Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autonomní jízda hudbou budoucnosti? Hyundai ukazuje, že je možná i dnes!

komerční sdělení komerční sdělení 11. 6. 2019
2

Automobilové značky se každým rokem předhání v prezentacích nejnovějších technologií, které nám mají zjednodušovat život za volantem. Často jsou to systémy, které nám připomínají spíše sci-fi film, než technologii pro každodenní používání. Opak je však pravdou a nejmodernější technologie začínají být stále dostupnější širšímu a širšímu spektru zákazníků. 

Přestože celkovému autonomnímu řízení legislativa zatím nefandí, setkáváme s jeho prvky v nejnovějších vozech stále častěji. Jedná se například o udržování vozidla v jízdním pruhu, autonomní parkování nebo adaptivní tempomat apod. Řidič s těmito asistenty musí už prakticky jen držet ruce na volantu a vychutnávat si komfortní jízdu. O plně autonomní jízdu se však zatím nejedná, i když už nejsme daleko.

Hyundai například na začátku roku 2018 úspěšně demonstroval autonomní jízdu úrovně 4 ze Soulu do Pchjongčchangu dlouhou 190 km. Jízdu absolvovala flotila 5 vozů – tři elektromobily s pohonem na palivový článek (NEXO) a dvě luxusní limuzíny Genesis G80. Poprvé na světě tak byla realizována funkce autonomní jízdy úrovně 4 u elektromobilu s palivovými články, který lze v současnosti považovat za nejekologičtější druh automobilu. Na dálnici se vozy zařadily do běžného provozu a v závislosti na jízdní situaci přejížděly z jednoho jízdního pruhu do druhého a předjížděly pomalejší vozidla. Kromě toho také projížděly mýtnými bránami s automatickou bezdrátovou úhradou mýtného či tunely bez signálu GPS.

Osobní automobily však nejsou jediné, u kterých Hyundai zavádí funkci autonomní jízdy. V srpnu loňského roku absolvovalo cca 40km jízdu po dálnici nákladní vozidlo Hyundai Xcient, které má maximální celkovou hmotnost 40 tun. Jeho výbava zahrnuje systém pro autonomní jízdu na úrovni 3, definované profesním sdružením SAE (Society of Automotive Engineers), který ovládá řízení, zrychlování nebo zpomalování a manévrování v silniční dopravě bez zásahu řidiče. Řidič byl za jízdy přítomen v kabině, aby v případě potřeby převzal řízení. Vozidlo bylo vybaveno inovativní technikou, která udržuje vozidlo v jízdním pruhu a umožňuje změnu jízdního pruhu v běžném silničním provozu, detekuje přejíždění ostatních vpředu jedoucích vozidel z jednoho jízdního pruhu do druhého, řídí vozidlo při průjezdu tunely a v závislosti na dopravní situaci vozidlo zpomaluje, v případě potřeby až do úplného zastavení, nebo naopak zrychluje.

Hyundai často představuje nové technologie budoucnosti, na kterých spolupracuje s nejvýznamnějšími světovými startupy. Například spolupráce se společností Perceptive Automata má za úkol vývoj softwaru simulující lidskou inteligenci, cílem kooperace s Metawave Corporation je pak výroba inteligentních radarových systémů. Můžeme se tedy těšit, jakou další sci-fi technologii automobilka představí v blízké budoucnosti.

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku