Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST BMW 320d xDrive – Kam se vytratila ta radost?

David Bureš
Diskuze (85)

Nové BMW řady 3 nás v případě verze 330i nadchla, ať už famózním motorem nebo jízdními vlastnostmi. Varianta 320d je však v lecčems jiná...

Design, interiér


BMW letos uvedlo na český trh svoji klíčovou novinku, novou generaci řady 3, s intenrím označením G20. Od té doby její nabídku postupně doplňuje, ať už o kombi 3 Touring nebo nové varianty - sportovně laděnou M340i xDrive nebo plug-in hybridní 330e. Novou trojku už jsme vyzkoušeli v benzinové verzi 330i, v níž nás nadchla. Teď nastal čas vyzkoušet naftové provedení 320d xDrive.

Ať už se nám to líbí, nebo ne, právě 320d bude zřejmě opět tou nejžádanější variantou trojky, minimálně v rámci Evropy. Úsporný naftový pohon v kombinaci se slušnou silou je zkrátka hit fleetových zákazníků. Dokáže však i taková „nudná“ varianta nabídnout typický hravý charakter BMW? Právě na to jsme při testování 320d xDrive primárně hledali odpověď.

Nuda a šeď

Už první setkání s testovacím kouskem napovědělo, že tahle trojka bude v mnoha ohledech jiná než dříve testované 330i, to už ale trochu předbíhám. Oba exempláře už samotným vzhledem ukazují zcela jiný charakter, což dokazuje, jak se prémiové vozy umí dnes lišit – hodně záleží na specifikaci.

Kde zkoušená 330i sázela na sportovní M aerodynamický paket, navíc zabalený do šviháckého modrého laku Portimao Blue, tam se testované 320d xDrive spolehlo na luxusně laděné provedení Luxury Line za 132.600 Kč s větším množstvím chromu, ať už na masce chladiče, náraznících nebo lištách kolem bočního prosklení. Karoserie v tomto případě byla zabalená do na pohled sice uniformního šedého laku, jenže on úplně obyčejný není – nově nabízený šedý odstín Dravit je dodáván v rámci nabídky BMW Individual za příplatek 33.878 korun.

Na jedné straně tak stojí správně sportovní bavorák, zatímco na druhé typický zástupce fleetového vozového parku, poněkud nudný sedan, který snadno přehlédnete. Najednou už tolik nevynikne náznak kachního ocásku na víku kufru nebo dravý výraz masky chladiče. Tu už totiž nedoplňuje sportovní nárazník M aerodynamického paketu, ale obyčejnější varianta s motivem písmena T. Takhle ale služební auta korporátních fleetů leckdy vypadají... 

BMW 320xd BMW 320xd

Zase ten přístrojový štít...

Součástí balíčku Luxury Line za 132.600 korun nejsou jen chromované lišty na karoserii nebo 17palcová kola z lehkých slitin (testovaný kousek obouval příplatkové devatenáctky), ale také diodové mlhovky, třízónová automatická klimatizace, ambientní osvětlení nebo parkovací čidla vpředu a vzadu.

Uvnitř pak Luxury Line poznáte díky koženému čalounění sedadel nebo přístrojové desce čalouněné umělou kůží Sensatec. Standardem je pak dřevěné obložení interiéru z šedohnědého jasanu, které najdete i v testovaném exempláři, vybírat si ale můžete samozřejmě z širokého spektra možností.

Specifikace zkoušeného kousku byla hodně konzervativní, a to nejen zvenku, ale i zevnitř. Hodnocení kombinace béžových sedaček a tmavé horní části přístrojové desky nechám na vás, jen zmíním, že moc praktické řešení to není, světlá kůže se samozřejmě rychle umaže.

Jinak pro interiér platí to, co už jsme psali v případě 330i. V otázce materiálů a jejich zpracování trojková řada udělala velký mezigenerační skok vpřed, díky čemuž dohnala konkurenci, zároveň se ale nevyhnula některým přešlapům. Masivní chromované orámování výdechů ventilace působí v reálu až kýčovitě, hlavně jsme si ale stále nezvykli na 12,3“ digitální přístrojový štít před řidičem.

Že nabízí jedinou grafiku zobrazení, bychom ještě zvládli překousnout, byť je u konkurence běžná nabídka více možností, spíše nám ale vadí nepřehlednost ukazatelů. Otáčkoměr je obrácený jako u peugeotů, tachometr pak nezdůrazňuje ty nejdůležitější rychlosti – 50 km/h, 90 km/h nebo 130 km/h, místo číslovek jsou v tomto případě jen jednoduché čárky. Zvykli jsme si tak sledovat rychlost raději na příplatkovém head-up displeji (+29.796 Kč).

Naopak k multimediálnímu systému nemáme výhrad. Když přišla jeho nejnovější generace ID7, zvykali jsme si na trochu odlišnou logiku menu a ovládání, nyní se už ale  v systému hravě orientujeme. Výhodou jsou rychlé reakce, přehledná grafika i skvělé rozlišení příplatkové středové obrazovky s úhlopříčkou 10,25“. Majitelé stávajících bavoráků si též rychle zvyknou na přesunutí startovacího tlačítka motoru zpod volantu na středový tunel, k voliči převodovky.

S místem na zadních sedadel je na tom trojka v rámci kategorie dobře, se 185 centimetry výšky mi při posazení se za sebe zbývá dostatečná rezerva před koleny i nad hlavou. Také zavazadelník s objemem 480 litrů je slušný, byť oproti předchůdci nijak nenarostl. Nakládání každopádně logicky omezuje malé víko sedanu, tuto potíž však vyřeší objednání BMW 3 Touring.

Motor, jízdní vlastnosti


Úsporný turbodiesel

Jak jsme zmínili už v úvodu, protentokrát redakčním testem prošla verze nazvaná 320d xDrive. Ta jako jedna z mála v nabídce číselně přesně odpovídá technice v útrobách – pod kapotou najdete dvoulitrový vznětový motor kombinovaný s pohonem všech kol, na který se automaticky váže osmistupňová samočinná převodovka. Kdo chce ale výchozí 320d s pohonem pouze zadní nápravy, může si pořídit i šestistupňový manuál. V takovém případě se základní cenovka 990.600 korun dokonce vejde do milionu.  Za automat se u ní připlácí 58.266 Kč, čtyřkolka navrch je za 65.234 korun.

Verze 320d dnes konkrétně znamená čtyřválec o objemu 1995 cm3 s vícestupňovým přeplňováním, menší turbodmychadlo doplňuje větší s variabilní geometrií lopatek, což zajišťuje elán v širokém pásmu otáček, stejně jako slušnou spotřebu paliva. Systém přímého vstřikování common-rail se solenoidovými vstřikovači dnes pracuje až s tlakem 2500 barů. Motor je naladěn na 140 kW při 4000 otáček, vrchol točivého momentu rovných 400 N.m je dostupný mezi 1750 až 2500 otáčkami.

BMW turbodiesely umí a čtyřválec v 320d není výjimkou. Síly má více než dost a umí auto snadno rozpohybovat, a to už od nízkých otáček. Zároveň je dobře odhlučněný, a tak v kabině prakticky neuslyšíte jeho naftový ryk – jen když ho vytočíte k 4000 otáčkám. Zvenku vás ale nastartovaný agregát klapavým zvukem nemile překvapí.

BMW 320xd BMW 320xd

Také spolupráce s dnes už tradičním osmistupňovým automatem je výtečná, byť v 330i se nám sladění zdálo ještě lepší. Převodovka každopádně nechává využít točivý moment jednotky dostupný v širokém pásmu otáček a zbytečně nepodřazuje. V ekologickém módu pak umí vyřazovat na neutrál.

A výhrad nemáme ani ke spotřebě. Na dálnici se pohybuje kolem šesti litrů na 100 kilometrů, zahrnutí okresek do zvolené trasy sníží spotřebu pod tuto hodnotu. Ve městě pak apetit roste ke stále slušným 7,5 l/100 km. Jen si nezapomeňte připlatit 4.602 korun za větší palivovou nádrž s 59 litry objemu, ta výchozí čtyřicetilitrová je na tento typ vozu zkrátka malá.

Jisté v zatáčkách, ale...

BMW 3 sice v rámci mezigenerační změny vyrostlo, s délkou 4.709 mm je o 76 mm delší, zároveň je však díky lehčí konstrukci o 55 kilogramů lehčí, což bylo spolu s rozšířením rozchodu kol (o 43 mm vpředu, 21 mm vzadu) nebo zajištění rozložení hmotnosti v poměru 50:50 mezi nápravy součástí snahy o to nabídnout typicky sportovní charakter bavoráku. Jenže zatímco pro dříve testované BMW 330i to platí, u 320d xDrive jsme takovou osobnost hledali bohužel marně.

Ne, 320d xDrive nejezdí špatně, to by po dřívějších zkušenostech s 330i bylo velké překvapení, chybí jí ale něco to navíc, to, proč si kupujete právě BMW a ne Audi nebo Mercedes. Tahle trojka je komfortní (oproti 330i s příplatkovým M podvozkem dokonce mnohem pohodlnější, a to i s 19palcovými koly), s dobře odhlučněným motorem a skvěle řadící převodovkou a jistými jízdními vlastnosti, jenže chybí jí ta ojedinělá hravost. To, co by vás donutilo si nudnou jízdu na služební cestu prodloužit o pár zatáček BMW 320xd BMW 320xd

I díky svému pohonu všech kol je 320d xDrive na okresní silnici neskutečně účinná, v zatáčkách málokdy zaváhá, jenže postrádá tu radost, díky níž byste si jízdu užívali. Taková nuda je od bavoráku opravdu nečekaná, 320d xDrive je zkrátka až příliš zaměnitelná s konkurencí. Cílové fleetové klientele to asi bude vyhovovat (a nadšenci si raději pořídí nějakou benzinovou verzi), to pohodlí navzdory občas bouchajícím kolům vážně stojí za to, s ohledem na zaměnitelnost si ale klidně mohou pořídit nějaké jiné auto. V minulosti přitom BMW umělo nabídnout osobitý charakter i u takovýchto variant.

Závěr


Závěr

Testy BMW 330i a BMW 320d xDrive dokazují, jak v dnešní době mohou být dvě různé varianty jednoho modelu neskutečně odlišné – díky bohatým možnostem individualizace lze naspecifikovat zcela jiné vozidlo. Zatímco v prvním případě dostanete silný benzinový motor v autě, které vás dokáže bavit, v tom druhém úsporný turbodiesel ve voze, který vás spolehlivě přepraví z bodu A, do bodu B, aniž by však nabídl cokoliv navíc.

Cílové klientele hledající úsporný luxusní sedan střední třídy pro spolehlivé hltání kilometrů na služebních cestách bude vlastně charakter 320d xDrive vyhovovat. Podle nás by ale BMW mělo i s naftovým motorem pod kapotou nabídnout něco navíc, tu radost, která je pro mnichovské automobilky typická.  A to jsme u testovaného auta bohužel postrádali.

BMW 320xd BMW 320xd

BMW 320d z objektivního pohledu vlastně není špatné auto, jen je zkrátka až příliš zaměnitelné s konkurencí. A to je podle našeho názoru v dané a konkurencí nabité kategorii, chyba. Jestli chcete typického bavoráka, hledejte jinde, volte třeba 330i.

Nejlevnější verze modelu 921.700 Kč (318d/110 kW 6M)
Základ s testovaným motorem 1.114.100 Kč (320d xDrive/140 kW 8A)
Testovaný vůz bez příplatků 1.246.700 Kč (320d xDrive/140 kW 8A Luxury Line)
Testovaný vůz s výbavou 1.644.894 Kč (320d xDrive/140 kW 8A Luxury Line)

Plusy

  • Úsporný motor
  • Dobře řadící automatická převodovka
  • Slušný komfort

Minusy

  • Občasné bouchání od kol
  • Valivý hluk od pneumatik
  • Lacině vyhlížející digitální přístrojový štít
  • Zaměnitelný jízdní projev
Zobrazit celý článek
David Bureš
Diskuze (85)

Doporučujeme

BMW 320d xDrive (140 kW)
Cena základní sestavy 1 246 700 Kč
Výbava základní sestavy Šest airbagů, sklopné hlavové opěrky vzadu, látkové čalounění, tempomat, diodové světlomety, dešťový a světelný senzor, multifunkční kožený volant, alarm, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná okna, osvětlená madla dveří, rádio s šesti reproduktory, MP3 přehrávačem a bluetooth, Luxury Line – 17“ kola, kožené čalounění, ambientní osvětlení, sportovní kožený volant, přístrojová deska čalouněná umělou kůží Sensatec, diodové mlhovky, automatická třízónová klimatizace, parkovací senzory vpředu a vzadu. Kč
Cena testované sestavy 1 644 894 Kč
Výbava testované sestavy Lak Dravit Gray (+33.878,-), 19palcová kola z lehkých slitin Double Spoke 763 (+59.072,-), sportovní autoamtická převodovka s páčkami pod volantem (+4.602,-), sportovní přední sedadla (+14.898,-), paket First Class – bezklíčový vstup, akustická izolace předních bočních oken, parkovací čidla, zadní parkovací kamera, parkovací asistent, elektricky nastavitelná přední sedadla, včetně bederní opěrky (+45.786,-), BMW Life Cockpit Professional (+74.516,-), palivová nádrž se zvětšeným objemem na 59 l (+4.602,-), přednárazový systém (+9.490,-), laserové světlomety (+54.184,-), head-up displej (+29.796,-), Driving Assistant – ukazatel rychlostních limitů s indikací zákazu předjíždění, hlídání mrtvých úhlů, varování při opuštění jízdního pruhu (+24.388,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 233
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 4.1 / 4.5
Emise CO2: 119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / 0
Objem nádrže (l): 59
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1540 / 600
Rozměr pneu: 225/40 R19
BMW 320d xDrive (140 kW)
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4709
b) šířka (mm): 1827
c) výška (mm): 1442
d) rozvor (mm): 2851
e) rozchod vpředu (mm): 1573
f) rozchod vzadu (mm): 1587
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 450
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 710
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
27. 9. 2020 14:10
Re: Machiho zkušenost
No myslím, že jste se měli zaměřit hlavně na ten standardní podvozek. Ten je opravdu průšvih. Mám právě toto 320d xDrive, bohužel se standardním podvozkem a 18 run flat. A nesouhlasím že je to komfortní. Je to uhoupané, a to je průšvih tohoto auta!
Nedávno jsem měl možnost porovnat F30 s 330d X s 340i X. Jednoznačně preferuji ten diesel. 340 už je přeprděná. Je to pokus o Alfu která nikdy nebude Alfou a při podobné (těch asi 100 koní navíc už tak nepoznáte) dynamice spotřeba 7 proti 10.5 litrům.
Celkem dobře jsem si projel zmíněný Mercedes C - ve verzi 220D 4MATIC a BMW 320d Xdrive mám teď. Auta dost nesrovnatelná. BMW má mnohem citlivější řízení, v zatáčkách pak cítíte lepší vyvážení BMW. Nesrovnatelná neznamená že je BMW lepší. Někdy chcete trochu odpočinku který ostré řízení neumožňuje (hlavně když vezete lidi). Asi je potřeba i to variabilní řízení co je MSportem i adaptivem. Mercedes C pak jezdí hezky a zajímavě, ale v ostrých zatáčkách má BMW hranice dál.Přední náprava opravdu točí i s tím blbým podvozkem, 50:50 nebo snad přední náprava je poznat..
U 320d Xdrive využijete spíš jen na sněhu či vlhku, ale už pro 330d považuji za velmi zajímavé pro rychlost s bezpečností. Ubrat před zatáčkou a v zatáčce už plný, to se hodí (mimochodem rožčiluje mne tempomat co sám před zatáčkou ubírá, a to i v 90 ce, to k řidičskému BMW nepatří).
Tento článek trochu vyznívá proti dieselu a XDrive, luxury paket je pak dle mne jako změna zajímavý (i když mám radši M pakety), ale zkuste se zaměřit na ten standardní podvozek. dost lidem můžete pomoct aby si zakřížkovali ten Madaptivní z testu 330i. Osobně si totiž myslím, že to je ten problém.
27. 9. 2020 13:37
320 XDrive OK - standardní podvozek a 18 ky je tvrdohoupavá
Autoři především vůbec nevysvětlili, proč je toto auto nezajímavé. Na okruh asi nezajímavé je. Standardní podvozek je pak špatně určitě, především s 18 a 19 + runflaty. Začnu od konce. Doporučuji BMW3 G20 určitě s Madaptivním nebo alespoň Msportovním podvozkem a motorizací 330d XDrive nebo i tuto 320d XDrive. Výjimkou je pokud jezdíte pravidelně na okruh. Škoda, že v tom nemají jasno obchodníci a redaktoři zas nedovedou vysvětlit proč se jim to a ono nelíbí.
Tuto motorizaci (ta je v pořádku) bohužel taky se standardním podvozkem (není vpořádku) mám, tak k tomu můžu dost napsat. Především nesouhlasím, že je podvozek komfortní s 18 nebo 19 palcovými gumami. Standardní podvozek je houpavý. Pružiny nejsou měkké ale TLUMIČE MĚKKÉ MOC a to je s 18 kami runflaty problém. Je divné že radaktoři napsali že je komfortní, přitom nudný, zdá se že to nepochopili. Bohužel to nechápou ani obchodníci co doporučí M paket (aby se ojeté dobře prodávalo) s 18 pneu a bez uvažování vzhledem k poučce - rozbité české silnice doporučí vyhodit M sportovní tlumiče (jakkoliv u Mpaketu ušetříte 0 Kč!!!). Doplatek za adaptivní - já doporučuji (16 tisíc je nic) už oni vůbec neporadí! Koupit za tyto peníze elektrické zavírání kufru (ca 12t) nebo zatmavená zadní skla (ca 14t) je u sportovního sedanu idiocie za kterou by měli prodejce věšet. Důkazem je, že dceři se dělá s kombinace stadardní podvozek, runflaty, zatmavená okna v autě zle. Mně pak vadí pohupování a při vyhýbání a nerovnostech (ani ne pod plynem) odskakování. Když jsem měl půjčené BMW minulé generace s M adaptivním podvozkem, i manželka spolujezdec jednoznačně preferorvala tvrdší nastavení adaptivu. Dávno tvrdím, že je příjemnější (pokud nemáte vyhřezlou ploténku) protože podvozek blbě nehoupe.
Co se týká 2 litrového dieselu a xdrivu. Autoři a nejen zde na auto cz jasně nevysvětlí proč tu zadokolku. Protože jsem jel i v minulé generaci 330D x a 340i x, musím říct, že se silným motorem na klikaté silnici určitě xDrive. Chcete hladkou rychlou jízdu a vyhrávat ne? :-) . Až nedávno jsem si vzpomněl na svoji postpubertu a jízdy smyky se zadokolkovou Ladou, snad i ve městě a teprv pochopil, proč autoři neradi XDrive. Pokud jezdíte na okruhy, nebo nějaké opravdu prázdné (napište mi, kde takové ještě jsou) a přitom ne úzké, silnice kde ještě lze řádit bokem, pak zadokolkka bez XDrive pobaví o dost víc. Jen by to tak měli autoři napsat. Myslím, že dost lidí BMW kupuje aby jezdili rychle, ale takto ho nevyužívá. Pak dává smysl spíš ten Xdrive.
Nakonec co udělalo BMW3 slavným? Tím BMW bývala trojka od E21 (ale už i 2002) tak možná do E36 nebo E46 se 6 nebo alespoň 4 válcem. Pokud ty auta vzpomínáte, hlavním znakem bylo rozumně menší, lehké, auto s lehkými nápravami a KULTIVOVANÝM VYVÁŽENÝM silným motorem (a na rozdíl od supersportů poměrně pohodlné, ale to zas jindy). BMW vyhrálo kultivovanou nekomplikovanou rychlostí. Jadrný zvuk benzínu, komplikovaný transaxle a dvouvačky tím vynikali italové. Dodnes vzpomínám na kultivovaný čtyřválec E21, E30, co jel na volnoběh jak elektromotor a se zvyšováním otáček přicházelo u 6 válce ševelení, tvrdší podvozek a nejlepší manuál co znám (už Mkové modely tím zamíchali sportovní motor má méně kultivovaný zvuk motoru, ale vykoupený super dynamikou). Myslm, že především nadupanější (40i znám i když 20i, 30i moc ne) benzínové BMW se standardním podvozkem se nejvíc odchýlilo od toho čím bylo typicky zajímavé. Nové BMW benziny totiž zkouší prskat a hrát si na Alfu (či snad Ferrari) na jejíž nádherný zvuk nikdy mít nebudou (měl jsem ji) a na Ferrari už vůbec ne. S dnešními turby, katalyzátory a DPF to pak nejde i kdyby použili reverse engineering od Alfy.
Jinými slovy, nejblíže starým dobrým BMW jsou dieselové šestiválce ale dokonce i 4 válce. 6 válcový BMW diesel se nesnaží prskt do výfuku, na volnoběh je kultivovanější než dieselová konkurence a v otáčkách mi připomíná stará BMW víc než benziňáky. 4 válcový diesel je pak ještě OK a žere o litr míň. 4 kolka pak k sympatickému motoru přidává kultivovanou rychlost a schopnosti na sněhu. Proto by v článku 20 xD neměli zatracovat. Je to pravé BMW, možná víc, než ty rádoby italské benzíny. Jinak mám rád M pakety ale ani ten luxury line nezatracuji. No a ZF snad chválili i u 330i. Jetli mělo kdysi BMW nejlepší manuál. Dnes mají jednoznačně nejlepší a nejlíp naladěný automat (měl jsem předtím Mercedes - převodovka OK ale BMW lepší). Manuál k BMW už nepotřebuji.
Popsat a poplít tak měli především podvozek který je minimálně na 18kách nepříjemně uskákaně uhoupaný! S 17 kami působí měkce, tam nevím jestli může někomu vyhovovat. S 18 runflaty pochybuji!
18. 8. 2019 20:44
objektivita hodnotenia
Niekto tu pisal o hodnoteniach Skodovky a porovnaval "objektivitu" s hodnotenim tohoto BMW 3. Nedalo mi to a nechal som si vyhladat vsetky testy Skody Ocavia na auto.cz ... a ono mal pravdu :) Ziadna z nich za posledne roky nema menej ako 4 hviezdy ... dost vela z nich ma 4,5 hviezdy a dokonca nechyba ani nazov clanku "utok na premiu" :) Dokonca aj Octavia z 3hrncekom 1,0 TSI dostala 4 hviezdy !:) Samozrejme v texte recenzie nechyba komentar, ze "motor je fakt super, samozrejme vo svojje kategorii" Fakt som sa dobre pobavil :) Tak ja sa teda opytam autora ... v porovnani s akym inym dieslom je 20xd taky slaby, ze BMW s nim dostalo len 3 hviezdy - cize priemer ? :) V porovnani s akym autom je kvalita interieru priemerna a jazdne vlasntosti tak isto ? To len Skodovky Vam / vam sadnu vzdy a za kazdych okolnosti ... aj keby tam mali konsky pohon ? Len by som rad upozornil, ze mne osobme sa Octavia paci ( az na ten skulavy 4 okuliarnaty facelift ) a podla mojho subjektivneho nazoru patri medzi vyborne auta vo svojej kategorii. Dat ale Octavii 4,5 hviezdy ... a tomuto BMW 3 ?! Tak to je fakt sila :) My vsetci vieme, ako je to so zadavatelmi reklam ... ale pre Boha ... aspon nejaku formu drzte :)
17. 8. 2019 17:10
Re: Parádní autíčko?
Presne naopak blbecku. To ze ty si s tym najazdil 300tisic bez problemov este neznamena nic. Ten motor ohovaaju samotni servisaci z bmw. Na BMW forach kde su sustredeni ti najvacsi fandovia, tak tam sa pise a neodporuca tento motor.
16. 8. 2019 18:25
Re: odborníci
podle mě se člověk a jeho úspěchy nehodnotí tím, v jakém jezdí autě.