Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q7 oficiálně, zhublo až 325 kilogramů!

Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla 12. 12. 2014 • 08:51
22
97
Zobrazit náhledy (22)
Audi Q7 Audi Q7 Audi Q7 Audi Q7 Audi Q7 Audi Q7 Audi Q7 Audi Q7 Audi Q7 Audi Q7 Audi Q7 Audi Q7 Audi Q7 Audi Q7 Audi Q7 Audi Q7 Audi Q7
Po ranním úniku fotek přichází i oficiální představení Audi Q7 druhé generace. Zajímavé je, že oproti pořádně těžkému předchůdci má novinka až o 325 kg méně.

Až o 28% úspornější a 325 kilogramů lehčí má být nové Audi Q7, které se dnes oficiálně představilo. Váha vozu s třílitrovým turbodieselem tak má nyní být nižší než dvě tuny, konkrétně 1995 kg, což je nejméně ve třídě. Zároveň má být hodnota vypouštěných emisí vůbec nejnižší ve srovnání s konkurencí. Spotřeba má klesnout o 28% u benzinových variant a o 23% u dieselů.

Co se týče motorů, počítejte s třílitrovým turbodieselem o výkonu 200 kW, stejně jako se stejně objemným šestiválcovým benzinovým motorem TFSI se 245 kW. Akcelerace těchto variant z nuly na sto kilometrů bude trvat 6,3 (TDI), respektive 6,1 sekund. Spotřeba šestiválcového dieselu má být jen 5,7 litru na sto kilometrů, což odpovídá emisím 149 g CO2 na kilometr.

Dnes již samozřejmostí je mnoho nových bezpečnostních a asistenčních prvků. Nebude chybět Audi virtual cockpit, nové MMI či mnoho aplikací. Celá platforma, na které je vůz postaven, je lehká, z různých materiálů a zcela nově vyvinutá.

Očekávat lze i hybridní model Audi Q7 e-tron quattro, což je první plug-in hybrid Audi kombinovaný s naftovým motorem. Výsledkem je 275 kW a 700 N.m točivého momentu. Spotřeba má činit trochu nereálných 1,7 litru na sto kilometrů, na jedno nabití pak auto ujede až 56 km. Při asijský a amrický trh je plánován i dvoulitrový benzinový čtyřválec se 185 kW a 370 N.m.

Co se týče rozměrů, pořád jde o slušného mastodonta. Na délku naměříte 5,05 metru, na šířku 1,97 metru a na výšku 1,74 m. Rozvor činí 2,99 metru. S benzinovým šestiválcem je pak Q7 ještě lehčí než s dieselem, váží 1970 kg. Později má přijít i úsporná varianta s dieselovým třílitrem o výkonu 160 kW. Audi říká, že v kabině Q7 bude nebývalé ticho – nejlepší ve třídě. Vůz se má hodit rovněž pro tahání přívěsů, údajně utáhne až 3,5 tuny. V sedmimístném interiéru pak očekávejte více místa než doposud.

Související články

Témata
14. 12. 2014 12:16
Re: Designérské vyhoření
Ja som zareagoval na otazku "Audi, kam se poděl ten agresívní sportovní šmrnc?" ktoru sem napisal Verny_2013, srry ale nemozem jednym prispevkom reagovat na dvoch ludi sucasne ak kazdy z nich pise o niecom inom.
14. 12. 2014 01:24
Re: Designérské vyhoření
Proč do toho taháš barvy? Asi každý mluvíme o něčem jiném.

Napsal jsem snad něco takového? A mně se Q7 nelíbí. Ani první generace, ani tohle (prozatím soudě z renderů). A to ne proto, že by design byl málo agresivní, nebo sportovní (co to vůbec má znamenat?).
Avatar - Verny_2013
14. 12. 2014 01:06
Re: Designérské vyhoření
Není ani tak důležité co si myslíme my my co "pyskujeme" nebo ty co "nepyskuješ ale Ti co si ho reálně koupí.
Avatar - AUDIRS6
13. 12. 2014 23:07
Re: polívka ze šutráků
a prave preto viem nielen hovorit, ale aj :
mluvit ;-) , sprechovat, speakovat, gavarit a rozmovliat ( Ukr.) ;-)
a to :no: hadam nebolo mne :-O
13. 12. 2014 22:50
Re: Designérské vyhoření
Myslienka je nespravna, resp. je prilis zjednodusena. Ak mam v garazi BMW Z4 vo farbe "atacama yellow" a idem si kupit este X5 tak to neznamena ze si ho kupim v rovnakej farbe, pretoze ak sa mi farba paci na jednom aute, nemusi sa mi automaticky pacit na vsetkych. A to iste plati pre akykolvek designovy prvok.

A ja vzhlad neriesim, mne sa nova Q7 v ramci svojej triedy paci, to vy pyskujete ze je malo agresivna a sportova a neviem co...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku