Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi dokončilo převzetí Ducati

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (116)
Slavná motocyklová značka Ducati je plně pod křídly skupiny Audi. Německá automobilka již jmenovala nové představenstvo.

Pronikání koncernu Volkswagen do Itálie prostřednictvím automobilky Audi prozatím úspěšně pokračuje. Evropská komise koncem června schválila převzetí italského výrobce motocyklů Ducati německou automobilkou a ta nyní dokončila obchod v hodnotě 860 milionů eur (21,9 miliardy Kč).

Po schválení převzetí Ducati a dokončení finanční transakce se automobilka Audi okamžitě ujala své role a první zásadní změny se odehrály ve vedení slavné motocyklové značky.

Novým předsedou představenstva je nyní Rupert Stadler z Audi. Dalšími čtyřmi členy představenstva jsou Horst Glaser a Axel Strotbek za automobilku Audi a Claudio Domenicalli a Gabriele Del Torchio za Ducati. Posledně jmenovaný bude zároveň předsedou dozorčí rady, prezidentem Ducati Motor Holding a členem představenstva automobilky Lamborghini.

Ducati vznikla v roce 1926 v Boloni jako malá rodinná firma, která vyráběla radiové součástky. Na motocyklový trh vstoupila v roce 1949 a postupně se rozrostla na předního světového výrobce motocyklů. Dosavadní majitel, investiční fond Investindustrial, převzal Ducati v roce 2008 a pomohl firmě vrátit se k zisku poté, co se v roce 2005 ocitla v hluboké krizi.

Ducati byla svého času považována za motocyklový ekvivalent Ferrari. V současnosti má 1100 zaměstnanců. Loni firma prodala 42.000 motocyklů a její příjmy činily 480 milionů eur.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (116)
22. 7. 2012 13:03
Re: VWorld
Tak co má vw za auto, které vybočuje z portfolia ?? Kromě teda golfu a jeho derivátů brouka a scciroca ... Které sic odkazují na nějakou dávnou minulost se jí nijak neřídí a neblíží.
Avatar - twistedTSD
21. 7. 2012 19:10
Re: kauf
:yes: >:-[]
21. 7. 2012 17:06
Re: směřování Ducati
To je na uhlu pohledu - co vlastne stoji za tim sportovnim charakterem Ducati? Je to sucha spojka a desmo?

Ja myslim, ze ne. Ja za tim vidim aktivni byt nepohodlny posez, zabavny i kdyz trochu svehlavy podvozek, vykonne motory a samozrejme skvely design. Pouzita konstrukcni reseni jsou vedlejsi respektive mela by sledovat vyvoj techniky. Chapu prinos desma pro dvouventily 70-tych let, dejme tomu ze teoreticky chapu jejich pritomnost u soucasnych superbiku, ale nechapu, k cemu je to dobre napr. na Monsteru 696...

Souhlasim, ze kvalita zpracovani jednovalcu BMW nikdy nebyla na top urovni. Ale jejich technicke reseni mi prijde tak nejak na urovni tridy, respektive nenapada me vyrobce, co by je delal nejak vyrazne sofistikovaneji. Snad KTM? A mozna se pletu, ale v Cine se vyrabi jen motor, ne?

H-D se uz parkrat o mopedy pokousel a nikdy mu to moc nevyslo. Kdyby to zkusil ted, hadam, ze by opet dopad nevalne...
21. 7. 2012 15:31
Re: směřování Ducati
Nejen použití L dvouválců, snad ještě důležitější pro výlučnost Ducati je použití drahého desmodromického rozvodu. Ten nemá žádná jiná značka. Taky suchou spojku v takové míře nepoužívá nikdo. Pokud začne Ducati vyrábět motory s obyčejným OHC, ztratí svoji výjimečnost díky které je motocyklovou aristokracií ne zrovna pro každého i když začne možná víc vydělávat.
Je to jako kdyby dnes začal Harley Davidson vyrábět městské skůtry. Rozhodně by se jich prodaly mraky, ale image značky by to citelně poškodilo.
Ještě k BMW. To byla dřív dokonalá německá kvalita propracovaná do detailů, za vyšší cenu samozřejmě. Dnes jsou některé modely doslova šmejd z číny, hlavně ty slabší jednoválce. Když jsem viděl jak třeba vypadají svary na rámech a jak jsou ty motorky technicky řešené, no fuj. Ale zase výrobou v Číně BMW ušetří, může narazit větší marže a ve výsledku má mnohem větší zisky. To vše do doby, než naučí číňany motorky vyrábět. Potom je sem nahrnou a BMW půjde do kopru. Technicky tam nebude rozdíl, jediný rozdíl bude v ceně. Tohle je taky jediný důvod, proč Čína tak podporuje přesun výroby na svoje území. Jen tak má šanci se dostat zadarmo k technologiím a ještě jí zahraniční výrobci zadarmo vyškolí a vytrénují lidi. Stejně dopadl třeba Blata. Myslel si jak výrobou v Číně ušetří, oni mu ty jeho minimotorky okopírovali a začali je sem hrnout sami. Za cenu nižší o Blatovu marži...
21. 7. 2012 11:34
Re: směřování Ducati
:yes: :yes: :yes: