Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Wey XEV Concept: Číňané představili svoji Teslu Model X

David Bureš
Diskuze (0)
Úspěch automobilky Tesla nedává spát ani čínským výrobcům. Značka Wey tak ve Frankfurtu představila koncept svého Modelu X. Také má racčí křídla!

Wey je nová značka čínského výrobce Great Wall, která je zaměřena na prémiová SUV. V Evropě svá auta (zatím) nenabízí, na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem však nechybí. Vedle aktuálního portfolia (modely VV5s, VV7s a P8) v Německu představuje i koncept XEV.

Jestliže zbytek nabídky využívá podobný designový styl sjednocený šestiúhelníkovou maskou chladiče a masivně působící zádí, Wey XEV Concept vypadá zcela jinak. Hlavní světlomety jsou ještě užší a tvoří jakési tři drápy, což je motiv použitý také u koncových světel, které jsou propojeny vodorovnou linkou vedoucí přes celou záď.

Do interiéru se vstupuje pomocí racčích dveří, což spolu s celkovým stylem a chybějící maskou chladiče připomíná Teslu Model X (byť ta má tyto dveře jen pro vstup na zadní sedadla). Kabina je moderně pojata a navržena s ohledem na to, že XEV Concept je zamýšlen jako vůz schopný autonomní jízdy stupně 4. To znamená, že většinu jízdy má být schopný jet sám, a to na dálnici i ve městě, přičemž řidič musí převzít řízení za špatných povětrnostních podmínek nebo za jiných nenadálých událostí. XEV Concept je proto vybaven kamerovým a laserovým systémem, díky němuž má nabídnout adaptivní tempomat, asistent pro aktivní změnu jízdního pruhu nebo samočinný průjezd křižovatkou.

Na rozdíl od již zmíněného Modelu X však XEV Concept není elektromobilem, ale plug-in hybridem. Bližší technické údaje firma nezveřejnila, víme tak jen to, že přední kola pohání nespecifikovaný spalovací zážehový motor a zadní elektromotor. Komponenty pohonného ústrojí jsou umístěny u náprav, což pomohlo zkrátit převisy karoserie.

Značka Wey byla světu poprvé prezentována teprve loni, první vozy na domácí čínský trh uvedla letos na jaře. Pojmenována je podle šéfa Great Wallu a chce být konkurencí pro zavedené prémiové značky, které v segmentu luxusních aut na čínském trhu zatím dominují. Na tomto úkolu pracuje evropský management v čele s generálním ředitelem Jensem Steingräberem, který do roku 2016 bezmála 30 let působil v Audi. Přestože Wey vystavuje ve Frankfurtu, konkrétní plány na vstup do Evropy zatím nemá.

David Bureš
Diskuze (0)