Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW a Fiat Chrysler oznamují spolupráci. Chtějí postavit nejlepší autonomní platformu

Automobilka BMW na vývoji technologií již spolupracuje se společnostmi Intel a Mobileye. Nyní mnichovští oznamují dalšího silného člena týmu – Fiat Chrysler Automobiles.
Zpět na článek
16. 8. 2017 18:22
16. 8. 2017 19:06
16. 8. 2017 21:21
17. 8. 2017 09:43
16. 8. 2017 18:51
16. 8. 2017 18:52
16. 8. 2017 18:52
16. 8. 2017 18:52
16. 8. 2017 18:54
16. 8. 2017 19:01
17. 8. 2017 09:52
17. 8. 2017 10:55
17. 8. 2017 15:39
17. 8. 2017 16:00
18. 8. 2017 12:17
16. 8. 2017 19:02
16. 8. 2017 18:22
Blbosť.
Autonómne auto je na najbližších 30 alebo aj viac rokov nerealizovateľná utópia. Možno, keď budú plne automatizované železnice, keď budú vlaky bezpečne premávať bez zásahu rušňovodiča, potom sa tým možno seriózne zaoberať, dovtedy ťažko. Ani len Metro nie je vo väčšine prípadov autonómne, a to je snáď ten najjednoduchší systém dopravy, aký máme.
Rozbalit vlákno
3
16. 8. 2017 19:06
Re: Blbosť.
Už o 15 rokov PAKO!!!!!!!!!!! :no: :no:
Avatar - jozephko
16. 8. 2017 21:21
Re: Blbosť.
A človek nikdy nebude môcť lietať, pretože lietanie je vyhradené len vtákom.
Neznámy expert na konci 19. storočia
17. 8. 2017 09:43
Re: Blbosť.
Metro jezdí dávno bez strojvedoucího. Zvládnuté to je a dlouhodobě v provozu ověřené. Že se tou cestou nevydalo více dopravních podniků na více linkách, na tom nic nezmění. Zajímavé na tom Pařížském projektu je, že pořád prý jedou na první verzi softwaru.

Železnice celkem zaspala. Vzpomínám si na prezentaci, kde právě hovořili o tom, že se musí probrat a začít pracovat na snižování nákladů, protože autonomní nákladní auta, až přijdou, jim seberou značný tržní podíl. A právě jednou z cest bylo zapracování na autonomii. Na železnici jsou prý problémy v přísné regulaci. Nevím, neznám, na druhou stranu při pohledu na rychloměr určený pro vlak tomu klidně budu věřit.

U aut je to v první řadě otázka toho, co regulátor povolí. Ani řidič nezvládne všechny situace. Jak tedy budou nároční na takový systém, jak budou testy pro homologaci vypadat.
16. 8. 2017 18:50
Eletkromobil s Fiat???
Elektromobil chce kvalitné vyspelé BMW s Fiat a Chrysler???!!! :-O :-O :-O :-O ;-\ ;-\ Veď to bude katastrofa!!!!§
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2017 18:51
S faitom...
Autonomné autá s Fiatom a Chryslerom???? Idem sa pogrcať!!!! Poruchová to bude jak >:D >:D >:D >:D >:D 8-s 8-s 8-s 8-s :-O :-O :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barrichello
16. 8. 2017 18:57
Re: S faitom...
FCA maj koupit čínani, takže v podstatě bude BMW spolupracovat s činany.

To bude kvalita, BMW nespolhlivý plečky, Fiat na chovstech tabulek a činani to dorazí.

hehehe
Avatar - wakantanka
16. 8. 2017 20:13
Re: S faitom...
Si spomen kde bol taky Jaguar s kvalitou pokym ho nekupila Tata.
16. 8. 2017 20:13
Re: S faitom...
A KDE je dnes??????????!!!!!!!!! Dnes je snáď kvalitný a s Land Roverom,???)!!!! :-O :-O :-O :-O :-O :-| :-|
17. 8. 2017 07:04
Re: S faitom...
Slyšel jsem od 3 známých, kteří mají porsche panamera, že je to mimořádně nespolehlivé auto. Dvěma měnili motor. V MHD jsem je tedy nikdy neviděl. Lépe se člověku usíná, když vysněné auto, na které nemá, je takový krám. :)))
16. 8. 2017 18:52
Nevedia???
Prečo sa udialo s CHryslerom to čo sa udualo
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2017 18:52
Silného
To fakt??! :-O >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2017 18:52
NIE§
Nerobte to!
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2017 18:53
A čo Marchionne?
Jemu už nevadí s Nemcami??! >:D >:D >:D 8-s 8-s ;-\
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2017 18:54
Prečo
si nevybrali aspo GM!
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2017 19:01
BMW
Nekupují se BMW i kvůli tzv. "řidičským zážitkům"? Když to bude řídit samo, proč si pak kupovat BMW a ne třeba Mercedes, který bývá pohodlnější? Neřežou si pod sebou větev?
Rozbalit vlákno
5
17. 8. 2017 09:52
Re: BMW
Neřežou (dokud to bude příplatkové, nebo alespoň vypínatelné). Protože ví, že značnou část zákazníků nezajímají tradiční vlastnosti BMW a přišli by o ně, kdyby to nenabídli a nedrželi krok s konkurencí. Viz xDrive a jeho projev.

Navíc potřeby lidí bývají komplexnější. Že mě baví řídit, neznamená, že chci řídit neustále. Třeba při poskakování v kolonách by asi nikomu nevadilo, že může věnovat pozornost něčemu jinému. Nebo si vem třeba přijímání hovorů za jízdy. S HF je to sice většinou legální, ale je diskutabilní, jestli je to rozumné. Obecně je jízda po dálnici s běžnými rychlostními limity celkem nudná. Ani jízda ve městě není zrovna odvaz.
17. 8. 2017 10:55
Re: BMW
Já se ale obávám jiného aspektu samořídících aut. Je jasné, že dřív či později dorazí. Jak už řekla Angela, časem se to bude překlápět až do toho extrému, že naopak budeš muset mít zvláštní povolení řídit. Z hlediska člověka a jeho způsobu žití to změní strašně moc. Bude o mnoho schopnější a zase o mnoho hloupějšíější a nesvobodnější.

Naopak jet po dálnici vedle samořídích kamionů, které pro mne budou předvídatelné a pojedou třeba s pantografy na elektriku bych si dovedl představit.
17. 8. 2017 15:39
Re: BMW
To máš už dnes. Říká se mu řidičský průkaz. :-) Plně autonomní vozidlo přinese možnost vozit se autem bez řidičského průkazu, jako bys měl řidiče. Asi se objeví lidé, kterým za to řidičák prostě nebude stát; zkrátka si koupí auto a budou se vozit, jako v taxíku, jen ve vlastním. Dneska to lidé běžně nedělají, protože je to drahé (platit si řidiče). Skvělá funkce pro někoho, kdo o řidičák přijde. :-)

Ani bych neřekl, že by to mělo takový dopad. Řízení není nějak zvlášť složité (u manuálních převodovek trocha koordinace, odhad vzdálenosti, rychlosti); asi nejtěžší je vždy se tomu věnovat a to spoustě lidí nejde. Samozřejmě, kdo nebude umět řídit, bude na tom počítači závislý. Pokud by však byl nějaký masový problém s elektronikou, tak nikdo z nás nikam nepojede. Protože se bez ní ani nenastartuje motor (budou tu i starší auta, ale většina takové mít nebude). Víš, co na nás má dopad? Spoléhání se na elektroniku pro navigaci. Nebudujeme si v mozku už tolik map. Nebo mobilní telefony. Sociální sítě.

Jsem zvědavý na tu jejich jízdu ve skupině, kdy pojede jeden nalepený na druhý (to by mělo přijít dříve než autonomie). Jak pak bude vypadat najíždění na dálnici. Nebo i předjíždění, protože při skutečném předjíždění máš mít se kam zařadit a na to tam musíš vidět.
17. 8. 2017 16:00
Re: BMW
To si nemyslím. ŘP sice název odpovídá, ale prakticky je to spíše registrace a osvědčení o proškolení. Může to mít každý b.bec. :-) Není to sice otázka nejbližší budoucnosti, ale v okamžiku, kdy přijde první plně autotomní auto nejvyššího stupně, tak trend už půjde jen směrem k vytlačení řidiče od volantu. Je to můj názor, mohu se plést.

Stejně je to vidět i oblasti financí, začne se pomalu a už dnes je jistý záměr vzít lidem hotovost úplně.

Nejde jen o řízení jako takové. Plně autonomní auta jsou kapsle, které lidi přepraví z bodu A do B. Okolo samotného řízení je 100+1 činností, které s tím souvisí. Ne jen zaparkovat do mezery. S orientací a navigací atd. je to přesně jak píšeš.

Jízdu ve skupině jsem si představoval vždy omezený počet, ten myslím český vynález s trolejema se mi líbí i když ta infrastruktura bude složitější než vypadá.

Z hlediska zábavy z řízení a aut všeobecně podle mně máme zlaté časy, které brzy skončí.
18. 8. 2017 12:17
Re: BMW
Může. A nebylo by na škodu, kdyby byl standard vyšší.

To jsou podle mne jablka a hrušky. Lepší paralela je myslím sledování pohybu vozidel (pointou omezování hotovosti je sledování transakcí; ty papírky samotné stejně žádnou hodnotu nemají a jen málokdo bude platit třeba v kovech).

To jsem zvědavý, jak dlouhý by ten seznam byl (jestli bys opravdu vymyslel 100+1). Parkování je o tom odhadu. Je to trochu něco jiného než "mám dost místa na předjíždění?", ale základem je prostě vědět, jak velkou mezeru potřebuješ a kdy točit volantem. Víceméně otázka vzdáleností. A nemálo řidičů s tím má problém. Třeba couvání s vozíkem je zajímavá věc, ale kolik lidí to umí a počítač to zvládne lépe.

Samozřejmě, že jen těžko můžeš mít kilometr dlouhý "vlak". Nicméně i nějakých čtyři-pět může být zajímavé.
16. 8. 2017 19:02
Google
A jakou roli v tom hraje Google? Ten přece teď spolupracuje s FCA na vývoji autonomního auta.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
16. 8. 2017 21:27
Automobilová swinger party pokračuje...
Je ešte nejaká automobilka, ktorá by sa svetovej automobilovej swinger party ešte nezapojila? :-)
Budúcnosť automobilov bude možno celkom iná ako je dnes: stačí zabrusliť do oblasti počítačov. Existuje platforma na počítače x86, a rôzni výrobcovia vyrábajú jej rôzne komponenty. A potom existuje množstvo firiem, ktoré tiem komponenty "len" poskladajú a vzájomne odladia.
Alebo ešte jedno riešenie z oblasti PC: firma ARM navrhuje procesory a potom poskytuje licencie na ich výrobu. Podobne by nejaká firma či firmy mohli v budúcnosti navrhovať platformy pre autá a poskytovať potom licencie firmám - hlavne menším a malým. Tým by automobily mohol začať vyrábať prakticky ktokoľvek, kto má nejaké finančné zázemie a odborníkov. Kúpi si licenciu, nakúpi komponenty od rôznych firiem a autá môže veselo predávať
Rozbalit vlákno
0