BMW 6 GT oficiálně: Pohlednější nástupce 5 GT je tu!
Už s oficiálním odhalením příchodu nového BMW řady 8 bylo jasné, že řada 6 do budoucna projde změnou. Kupé, kabriolet a Gran Coupé se nově stanou „osmičkou,“ zatímco součástí řady 6 se stane liftback 6 Gran Turismo nahrazující dosavadní 5 GT. Nyní model BMW 6 GT debutuje oficiálně.
Siluetou novinka navazuje na předchůdce, zadní partie se ale designérům povedlo navrhnout elegantněji než u poněkud neforemného předchůdce. Bezrámové dveře autu zůstaly, dvojité otevírání zavazadlového prostoru však nikoliv, podobně jako Škoda Superb se i BMW tohoto řešení vzdalo. Víko je nově výklopné v jednom celku. Koeficient aerodynamického odporu se podařilo srazit na 0,25 (z 0,29), a to díky aktivním klapkám v přídi nebo výsuvnému spoileru na zádi.
Příď svým řešením vychází z aktuální řady 5, což platí také pro kabinu. Automobilka slibuje jako u předchozího Gran Turisma zvýšenou pozici za volantem a obří prostor na zadních sedadlech, která mohou být elektricky nastavitelná. Ten umožňuje dlouhatánský rozvor mající hodnotu 3.070 mm, což je o 95 mm více než u dnešní řady 5 sedan. Rozvor je shodný jako u dosavadní 5 GT, délka se však mezigeneračně natáhla o 87 mm na celkových 5.091 mm.
BMW 6 GT – srovnání rozměrů s dalšími modely BMW | |||
Model | BMW 6 GT (2017-) | BMW 5 sedan (2017-) | BMW 5 GT (2009-2017) |
Délka (mm) | 5091 | 4936 | 5004 |
Šířka (mm) | 1902 | 1868 | 1901 |
Výška (mm) | 1538 | 1479 | 1559 |
Rozvor (mm) | 3070 | 2975 | 3070 |
Objem zavazadelníku min/max (l) | 610/1800 | 530/- | 500/1750 |
Zavazadelník nabízí objem 610 litrů, což je o 110 litrů více než dosud. Po sklopení zadních sedadel, které probíhá elektricky, a to v poměru 40:20:40, lze kufr zvětšit až na 1.800 litrů. Zavazadlový prostor je přístupný elektricky ovládaným víkem, které je součástí standardní výbavy. Automobilka upozorňuje i na sníženou nákladovou hranu o více než 50 milimetrů, která je nyní zarovnána s podlahou kufru.
Motory jsou v nabídce zatím jen tři. Zážehová nabídka začíná na dvoulitrovém čtyřválci 30i (190 kW), který doplňuje ještě třílitrový šestiválec 40i (250 kW) s možností dokoupení pohonu všech kol. Turbodiesely zastupuje výhradně šestiválec 30d (195 kW), opět dostupný i se čtyřkolkou. Všechny nabízené agregáty jsou standardně spárovány s osmistupňovým automatem.
BMW 6 GT – technická data nabízených motorů | |||||
Model | 630i | 640i | 640i xDrive | 630d | 630d xDrive |
Pohon | 4x2 | 4x2 | 4x4 | 4x2 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 2998 | 2998 | 2993 | 2993 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 190/ 5000-6500 | 250/ 5500-6500 | 250/ 5500-6500 | 195/4000 | 195/4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 400/ 1550-4400 | 450/ 1380-5200 | 450/ 1380-5200 | 620/ 2000-2500 | 620/ 2000-2500 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,3 | 5,4 | 5,3 | 6,1 | 6,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,2 | 7,0 | 7,7 | 4,9 | 5,5 |
Příplatková výbava vychází z dnešní 5-Series, což znamená výrazně zvětšený head-up displej, asistent pro jízdu v dopravních zácpách, dálkové zaparkování nebo sledování mrtvého úhlu. Šestce samozřejmě nechybí ani digitální služba BMW Connected s možností prohlížení emailu v autě nebo sledováním dopravní situace v reálném čase.
Nové BMW 6 GT bude světu oficiálně představeno na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Zahájení prodeje je naplánováno na listopad.