Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Rapide a Vantage dostanou ostřejší verze AMR

Michal Fokt
Diskuze (2)
To jsou věci, už i tradiční sportovní značka musí mít sportovní značku pro opravdu sportovní modely. U Astonu se bude jmenovat AMR...

Pokud si mainstreamový výrobce založí sportovní divizi pro ladění ostrých masových modelů, je to vcelku pochopitelné. Je to logické i u luxusních značek, jejichž jádro byznysu je trošku jinde. Ale když si sportovní divizi založí sportovní značka, to už začíná být trošku přitažené za vlasy. Představte si, že by sportovní ferrari ještě upravovala sportovní divize. Nebo Lamborghini, Porsche, Aston Martin. Absurdní, ne?

Ale i přesto se tak stane a to v případě té posledně jmenované značky. Aston Martin v Ženevě oznámil vznik divize AMR, která bude mít na starosti přípravu těch nejostřejších modelů značky. Zatím těžko soudit, zda tím pádem závodní oddělení Aston Martin Racing (společný projekt Prodrive a Aston Martin) bude mít k okruhovým závodům ještě sem-tam bokovku nebo jde jen o marketing a AMR bude čistě "in house" aktvitou.

Ať tak nebo tak, Aston přivezl do Ženevy dva koncepty Rapide AMR a Vantage AMR Pro, které mají naznačit, jakým směrem se aktivity AMR budou ubírat. Zatímco Vantage AMR Pro připomíná spíše lehce zcivilizovanou endurance specifikaci V8 Vantage GT3, koncept Rapide AMR připomíná rozsahem úprav spíše práci divizí M a AMG.

Aston Martin Rapide AMR má motor V12 6,0 l vyladěný na výkon 600 koní a s maximálkou 323 km/h má jít o nejrychlejší produkční sedan na světě. Karoserie v laku Stirling Green je doplněna limetkovými dekory a vůz stojí na 21" kolech. Nová maska chladiče je doplněna nástavci prahů, difuzorem a křidélkem na víku. Do kabiny byla namontována karbonová sedadla s potahem Dark Knight Alcantara a karbonové dekory nechybí ani v ostatních částech kabiny.

Vantage AMR Pro je zamýšlena už spíše jako auto pro značkový pohár nebo prostě pro fandu astonu, toužícím po téměř závodním voze. Nemá silniční homologaci, zato je vybaveno motorem V8 o výkonu 507 koní, převzatým ze speciálu GT4. Podvozek se čistě závodní, stavitelný, 19" dostala centrální matici a pneumatiky Michelin Pilot Cup 2. Kabina je vybavena ochrannou klecí od Q, a nešetřilo se zde karbonem ani alcantarou.

Aston už teď ví, že Vantage AMR Pro vznikne v pouhých sedmi kusech, označení Rapide AMR ponese 210kusová edice.

Michal Fokt
Diskuze (2)
Avatar - flyboyeda
8. 3. 2017 19:12
Rapide a ještě tvrdší
Horký kandidát na nejhloupější auto na světě se právě nominoval ;-)
Avatar - CHerokee
8. 3. 2017 17:35
Paráda
Ten nový Rapid 12V se mi líbí o dost více, než nová Panamera.