Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Američané řeší nový problém se sdílenými auty, zabydlují se v nich štěnice

Ondřej Mára
Diskuze (15)

Masivní rozvoj sdílené mobility by měl uvolnit centra měst od aut a současně ulehčit našim peněženkám, jenže každá mince má dvě strany.

Koncept sdílené mobility se v posledních letech stává stále populárnějším na celém světě. Ostatně svůj podíl na trhu si zkoušejí urvat i samotné automobilky, které spouští vlastní služby nabízející sdílenou mobilitu. Kromě toho je však ve hře i několik obchodních či technologických gigantů, kteří pracují dokonce na autonomní sdílené mobilitě.

Myšlenka je přitom jednoduchá a pro řadu zákazníků celkem lákavá. Vždyť proč vlastnit auto, za které musíte platit celý rok i když s ním nejezdíte, když ho potřebujete jen párkrát do týdne či měsíce? Možnost auto si pronajmout jen na konkrétní čas je zejména pro obyvatele větších měst jednoduše výhodná a praktická.

Jenže kdo se někdy dělil o auto například jen v rodině, ten dobře ví, že každý přistupuje k autu poněkud jinak. A co teprve když vůz sdílíte se stovkami dalších lidí, které vůbec neznáte. Sdílená auta tak dostávají pořádně na frak. V Americe se navíc stále častěji setkávají se situací, kdy se ve sdílených automobilech zabydlují nezvaní hosté. Konkrétně štěnice.

Don Brooks z texaského Dallasu, který provozuje společnost na hubení škůdců, v rozhovoru pro lokální WFAA News uvedl, že se v poslední době stále častěji věnuje deratizaci sdílených automobilů. V průměru by přitom mělo jít o pět až deset aut týdně.

Řidič buď vidí štěnice, nebo si někdo stěžuje, nebo jsou (poskytovatelé sdílené mobility) prostě jen podezíraví vůči zákazníkům a chtějí mít jistotu,“ uvedl Brooks. „Je vysoce pravděpodobně, že mohou z někoho slézt.

Jak navíc Brooks dodává v narážce na hubení štěnic v domech „Pokud je vidíte, pak už máte vážný problém.“ Odstranění štěnic z auta je však naštěstí výrazně lehčí, než jejich odstraňování z nemovitostí. Brooks přitom používá dvě metody hubení. Tou první je uzavřít vůz do stanu, ve kterém je následně teplota zvýšen na 150 °C, což štěnice nemohou přežít. Druhou možností je pak interiér automobilu vystříkat pesticidy.

A co Brooks doporučuje řidičům, kteří mají podezření, že cestovali sdíleným vozem s titěrnými nezvanými pasažéry? Hodit oblečení do sušičky, nastavit vysokou teplotu a nechat oblečení sušit zhruba hodinu. A než se vám oblečení pořádně vysuší, dejte si pořádnou sprchu.

Ondřej Mára
Diskuze (15)

Doporučujeme

28. 2. 2020 20:25
Sdílení aut...
..je stejná levičácká utopie, jako autonomní auta. Všichni o tom mluví, ale nikdo soudný by to nechtěl. Není nad to vlastnit svoje VLASTNÍ auto. A nelze to ukončit jinak, než slovy klasika: "Proletáři (a gretisti a podobná pakáž) všech zemí, vyližte si pr..el!" :-)
Avatar - jpor (RSKa)
28. 2. 2020 16:26
Re: Re: Hmmm
Migroš sa sem prepracoval :-(
28. 2. 2020 15:19
Re: Hmmm
čo za debi*la ti dal dislike :D
28. 2. 2020 15:10
Re: Já si auto pečlivě vybírám
Tvoje myšlenka "Západ nečte dějiny východu" je naprosto trefná. Ono to tak skutečně je. Nápady západu mě někdy nápadně připomínají ideje komunistů v 60-70 letech. My jsme proti nim napřed pže jsme si už těma chybama prošli a teď se nám je nechce znovu opakovat. Vyjma mládeže, která to třeba nepamatuje nebo o tom alespoň neslyšela vyprávě od rodičů a prarodičů :D
28. 2. 2020 15:07
Re: slepá cesta
Jistě asi existují i tací lidé. V takovém případě tomu rozumím. Ale světová populace se nesestává z kočovníků, kteří žijí každý 2 měsíce na jiným kontinentu a vlastnictví auta je pro ně tudíž na obtíž.