Americký výzkum naznačuje, která auta vydrží přes 320.000 km. Dominují SUV
V první desítce najdeme hned šest automobilů značky Toyota, celkově se však dařilo především velkým SUV s robustní rámovou konstrukcí.
Americká společnost iSeeCars, zaměřená na studie automobilového trhu a vyhledávání automobilů, nedávno zveřejnila výsledky své studie, která se soustředila na hledání automobilů „s největší pravděpodobností nájezdu 200.000 mil a více“. Pro nás Evropany tedy vozy, které mají největší šanci zvládnout nájezd přes 320.000 kilometrů.
Během tohoto výzkumu analyzovala společnost iSeeCars přes 11,8 milionu automobilů prodaných za rok 2020, přičemž hledala největší procentuální zastoupení modelů s nájezdem přesahujícím již zmíněných 200.000 mil. Výsledky přitom nejspíš nikoho nijak zásadně nepřekvapí.
Bezpochyby nejúspěšnější automobilkou v oblasti dlouhověkosti automobilů se ukázala Toyota. Nejosvědčenější konstrukcí jsou pak velká SUV, často ještě postavená na robustní rámové konstrukci. V přehledu však nechybí ani pick-upy, hybridy a nějaký ten sedan.
„Toyoty tvoří většinu z první desítky automobilů s nejdelší životností a jde o nejčastěji zastoupenou automobilu, což jen potvrzuje reputaci značky ohledně výroby spolehlivých a odolných vozidel,“ uvedl výkonný analytik iSeeCars Karl Brauer. „Většinu seznamu tvoří SUV postavená na základě pick-upů, na seznam se však dostaly i dva hybridy Toyoty a sedan Toyota Avalon, což jen potvrzuje, že existuje spolehlivá volba vozů Toyota pro širokou skupinu zákazníků.“
Když se pak podíváme na seznam, zjistíme, že nejčastější zastoupení mezi vozy s nájezdem přes 200.000 mil měla Toyota Land Cruiser (16,3 %), následovaná Toyotou Sequoia (11,2 %). Na pátém a šestém místě se umístily Toyoty 4Runner (4,1 %) a Avalon (3,9 %), které s drobným odstupem následuje v pořadí osmá Toyota Highlander Hybrid (3,8 %) a devátá Toyota Tundra (3,7 %).
„Ikonická a nezničitelná Toyota Land Cruiser je navržena aby vydržela minimálně 25 let, a to dokonce i v těch nejnáročnějších podmínkách, protože na ni spoléhá řada rozvojových zemí, kde je jízda v těžkém terénu běžná,“ uvedl Brauer. „Stejně jako Land Cruiser, i Toyota Sequioa, postavená na podvozku odvozeném od trucku, nabízí odolnost šasi pick-upu v kombinaci se třemi řadami sedadel až pro 8 pasažérů, což z ní dělá skvělý vůz na cestování s rodinou, schopný zdolávat ohromné vzdálenosti a táhnout i těžké náklady.“
V tabulce první desítky už ale nenajdeme žádný jiný japonský či evropský vůz. Třetí příčku obsadil Chevrolet Suburban (5,1 %), následovaný Fordem Expedition (4,9 %). Sedmá příčka patřila Chevroletu Tahoe (3,9 %) a první desítku uzavřel GMC Yukon XL (3,6 %).
Mezi pick-upy s nájezdem přes 200.000 mil pak opět zvítězila Toyota, zastoupená první Tundrou (3,7 %) a třetí Tacomou (2,8 %). Druhou příčku si vybojovala Honda Ridgeline (3,4 %) a čtvrtou Nissan Titan (2,4 %). Prvním americkým pick-upem v tomto žebříčku se tak stal až Chevrolet Silverado (2,1 %), následovaný Fordem F-150 (2,0 %).
U pick-upů je ovšem průměr vozidel s nájezdem přes 200.000 mil podstatně větší, což ale při pracovním zaměření těchto strojů není nijak představivé. A tak zatímco u osobních vozidel byl průměr mezi vozy zastoupenými s nájezdem 200.000 mil asi jedno procento, u pick-upů už to bylo 1,9 procenta.