Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný, armáda jej odmítla a přišel nový majitel...
To, že auto.cz patří k Blesku taky vím... ale takhle pitomé titulky tu lezou posledních pár týdnů a teď to začíná nabírat na obrátkách.
Jenže... kam jít jinam? Normální web o autech u nás prostě není a číst zahraniční je z 95% k ničemu, informace i testovaná auta jsou pro potřebu českého trhu jiné.
Autoforum . cz je snesitelné a v zahraničí chodím na profi web Greencarcongress.com - tam jsou dobří a vůbec nejsou pro-green jak by to mohlo vypadat, píše se tam o technice, o novinkách, o trendech.
Autoforum je už taky moc bulvární. Nevím, jak si stojí Autoroad, to mi připadá jako docela novinka a spíš blogísek, než profi stránka. V testech u nás je fajn Meziplyn na streamu, jenže to jsou jen testy...
Auverlandy pamatuju, mam od toho i doma prospekty neb v té době ještě otec v Avii dělal. Zajímavé vozidlo, ale hlavní co ho pohřbilo byl nezájem armády.
To nebyl ani zdaleka nezájem, jako spíš politika. Bylo to v dobách, kdy pohlaváři chtěli všechno "západní" a licenční Avia zkrátka nebyla dost západní. Koupil se Defender, který byl neskutečný prů§er. Možná, že pro fanoušky je to kultovní auto, ale pro armádu to bylo za trest. Většina řidičů a snad všichni mechanici ho naprosto nesnášeli a dodnes nesnáší. Navíc se koupila verze s civilním motorem, zbytečně přecpaným elektronikou...
A dokonalým pohřbem v oblíbenosti byli servisáci v Českém Dubu...
No, z řidičského hlediska je docela nepohodlný. Vyosené pedály i volant vůči sedadlu, ovládání všeho je dost krkolomné i když v autě skoro nic není.
Co se týká oprav, tak trvale špatně dostupné náhradní díly, mimo dobře vybavený servis nešlo udělat skoro nic. A ti exoti z Dubu byli drazí a ještě dělali opravy dost lajdácky.
Jo, všude se tleská, jak Defender pomohl vymýtit ty ruské šmejdy a jak pozdvihl naši armádu v očích západu, ale těch, kdo s ním museli pracovat, se nikdy nikdo neptal...
Trenda jsem někdy v roce 2003 dostal jako služebního, najeto 150 tisíc, kastle po GO. Za 3 roky jsem s ním dal asi 50 tisíc. Zlobila dost elektrika a občas řazení, jinak OK. Motor byl slabý, chtělo by to TDéčko co tam taky dávali Francouzi, v létě v tom bylo strašný vedro, ta posuvná okna špatně větrala, v zimě kosa, moc to netopilo. V terénu pro moji potřebu, jsem geodet, super, nepamatuju, že bych někam nedojel. Dík za pěknou vzpomínku!
Tak od geodetů jsme si to koupili domů a jezdili stím pár roků kolem baráku a polesích. Největší problém byla koroze, jinak ho snad máme dodnes. V terénu skvělé, obzvlášť křížení náprav bylo prostě super. Jinak ale klasika defender styl, pohodlí nula, vyosené pedály, hluk atd...