Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 6 GT oficiálně: Pohlednější nástupce 5 GT je tu!

David Bureš
Diskuze (96)
Charakter nového BMW 6 GT navazuje na předchůdce, auto chce nabídnout kombinaci praktičnosti a luxusu. Design vychází z aktuální řady 5.

Už s oficiálním odhalením příchodu nového BMW řady 8 bylo jasné, že řada 6 do budoucna projde změnou. Kupé, kabriolet a Gran Coupé se nově stanou „osmičkou,“ zatímco součástí řady 6 se stane liftback 6 Gran Turismo nahrazující dosavadní 5 GT. Nyní model BMW 6 GT debutuje oficiálně.

Siluetou novinka navazuje na předchůdce, zadní partie se ale designérům povedlo navrhnout elegantněji než u poněkud neforemného předchůdce. Bezrámové dveře autu zůstaly, dvojité otevírání zavazadlového prostoru však nikoliv, podobně jako Škoda Superb se i BMW tohoto řešení vzdalo. Víko je nově výklopné v jednom celku. Koeficient aerodynamického odporu se podařilo srazit na 0,25 (z 0,29), a to díky aktivním klapkám v přídi nebo výsuvnému spoileru na zádi.

Video se připravuje ...

Příď svým řešením vychází z aktuální řady 5, což platí také pro kabinu. Automobilka slibuje jako u předchozího Gran Turisma zvýšenou pozici za volantem a obří prostor na zadních sedadlech, která mohou být elektricky nastavitelná. Ten umožňuje dlouhatánský rozvor mající hodnotu 3.070 mm, což je o 95 mm více než u dnešní řady 5 sedan. Rozvor je shodný jako u dosavadní 5 GT, délka se však mezigeneračně natáhla o 87 mm na celkových 5.091 mm.

BMW 6 GT – srovnání rozměrů s dalšími modely BMW
ModelBMW 6 GT (2017-)BMW 5 sedan (2017-)BMW 5 GT (2009-2017)
Délka (mm)509149365004
Šířka (mm)190218681901
Výška (mm)153814791559
Rozvor (mm)307029753070
Objem zavazadelníku min/max (l)610/1800530/-500/1750

Zavazadelník nabízí objem 610 litrů, což je o 110 litrů více než dosud. Po sklopení zadních sedadel, které probíhá elektricky, a to v poměru 40:20:40, lze kufr zvětšit až na 1.800 litrů. Zavazadlový prostor je přístupný elektricky ovládaným víkem, které je součástí standardní výbavy. Automobilka upozorňuje i na sníženou nákladovou hranu o více než 50 milimetrů, která je nyní zarovnána s podlahou kufru.

Motory jsou v nabídce zatím jen tři. Zážehová nabídka začíná na dvoulitrovém čtyřválci 30i (190 kW), který doplňuje ještě třílitrový šestiválec 40i (250 kW) s možností dokoupení pohonu všech kol. Turbodiesely zastupuje výhradně šestiválec 30d (195 kW), opět dostupný i se čtyřkolkou. Všechny nabízené agregáty jsou standardně spárovány s osmistupňovým automatem.

BMW 6 GT – technická data nabízených motorů
Model630i640i640i xDrive630d630d xDrive
Pohon4x24x24x44x24x4
Zdvihový objem [cm3]19982998299829932993
Válce/ventily4/46/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min]190/
5000-6500
250/
5500-6500
250/
5500-6500
195/4000195/4000
Točivý moment [N.m/min]400/
1550-4400
450/
1380-5200
450/
1380-5200
620/
2000-2500
620/
2000-2500
Převodovka8A8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]250250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,35,45,36,16,0
Komb. spotřeba [l/100 km]6,27,07,74,95,5

Příplatková výbava vychází z dnešní 5-Series, což znamená výrazně zvětšený head-up displej, asistent pro jízdu v dopravních zácpách, dálkové zaparkování nebo sledování mrtvého úhlu. Šestce samozřejmě nechybí ani digitální služba BMW Connected s možností prohlížení emailu v autě nebo sledováním dopravní situace v reálném čase.

Nové BMW 6 GT bude světu oficiálně představeno na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Zahájení prodeje je naplánováno na listopad.

David Bureš
Diskuze (96)
15. 6. 2017 09:40
Re: Což o to, pěkné to je....,
opravdu? naprosto chápu, že pokud se o to nezajímáš, tak o tom nic nevíš, takže si přečti, je to poučné
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - praděda7
15. 6. 2017 09:25
Re: Což o to, pěkné to je....,
No dokonale ti vymyli mozek juniore, jen co je pravda.
Avatar - Hammunasakra
15. 6. 2017 08:44
Re: Což o to, pěkné to je....,
[odkaz] [odkaz] atd. atp. :-)
15. 6. 2017 08:07
Re: Mnohem lepší...
Díky borci za kultivovanou diskuizi poránu.

Jako jezdec souřasné GT5 musím říct, že se mi design líbí, asi největší mínus vidím v hmotnosti a jakési těžkosti v rychlostech do 100 km, ani jízdní komfort není (zdaleka) jako u nové 5er. Pokud tohle vylepší (a vypadá že by mohli), bude GT6 výborná volba.

Twindoor jsem za 2 roky nevyužil. Kufr je mínus v salonu, v praxi neomezuje oproti třeba 5er. Buď jedeme ve dvou a stačí, nebo ve čtyřech v zimě na hory - rakev na střeše to řeší.

Co se málo vyzdvihuje je šířka interiéru, jak GTI kdysi vtipně napsal, za volantem se jde rozvalit, trochu se tam i poflakovat, protáhnout se, vzadu je spousta místa, 3 dětské sedačky se vejdou.

Avatar - Bubáq
15. 6. 2017 07:10
Vášně už pomalu opadají
GT6 je o něco hezčí, než pětka GT, ale ne zas o tolik, o kolik evropská část motoristických fandů doufala... Přitom z připojené galerie je zřejmé, že designeři jsou si vědomi, ve kterém místě je gétéčko nejméně sexy: překvapivě nejde o onu tolik kritizovanou záď (pravděpodobně míněno pod spodním okrajem zadního okna), ale o oblouk střechy. Pokud se podíváte na snímky 64 a 65, zřetelně uvidíte profil úplně jiného auta, které by směle mohlo nést "GT" ve svém názvu. Jeho střecha má sportovní profil, nízký, téměř plochý protáhlý oblouk, který tolik chybí sériovému provedení. Jeho vepředu do výšky vytažený tvar totálně kazí celý vzhled auta. (Mimochodem, úplně stejně jako u X6 a X4).
Už od dob 5GT si olámu hlavu, proč tento evidentní přešlap designéři udělali. Nemám žádnou jinou odpověď, než tuto: asi se to tak líbí Číňanům.....