Aptera: Konec elektrického snu
Plány přitom byly velmi ambiciózní. První zprávy o futuristickém vozidle se třemi koly pro trojici pasažérů začaly prosakovat na veřejnost v říjnu 2007. Aptera 2e byla postavena z kompozitních materiálů a vážila jen 385 kg. Akumulátory jí umožnily dojezd (nebo spíše dolet?) až 200 km.
V Kalifornii vyvíjeli i hybridní variantu 2h se supernízkou spotřebou 1,8 l/100 km. Zajímavostí byly ceny - elektrická verze měla začínat na zhruba 525 tisících korunách, hybrid pak měl stát 583 tisíc korun. Uvažovalo se také o Apteře 2g (g = gasoline, šlo tedy zřejmě o typ s tradičním zážehovým motorem).
Sériová výroba elektromobilu byla připravena na podzim 2009. Jenže ouha, nepodařilo se najít schopné investory, kteří by byli ochotni do tohoto projektu vložit své peníze. Přišel jim přece jen příliš odvážný. Továrna ve městě Moraine (stát Ohio), kde měly tříkolky vznikat, byla kvůli dluhům zaplombována.
Aptera se snažila získat půjčku od amerického ministerstva energetiky podobně jako Fisker Automotive a Tesla Motors. Finanční injekce ve výši 150 milionů dolarů ji ale nezachránily. Firma totiž chystala v utajení ještě jeden projekt - hybridní sedan velikosti Toyoty Camry s cenou pod 30.000 dolarů a spotřebou 1,5 l/100 km. A ten spolykal další investice.
Zdroje došly, je konec. Paul Wilbur, současný šéf společnosti, vyhlásil bankrot. Zda se zákazníci, kteří již zaplatili zálohy na tříkolky, dočkají svých peněz zpět, není tuto chvíli jasné. Objednávek bylo totiž prý uzavřeno na 4.000! Neví se ale, kolik prototypů vlastně ve skutečnosti vzniklo.
Wilbur doufá, že patentovaná tuhá kompozitová skořepina, která snižuje hmotnost auta až o třetinu, najde nakonec své uplatnění.