Ingolstadtu ! :-O:yes:
Ano, sam predpokladam, ze toto by mohla byt prva lastovicka. Osobne keby som bol ja na Huckenbergovom mieste a kedze sa uz teda znovu viac suska o novom V6 biturbo pre RS4 ( co ma sice stve, lebo ja tam chcem R5 ) tak podobne ako pri 2.0 TFSI, urobit aj z toho V6 verziu, ktora by pracovala v Millerovom cykle, poladit ju na nejakych 300 PS a 450 Nm ( z vacsieho motora sa lpotrebny itrovy vykon dostava lahsie, niektore straty su totiz rovnake pre R4 aj V6...), zapriahnut k nemu este el. motor, a kvalitna benzin-hybrid motorizacia pre US-trh by bola na svete. Nehovoriac o tom, ze ten motor samotny by sa aj tu mohol predavat ako taka "luxusnejsia" verzia pohonu pre A4 a A6 miesto honenia R4. Keby ho este pristeglili E-Laderom, tak by aj vykon, prejav...proste vsetko mohlo ist hore, a v tej uspornej zatazovej casti otacok by ani nemusel zrat viac ako sucasna 252PS - non-Miller 2.0 TFSI ;-):yes:
Já sem teda víc zvědavej na podobnou japonskou verzi s 8st. automatem se senzory přetížení kterej je zrovnatak vybavenej Millerovym cyklem a protože na ultraspořivej provoz maj 300h tak je posazenej výkonově trochu vejš ale eště zajímavější by mohla bejt ta hybrid Alpina :yes::-)
Povedzme si to takto na rovinu ako to je:
Audi a BMW maju obrovsku vyhodu v tom, ze tesne spolupracuju so ZF a ZF ma uz vyvinuty ten komplet v podobe ZF 8 HP s el. motorom, ktory oni len odoberaju, k tomu si prihodia svoje baterky a ostatne doplnky, naladia software a hotovo. :-)
Alpina je defakto len trosku "povyseny" upravca do stavu vyrobcu, a vdaka tomu ma moznost mat vsetko potrebne od fabriky a plus poladit ten spalovaci motor a upravit zvysok charakteristiky vozu ( podvozok, exterier, interier...) Takze ano, vdaka nej sa mozu hybridy spopularizovat.
Nepredpokladam, ze by ale Alpina isla prekopavat existujuce motory na Millerov cyklus, alebo nieco podobne. Ako sa ale oni sami vyjadrili, ide im o to urobit hybrid zaujimavy jazdne po vybiti bateriek - teda zvysit vykon, ktory by vykompenzoval to zavazie ktore hybrid so sebou vozi. OK, maju moje pozehnanie. ;-)
Co to znamená dávno před? Nemyslím libovolný hybrid, ale hybrid jako modul k samočinné převodovce. Tedy něco, co by mělo jít snadno strčit do auta, které danou převodovku již používá.
Předpokládám, že Aisin tyhle systémy vyvinul na pokyn Toyoty, ne na vlastní pěst (Toyota v něm má nezanedbatelný podíl).
Je to tak. Ideál by bylo uzpůsobit starší 4,8 V8 pro Atkinsonův cyklus, výkon cca 300k + 100k elektromotor a pojede jak z praku, protože těch 100k se může připojit naplno kdykoliv. Takže V8 točí 2000 ot/min a může dát max. 100k + elektro (třeba jen po dobu 30s) také 100k........
Ano, to máš pravdu, protože celý vývoj automobilové produkce se bohužel v posledních letech pod tlakem ekoteroristů z Bruselu * do pr-e-e . Automobilky už prosě nestaví auta podle požadavků zákazníků (jako tomu vždy bývalo), ale podle debilních zákonů přijímaných pošahanými úředníky. Výsledkem jsou Hybridy, vnucované automatické převodovky, nesmyslně dopované maličké tříválce, elektrické parkovací brzdy, vysoké neforemné čumáky na "ochranu chodců", "autonomní řízení", emisní zóny ve městech atd. to všechno se šíří jako mor a za chvíli ty debilní politici učiní z individuální mobility zločin. A automobilky, místo aby nabízely opravdu krásná, vysoce kvalitní a řidičsky skvělá auta s dlouholetou výdrží, s víceprkovými nápravami a perfektním řízením a řazením řeší jen emise CO2, snižování výrobních nákladů za každou cenu a hlavně "konektivitu"! Pro automobilového fandu je fakt strašné tento stále se zrychlující trend sledovat, člověk by brečel a řval bezmocí! Copak je fakt normální, nabízet auta jako Ford Mondeo s litrovým tříválcem?!! Nebo Clio RS jen s automatem? Nechápu, že největší evropské automobilky, které zaměstnávají miliony lidí už dávno skrze své lobisty v Bruselu nebouchly do stolu a neučinily těmto zničujícím tlakům přítrž!:'-(8-s:no::no::no: No, už jsem se holt musel smířil s tím, že zbytek svého aktivního řidičského života zřejmě strávím za volantem youngtimerů...
S tim eko Bruselelem to zdaleka neni takový jak se furt píše. Ten to misty uspíší a diky normám debilních úředníků předčasně típne dobrej motor dřív než je nutný. A tlak na nižší emise tam je o tom žádná. Ale jinak to je bohužel jen trochu urychlenej přirozenej vývoj :-|
Ostatně hybridy a elektroauta se vyrábí i jejich prodeje frčí hlavně v Japonsku a Americe
Mondeo s tříválec mě nebere ale výkonově tady takový motory vždycky byly. Samozřejmě kdysi to byl 4válce
Přesto že ti trochu oponuju tak to vnímám stejně ale tohle se netýkající jen aut. V hifi tohle vlastně už proběhlo s výsledkem buď zaplať násobky původních cen a dobrý tam nabídka a kvalita fakt je nebo jezdi přeplňovanym 3válcem a buď rád >:-[]
Zlatem věk automobilismu prostě už byl. Vytěženost silnic myslím běhala o dost menší o omezeních nebo nárůstu měření radši nemluvit. A to nezmiňuju prmanentni kontrolu kterou nám za pár miliard naplánoval ANO Ťok :no:8-s
Pár slušnejch atmosfér benzinů ešte je, když akceptuješ spojení s automatem což dneska nevidím jako problém je furt ešte výběr. Mě docela bere Lexus RC-F
Ano, bohužel s tebou musím naprosto souhlasit - zlatý věk automobilismu už byl... Zatím se ještě pořád tu a tam dá v nabídce automobilek narazit na řidičsky atraktivní kousek (tedy nehybrid, minimálně čtyřválec a s manuální převodovkou), ale rok od roku takovýchto aut ubývá a to mě prostě děsí. Vidím to tak na 10-15 let a řidičsky opravdu uspokojivá a přitom cenově dostupná auta asi úplně zmizí z prodejen :-(:'-(:-O:no::no::no: