Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avia D90 se bude vyrábět v Přelouči. První skica odhaluje její podobu!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Holding Czechoslovak Group (CSG) se připravuje na obnovení výroby nákladních vozidel značky Avia v Přelouči. První model s označením D90 naváže tam, kde tradiční značka skončila v roce 2013.

Holding Czechoslovak Group (CSG) koupil od indické společnosti Ashok Leyland Motors letňanskou automobilku Avia na jaře loňského roku. Předmětem akvizice se stal letňanský podnik a práva k tradiční české značce.

Akvizice letňanského podniku a značky Avia plně odpovídá strategii CSG investovat do podniků tradičního československého průmyslu. Avia má potenciál stát se dalším prosperujícím členem holdingu CSG a zařadit se tak po bok automobilky Tatra.

Indická společnost Ashok Leyland Motors koupila Avii v roce 2006 a v jejím vlastnictví letňanský podnik znovu rozjel výrobu nákladních vozidel. I přes investice nového vlastníka a každoročně se zvyšující počet vyrobených vozidel, ekonomické aspekty vedly vedení společnosti Ashok Leyland Motors k rozhodnutí ukončit v roce 2013 výrobu vozidel v Česku a přenést ji do Indie.

Koncem srpna loňského roku bylo oficiálně potvrzeno, že výroba vozidel značky Avia se přestěhuje z původního letňanského podniku do závodu v Přelouči na Pardubicku. Zde má být na jaře letošního roku spuštěna výroba vozidel modernizované řady D. Na vozy se vrátí tradiční logo, které se používalo do doby, než firmu převzala indická skupina Ashok Leyland.

První zveřejněná skica odhaluje typ Avia D90, který využije původní kabinu řady D s novým designem jejích čelních partií. Tato kabina byla představena v roce 2000 spolu s tehdy novou řadou D. Na jejím vývoji pracovali designéři společnosti Daewoo v Anglii, zatímco za koordinaci projektu, vývoj motoru a podvozku byli zodpovědní odborníci z letňanského podniku.

Skica odhaluje zcela nový design nárazníku i panelu pod čelním sklem a nové budou údajně i světlomety. Toto řešení bylo podle dostupných informací vybráno ze čtyř různých návrhů a finální automobil, který se má představit zhruba za dva měsíc se od již nemá příliš vzdalovat, i když zde jistý prostor pro změny je.

K montáži nových vozidel budou zpočátku využívány již vyrobené kabiny, které byly uloženy v Letňanech. Po technické stránce má Avia D90 navazovat na vozidla vyráběna v původním podniku a to včetně pohonných jednotek, splňujících emisní normu Euro 6, jejichž dodavatelem má být opět Cummins.

Pokud půjde vše podle plánu, pak má v letošním roce vzniknout několik desítek vozidel a následně se počítá s produkcí stovek až tisíců vozidel ročně. V budoucnosti by Avia měla nabízet širší paletu verzí vozů. Tedy například i s dvoukabinou, kterou představila na autosalonu v Hannoveru v roce 2012 nebo s pohonem všech kol. Právě na vývoji vozidel se znakem náprav 4x4 už Avia v minulosti spolupracovala se společností Excalibur Army, takže je na co navazovat.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Avatar - Barrichello
7. 2. 2017 14:28
Re: z korejského designového howna...
tu asi těžko postaví na podvozek staré Avie. Navíc cena bude trošku jinde.
Avatar - Barrichello
7. 2. 2017 14:27
Re: Dobrý počin
to si nejsem jistej jestli se budou snažit udělat novej rám a budku a jestli na to maj kapacity.
Avatar - Barrichello
7. 2. 2017 14:26
Re: a dál?
Myslím že maj určitě představu kma to prodaj. Armáda, hasiči, komunál, nějaký export někam kde potřebují i menší auta jak Tatru a vono bude doma těch 1000 kousků v pohodě.

Avia před ukončením výroby vyvážela auta do ruska, madarska, slovenska, anglie atd.
Avatar - petr164
7. 2. 2017 13:31
Dobrý počin
Rozhodně jde o jinde velmi rozšířenou symbiozu civilní a vojenské produkce. Avia by sice zasloužila návrat až k původní letecké výrobě, ale i takto to má pro naši zemi značný význam. Jestliže se nepoddimenzuje vývoj, tak D90 je pouze přechodná záležitost do dokončení vývoje a přípravy vároby nástupce. Přeloučská fabrika má všechny předpoklady to kapacitně a kvalitativně zvládat. Uvažujte v rámcích zdrojové stability a hledejme lepší než dosavadní řešení v evolučních krocích. Tak vypadá strategické řízení.
7. 2. 2017 08:22
Re: z korejského designového howna...
Koupí celou kabinu včetně interiéru jak do dělají s Tatrou.