Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

U BMW pokračuje doba turbová. Přichází biturbo tříválec

David Bureš
Diskuze (37)
Jestli jste si mysleli, že u BMW doba turbodmychadel vyvrcholila čtyřikrát přeplňovaným šestiválcem, byli jste na omylu. Nyní přichází tříválec s dvěma turby.

Doba přeplňování rozhodně nekončí. Stále více čtyřválců používá dvě turba, BMW nabízí dokonce šestiválec se čtyřmi turbodmychadly. Nyní mnichovská automobilka v trendu pokračuje, rozšíří nabídku biturbo čtyřválců a dvou turbodmychadel se dokonce dočká i její naftový tříválec!

Dvě turbodmychadla nově použijí i slabší vznětové čtyřválce v modelech BMW, s označením 18d a 20d. Pod jejich kapotou se objeví inovovaný agregát s interním označením B47TÜ1. Výkonově se nic nezmění, vznětové dvoulitrové čtyřválce budou i po této inovaci naladěny na 110 kW a 350 N.m (18d), respektive na 140 kW a 400 N.m (20d).

Hlavní změnou tak bude lineárněji nastupující síla motorů. Zatímco jedno turbodmychadlo bude pomáhat síle v nízkých otáčkách, druhé, větší, bude pracovat v těch větších. O to ale tolik nešlo, primárním důvodem nasazení dvou turbodmychadel jsou samozřejmě nové emisní normy. Díky tomu jednotka splní již nadcházející pravidla Euro 6c. I proto je ve vzájemném srovnání u nového motoru vyšší udávaná spotřeba paliva, a to kvůli odlišné metodice měření spotřeby.

Aplikaci dvou turbodmychadel doplňuje přepracovaný tvar válců a pístů nebo jiný přívod oleje. Motor nebude postrádat ani vstřikování kapaliny AdBlue.

Podobných úprav jako nové čtyřválce se dočkal také vznětový tříválec, nově s označením B37TÜ1, který je dostupný primárně pro vozy Mini. Ani v tomto případě se výkonové parametry nemění, slabší varianta (Mini One D) poskytuje 70 kW a 220 N.m, zatímco ta silnější (Mini Cooper D nebo třeba BMW X1) je naladěna na 85 kW a 270 N.m. V tomto případě pak změny doplňuje nahrazení dosavadního šestistupňového automatu za novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Mini – srovnání nových a dosavadních vznětových tříválců
ModelMini One D*Mini One D*Mini Cooper D*Mini Cooper D*
Modelový rok2018--20172018--2017
Motor3R biturbo3R turbo3R biturbo3R turbo
Zdvihový objem [cm3]1496149614961496
Válce/ventily3/43/43/43/4
Největší výkon [kW/min]70/400070/400085/400085/4000
Točivý moment [N.m/min]220/1500-2500220/1750270/1750-2250270/1750
Převodovka6M6M6M (7DS)6M (6A)
Max. rychlost [km/h]190190205 (204)205 (204)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,211,09,2 (9,3)9,2 (9,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]3,73,43,8 (3,8)3,5 (3,7)
Emise CO2 [g/km]968999 (99)92 (98)
*Technická data platná pro Mini 3Door

Foto: bimmertoday.de

David Bureš
Diskuze (37)
22. 11. 2017 19:38
Re: Kdy budou benzínové motory tak čísté, jako tento diesel?
Souhlasím. A právě to, co jsi napsal vystihuje, jak velká mediální bublina jsou ty strašné diesely :-)
22. 11. 2017 14:45
Re: Kdy budou benzínové motory tak čísté, jako tento diesel?
Vždyť je spotřební daň na benzín vyšší. A ten rozdíl je poměrně větší, než je rozdíl v emisích CO2. Pokud chceš zdaňovat dle CO2, tak je to naopak nafta, kde je daň nižší.
Re: Kdy budou benzínové motory tak čísté, jako tento diesel?
Otázka tedy zní proč kupovat benzínový motor, když není lepší než diesel, který má nejen lepší projev, ale i menší emise CO2?
Avatar - Barry Lyndon
22. 11. 2017 11:32
cpát do Mini v roce 2017 diesel je zhůvěřilost
a je celkem jedno, jak moc maxi to Mini je...
Avatar - Hotwire
22. 11. 2017 10:33
Re: DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Nebolo to Tesla Stropkov? :*)