Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1 oficiálně: Ryze benzinové motory v dynamičtějším těle a balík technologií k tomu

Stanislav Kolman
Diskuze (59)
Nejmenší automobil v nabídce čtyř kruhů odhaluje svá poslední tajemství. Zapomeňte na diesel, přivítejte svěží vzhled a řadu bezpečnostních asistentů.

Model Audi A1 se ještě coby koncept představil na tokijském autosalonu v roce 2007. Sériová produkce započala roku 2010, o dva roky později se vůz dočkal i pětidveřové varianty Sportback. Před třemi lety došlo na drobné omlazovací retuše a s počtem 830.000 prodaných kusů tohoto modelu po celém světě přišla řada na druhou generaci.

Základ novinky tvoří platforma MQB A0, jíž automobil sdílí s Volkswagenem Polo či Seatem Ibiza. Dík nové podlaze má vůz dynamičtější proporce, je delší, širší a nižší. Konkrétně se bavíme o délce 4030 mm, šířce 1740 mm a výšce 1410 mm, ve srovnání se sourozeneckým Polem je A1 o rovných 50 mm nižší. O výrobu se postará továrna Seatu ve španělském Martorellu.

Design automobilu odhalila série uniklých fotografií už před několika hodinami. Víme tedy, že novou generaci zaručeně poznáme díky přepracované přídi s proužkem tří otvorů nad maskou chladiče, která (alespoň dle marketingových hlav Audi) nechává vzpomenout na model Quattro Sport z osmdesátých let. Novinkou jsou taktéž světlomety s technologií LED či osmnáctipalcová hliníková kola.

Moderního vzhledu se dočkal také interiér, který ve srovnání s předchůdcem sází na líbivější materiály a pestřejší barevné kombinace. Vysunující se obrazovka na vrcholu palubovky je minulostí, nahradil ji informační systém MTI s dotykovým displejem zapuštěným přímo do palubní desky. Z logiky věci tady Audi nemohlo aplikovat řešení se dvěma obrazovkami, které jsme si osahali v modelech A8, A7 či A6. Vrcholová výbava dostane displej s rozměrem 10,1 palce, pro nižší provedení bude k dispozici 8,8palcová obrazovka. Každé nové Audi A1 však dostane digitální přístrojový štít namísto analogových budíků, počítá se i s možnostmi Apple CarPlay a Android Auto pro spojení s chytrými telefony.

Z balíčku asistenčních a bezpečnostních systémů vypíchněme varování před opuštěním jízdního pruhu, adaptivní tempomat s funkcí automatického brzdění, nechybí ani asistent pro jízdu v kolonách či přednárazový systém s detekcí vozidel, chodců a cyklistů.

Audi slibuje zlepšení v oblasti praktičnosti. Kapacita zavazadelníku vzrostla na 335 litrů (ve srovnání s předchůdcem polepšení o 65 l), sklopení zadních sedaček pak nabídne velkorysých 1090 l. Nová architektura a větší rozměry prý přinesou i více prostoru pro posádku.

Na rozdíl od sesterských modelů Polo a Ibiza nebude nové Audi A1 osazeno jediným dieselovým agregátem. Paletu jednotek otevírají litrové tříválce TFSI s výkony 70 a 85 kW, které se po novém označují coby 25 TFSI a 30 TFSI. Štítek 35 TFSI je vyhrazen patnáctistovce se 110 kW, avšak ani to není absolutní vrchol. Tím se stane zážehový dvoulitr se 147 kW (40 TFSI).

Ve všech případech jde o auta s pohonem předních kol. Motory lze párovat s manuálním šestikvaltem či sedmistupňovou dvouspojkou. Změna nastává až u nejsilnějšího provedení, které dostane samočinnou převodovkou S tronic se šesti stupni. Zákazníci mohou vybírat ze tří podvozků: kromě standardního připravilo Audi ještě sportovnější variantu a řešení s adaptivními tlumiči.

Stanislav Kolman
Diskuze (59)
21. 6. 2018 11:47
Re: Malej z*rd
No..mám radši atraktivní šik ženy..stárnou rychleji?Nebo radši ne moc atraktivní,lehce 'škaredou'..no ale stárne pomaleji?Každej podle svého..za mě bílo-červené C3..super
Avatar - iudex
20. 6. 2018 14:01
Re: Malej z*rd
Tak Tvoj názor je silne menšinový, ja naopak v testoch všade čítam, že Polo sa tak priblížilo ku Golfu (aj v prípade GTI), že kupujúci sa musí zamyslieť, či mu naozaj nepostačí namiesto Golfa to Polo.
Schválne sadni si, vyskúšaj a poreferuj. Ja tvrdím, že máloktoré dva sesterské modely triedy B a C majú k sebe tak blízko.
Avatar - iudex
20. 6. 2018 13:58
Re: Originálne
Aha, takže nevieš dať argumenty. OK.
20. 6. 2018 11:28
Re: Originálne
Hyundai Kona..
19. 6. 2018 20:45
kvalita interieru
Som velmi zvedavy hlavne na jazdne vlastnosti a kvalitu interieru nakolko priatelka ma modelovy rad 2013 v S-line so sportovym podvozkom a musim uznat je to male zihadlo ale hneva nas interier nakolko auto ma len 28tis km a tapaciringy a laktovka hrkoce na nerovnostiach ako po 200tis km ....Ale je pravda ze v novych modeloch je to jedna parada v SQ7cke klop klop tichucko aj v starej Q7cke tiez 2013ka nic nehrkoce :-! :-!