Asi jenom málokdo si při testovací jízdě s prodejcem vyzkouší i účinnost světlometů. Test amerického ústavu IIHS dokazuje, že by tomu tak rozhodně mělo být!
to maju inak. Resp. normy a poziadavky na svietenie (osvetlenie, tvar svetla, atd...) su odlisne od tych v EU. Cize toto porovnanie je mozne vztiahnut iba na predstavu, ako maju svietit auta v USA. U nas mozu a svietia auta inak. Cize v podstate pre nasincov informacia o nicom. Lebo nie su info, ci vyrobcovia nejako velmi upravuju svetlomety pre USA, alebo len ciastocne, resp. ja predpokldam, ze standardne vyvyjaju svetlomety pre svoj trh a pre ine iba upravuju.
Je to len moja domienka na zaklade skusenosti - prikladom su pre mna japonske a korejske auta. Vsetky svietia horsie ako europske. A je jedno, ci maju halogeny, xenony, ci LED.
Ale mozem sa mylit nakoniec.
no tak moje CTS ná stejný bixenony co měla US verze, jen sou přidaný sotřikovače, to samý 300C pro EU i USA mělo stejný přední lampy se svtejnýma výbojkama D1s, opět akorát EU verze měla ostřikovače.
Jiné to bývalo akorát za halogenů, kdy mívaly EU verze H4 a US verze jejich zárovky typu 9005, 9006 atd
Dotaz?? Mam jeden, kde zohnat peniaze :-( . Ale nie, ja som uz dlhu dobu z tychto cadillacov na makko (aj ine znacky americke), ked som robil v bratislave, bol som sa parkrat aj previezt u zastupcu znacky, a tak som hotovy este viac. Hadam raz na nake penezi nasporim a kupim si dajaky. A potom ti dajaky dotaz poslem ;-). A konecne niekto, komu sa to tiez paci, lebo mam pocit, ze uz sa vsetci chcu tvarit neviem ako moderne a ekologicky (aj ked si neuvedomuju ze je to presne naopak) a bud chcu jazdit pomaly bez motora s nejakou 1.0, ale uplne bez zvuku poriadneho motora 8-s
Taky ty auta se dneska pohybují kolem 320-500 dle roku výroby, teda pokud nechceš kombík, kupé nebo Vko s kompresorovým V8, tak to pak leze i k milionu.
Na to se našetřit dá.
Jo doba je jiná, ale pár správných lidí co maj rádi pořádné motory a auta co maj ještě nejaký styl a nejsou tuctová ještě pár je. Nevím jak na Sr ale v ČR určitě.
Jo a TODOS znam, fajn přístup a jednání ale prodávaj hlavně Escalade no, sám Klinovský mi to potvrdil když sem tam byl.
Pekné auto, aj recenzia. Tiež som zaťažený na ameriky, v roku 2001 som bol určitý čas v USA, a odvtedy ma to nejako chytilo, a sníval som, že si raz kúpim nejaké to ich typické auto. Konečne v roku 2015 som mal namierené ku kúpe nového mustanga GT(kvôli záruke som nechcel dovoz), ale nakoniec kvôli praktickosti som sa rozhodol pre lexus, jeden z posledných archaických V6 atmosfér.
No tak abych se přiznal, tak co jsem měl v minulosti jedničkový CTS s "heligónama", tak to svítilo fakt mizerně. Navíc k žárovkám přístup jak k penězům, čili samodomo bylo pro mě nemožné tehdy vyměnit žárovky za lepší. Zato to mělo automatické naklápění, jak u xenonů :-|
Teď co mám Sebringa s H4, tak první, co jsem udělal, že jsem tam dal aspoň lepší Philipsky..
Jinak není xenon jako xenon, to jsem si taky už všiml. Co mám zkušenost z tisíců nočních kilometrů s pracovníma Passatama B7 a Superby II a III, tak ač svítí pocitově velmi dobře, vždycky když mě dojížděl nějaký MB, BMW, Volvo či Opel, tak přestože byly desítky metrů za mnou, levý pruh byl přede mnou osvětlen lépe než můj pravý :-(
Tak jedničkový CTS, kterých tu byla většina od Bédy Trávníčka je zas auto, co je trošku někde jinde a úplně dokonalý fakt není. Osobně bych si to nekoupil. Navíc to bylo s fofrklackem a poměrně v holobytu.
Normy nenormy, předpokládám, že lidé vidí na celém světě stejně. Je vcelku jedno, jak jsou nastavená pravidla měření, pokud z auta vidíš prd, jsou ti nějaké normy ukradené.
Iste, ale keby si si pozrel stranku IIHS, sekciu kde testuju svetlomety, tam je popisane, ako to testuju a co pozaduju po svetlometoch. Test nehovori o tom, ako vidis z auta, ale ako splnaju tie parametre (iste nemusi sa to vzdy vylucovat).
IIHS sa pravidelne venuje testom svetiel - ja si na svetla na aute potrpim - a istu dobu ma to zaujimalo. A asi rok dozadu som to na IIHS nasiel, testy aut, ktore mne subjektivne prisli, ze svietia vyborne (MB, bmw, audi) tam vysli velmi priemerne (LED "matrix"). Tak som patral a zistil som, ze poziadavky na osvetelenie IIHS su ine ako v EU. To je cele. A subjektivne dodam, ze pre mna na zaklade tychto faktov je IIHS v tomto nedolezite, co si im vyslo.
Přitom americká norma povoluje víc svítit do protisměru (není vyžadován ostrý přechod, který byl dokonce pomalu do přelomu tisíciletí zakázaný, je těžší je zaměřit a vůbec mají rádi světla, která svítí hodně nahoru, aby bylo vidět na tabule nad komunikací), úhel je stejný nehledě na výšku (auta se světly vysoko tak svítí daleko a oslňují) a nemají povinně regulaci sklonu nehledě na výkon (pokud se něco nezměnilo). Zakopaný pes je v potkávacích vs. dálkových. Americká norma má mnohem přísnější limit pro dálková, co se týče výkonu. Co si vybavuji, argumentovali prý testy ze 70. let, podle kterých výkonnější dálková nemá smysl dělat (a vlastně to ani není technicky možné, byl myslím původní závěr >:D ). Jenže ty testy dělali pomocí amerických standardních světel, což byly krámy, které byly v té době v Evropě desítky let překonány (v té době byly v USA zakázané i halogeny). Zkrátka ty jejich bludičky, které byly zaostalé snad už v 50. letech, stačí a nikdy nebude třeba nic lepšího. :-) Nedávno to přehodnotili, prý je klíčové v noci vidět na cestu. Kdo by to řekl. Tak uvidíme, co z nich vypadne (evropská norma se jim nelíbila, protože je prý příliš subjektivní).
Jak mají kolikrát celkem rozumné normy, které jim můžeme závidět, pokud jde o automobilové osvětlení, mají nesmysl, který je hodně restriktivní a brání vývoji. Ani ho nejsou ochotni moc měnit, mezi většími změnami uběhnou desítky let.
No, to jsou ty zaostalé bludičky, které na desítky let v USA zmrazily vývoj osvětlení. Začátkem 80. let přišly v halogenovém provedení (stejně mizerné, jen nižší příkon) a pak Ford loboval za zrušení tohoto nesmyslu ve jménu... nižší spotřeby. >:D Jinak by to tam měli asi dodnes. Kdo by potřeboval vidět na cestu.
A kdo to neví, sealed beam znamenalo, že se měnilo světlo, ne žárovka. ;-) Na druhou stranu byla výměna velmi jednoduchá.
ale šly dobře nahradit evropskými lampami, měly totiž stejný rozměr jako lampy evropských vozů nebo některé originály. Takže stačilo vymnit lampy, upravit kabeláž a rázem bylo místo sealed beam Evropská H4 :-)
Což je při blbých typech světel taky bludička, zejména ty základní verze za 50 kaček kus.
Náhrada za klasickou žárovku, homologace E9, byl jsem s tí i na STK a nikde nebyl problém. Stačí se zaměřit na přední výrobce NSSC, Bulletek, EKlight, Philips. K čemu automatickou regulaci? Která funguje jako když nefunguje? >:D na Passsatu s origo LEd jsem jí měl a pravidelně mě někdo problikával, než se světla snížily, tak si dostal do očí, takže asi tak....
Ta informace je ti však k ničemu, pokud světla nejsou stejná. Kdysi jsem četl porovnání evropské a americké normy a ten rozdíl byl značný, i když se zmenšuje. A v USA mají automobilky historii výroby marginálních světel (viz příchod halogenů do USA v 80. letech, kdy veškerý přínos využili ke snížení spotřeby a svítilo to stejně mizerně).
To je tím, že aktuální generace není mid-size (tam jméno Taurus nahradil Fusion/Mondeo) ale full-size nástupce Fordu Five Hundred a nepřímo i Crown Victoria. Full-size sedany obecně jsou vymírající druh, ale já si nemůžu pomoct...ta masivnost a elegance nemá srovnání, i když se tu tím člověk řadí tak trochu mezi důchodce.
Pošilhávám taky po Cadillacích, ale kromě ceny mě odrazuje zejména to, že nejnovější generace CTS a CT6 mají neskutečně nízký posaz a málo místa nad hlavou. Takže mi v budoucnu asi zas zbyde "důchodcovský" XTS nebo nový Continental. Pokud bude kasička dost plná.
on v USA žije, jestli ti to neuniklo. Na značky jde dát všchno co je starší 30 let a maldší 8 let. To co je z mezidobí, tj 88-2008 se dá na zančky dá dostat taky, trošku oklikou a trošku se ti ztenčí šrajtofle, ale dá se taky. ;-)
Passat B6 (2004)s xenonama - velmi dobře
Touareg facelifts s xenonama (2007) - super
Passat CC (2010) s xenonama - průměrně
Touareg II (2011) - lepší průměr
MBC (2016) - s laserem - super
RRS (2016) - s xenonama - super
vždy šlo o auta s lepšími než základními světly - ty se v USA a obecně v Evropě kupodivu prodávají nejvíc
Americane testovali svetlomety a zjistili ze prave oni je maji nejhorsi >:D to je komedie >:D Budou s tim neco delat? Nebo se zachovaj stejne jak s parizskou klimatickou dohodou a vykaslou se na to? Barel benzinu maji od arabskejch kamosu za par slupek tak na co se snazit.
Brumbale, Brumbale. Chtělo by to si vyhledávat vlastní fakta, nejenom papouškovat nadpisy z polobulvárních médií. USA dlouhodobě snižují svoje emise. Pařížská klimatická dohoda byla odmítnuta zejména proto, protože po USA chtěla navíc aby zbytku světa dotovaly miliardama jejich snižování emisí. Proč by to jako USA měly dělat? >:D
určitě lepší jak zdejší CRD V6, V8 a V10 SUV produkující rakovinotovrné částice a pak borci s vykuchanýma DPF a čiplýma oktávkama a TDCI Fordama co hulí víc jak Tatra 815 z roku 1988 po 3 GO motoru>:D
A slavné Euro 5 je cár papíru, kdy zjistili v testech, že to vypouští větší sra*ky jako Euro 3 >:D
Navíc přeprava lidí a zboží tvoří jen 22% emisí CO2 pocházejících ze spalování fosilních paliv (údaje z roku 2010). Většinu spolkne výroba eletřiny, tepla a průmysl.
Urcite vies pouzivat googel a tak ked uz nieco pises tak si niekde pozri kto tazi a vyvaza najviac ropy na svete a potom sa snaz niekoho strapnovat. A ohladom klimatickej dohody si len pozri ktori velky hraci (myslim staty) co najviac otvaraju usta maju ake vypustanie skodlivin do ovzdusia. Ale netahajme politiku do automobiloveho netu. :-!
Dobre nejsou prvni jako cina ale druzi, to je nijak neslechti, hlavne ze nejprodavanejsi auto na USA trhu je 3t. pickup s V8. Takovou politikou muze Elon Musk spacha sebevrazdu.
Rika ti neco potravinova sobestacnost?
[odkaz]
A ze je to pro nas strategicky spravne dotovat vlastni zemedelce?
Protoze kdyz si je nechas zkrachovat, tak budes zavislej na cizich.
A kdyz prijde krize, tak nebudes mit co zrat.
Uvedom si, ze keci typu volna ruka trhu, uz jsou skutecne prezity. A hlavne volny trh stejne neexistuje :-)
Zkus si timto oduvodnit dotace na EV, jestli to zvladnes.
Jak dlouho si myslis, ze je mozny jeste jezdit V8?
A nejde mi o tebe, ty jsi tady vyjimka. Jde mi hlavne o USA.
USA maji prisnejsi limity na emise :yes: , ale ne co2. V tomto je treba Nemecko daleko dal se zhruba polovicni spotrebou na obyvatele.
PS Jedna se o prvenstvi mezi staty s vetsim poctem obyvatel. Absolutni prvenstvi ma Katar [odkaz] (to je nahoda, ze odtud pochazi vyznamny vlastnik VW :-) ) s jeste zhruba trojnasobnou spotrebou oproti USA. Takovou zvrhlost (jako napriklad sjezdovku v pousti v Dubaji.. [odkaz] ) si normalni clovek stezi dokaze predstavit.
Ona kvalita origo LED ci xenonu na dnesnich autech je docela bidna. Proto bych origo ani na auto nechtel, jeste to chce chvili cas, nez to dovedou k dokonalosti. To same splni LED sada za par desitek USD, nekd je i lepsi nez origo LED.
Tak určitě, kriplové, co všechny kolem oslňují dobastlenými xenon výbojkami/led sadou na autě, které nemá elektronicky řízenou regulaci naklápění, to jsou ti praví na hodnocení kvality osvětlení. :-!
Kvalitní LED sada, co má shodný lom jako žárovka a není co řešit :-) Jen se musí vědět, kterou zvolit a vybrat vhodný výrobce, ne jak většina, co bere podle rádoby podle parametrů a nepřemýšlí.
Chudak si jen plete "bidnou kvalitu dnesnich origo xenonu a LED" s "jsem prase kteremu je jedno ze kazdeho oslnuju". A pri takove zamene ta LED sada za par desitek USD vazne vychazi lip. 8-s
Bohuzel hlupaku kdo zije v teto predstave je hodne, zasadni je to, co leze ze svetla ve skutecnosti a regloskop to potvrdi :-) Porovnavano, mereno, overovano :-) Bohuzel takova je realita, jen v CR jsme x let za opicema
Za opicema jsme v tom, že takové auto projde na STK... ono tam nakonec projde fakticky cokoli. Pouhá výměna žárovky za LED by měla být možná pouze tehdy, pokud svítivost té LED odpovídá té žárovce... pak to ale trošku ztrácí smysl.
Proč kladivem? Kvalitní sada a není co řešit :-) a Co myslíš, že je v těch origo parabolách s LEDkama? Seat? Clio, Passat základní LED sada? to samý co tahle sada a jak oslňují?
.....Kladivem potřebuješ maximálně tak ty po palici, spíš si něco nastuduj a pak piš. :-)
Všechny LED světlomety musely mít automatickou regulaci sklonu. I ty nejprimitivnější a nejslabší. Jinak by to neprošlo homologací. Ostřik jen nad 2 klm, ale nivelaci vždy.
Nivelacew je dobrá, ale k h... na jednu stranu...když naložím zadek, sklopím světla dolů, což se mě nestává, nic v autě ani nikoho vzadu nevozím...na horizontu při jízdě něž čidlo zareaguje, dostaneš stejně do očí pecku..takže přínos pro mě osobně žádný, STk to prošlo normálně a ne jen jedno auto
Pan je pretekar a jazdi vylucne horizonty. No a este pri brzdeni klesne predok, takze mas dalsi dovod :-O
Niektore auta maju napr. vzadu autonivelacne tlmice...
Světla mám řádně seřízená a za rok a půl a cca 52 000 km žádné probliknutí apod. Hold když použiješ kvalitní led sadu, je to znát. Zde jeden z testů na autě zákazníka, na konci je vidět nádherný lom, vše prošlo STK, denně v provozu..jen třeba použít kvalitní LED sadu a ne * od číňana z ali
Nemělo a neprojde jsou dvě různé věci. Auto s odstraněným DPF by také projít nemělo a jaká je realita. Je samozřejmě dobře, že to máš alespoň seřízené.
Senzory snad hlídají polohu kol vůči karoserii, tedy náklon karoserie vůči vozovce (když pomineme nestejnou deformaci pneumatik). Nevím, jestli kompenzují i výšku. Čidlem na horizontu spíš myslíš automatické přepínání dálkových, ne?
No vidis - a ted mi teda vysvetli, proc MUSEJI mit Xenony a LEDky autonivelaci?
Pomuzu ti - protoze sviti MNOHEM vic nez nejaky halogeny, a tudiz by bez ni prilis oslnovaly. A to je to, co delas ty a co ti tady ostatni vycitaji :-) Je uplne jedno, jak to presne to seridis, proste oslnujes.
Neoslnuji, staci pouziti kvalitni sady. Z 29 testovanych byly pouzitelne jen 2!!!! Jen u nas a v Evrope jsme v tomhl pribrzdeni, nikdo s tim nema zkusenosti, zatim kdo jeidny se s tim zabyva jsou v Rusku, kanal Test Lab na youtube, zde je i primo test LEd sad na regloskopu a vse zretelne :-)
Pointa automatické regulace sklonu je, aby člověk nezapomněl seřídit světla s měnícím se zatížením, protože jsou výkonnější a tedy nebezpečnější pro ostatní, kdyby k oslnění došlo. Někde jsem četl, že by měla fungovat i při zrychlování, brzdění a na nerovnostech. Tahle možnost mě napadla, ale hlavně u nerovností jsem si nemyslel, že bude dostatečně rychlá.
Evropské předpisy pak vyžadují automatickou regulaci u všech LED světlometů, nehledě na výkon. Francouzi myslím podali návrh, aby se tohle změnilo, protože to prodražuje LED světlomety a je to nesystémové. Ale nevím, jestli to prošlo. I kdyby to schválili a už platila aktualizovaná verze, bude tam limit a budeš se muset držet pod ním, jinak by ti to nemělo projít na technické.
akorát si zapoměl, že řada amerik má třeba zadní tlumiče/měchy s nivelací popř řada aut měla mechnické štelování vedle světel, když si věděl že povezeš náklad, prostě sis to před jízdou přeštěloval.
V tomhle vlákně o "amerikách" nikdo nemluví. A to mechanické štelování bylo určené pro speciální seřizovací stroj, pokud vím. Pozůstatek z dob, kdy neměli ten jasný ořez, což významně ztěžovalo seřízení.
Po pravdě nevím, jak se evropské předpisy chovají k automatické nivelaci na podvozku (a má to i řada evropských aut). Jestli je to bráno jako dostatečné. Dalo by se čekat, že ano, ale nevím, jaké nároky na ten systém kladou.
Proč by měli světla zkoušet zákazníci ? Od čeho jsou vývojové týmy, a hlavně od čeho jsou homologační zkoušky ? Pokud světlo má homologaci, musí snad svítit kvalitně. Anebo jsou i celé homolgace zbytečné ?
Kvalitně, to je takové ošemetné slovo. Všechna světla automobilů schválených pro běžný provoz jsou homologovaná, přesto ale různá auta svítí různě. Osobně mi přijde přednější vidět skvěle, než vidět hůře, ale uklidňovat se "hřejivým" pocitem toho, že jsou přece světlomety homologované.
Tak norma dává nějaký prostor, budou tedy lepší světla a horší světla. Bylo by samozřejmě záhodno, aby i to nejhorší světlo, které lze homologovat, bylo slušné. Pak je tu ještě subjektivní vnímání.
Tak to je vzdy uhol pohladu. Homologizacia znamena, ze auto - resp. osvetlenie splna minimalne poziadavky, ktore sa povazuju este za bezpecne.
Co vsak neznamena, ze vyrobcovia nemozu v ramci konkurencneho boja, alebo len proste vyvoja ist dalej a vylepsovat to nad ramec homologizacie.
Mam pocit, ze tie moje svietia fakt dobre, ci uz stretavacky, alebo dialkove.
Len netusim teraz, ktore presne sa ma tyka: [odkaz] a ci je to vobec smerodajne, lebo tie "trimy" su v US ine a naviac ak je auto vyrobene v US, moze to byt ine ako z Japan.
Majú ináč nastavené tienenie smerom hore. Ich svetla oslnuju v podstate vždy. Svietia ako keď sa človek pozerá na bežnú žiarovku v lampe. Tzn. chýba tam ohraničenie. Najhoršie je to v hmle alebo dazdi, keď sa ten lúč rozptýli. Plus je tam prevaha vyšších áut, takže jazdiť tam v bežnom aute v noci je ako za trest. Ospravedlňovanie tým, že musia osvetľovať tabule nad xestou je blud. V Európe sú predsa tabule tiež. A lúč ktorý má osvetľovať tabule predsa svieti hore tzn. mimo oči protijazdca.
Koncem 90. let ohraničení, jak to nazýváš, povolili, jen jich mají povoleno více včetně starého horizontálního, které bylo v Evropě nahrazeno začátkem 50. let asymetrickým s prodlouženým dosvitem u spolujezdce.