Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Záchranáři budou jezdit v BMW i3. S omezeným dojezdem se netrápí

Jan Mička
Diskuze (16)
České zastoupení automobilky BMW znova poskytlo své vozy státnímu sektoru. S elektromobily i3 nyní budou jezdit záchranáři.

BMW navázalo spolupráci s českými záchrannými složkami již letos v dubnu. Tehdy předalo vybraným útvarům státní a městské policie celkem jedenáct elektromobilů i3, z nichž deset bylo v provedení 94 Ah, a poslední byl vybaven systémem 94 Ah REX, jinak řečeno s prodlužovačem dojezdu s malým spalovacím motorem v roli generátoru energie.

Nedlouho poté putoval útvarům dálniční policie sportovní model i8, který pouhých pár týdnů na to těžce havaroval poblíž Brna. Nicméně netrvalo dlouho a české zastoupení BMW poskytlo za zničený vůz náhradu. Expanze vozů řady „i“ v záchranných službách tím však neskončila. Právě dnes totiž došlo k předání šesti „í-trojek“, a sice pro šest útvarů státních i soukromých záchranných a zdravotnických služeb. Dva vozy zůstanou v Praze, zbytek se podívá do Brna, Hradce Králové, Ostravy a Zlína.

Jde o verze 94 Ah s prodlužovačem dojezdu, které jsou schopny ujet až 200 kilometrů čistě na elektřinu, respektive 350 kilometrů s využitím systému REX. Jsou evidovány jako vozy zvláštního určení a vybaveny technikou americké firmy Whelen (majáky a výstražná světla). Zdravotnická zařízení je mají k dispozici na půl roku či 9000 kilometrů, podle toho, co nastane dříve.

„Věřím, že elektromobily mají i v tomto sektoru uplatnění. Pokud alespoň jednou některé z vozidel bude využito při záchraně lidského života, budu považovat tuto spolupráci za úspěšnou. Velice si vážím BMW i agentů, kteří tímto ve spolupráci s BMW Group Česká republika podpořili dobrou věc,“ říká Jana Dvořáková, BMW i Manager českého zastoupení automobilky BMW.

Jan Mička
Diskuze (16)
Avatar - wakantanka
1. 11. 2017 18:07
Re: Nic
Nechcem zbytocne odporovat, pretoze sucasne benzinove bufiky nepoznam. Ale predpokladam ze plus minus budu rovnake ako tie naftove a veru v ziadnom nakladaku som nezazil aby mu to trvalo nejak dlho aby vykuril znacne velku kabinu. Mal ten kolega ten bufik spravne nadimenzovany? Ked tak lovim v pamati tak LPG Trumatic sa zahrieval o dost dlhsie ako naftovy Eberspeacher.
1. 11. 2017 16:14
Re: Nic
jo sak jsem psal ze se pousti motor, a nabizej to ofiko i nektere premiova evropska auta, treba Mercedes a BMW to maj v nabydkach tusim pro S a 7ku

sak jo, zalezi na spouste reseni a co vyrobce pouzije, ale vytapet nebo klimatizovat BEV dneska jiz proste problem neni, naopak casto je to snazsi nez u toho spalovaku
1. 11. 2017 14:59
Re: Nic
Nepoužívá Renault anebo Nissan také nějaké nezávislé topení? Možná na E85/ E100. Je to jednoduché a hlavně funkční řešení. S malou baterií je pitomost plýtvat elektřinou na vytápění. Tím spíš, pokud nemáš tepelné čerpadlo (což v levnějším autě mít nebudeš). To je úplná ptákovina.
1. 11. 2017 14:50
Re: Nic
Některé full hybridy mají elektrický kompresor klimatizace. Není problém do auta strčit elektrický kompresor. Problém je, z čeho ho napájet, pokud neběží motor a není to hybrid, tedy nemá rozumnou baterii. V USA některé automobilky nabízí klimatizaci ovládanou na dálku; prostě se na dálku nastartuje motor (takhle řeší i topení místo instalace nezávislého). V EU tahle řešení z továrny vidět nejsou a bude asi problém s předpisy. Tady jsem viděl leda nezávislou ventilaci, kdy se jen udržuje proudění vzduchu v kabině (v některých autech to bylo napájené ze solárního panelu ve střešním okně - měl to myslím i Superb).

U elektrického topení záleží, jak je udělané. Odporové je primitivní. Tepelné čerpadlo je efektivnější.
1. 11. 2017 13:15
Re: Nic
mel jsem v aute benzinove Webasto a kolega ma v Q7 naftove Webasto, rozdil celkem velkej presne tak jak popusiju, stari tech aut 5-6 let, tedy i topeni bylo +- tak stare :-)

mimochodem naftovych bufiku se bude tykat restrikce dieselu ve mestech taky, minimalne tedy v nekterych mestech a s dost velkejma pokutama, teda pokud to ty mesta protlacej tak jak to nyni hlasaj ze zakazou diesely do roku 20XX