Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 nově i s motorem 4,0 TFSI

David Bureš David Bureš 9. 6. 2012
118
192
Zobrazit náhledy (118)
3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010)
Downsizing v A8: čtyřlitrový osmiválec v Audi A8 nahradil dosavadní jednotku 4,2 FSI.

Nový čtyřlitrový osmiválec s dvěma turbodmychadly je nabízen už pro několik vozů koncernu VW Group. Nyní rozšiřuje nabídku motorů pro Audi A8. Ve velkém ingolstadtském sedanu je naladěn na výkon 309 kW (420 k).

Motor 4,0 TFSI v Audi A8 dává 309 kW (420 k) při 5000 min-1, vrchol točivého momentu 600 Nm je dostupný při 1500-4500 min-1. Tak jako ostatní agregáty dostupné pro A8 je i tento kombinován s osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic. Nechybí ani systém pohonu všech kol quattro.

A8 se zážehovým osmiválcem o zdvihovém objemu 3.993 cm3 zrychlí z 0-100 km/h za 4,6 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na tradičních 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva dle evropské normy činí 9,4 litrů na 100 km.

Motor je dostupný i pro prodlouženou variantu A8 Long. Ta s touto jednotkou akceleruje z 0-100 km/h za 4,7 sekundy, v kombinovaném cyklu pak spotřebuje 9,5 litrů paliva na 100 km. Agregát s dvěma turbodmychadly je náhradou za atmosférický osmiválec 4,2 FSI. Ten nabízel výkon 273 kW a točivý moment 445 Nm.

Audi A8 - technické údaje vybraných motorů
Motor4,0 TFSI4,2 FSI
Převodovka8A8A
Zdvihový objem [cm3]39934163
Válce/ventily8/48/4
Největší výkon [kW/min-1]309/5000273/6800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]600/1500-4500445/3500
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,65,7
Komb. spotřeba [l/100 km]9,49,5

Na českém trhu Audi A8 s motorem 4,0 TFSI stojí 2.377.900 korun, verze A8 Long je pak za 2.569.400 korun.

Základní výbava auta zahrnuje šest airbagů, adaptivní pneumatické pérování, Audi parking system plus včetně indikace polohy vozu na osmipalcovém displeji MMI, dvouzónovou automatickou klimatizaci či xenonové světlomety plus včetně zadních světel z LED.

Motor 4,0 TFSI je už dostupný pro ingolstadtské modely S6, S7 Sportback a S8. Ve všech je však kombinován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic, proto má v případě S6 a S7 nižší točivý moment – 550 Nm. V modelu S8 pak tento osmiválec disponuje výkonem 382 kW a točivým momentem 650 Nm.

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Neviem, čomu sa čuduješ
Hammunasakra
| 7. 7. 2012
Ano. Ano. Ano. Jein. Ano. (asi) Ano. Ano (rozhodně ;-) ) a Ano :-)
Neviem, čomu sa čuduješ
_MT_
| 13. 6. 2012
V reálném světě málokdy potřebuji/ využiji víc než Boxster. ;-)

Samozřejmě, že jde z velké části o malichernost. Je to otázka individuálních hodnot. Když na to přijde, cestovat po Evropě můžeš klidně v Golfu. Třeba zmíněná Panamera si mne získala interiérem.

Výjimečnost je v našem světě dána hlavně cenou a je pravda, že by nejeden člověk řekl, že v cenové kategorii 4S/ GTS najdeš výhodnější koupě, třeba CLS 63 AMG.

Záleží, kolik do toho člověk může/ chce "vrazit". Pokud už máš něco " :yes: :yes: ", tak ti nic nebrání i mezi obyčejnějšími vozy koupit špičku nabídky, byť s horším poměrem ceny a užitné hodnoty.
Avatar - Hammunasakra
Neviem, čomu sa čuduješ
Hammunasakra
| 13. 6. 2012
Já nevím - tak to klidně spočítejte.. :-)
..a k tomu rozdíly v "servisněprovozních" nákladech - jak jsem už psale NEzdá se mi důležité jestli je to 2násobek nebo 2 a něco - o tom to přece NEní.. (je to prostě o tom že hodně přidáte a reálně málo dostanete + navíc máte stále jen "masové" auto kterých na silnici potkáváte "mraky" - což já NEmám moc ráda ;-)
Prostě tak jak u VŠEHO kroky "za vyšší kvalitou" jsou NEzcela konstantně vzestupné (nebo jak to říct), tak MNĚ příjde "zajímavé" auto typu DS3, plně "komplexní" je pak něco typu C5 V6 a OPRAVDU zajímavé a lepší je pak až něco... třeba Ferrari California (konkrétní mnou zmíněné modely NEjsou důležité - myslím to "obecně" :-)
Avatar - Hammunasakra
Neviem, čomu sa čuduješ
Hammunasakra
| 13. 6. 2012
Na začátku textu vám tam vypadlo (tučné) NE- ;-)
PS: NE"točte" se stále na tom C5 V6 (klidně tam dosaďte třeba BMW 320d - psala jsem že to NENÍ o konkrétních modelech :-)
Neviem, čomu sa čuduješ
_MT_
| 13. 6. 2012
A kolik bude stát A6, když si odmyslíš veškerou tu výbavu, kterou C5 stejně nemá?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku