Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin DB11 rozšiřuje nabídku. Co nabídne V8 od AMG?

David Bureš
Diskuze (6)
Gran turismo britské značky z Gaydonu bylo dosud dostupné výhradně s 5,2litrovým dvanáctiválcem twin-turbo. Nabídku nyní rozšiřuje čtyřlitrová V8.

Aston Martin rozšiřuje nabídku svého loni představeného gran turisma DB11. Vedle 5,2litrového dvanáctiválce twin-turbo bude nově k dispozici čtyřlitrový osmiválec s dvěma turbodmychadly typu single scroll. Zatímco vrcholný motor pochází z vlastního vývoje britské automobilky, čtyřlitr je součástí spolupráce Aston Martinu s koncernem Daimler, respektive s jeho sportovní divizí Mercedes-AMG.

Čtyřlitrový osmiválec známý třeba z Mercedes-AMG GT bude v DB11 naladěn na výkon 510 koní (375 kW) a točivý moment 675 N.m. Stává se tak základní variantou tohoto modelu, 5,2litrový dvanáctiválec poskytuje 447 kW a 700 N.m. Stejně jako silnější motor spolupracuje V8 s osmistupňovým automatem.

Novinka je určena hlavně pro trhy, na níž se daně na auta počítají podle objemu agregátu, což platí třeba pro prodejně důležitou Čínu. Hlasem pro slabší agregát je ale také samozřejmě i cena. Zatímco dvanáctiválec přijde na 204.900 eur (v přepočtu zhruba 5,3 milionu korun), základní cena osmiválce činí 184.000 eur (cca 4,78 milionu korun).

Základní varianta nicméně zůstává velice rychlá, z 0-100 km/h zrychlí za rovné čtyři sekundy a jede nejvýše 300 km/h. Z hlediska schopností tak na dvanáctiválec výrazně neztrácí (viz tabulka), což souvisí s nižší váhou osmiválcové varianty. Díky výrazně lehčímu motoru klesla pohotovostní hmotnost proti dvanáctiválcové DB11 o 115 kg, na výsledných 1.760 kilogramů. Kombinovaná spotřeba podle evropské metodiky pak činí 9,9 l/100 km.

Aston Martin DB11 – technické údaje nabízených motorů
Motor4.0 V8 twin-turbo5.6 V12 twin-turbo
Zdvihový objem [cm3]39825204
Válce/ventily8/412/4
Největší výkon [kW/min]375/6000447/6500
Točivý moment [N.m/min]675/2000-5000700/1500
Převodovka8A8A
Max. rychlost [km/h]4,03,9
Zrychlení 0-100 km/h [s]300322
Komb. spotřeba [l/100 km]9,911,3
Pohotovostní h. [kg]17601875

Přestože Aston Martin přiznává, že motor pochází od AMG, zároveň zdůrazňuje, že si jej naladil podle vlastních potřeb. Britská značka si tak nastavila vlastní řídicí jednotku, aby měl agregát svébytný charakter. Kvůli aplikaci motoru do DB11 bylo zvláštně upraveno také chlazení agregátu, systém mazání nebo výfukové potrubí. Ve výsledku tak auto má nabídnout zvuk charakteristický pro vozy značky Aston Martin.

Osmiválcová varianta byla také s ohledem na použití jiného motoru řádně upravena. Jednak se od dvanáctiválcového modelu decentně liší svým vzhledem, jednak nastavením. Na kapotě tak nejsou čtyři chladicí otvory, ale jen dva, specifická jsou i kola. Změny nastavení pak souvisí s odlišným rozložením hmotnosti osmiválcové varianta, která má více masy mezi nápravami. Kvůli tomu bylo upraveno zavěšení, geometrie, pružiny, tlumiče nebo nastavení ESP. Vývojáři se navíc snažili odlišit obě motorové varianty DB11 také charakterově, výsledkem čehož má být novinka agilnější a sportovnější než dvanáctiválcový model.

Osmiválcový Aston Martin DB11 se světu poprvé představí již tento víkend, na Goodwoodském festivalu rychlosti. První zákazníci se auta dočkají ještě před koncem letošního roku. Pro DB11 to přitom nebude poslední rozšíření nabídky, v roce 2018 se vedle kupé začne prodávat i otevřený model, nazvaný DB11 Volante.

David Bureš
Diskuze (6)
29. 6. 2017 08:00
Sorry jako, ale ty dvere...
Sorry jako, ale ty dvere... [odkaz]
:-!
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2017 23:34
Re: Karle, jsi tady - praskne ti paliceeeee
Samozřejmě že pochopil = proto sem napsal že by si ten odkaz měli přečíst profíci z ACZ :-)

Jediná správná reakce redakce je že se k tomu postaví čelem a řekněme šéfredaktor což je mimochodem bejvalej vedoucí technický redakce SM by k tomu měl napsat článek = nějakej takovej na kterej sem dal odkaz = a vysvětlit co jak je a svejm lidem přikázat ať jednotně uváděj.. nejlíp kilowatty ;-)
Avatar - Egi
28. 6. 2017 23:24
Re: Karle, jsi tady - praskne ti paliceeeee
já si dovolím Vám oponovat. PS, tedy Pferdstärke je koňská síla, ovšem metrická. Je rozdíl mezi PS a HP, kdy (paradoxně) James Watt vymyslel koňskou sílu (HP) a používal pro ni britské váhové a délkové jednotky (o koni zapřaženém do žentouru se zmiňovat nebudu, máte google). V Německu poté stejnou myšlenku převedli na metrické míry a vzniklo PS, tedy také koňská síla.V té době totiž James Watt ještě žil a jednotka výkonu se po něm nejmenovala, ta byla určena a pojmenována až později. Správně by se tedy mělo v dnešní době používat vjádření výkonu ve wattech, potažmo v kilowattech, udávání v koňských silách je archaické. Jde ale o tradici, takže je to zcela pochopitelné, každopádně na našem území má tedy hlubší tradici právě metrická koňská síla, tedy PS
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2017 22:44
Re: Karle, jsi tady - praskne ti paliceeeee
Neni lepší přestat až se k tomu [odkaz] někdo třeba vedoucí redaktor postaví čelem? ;-)

S formou co volíš místy mírnej nesouhlas = ale na druhou stranu chápu :-)