Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Co pro Peugeot znamená příchod Opelu do PSA? Zeptali jsme se jeho šéfa

David Bureš
Diskuze (4)
Na ženevském autosalonu jsme vyzpovídali ředitele značky Peugeot Jeana Philippa Imparata. Řeč došla nejen na plány značky, ale také na možnou spolupráci s Opelem.

Peugeot se na letošním ženevském autosalonu nechlubí žádnou důležitou novinkou, prezentuje dvě premiéry – pro český trh nedůležitou elektrickou dodávku Partner Teepee Electric, která se u nás zatím ani nebude prodávat, a koncept Instinct, který spíše vzbuzuje pozornost, než aby přímo ukazoval nějaký budoucí model. Přesto s ředitelem značky Jeanem Philippem Imparatem bylo v Ženevě o čem si podívat. Vždyť Peugeot 3008 se stal evropským autem roku a součástí Skupiny PSA se nově stává značka Opel.

Peugeot 3008 se stal evropským Autem roku 2017. Proč je podle vás nová 3008 autem roku?

Má to podle mého názoru tři důvody. Za prvé je to skutečné, krásné SUV. Za druhé nabízí skvělý zákaznický zážitek díky interiéru i-Cockpit. A za třetí jsou to jízdní vlastnosti, protože tohle SUV můžete řídit jako sedan.

Rostou stále prodeje SUV, nebo vidíte nějaké změny v zájmu zákazníků?

Vidíme stabilní růst. Proto díky 5008 nabídneme už pět SUV (vedle 5008 ještě 2008, 3008 a dvou modelů pro Čínu – 3008 a 4008, pozn. red.). Po expanzi v segmentu SUV se ale vrátíme ke kořenům a zaměříme se na sedan, který je součástí DNA Peugeotu.

Znamená to tedy, že se dočkáme nástupce dnešní 508?

Ano, nová generace 508 dorazí. Nemůžu zatím o ní moc mluvit, prozradím ale, že naváže na charakter 3008.

Proč je segment SUV tak populární?

Myslím, že se zákazníkům líbí vyšší posaz za volantem. Je to ale také evoluce obliby MPV, kterou jsme tu měli před nějakými deseti lety.

V Ženevě představujete nový koncept Instinct. Co o něm můžete říci? Je to jen designérské cvičení, nebo ukazuje nějaký budoucí model?

V Peugeotu koncepty nikdy neděláme jen tak, vždy jimi chceme něco říci. V tomto případě chceme ukázat některé designové prvky, kterých se můžeme v blízké době dočkat u sériových aut. Hlavně jde ale o interiér, podívejte se na něj, tohle je i-cockpit autonomního vozidla, které chystáme pro rok 2025. Není to jen sen, slibuji, že takovou kabinu postavíme.

Instinct má karoserii typu shooting brake. Můžeme se takového auta dočkat od Peugeotu?

Je to velice zajímavá karoserie, možná se jí dočkáme, záleží však na prodejním potenciálu. Už nechceme nabízet auta jen pro Evropu, ale globální modely. Na shooting brake se tudíž musíme dívat z celosvětového pohledu.

Jaké plány má Peugeot v oblasti autonomních vozidel?

Autonomní vozidlo chceme nabídnout do roku 2025, a to podle zákaznického zájmu. Vždy to ale bude o svobodě, pořád si budete moci vybrat, zda chcete řídit sám, nebo necháte řízení na autě.

Co si vy sám myslíte o autonomních vozidlech?

Miluji řízení, a tak je to pro mě špatná zpráva. Často ale jezdím v kolonách, a to není zábavné. V takovém případě bych tedy preferoval, kdybych mohl pracovat, nebo dělat něco jiného než řídit.

Jak je na tom Peugeot v otázce elektrifikace svých modelů?

Mezi lety 2019 až 2023 nabídne až 80 % naší nabídky nějakou formu elektrifikace. Stále to ale bude o volbě. Nenabídneme nějaký speciální elektromobil, vždy bude na zákazníkovi, aby si sám vybral, zda chce konvenční verzi nebo třeba elektrickou.

Jak řešíte problematiku vznětových motorů a přísnější regule?

Z dnešního pohledu dělají 53 % našich prodejů auta se vznětovým motorem, což se patrně změní. Musíme být připraveni na každou situaci, v každém případě se ale zájem liší trh od trhu a my počítáme s tím, že nadále budeme nabízet benzinové, dieselové, hybridní a elektrické modely, aby si zákazníci mohli vybrat. Nemyslím si, že by naftové motory skončily. Třeba v užitkových vozidlech jsou nadále velice populární.

Velkým tématem letošní Ženevy je příchod Opelu pod křídla Skupiny PSA. Co to znamená pro značku Peugeot?

Nové přátele. Budeme stále spolu soupeřit a bojovat o zákazníky. Zároveň ale budeme spolupracovat.

Co může Opel nabídnout Peugeotu a co může nabídnout Peugeot Opelu?

Budeme spolu sdílet techniku a metody práce. Zároveň si budeme vyměňovat různé poznatky a zkušenosti, informace o zákaznících nebo cenách. S příchodem Opelu do PSA se ale nic nemění na našich plánech. Chceme prodávat dva miliony aut ročně, navyšovat tržní podíl v Evropě nebo se zaměřovat i na segment užitkových vozů.

Nebudete s Opelem soupeřit o stejné zákazníky?

Nemyslím si, Opel je jako německá značka historicky velice silný v Německu a Rakousku a díky výrobě v britských továrnách také ve Velké Británii, zatímco my jsme vedle Francii silní ve Španělsku nebo Itálii.

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - Barrichello
9. 3. 2017 09:38
Re: Opel musí s někým sdílet společnou techniku
Však techniku Opel sdídel s Buickem, některými Chevrolety, Holdeny a Vauxhally. Problém byla malá osobní auta čistě jen pro Evropu a relaitvně nízké prodeje v EU kolem 1,2 milionu aut.

8. 3. 2017 18:10
Re: Opel musí s někým sdílet společnou techniku
Technika jsou i motory a co chces tam sdilet. Kazdy ma vlastni obdobu konkurenci kubatury. Mozna spolecne vystrachaji nejaky elektropohon, ktery jim GM v budoucnu neda.
Avatar - Bubáq
8. 3. 2017 17:47
A tak jsme se zase nic nedozvěděli...
Sdělené "informace" nemají žádnou hodnotu.
8. 3. 2017 16:07
Opel musí s někým sdílet společnou techniku
No tak Opel musí s někým sdílet společnou techniku. Sám to neutáhne.
Zatím ta technika byla shodná s GM, mluví se o Chevroletu nebo Buicku.

A nyní stejně tak bude sdílet techniku s PSA.