Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW M3 Touring
BMW M3 Touring
BMW M3 Touring
BMW M3 Touring
51 Fotogalerie

BMW M3 se nevzdá šestiválce. Menší čtyřválec je pro něj slabý

Lukáš Volšický

Šéf sportovní divize BMW M věří, že by čtyřválcové BMW M3 neumělo podat konzistentní výkony tak, jako současný řadový šestiválec. Nezopakuje tedy chybu konkurenčního mercedesu.

Mnichovská značka BMW v posledních letech čelí kritice kvůli kontroverzním designům nejnovějších modelů, ale pokud jí za něco nelze kritizovat, jsou to pohony. I v budoucnu chce pracovat s ideálním mixem spalovacích, hybridních nebo elektrických pohonných ústrojí a začátkem tohoto týdne oznámila, že si chce zachovat i vidlicové osmiválce, protože po nich je velká poptávka, zejména v USA.

O budoucnosti osmiválců v Evropě však zatím nebylo rozhodnuto, ale konce velkoobjemových motorů v bavorácích se zřejmě bát nemusíme. V nepřímé návaznosti na vyjádření o americkém trhu se právě na světě objevily informace o nástupci dnešního sportovního BMW M3 s tradičním řadovým šestiválcem, který by si mělo ponechat i v příští generaci.

Pro australský automobilový magazín Drive se o tom rozmluvil Frank van Meel, šéf BMW M. Uvedl, že mnichovská sportovní divize neplánuje stejnou cestu, jakou se vydal konkurenční Mercedes-AMG, když z původně osmiválcového supersedanu C63 udělal čtyřválcový plug-in hybrid. V „M-trojce“ čtyřválec už asi nikdy neuvidíme, protože pro ní údajně nestačí.

Frank van Meel k tomu vysvětluje, že se žádný čtyřválec nemůže rovnat konzistentnímu výkonu většího a výkonnějšího třílitrového šestiválcového motoru, jaký podává na závodních okruzích. Nové BMW M3 se přitom má představit ve dvou různých variantách – revoluční elektrické i tradiční spalovací s řadovým šestiválcem.

Fanoušci BMW si nepochybně vzpomenou, že čtyřválec by v BMW M3 nebyl ničím novým, protože s ním vyrazila do provozu už první generace s interním označením E30. Tehdy však byla jiná situace, protože první M3 byla homologační variantou závodního speciálu pro německý šampionát Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), který upřednostnil lehkost a lepší ovladatelnost před vysokou rychlostí.

Vypadá to tedy, že se benzinoví nadšenci nemusí bát o německé sportovní modely, protože i další konkurenční divize Audi Sport uvedla, že neplánuje vyrábět nejrychlejší verze svých vozů se čtyřválcem. Mercedesu se přechod na komplikovaný plug-in hybrid podle nejnovějších zákulisních informací moc nevyplatil, protože poptávka po elektrifikovaném sedanu C63 není příliš velká.

Video placeholder
BMW M3 Competition • auto.cz