že by to byla celá reálná životnost auta? ;-)
BMW i3 považuji dnes za nejlepší elektromobil - drahá a lehká karbonová karoserie, žádná přestavba auta se spalovacím motorem na elektromobil. Až budou trochu levnější ty speciální pneumatiky, jdu do toho :-)
Marně čekám na nějakou ohromující informaci, a ono zas nic: Jezdím v Golfu z r. 1996, a najedu na jedno nabití 200km. S dalším paklem baterek, který si můžu, nebo nemusím naložit, pak najedu asi 300km. Naftové vodní topení poskytuje v mizivé spotřebě nafty (okolo 10l za zimu) komfort a regulaci stejnou popř lepší než obyč spalovák. (topí okamžitě, lze ovládat a programovat na dálku) a má minimální spotřebu elektřiny.
Kde je ten pětadvacetiletej rozdíl ve vývoji? Že se v tom v mrazu nedá jezdit, stojí to přes mega, a na jakoukoli závadu se domlouvá a a schází team ve Stutgartu? Jedinej posun je ve výkonu, ale jinak prakticky nic k lepšímu.
Kúreniu elektrikou u súčasných elektromobilov, ktorá sa brutálne ťažko uskladňuje a v tomto prípade zbytočne míňa, doteraz nerozumiem. Akýkoľvek nezávislý bufík, je jedno či naftový, by popri minimálnej spotrebe vyprodukoval tepla na rozdávanie a zároveň by v zime "nezmizla" 1/3 alebo 1/2 energie z batérií len tak >:D . V tomto prípade je golf nadčasový ;)
naftovej bufik pro elektromobil? proc naftovej, vzdyt naftovej bufik se mnohem dele dostava do stadia vyhrevu nez ten benzinovej (v mrazech rozdil i 5 minut), navic spotreba bufiku je v takovych radech, ze rozdil treba ctrvt deci na hodinu opravdu moc nepoznas, navic kdys bufik jede treba jen 20 minut, nehlede na to ze ten benzinovej to rychleji vytopi a tedy drive muze prejit do stavu udrzovaciho :-) naftove bufiky patri jen do naftovejch aut kde se nemontuje pridavna nadrzka a palivo pro bufik jde primo z nadrze auta, pro elektromobily jsou primo spesl bufiky ktere jedou bud na benzin a nebo biopaliva typu E85, lepsi je ale ten ciste benzinovej kterej je zaprve podstatne levnejsi, zadruhe rychleji vyjriva a zatreti ma delsi servisni interval a vseobecne delsi zivotnost :-) (se spotrebou bufiku aby se zaplatil cenovej rozdil mezi benzinovym vs naftovej/biopaliva, tak by bufik musel fungovat asi 2 tisice hodin >:D takze se to vyplati jen treba do obytnaku do mist kde neni napojeni na elektrinu nebo pro nekoho kdo denne nekolikrat absolvuje trasy tak daleko od sebe ze auto vychladne a nema opet moznost nikde auto pichnout na zasuvku )
mimochodem vetsina BEV a ty dnes prodavane nove jiz asi vsechny, maj predehrev i predklimatizovani (coz u spalovaku neni uplne obvikle, musel by se pustit motor, neb klimoska jede na kompresor ktery je na remenu/retezu a z hlavi asi neznam zadne auto ktere by melo kompresol klimosky na elektrinu a nebyl to BEV) jak prednostne z kabelu, tak i z baterie, a vyhrat auto treba z -15 na 15 vezme za tech 20 minut zhruba 3kWh, zalezi pak tedy na tom jakou ma dane auto baterku a jaky je pozadovany dojezd
No ja ti neviem. Benzinove bufiky v T613 sa museli snazit dost dlho aby to auto vytopili. Naproti tomu naftove co mas napr.v nakladakoch kuria v podstate do par sekund a kabinu vyhreju velmi rychlo. Jasne rozdiel medzi nimi 20 - 30 rokov ale aj tak. :-)
mel jsem v aute benzinove Webasto a kolega ma v Q7 naftove Webasto, rozdil celkem velkej presne tak jak popusiju, stari tech aut 5-6 let, tedy i topeni bylo +- tak stare :-)
mimochodem naftovych bufiku se bude tykat restrikce dieselu ve mestech taky, minimalne tedy v nekterych mestech a s dost velkejma pokutama, teda pokud to ty mesta protlacej tak jak to nyni hlasaj ze zakazou diesely do roku 20XX
Nechcem zbytocne odporovat, pretoze sucasne benzinove bufiky nepoznam. Ale predpokladam ze plus minus budu rovnake ako tie naftove a veru v ziadnom nakladaku som nezazil aby mu to trvalo nejak dlho aby vykuril znacne velku kabinu. Mal ten kolega ten bufik spravne nadimenzovany? Ked tak lovim v pamati tak LPG Trumatic sa zahrieval o dost dlhsie ako naftovy Eberspeacher.
Některé full hybridy mají elektrický kompresor klimatizace. Není problém do auta strčit elektrický kompresor. Problém je, z čeho ho napájet, pokud neběží motor a není to hybrid, tedy nemá rozumnou baterii. V USA některé automobilky nabízí klimatizaci ovládanou na dálku; prostě se na dálku nastartuje motor (takhle řeší i topení místo instalace nezávislého). V EU tahle řešení z továrny vidět nejsou a bude asi problém s předpisy. Tady jsem viděl leda nezávislou ventilaci, kdy se jen udržuje proudění vzduchu v kabině (v některých autech to bylo napájené ze solárního panelu ve střešním okně - měl to myslím i Superb).
U elektrického topení záleží, jak je udělané. Odporové je primitivní. Tepelné čerpadlo je efektivnější.
jo sak jsem psal ze se pousti motor, a nabizej to ofiko i nektere premiova evropska auta, treba Mercedes a BMW to maj v nabydkach tusim pro S a 7ku
sak jo, zalezi na spouste reseni a co vyrobce pouzije, ale vytapet nebo klimatizovat BEV dneska jiz proste problem neni, naopak casto je to snazsi nez u toho spalovaku
Nepoužívá Renault anebo Nissan také nějaké nezávislé topení? Možná na E85/ E100. Je to jednoduché a hlavně funkční řešení. S malou baterií je pitomost plýtvat elektřinou na vytápění. Tím spíš, pokud nemáš tepelné čerpadlo (což v levnějším autě mít nebudeš). To je úplná ptákovina.
auta pujcili na pul roku nebo 9000km zdarma, cims si delaj reklamu a nasledne je prodaji jako lehce jete referencni vozy, zajimava korupce? zadny prislib nebo dokonce neco podepsane, ze nasledne nejaky z uradu koupi i3 nikde neni ;-) ty urady naopak zvazuji nakup BEV od jinych automobilek :-!