Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 4.2 TDI - Převrtaný třímilión

Ondřej Šuch Ondřej Šuch 21. 5. 2007 • 06:21
43
Zobrazit náhledy (43)
Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8 Audi A8
Jak jezdí největší Audi s vrcholným turbodieselem?

Mezi limuzínami luxusní třídy je opět živo – po dlouhodobé hegemonii Audi A8 vnesl do třídy čerstvý vítr modernizovaný Mercedes-Benz třídy S a ani BMW sedmičkové řady neztrácí příznivce. Kromě míry luxusu, jízdních vlastností či designu se boj odehrává také pod kapotami – a v souladu s trendem celé Evropy se výrobci stále častěji předhánějí i v parametrech supervýkonných turbodieselů.

audi testy luxusni audi testy luxusni

Modernizace motoru 4.0 TDI se tedy od Audi v podstatě očekávala jako téměř povinnost. Jak vyplývá z označení, nový 4.2 TDI proti předchůdci zvětšil objem o 0,2 litru na 4134 cm3, vrtání narostlo o 2 mm, zdvih zůstal nezměněn (95,5 mm). Jednotka přeplňovaná dvěma turbodmychadly měří na délku 520 mm. Blok motoru váží pouhých 62 kilogramů, celý motor potom 255 kg, což je o 15 méně než u 4.0 TDI. Co by to však bylo za nový motor, kdyby nevzrostl výkon, točivý moment, či v nejlepším případě obojí. Co se výkonu týče, ve srovnání s 202 kW výkonu agregátu 4.0 TDI narostl dosti výrazně, a to na rovných 240 kW při 3750 ot./min. Maximální točivý moment 650 Nm zůstává podle všeho nezměněn a nadále dosahuje 650 Nm mezi 1600 – 3500 otáčkami.

Suchá teorie umístěná mezi přední kola pětimetrového korábu ale napovídá, že se zde odehrálo zřetelně více než by odpovídalo dvěma decilitrům. Projev motoru je zřetelně kultivovanější i při studených startech a po zahřátí nepozná jeho naftovou identitu málem ani vnější naslouchatel.

Tiptronic se stará o podobně bezhlučné řazení, zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 s si tedy užije spíše rychloměr než posádka – auto prostě jen trochu zahučí a hned je na dálničním limitu. Do zatáček sice pohon všech kol quattro poskytuje potřebnou jistotu, dvoutunové auto s relativně těžkou přídí je ale neutrální takříkajíc „z donucení“ a jízdní emoce jsou téměř neznámým pojmem.

Co ubírá na řidičských zážitcích, to Audi přidává na skvělém (a nastavitelném) komfortu odpružení a luxusu v interiéru – seznam výbavy připomíná telefonní seznam a příplatky jsou čím dál častěji pěti a šestimístné.

Nejlépe je Audi A8 pochopitelně v dálničním provozu – zde lze díky až strašidelné pružnosti motoru zařadit v Praze šestý rychlostní stupeň a až do Olomouce či Mnichova se o řazení nestarat. Jízdu, jejímž převažujícím zvukovým projevem je odvalování devatenáctipalcových pneumatik, si lze dopřát s osmilitrovou spotřebou, naopak ve městě se pod dvanáctilitrovou hodnotu téměř nelze dostat.

audi testy luxusni audi testy luxusni

Oproti turbodieselovému třílitru s výkonem 171 kW je A8 s vrcholným naftovým osmiválcem dražší o 531.000,- Kč, oproti verzi se zážehovým motorem 4.2 FSI/260 kW pak kupující zaplatí více o 200.000,- Kč při totožné základní výbavě.

První cena vozu1.970.900,-Kč (3.2 FSI 191 kW 6M)
První cena vozu s testovanou motorizací2.575.900,-Kč (4.2 TDI 240 kW Tiptronic)
Základní cena testovaného vozu2.575.900,-Kč (4.2 TDI 240 kW Tiptronic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků3.190.085,-Kč (4.2 TDI 240 kW Tiptronic)

Plusy:

  • Výkonný motor a jeho sladění s převodovkou
  • Odhlučnění vnitřní i vnější
  • Vnitřní prostor
  • Komfortní nastavitelné odpružení

Minusy

  • Málo jízdních emocí
  • Časté zásahy ESP

Témata
Audi A8
Cena základní sestavy 0 Kč
Výbava základní sestavy adaptivní pneumatické pérování, airbag řidiče a spolujezdce, airbag pro hlavu sideguard včetně bočních airbagů vpředu a vzadu, alarm včetně kontroly vnitřního prostoru a nezávislého zdroje napětí (Back-up-Horn), automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany, bezpečnostní sloupek řízení podélně i výškově nastavitelný, dálkové ovládání centrálního zamykání, dekorace - dvoudílné, nahoře velkoplošné z hnědého dřeva kořene ořechu, dole matné Palladium, držák na nápoje vpředu i vzadu, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektromechanická parkovací brzda, elektronický stabilizační program (ESP), včetně brzdového asistentu, imobilizér, informační systém řidiče, včetně Auto-Check-Control, kapota zavazadlového prostoru se servomechanickým dovíráním, kola hliníková litá s deseti otvory, velikost 8Jx17, s pneumatikami 235/55 R 17, komfortní střední loketní opěrka vpředu, dělená pro řidiče a spolujezdce, management napětí, mlhové světlomety, Multi-Media-Interface (MMI), multifunkční kožený volant, osvětlení vnitřního prostoru vpředu a vzadu, ozdobné vnější lišty, hliníkové, potahy sedadel - tkanina Verdi, přední sedadla - elektricky podélně a výškově nastavitelná; elektricky nastavitelný sklon sedáku a opěradla; opěrky hlavy a výška, bezpečnostních pásů jsou nastavitelné manuálně, rádio integrované do MMI včetně měniče CD, servotronic, síť na zavazadla, snímač kvality a vlhkosti vzduchu, tempomat, tlumicí bezpečnostní tónované sklo, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné Kč
Cena testované sestavy 0 Kč
Výbava testované sestavy potahy sedadel - kůže Vakcína, navigační systém s integrovanou mechanikou DVD, xenonová světla Plus včetně denních potkávacích světel, komfortní sedadla s pamětí, multifunkční sportovní kožený volant s funkcí řazení, vyhřívání sedadel vpředu a vzadu, audi parking systém plus, automatická klimatizace čtyřzonová, dveře se servomechanickým dovíráním, paket vnitřního a vnějšího osvětlení, kola hliníková kovaná s dvanácti paprsky, leštěná, 8,5Jx19, pneu 255/40 R19, dekorace Audi exklusive, ochranné rolety proti slunci elektrická pro zadní okno a mechanické pro zadní boční okna, kapota zavazadlového prostoru automaticky ovládaná, příprava pro zabudování mobilního telefonu sítě GSM Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4134
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 240 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 650 / 1600 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.3 / 7.2 / 9.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 500
Objem nádrže (l): 90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1995 / 600
Rozměr pneu: 235/55 R17
Audi A8
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5062
b) šířka (mm): 1894
c) výška (mm): 1444
d) rozvor (mm): 2944
e) rozchod vpředu (mm): 1629
f) rozchod vzadu (mm): 1615
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 770 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 515
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 680
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku