Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M1 mohlo zůstat ve výrobě. Díky Alpině

Michal Fokt
Diskuze (0)
Máme tu jednu žhavou novinku z roku 1981. Nechybělo mnoho a kultovní BMW M1 přežilo svou smrt. Mohlo se i nadále vyrábět s logy Alpina.

Někdy se nové zprávy týkají i dávno minulé historie. Americký Car and Driver vyzpovídal zakladatele značky Alpina Burkarda Bovensiepena a na světlo světa se dostala zajímavá informace, týkající se jednoho z nejslavnějších bavoráků všech dob, jenž je ovšem už skoro 35 let historií - BMW M1.

První exotický supersport mnichovské značky se vyráběl v letech 1978-1981, mohl se ovšem dožít mnohem pokročilejšího věku, a to díky značce Alpina. Ta podle Bovensiepena uvažovala o tom, že převezme produkci M1 pod své křídla, ovšem auto bylo příliš puristické a tedy málo konkurenceschopné. Zvažovalo se proto, že by vůz prošel řadou modifikací, aby dokázal oslovit bohatou, ale náročnou klientelu. A nebylo by těch úprav vůbec málo.

Alpina M1 měla dostat delší rozvor, aby došlo ke zvětšení kabiny, která byla příliš stísněná na to, aby bylo možné vůz používat každý den. Pod kapotu se měl nastěhovat vlastní motor Alpine, což by si však vyžádalo další konstrukční změny a účinnější systém chlazení. Není tedy divu, že v Buchloe od plánu na převzatí M1 nakonec odstoupilo.

Alpina vůbec projevovala zájem o supersporty s motorem uprostřed, krátce prý byla zvažována i produkce vozu Italdesign BMW Nazca s mnichovským V12 5.7 o výkonu 380 koní. Ale v tomto případě cena vycházela na 600 tisíc DM, což by jej činilo neprodejným. Ale teď by se Alpina mohla konečně dočkat, BMW vyrábí sportovní i8, což by mohl být dobrý základ třeba pro auto s motorem z... M5.

Michal Fokt
Diskuze (0)