Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 5 Touring navazuje na sedan nové generace (+videa)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (70)
Sedmá generace pětkové řady z Mnichova se po loňském uvedení klasického čtyřdveřového sedanu dočkala i příchodu praktičtějšího provedení s karoserií typu kombi.

Na podzim loňského roku automobilka BMW představila a následně i uvedla na trh sedmou generaci své řady 5 v provedení sedan a nyní na ní navazuje kombíkem. Ten je nedílnou součástí nabídky modelové řady 5 od její třetí generace z let 1987 až 1996 s interním označením E34.

„BMW 5 Touring bylo vyvinuto speciálně pro evropský trh, kde se posledních 25 let těší mimořádné oblibě. Jsem si jist, že praktičnost této nové, již páté generace bude mezi zákazníky, kteří dokáží ocenit typickou prostornost BMW 5 Touring, variabilní zavazadlový prostor v kombinaci s elegantním vzhledem a v neposlední řadě jízdní dynamiku, typickou pro vozy BMW, ještě úspěšnější,“ říká Dr. Ian Robertson, člen představenstva BMW AG, Sales and Marketing.

Výstavní premiéra této novinky se uskuteční na letošním březnovém autosalonu v Ženevě. Od uvedení na trh v červnu 2017 budou zákazníkům k dispozici čtyři motory nejnovější generace BMW Group, zatímco inteligentní pohon všech kol BMW xDrive bude od počátku nabízen v kombinaci se dvěma motory. Další varianty, jak s klasickým pohonem zadních kol, tak s pohonem všech kol, doplní modelovou nabídku v průběhu roku.

BMW 5 Touring s rozvorem náprav 2975 mm, celkovou délkou 4943 mm, šířkou 1868 mm a výškou 1498 mm je stejně jako sedan postaveno na modulární platformě CLAR a díky konstrukci BMW EfficientLightweight, využívající kombinace lehkých materiálů, jako je hliník, pevnostní ocel a hořčík, se podařilo dosáhnout výrazného snížení hmotnosti proti předchůdci při zvýšení pevnosti karoserie a torzní tuhosti.

Použité materiály, spolu s optimalizovanými pohonnými jednotkami i aerodynamikou, pak mají pod materiálů automobilky stát i za snížením spotřeby paliva a emisí CO2 o 11 % ve srovnání s předchozí generaci modelu 5 Touring.

Pro nové kombi je standardem vzduchové odpružení zadní nápravy s automatickým udržováním světlé výšky. Na seznamu volitelné výbavy pak figurují i aktivní tlumiče Dynamic Damper Control, adaptivní stabilizátory Adaptive Drive, integrální aktivní řízení Integral Active Steering (nyní k dispozici ve spojení s pohonem všech kol xDrive) a M sportovní podvozek s o deset milimetrů nižší světlou výškou.

Design nového 5 Touring, navazující na sesterský sedan, má působit sportovním a zároveň i elegantním dojmem. LED světla pro denní svícení a LED dálkové a potkávací světlomety jsou součástí standardní výbavy. Adaptivní LED světlomety s variabilní distribucí světelného kuželu a neoslňujícím asistentem dálkových světel BMW Selective Beam se světelným dosahem až 500 metrů jsou součástí volitelné výbavy.

Podobně jako exteriér i interiér vychází ze sedanu, ale zásadní odlišností je zde samozřejmě zavazadlový prostor, jehož objem vzrostl na 570 až 1700 litrů. Užitečná hmotnost se v závislosti na variantě zvětšila až o 120 kg (720 až 730 kilogramů).

K flexibilitě kombi pak přispívají i praktické detaily, jako je například sklopné opěradlo dělitelné v poměru 40 : 20 : 40, elektricky ovládané dálkové uvolnění opěradel zadních sedadel (ovládá se stisknutím tlačítka v zavazadlovém prostoru), samostatně otevíratelné zadní okno či automatické otevírání víka zavazadlového prostoru, které může být volitelně vybaveno funkcí bezdotykového otevírání a zavírání.

Paleta pohonných jednotek má při uvedení na trh v červnu 2017 zahrnovat čtveřici zážehových a vznětových čtyřválců a šestiválců s pohonem zadní nápravy nebo inteligentním pohonem všech kol BMW xDrive. Systém SCR je standardem u všech vznětových verzí.

BMW 5 Touring – základní technické údaje
Verze530i540i xDrive520d530d/530d xDrive
Převodovka8A8A6M (8A)8A
Zdvihový objem [cm3]1998299819952993
Počet válců/ventilů4/46/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]185/5200-6500250/5500-6500140/4000195/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1450-4800450/1380-5200400/1750-2500620/2000-2500
Max. rychlost [km/h]250250230 (225)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,55,18,0 (7,8)5,8/5,6
Komb. spotř. [l/100 km]6,3-5,87,7-7,34,9-4,5 (4,7-4,3)5,1-4,7/5,7-5,3

Jake.auto.cz: BMW 5 (G30) -přehled všech článků

BMW 5 Touring je ve své nové generaci stejně jako sedan doslova nabito elektronickými pomocníky, jejichž cílem je ulehčit řízení, zlepšit cestovní komfort a samozřejmě maximalizovat aktivní bezpečnost.

Novinka nabídne například nejnovější generace systému iDrive s 10,25palcovým dotykovým displejem. Systémy vozu se ovládají pomocí otočného ovladače, dotykovým displejem, hlasem nebo gesty BMW. Velké ovládací „dlaždice“ zobrazují obsah podkladových menu ve stále se aktualizující podobě a mohou být uspořádány podle přání uživatele.

Barevný BMW Head-Up displej ze zde ve své třetí generaci s o 70 procent větší projekční plochou s plným rozlišením.

Rozsáhlé portfolio asistenčních systémů představuje další krok v cestě za automatizovaným řízením. Například asistent řízení a asistent jízdy v pruzích pracuje do rychlosti až 210 km/h.

Dalšími novými jízdními asistenty jsou asistent při změně jízdního pruhu a inteligentní rychlostní asistent (začleňující rychlostní omezení do systému automatického udržování rychlosti), pomoc při vyhýbacích manévrech, varování před vozidly přijíždějícími ze strany, varování Priority Warning, asistent jízdy v pruhu s aktivní ochranou před nárazem z boku. Propojená vozidla BMW upozorní na blížící se nebezpečí.

Displej Key umožňuje využívat funkce, jako je parkování na dálku, s jehož pomocí lze zaparkovat vůz i na velmi úzká parkovací místa.

Samozřejmostí je i konektivita s rozsáhlým využitím služeb BMW ConnectedDrive, včetně BMW Connected Onboard. Služby jako On-Street Parking Information (OSPI) a ParkNow mají pomoci při hledání parkovacích míst. Synchronizace kalendáře, e-mailů a kontaktních údajů přes Microsoft Exchange.

BMW 5 Touring nabídne plně bezdrátové připojení chytrých telefonů prostřednictvím indukčního nabíjení, Apple CarPlay a WiFi připojení až pro deset zařízení. Na přání bude k dispozici prostorový audiosystém Bowers & Wilkins Diamond s výškovými reproduktory z čistého syntetického diamantu, se skvělým zvukem a výkonem 1400 wattů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (70)
Avatar - Londonbridge
5. 3. 2017 09:02
Carwow test
[odkaz]

Carwow ma celkom objektyvne testy aut a je tam aj nova 5 ka
Avatar - white label
2. 2. 2017 14:24
Re: Celkem povedeny facelift
Netvrdím, že je A4 designově povedenější, než 3er, ale nová generace A4 se mi líbí víc, než předchozí, což platí i u 3er. U 5er se mi opticky celkově víc líbila F10 (hlavně ten zadek). 5er E39 (celkově) a F10 (hlavně designově) se podle mě povedly mimořádně, E60 (design/interiér) naopak ne.
Ale i A4 (a další...) má logicky designově slabší a silnější generace, takže na tom nevidím nic extra značkově preferujícího. Buď se mi auto v konkrétní generaci líbí, nebo ne. A jestli je to revoluce, nebo jen evoluce, taky není pro výsledek rozhodující.
Třeba přední světla teď vypadají (u 5er) lépe a celkově auto působí takovým "rozčaplepším" dojmem, což jej dělá současnějším v rámci modelových řad BMW.
Avatar - Dinar
2. 2. 2017 14:05
Re: Celkem povedeny facelift
"Pro většinu, poměrně jasně líp," říkáš ty, já si to nemyslím a průzkum nikdo z nás nedělal, podle mně aktuální A4 neudělala ani úkrok stranou, jen přešlapuje. Každopádně tu plkáme, úkroky stranou apod., v tom hodnocení se promítají čistě značkové preference jednotlivců, mně akt. design bmw vyhovuje, v G30 vidím posun, ty s MT jste spíše na audiny, vidíte posun u nich.
Avatar - white label
2. 2. 2017 12:28
Re: Celkem povedeny facelift
A4 je taky "jen" evoluce, ale současná vypadá (pro většinu) poměrně jasně líp, než ta předchozí, což se o této 5er podobně říct nedá. Kdybych měl tuhle 5er vyměnit za F10, tak významným důvodem by určitě nebyl design.
Avatar - Dinar
2. 2. 2017 07:08
Re: Celkem povedeny facelift
Může být, krok jakým směrem je potom A4?