Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30 kombi a jeho kufr: Kolik měří? A může mít vliv na prostor pro posádku?

Jan Mička
Diskuze (31)
Nové kombi se začne v Nošovicích vyrábět už v květnu. Poprvé jsme si jej prohlédli v rámci jeho ženevské premiéry.

Kombi je druhou variantou nové generace Hyundai i30, jak jsme ale v minulosti už několikrát uvedli, rozhodně ne poslední. Ještě letos se dočkáme ostré verze N (pětidveřový hatchback) a zejména dynamicky vyhlížejícího fastbacku (podzimní autosalon ve Frankfurtu). Kombi se však začne vyrábět už v květnu a něco mi říká, že jej korejská automobilka bude srovnávat s konkurencí takříkajíc v přímém přenosu.

Praktičtější variantu kompaktního modelu jsem si poprvé prohlédnul krátce po skončení pondělní tiskové konference a přirozeně hned zamířil k zavazadelníku. Ten má základní objem 602 litrů, po sklopení asymetricky dělených zadních opěradel dostanete 1650 litrů a ne zcela rovnou plochu, tak či tak se však jedná o jedny z nejlepších hodnot v segmentu. Ložná plocha je příkladně přehledná, nechybí praktické kolejnice pro uchycení zádržných ok, ani široké přihrádky pod podlážkou, do kterých bez nadsázky ukryjete jeden víkendový nákup.

Základní rozměry zavazadelníku, které jsem naměřil přímo u jednoho ze dvou vystavených kousků, najdete v přiložené tabulce. Líbí se mi zejména nízká ložná (620 mm nad zemí) a 190centimetrová průchozí výška pod otevřeným zadním víkem. Jak uvidíte v přiloženém videu, pohodlně se pod ním napřímím. Tato karosářská varianta navíc nabízí i více prostoru ve svislém směru pro zadní cestující. Zatímco v hatchbacku se tak trochu krčím, v kombi napřímím záda, aniž bych se dotknul hlavou stropu. A to byl vystavený kousek vybavený panoramatickým střešním oknem!

Hyundai i30 kombi - základní rozměry zavazadelníku
Objem [l]602/1650
Šířka zavazadelníku min/max [mm]1050/1400
Výška po vstupního otvoru [mm]670
Výška po roletu [mm]430
Výška nákladové hrany [mm]620
Průchozí výška pod zadním víkem [mm]190
Délka kufru [mm]1050
Délka po přední sedadla [mm]*1780+
*řidič vysoký 190 cm

Podle Miloše Adámka, tiskového mluvčího automobilky Hyundai pro českou republiku, je pro i30 kombi důležitá kombinace líbivého vnějšího designu, velkého zavazadelníku a bohaté bezpečnostní výbavy, která je obsažena už v základní výbavě. Adámek nejvíce vyzdvihuje linii střechy, která může trochu připomínat kupé nebo shooting brake. Na otázku, zda si kombi a připravovaný fastback „nepolezou do zelí“, mi bylo odpověděno, že ne. Fastback bude dynamický, z tvarů jeho karoserie se prý lidově řečeno posadíme na zadek.

První exempláře nové generace Hyundai i30 kombi se podle Miloše Adámka objeví u prodejců v polovině letošního roku, tedy zhruba v době, kdy dojde k odhalení ostré verze N, základní cenu však zatím neprozradil. Z naší konverzace nepřímo vyplynulo, že by se cenový rozdíl mezi hatchbackem a kombi neměl lišit od předchozí generace modelu. Kupříkladu v roce 2014 se za kombi připlácelo pouhých 5000 Kč, v akčním ceníku platném k 1. 6. 2016 zase obě karosářské varianty dělilo 20.000 Kč. V nabídce nebude vedle nových benzinových motorů chybět ani základní atmosférická čtrnáctistovka MPI, se kterou by se mohla základní cena vozu pohybovat okolo 390.000 Kč.

Video se připravuje ...

Jan Mička
Diskuze (31)
Avatar - idam.i
7. 3. 2017 21:42
Re: Krok správným směrem
Ten interier Elantry má zjavne inšpiráciu v Leone.Inak nie zlé.
Avatar - _Karel_
7. 3. 2017 16:53
Vliv
Odpověď na soutěžní otázku z titulku : tipuji, že hlavně nebude mít žádný vliv na funkci rostlináře.

A teď vážně, když už titulkář napíše titulek, měl by si přečíst i dotčený článek. Nebo jsem slepý já, když jsem v něm odpověď na titulní otázku nenašel?
Ve videu Honza říká, že si za sebe sedne tak-tak, což mi vzhledem k jeho výšce a třídě auta přijde vcelku ok, a odpověď na "chytrou" otázku to podle mě stejně není.
Avatar - Flai
7. 3. 2017 16:05
Re: Nosnost
ne ne o nynější druhé generaci máme jí v rodině,model 2014 a ta mezera mezi kolem lemem blatníku je obrovská >:D zase je to určitý kompromis protože to dobře tlumí nerovnosti a především ta nosnost je bezkonkurenční
Avatar - wakantanka
7. 3. 2017 15:46
Re: Krok správným směrem
novinárom sa všeobecne dávajú na testy autá so všetkým čo sa do nich dá namontovať, častokrát aj v kombináciách, ktoré sa bežne objednať nedajú, tak neviem čo riešiš.
7. 3. 2017 15:21
Re: Nosnost
To ale mluvite o MCV1 novy uz je nizsi