Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Arriva Morava modernizuje vozový park

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Společnost Arriva Morava pořídila v rozmezí let 2012 až 2014 s přispěním evropské dotace ROP Střední Morava celkem 16 autobusů.

Celková hodnota nových autobusů pořízených společností Arriva Morava je 78,673 miliony korun a výše dotace projektu dle smlouvy je 40 % z této částky. Do provozu bylo uvedeno deset částečně nízkopodlažních autobusů typu SOR CN 12 a šest plně nízkopodlažních autobusů typu Solaris Urbino 15.

Vozidla byla předána dopravci ve třech dodávkách a poslední z nich v podobě sedmi autobusů SOR CN 12 se uskutečnila letos v dubnu.

Nové autobusy splňují emisní normu Euro 5, jsou vybaveny výklopnou plošinou pro nástup cestujících na invalidním vozíku nebo rodičů s kočárky a informačním systémem pro sluchově a zrakově postižené občany s vazbou na povelový vysílač nevidomého.

Generální ředitel společnosti Arriva Morava Miloš Hnilica při slavnostním představení vozidel uvedl, že nové autobusy jsou nasazeny na nejvytíženější příměstské a meziměstské linky v Olomouckém kraji. Sedm vozidel jezdí na Olomoucku, čtyři na Přerovsku, tři na Šumpersku a dva na Jesenicku. Autobusy tedy působí takřka na celém území Olomouckého kraje.

Z vybraných páteřních linek, na které jsou nasazovány zakoupené autobusy, je možné zmínit například linky Olomouc – Litovel, Přerov – Bystřice pod Hostýnem, Loštice – Mohelnice – Zábřeh – Šumperk a Jeseník – Javorník – Bílá Voda. Díky pořízení těchto nových vozidel mohla Arriva Morava navíc rozšířit i počet bezbariérových spojů.

Ředitel Koordinátora integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (KIDSOK) Jaroslav Tomík uvedl, že jakákoliv obnova vozového parku, navíc za podpory evropských prostředků, přispěje ke zkvalitnění i atraktivitě cestování veřejnou dopravou v integrovaném dopravním systému Olomouckého kraje.

Společnost Arriva Morava je součástí dopravní skupiny Arriva. Ta v České republice provozuje téměř 2000 autobusů a 5 vlaků, zaměstnává přes 3200 zaměstnanců a ročně přepraví 120 milionů cestujících. Celkový obrat skupiny převyšuje 4 miliardy korun. Hlavní činností skupiny je linková autobusová doprava.

Česká pobočka je součástí skupiny Arriva, jedné z největších dopravních společností v Evropě, zaměstnávající 56 000 lidí a ročně přepravující více než 2,2 miliardy cestujících ve 14 evropských zemích.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
23. 5. 2014 23:46
Re: Díky všem za příspěvky
Zajímalo by mě cenové srovnání Solarisu/Soru/Iveca (Karosy)

Jinak s tou Karosou (Dnes už ivecem, i když pro mě to bude navždy Karosa) s tebou souhlasím. Navíc Citelis pořád vychází z Citybusu a ten z Renaultu R312 z konce 80. let. Navíc ten jejich současný design je docela šílený. Osobně mám rád z Karosy Crosswaye. V ČSAD Havířov jich jezdí poměrně dost a po dětských nemocích šlapou celkem spolehlivě.

Docela fešák je od Solarisu (kromě snad všech jejich vozidel) taky InterUrbino ( [odkaz] ). Možná škoda, že se v Česku moc neprosadil..
Avatar - Bubáq
23. 5. 2014 07:27
Díky všem za příspěvky
Potvrzujete moje dojmy (tak to tedy nebudou jen průjmy ;-) ).
Hlavou mi vrtá hlavně Karosa (Iveco): jako by arogantně ignorovala existující nedostatky (např. manévrovací parametry) stejně jako současné trendy (nižší celková stavba busů kvůli aerodynamice a hmotnosti).
Zpět ale k SORu a Solarisu: SOR- snaha o nízkou cenu se určitě odrazí na celkové životnosti, kupci jdou do poměrně značného rizika. Navíc, charakter tohoto busu se opravdu příliš odráží i v jeho designu, i na první pohled tenhle výrobek vypadá "záměrně" jako low-cost. To je dost nešťastná politika... Naproti tomu Solaris opravdu vypadá velmi schopně, uvnitř i zvenku, a zákazníky přímo láká... I v západní Evropě.
Avatar - vabis
22. 5. 2014 23:56
solaris vs sor
Solarisu jsem se nejdříve dost smál (už ta fabrika vše na koleně, polsko atd), časem mne ale dokázal přesvědčit, že kupodivu - ano. Motory MAN, promyšlená stavba, slušná jízda. A v Ostravě zatím drží a slušně slouží :yes: (i pan ředitel DPO si do toho dal své akcie)

SOR nemám rád [odkaz] a ještě lepší [odkaz] >:D to je taková nepohodlná low patlanina, pořád mi to připomíná toto [odkaz] . Ještě ty kola pomalu z nákupního vozíku, rozvodovka hučí po 60tkm. Tlak na cenu to zabil. Subjektivně jsem se jako příležitostný pasažér cítil lépe i v Baz Etalon [odkaz] což je pixla :no:

PS: celkem se mi líbí ta velká Korosa Ares, [odkaz] v tom se jede dobře :-) Technicky zcela nesmrtelné jsou ty staré krabicoidní Many [odkaz] :-! nedávno je ve velkém vykoupil třeba Lvov (byť k.o. sezení). ... Ze zájezdových mám pak rád ty starší Setry ;-)
22. 5. 2014 19:51
Re: Zkušenosti se SOR a Solaris
No, 4 případy asi nedělají úplně pošramocenou pověst. Mě se osobně Solarisy líbí i jako cestujícímu (i když jen občasnému).
Jak už je napsáno výše, v Ostravě jsou klíčovým prvkem vozového parku DP a v souvislosti s článkem o trolejbusech pro Bratislavu musím připomenout, že je v Ostravě používáno i mnoho trolejbusů Solaris Trolino [odkaz] . Solarisy (vč. trolejbusů) používají i v Opavě a Olomouci a teď si je vybrala Arriva Morava, která určitě konzultovala zkušenosti v moravských městech a pokud vím, nějaké už teď provozuje.....
Avatar - pumpkin
22. 5. 2014 13:17
Re: Zkušenosti se SOR a Solaris
Solarisy horeli aj doma v Poľsku. Na internete nájdeš minimálne 4 prípady kedy sa vznietil motor. Ale všetky sú už staršieho dátumu, tak asi sa im to podarilo vychytať. Aj napriek pošramotenej povesti by som ich uprednostnil pred SORmi, lebo poskytujú vyšší komfort a vyzerajú byť aj odolnejšie. Na Slovensku to už vyzerá tak, že SOR má vďaka vplyvnej finančnej skupine J&T a tendrom nastaveným na najnižšiu cenu monopol na dodávku mestských busov a momentálne aj trolejbusov s výzbrojov Škoda Electric.
Je ale fajn, že tiež nezhrdzavejú, lebo rám je z nehrdzavejúcej ocele a panely z plastu.
V BA je najlepší Mercedes CapaCity, no je mi týchto busov vyslovene ľúto ako trpia na zničených cestách.