Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilky v globálním žebříčku: Nejhodnotnější Toyota klesla, vzestupy dalších překvapují

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 26. 9. 2017
54
15
Zobrazit náhledy (54)
Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius Toyota Prius
Společnost Interbrand sestavila každoroční žebříček nejhodnotnějších světových značek, mezi něž patří i řada automobilek. Vývoj některých z nich je až překvapivě skokový.

V popředí žebříčku nejhodnotnějších značek i nadále nalezneme automobilku Toyota, která si však za prvních osm měsíců letošního roku oproti stejnému období vloni pohoršila. Hodnota japonské společnosti klesla o 6 % na 50,291 miliardy dolarů, což znamená celkově sedmé místo. Jen pro zajímavost: před Toyotou je výrobce elektroniky Samsung a za ní sociální síť Facebook.

Naopak rostoucí trend zaznamenává Mercedes-Benz, jemuž náleží celkově deváté místo s hodnotou 47,829 miliardy dolarů a meziročním vzrůstem o 10 %. Třetí nejhodnotnější automobilovou značkou v žebříčku Interbrand je BMW ceněné na 41,521 miliardy dolarů, v tomto případě se ale hodnota za poslední rok nezměnila.

Úspěšnými automobilovými skokany jsou Porsche, Kia či Land Rover. Za zmínku stojí také růst Mini. To sice nalezneme až na 87. příčce, ale jeho hodnota roste každým rokem. Zatímco ještě v roce 2015 činila 4,243 miliardy dolarů, dnes už je to takřka miliardu více, o což se postaral také tříprocentní meziroční nárůst.

Pro komplexní ohodnocení značky nejsou stěžejní jen finanční úspěchy a prodejní čísla. Tvůrci žebříčku pečlivě hledí také na to, jak moc síla brandu ovlivňuje zákazníky při rozhodování o koupi, případně jak velkou si společnost může určovat marži.

Žebříček nejhodnotnějších společností světa letos opět patří technologickým gigantům. Na prvním místě je Apple následovaný Googlem a Microsoftem (působivý nárůst o 10 %). Bramborová pozice patří Coca-Cole. Z první stovky zaznamenal největší skok osmý Facebook (48 %), naopak sešup o propastných 19 % musí řešit Hewlett Packard Enterprise. Některé brandy jsou v žebříčku vůbec poprvé: Netflix, Salesforce či Ferrari.

Interbrand: Best Global Brands 2017
PořadíZnačkaHodnota v miliardách dolarůTrend
1.Apple184,154+ 3 %
2.Google141,703+ 6 %
3.Microsoft79,999+ 10 %
7.Toyota50,291- 6 %
9.Mercedes-Benz47,829+ 10 %
13.BMW41,5210%
20.Honda22,696+ 3 %
33.Ford13,643+ 5 %
35.Hyundai13,193+ 5 %
38.Audi12,023+ 2 %
39.Nissan11,534+ 4 %
40.Volkswagen11,522+ 1 %
48.Porsche10,129+ 6 %
69.Kia6,681+ 6 %
73.Land Rover6,095+ 7 %
87.Mini5,114+ 3 %
88.Ferrari4,876nové
98.Tesla4,0090%

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Audi
mazlik_auto
| 27. 9. 2017
To ano, dnešní Audi je skoro jedno jako druhé, ale zdálo se mi, že v uplynulých letech docela kralovalo, pokud jde o německé vozy :-)
Audi
DonVito
| 27. 9. 2017
Me to neprekvapilo :-)

Vis proc? Protoze BMW se alespon trochu drzi sveho sloganu.

Narozdil od Audi, ktere se drzi tak mozna dieselove V8 a porad stejnyho designu.
Ma to smysl
DonVito
| 27. 9. 2017
Z prvni desitky nevyuzivam (neplatim..) akorat Apple, Amazon (bohuzel, rad bych, kdyby byl v Cesku) a Toyotu. :-)
Hodnota
DonVito
| 27. 9. 2017
Myslim, ze mas pravdu.

Treba Honda je pomerne vysoko. Je to zrejme i diky motorkam atd.

Podle me to je hodnota znacky se vsim vsudy, co se za ni skryva (co nese logo).

Edit: Je to tak.
Honda Motor Co., Ltd. engages in the manufacture and sale of automobiles, motorcycles, and power products. It operates through the following segments: Automobile, Motorcycle, Financial Services, and Power Product and Other Businesses. The Automobile segment manufactures and sells automobiles and related accessories. The Motorcycle segment handles all-terrain vehicles, motorcycle business, and related parts.
[odkaz]

PS Z titulku to mozna neni jasne. Toyota je stale s prehledem jednicka. Jen ji prekonal zrejme jiny neautomotive brand.

Hodnota
fOE
| 27. 9. 2017
Jak uz tu nekdo napsal, strasne zalezi jestli se resi Hyundai jako automobilova divize, nebo jako znacka celkove. V tomto jsou Japonske, Korejske a azijske znacky obecne trosku jiny svet. Takove Mitsubishi, az se chce napsat ze clovek by si o ne v evrope kolo neoprel, ale Mitsubishi je firma co mimojine stavi jaderne elektrarny, vojenske letadla, lode... lodarstvi je domena i Hyundaie atd. Jestli se do tohoto rebricku nedejboze kalkuluje i s timto, pak se tezko divit vysledkum.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku