BMW M3 se nevzdá šestiválce. Menší čtyřválec je pro něj slabý
Šéf sportovní divize BMW M věří, že by čtyřválcové BMW M3 neumělo podat konzistentní výkony tak, jako současný řadový šestiválec. Nezopakuje tedy chybu konkurenčního mercedesu.
Mnichovská značka BMW v posledních letech čelí kritice kvůli kontroverzním designům nejnovějších modelů, ale pokud jí za něco nelze kritizovat, jsou to pohony. I v budoucnu chce pracovat s ideálním mixem spalovacích, hybridních nebo elektrických pohonných ústrojí a začátkem tohoto týdne oznámila, že si chce zachovat i vidlicové osmiválce, protože po nich je velká poptávka, zejména v USA.
O budoucnosti osmiválců v Evropě však zatím nebylo rozhodnuto, ale konce velkoobjemových motorů v bavorácích se zřejmě bát nemusíme. V nepřímé návaznosti na vyjádření o americkém trhu se právě na světě objevily informace o nástupci dnešního sportovního BMW M3 s tradičním řadovým šestiválcem, který by si mělo ponechat i v příští generaci.
Pro australský automobilový magazín Drive se o tom rozmluvil Frank van Meel, šéf BMW M. Uvedl, že mnichovská sportovní divize neplánuje stejnou cestu, jakou se vydal konkurenční Mercedes-AMG, když z původně osmiválcového supersedanu C63 udělal čtyřválcový plug-in hybrid. V „M-trojce“ čtyřválec už asi nikdy neuvidíme, protože pro ní údajně nestačí.
Frank van Meel k tomu vysvětluje, že se žádný čtyřválec nemůže rovnat konzistentnímu výkonu většího a výkonnějšího třílitrového šestiválcového motoru, jaký podává na závodních okruzích. Nové BMW M3 se přitom má představit ve dvou různých variantách – revoluční elektrické i tradiční spalovací s řadovým šestiválcem.
Fanoušci BMW si nepochybně vzpomenou, že čtyřválec by v BMW M3 nebyl ničím novým, protože s ním vyrazila do provozu už první generace s interním označením E30. Tehdy však byla jiná situace, protože první M3 byla homologační variantou závodního speciálu pro německý šampionát Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), který upřednostnil lehkost a lepší ovladatelnost před vysokou rychlostí.
Vypadá to tedy, že se benzinoví nadšenci nemusí bát o německé sportovní modely, protože i další konkurenční divize Audi Sport uvedla, že neplánuje vyrábět nejrychlejší verze svých vozů se čtyřválcem. Mercedesu se přechod na komplikovaný plug-in hybrid podle nejnovějších zákulisních informací moc nevyplatil, protože poptávka po elektrifikovaném sedanu C63 není příliš velká.
