11.9. 2017 Martin Machala Martin Machala

Koncernový večer VW: Tak teď už ta elektřina. Ale fakt!

Koncernový večer VW: Tak teď už ta elektřina. Ale fakt!
 

O nástupu elektromobility slýchávám snad celou svoji třináctiletou novinářskou kariéru. Teď by ale elektrická budoucnost měla už fakt přijít.

Nejdřív bych se zastavil u samotné organizace tradičního koncernového večírku, který se pořádá v předvečer největších evropských autosalónů (Frankfurt, Paříž, Ženeva). Zatímco předloni se koncern kál (přece jenom dieselgate byla teprve v rozpuku) a dozvuky kauzy bylo cítit ještě i letos v Ženevě, na frankfurtském IAA za to koncern zase docela vzal. Sice si na rozdíl od minulosti nepronajal speciální prostory, ale pozval nás přímo na výstaviště do své haly číslo 3, produkce už ale byla dost sebevědomá. Koncern se už zkrátka nebojí ukázat svoji sílu. A trochu si i rýpnul do konkurence, když pan nejvyšší, Matthias Müller, podotkl, že zatímco jiné značky zůstaly doma, Volkswagen je tady pro vás…

Jeho řeč ale byla monotematičtější než jindy. Jak jsem napsal hned na začátku, drtivý nástup elektrifikace už automobilky předpovídají několik let, Matthias Müller tomu však dal úplně nový rozměr. Už tím, že na pódium přijel v takovém tom Sedricovi, tedy krabičce, co vzdáleně připomíná auto. Jezdí to samo, nevypouští to ani gram emisí a budou v tom už zanedlouho jezdit zaměstnanci koncernu po fabrikách. A Sedriců bude víc – luxusní, sportovní a taky nákladní. Prostě, divné elektrické věci, co samy jezdí.

A pak nám byla představena zbrusu nová koncernová vize, nová strategie. Předchozí Together-Strategy 2025 samozřejmě stále platí, na aktuální vnímání nástupu elektromobility je však málo ambiciózní, takže nám Matthias Müller představil nový koncept, zvaný Roadmap E. Omlouvám se, jestli moje řádky vyznívají až moc ironicky, i přes svůj stále chlapecký věk (nechte mě při tom) jsem však podobných prohlášení slyšel bezpočet.

Frankfurtský autosalon je za dveřmi. Na co se můžeme těšit? Velký přehled všech novinek!

Nebo snad věříte tomu, že v roce 2030 bude mít koncern Volkswagen elektrifikované všechny své modely? Tedy, že všech tři sta nabízených modelů bude mít vždy elektrickou verzi? Nebo že se do roku 2025 představí osmdesátka nových elektromobilů? Tohle všechno má přijít na dvacet miliard euro, jen do samotných baterek koncern hodlá investovat padesát miliard euro… Jo a Volkswagen bude samozřejmě globální elektrickou jedničkou.

A tohle všechno se má stát do třinácti let. Teď sedím přímo na stánku Volkswagenu, koukám se kolem sebe, prošel jsem si i ostatní koncernové značky, a opravdu hmatatelně elektrického toho popravdě moc nevidím. Ano, konceptů je tady bezpočet, viz škodovácký Vision E, ale pravou elektrickou a plně použitelnou sériovku aby jeden pohledal. Vlastně jenom ten elektrický golf, který se už snaží nějakou dobu prosadit i na našem trhu. Ale když to říká pan Müller, tak prostě do roku 2025 těch osmdesát nových elektromobilů bude!

AUTOSALON FRANKFURT NA AUTO.CZ

Jak říká můj šéf – slibem neurazíš. Já vám ale taky jednu věc slíbím. Od zítřejšího rána na vás budeme sypat jednu frankfurtskou novinku za druhou a i když je letošní IAA o některé značky opravdu chudší, spousta zajímavého se tady najde. Však už galerie z dnešního koncernového večera je hodně bohatá! Takže nás sledujte i dál!

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 

Štítky Frankfurt 2017

 












Blesk.cz

Amazonky, jak je neznáte! Fotograf zachytil nejizolovanější domorodce brazilských pralesů

Amazonky, jak je neznáte! Fotograf zachytil…

Pokochejte se dechberoucím pohledem na život nejizolovanějších domorodých kmenů obývajících pralesy na západě…

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

 

iSport.cz

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po 69 zápasech

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po…

Fotbalisté Celticu Glasgow prohráli v rámci skotských soutěží poprvé po 69 utkáních. V 19. ligovém kole podlehli…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…