Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Motorrad uvádí na komfort zaměřený skútr C 400 GT

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Značka BMW Motorrad rozšiřuje svou nabídku středně velkých skútrů o novinku v podobě modelu C 400 GT.

Značka BMW Motorrad na podzim loňského roku uvedla svůj první středně velký skútr C 400 X a na letošním milánském veletrhu EICMA 2018 představila nový model C 400 GT, který s ním sdílí techniku.

Novinka se přitom od staršího sourozence odlišuje na první pohled díky novému řešení kapotáží a to včetně nového LED osvětlení. Provedení GT má díky svým kapotám a vyššímu stavitelnému větrnému štítu ve srovnání s verzí X nabízet lepší ochranu jezdce i spolujezdce před nepřízní počasí.

Více pohodlí pak zajistí vetší jednodílné stupňovité sedlo se samostatným opěradlem. Spolujezdec má navíc oproti verzi X, u níž jsou jen sklopné stupačky, k dispozici velké opěrky nohou. K praktickým přednostem pak patří i úložné prostory v podobě dvojice přihrádek před jezdcem a prostor pod sedlem.

Nový skútr značky BMW je vybaven i komfortní funkcí v podobě standardně dodávaného bezklíčkového ovládání. To umožnuje velmi pohodlné startování a uzamykání řídítek, sedadla, hrdla nádrže a úložných prostorů.

Základem modelu C 400 GT je robustní rám z ocelových trubek, které doplňuje hliníkový odlitek. Odpružení a tlumení vpředu je úkolem teleskopické přední vidlice, vzadu pak dvojice vinutých pružin vzadu. Nastavení odpružení bylo zvoleno tak, aby poskytlo sportovní a dynamickou jízdu, kombinovanou s velmi vysokým komfortem.

K pohonu je zde využit kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec o objemu 350 cm3 s nejvyšším výkonem 25 kW (34 k) při 7500 min-1 a točivým momentem 35 N.m při 6000 min-1.

Přenos hnací síly obstarává převodovka s plynule měnitelným převodem CVT (Continuously Variable Transmission) a torzně tuhé kyvné rameno s inovativním ložiskem kyvného ramena pro minimalizaci vibrací.

Brzdový systém využívá vpředu dvojice kotoučů o průměru 265 mm v kombinaci se čtyřpístkovými třmeny a vzadu je jeden kotouč o průměru 265 mm s jednopístkovým třmenem. Standardem je pro skútr s 15palcovým předním a 14palcovým zadní kolem systém ABS a automatická kontrola stability ASC má být zárukou vyšší bezpečnosti během akcelerace, a to především na kluzkých površích.

BMW C 400 GT s rozvorem kol 1565 mm, celkovou délkou 2210 mm a šířkou 835 mm má sedlo ve výšce 775 mm. Skútr s pohotovostní hmotností 212 kg má dosahovat maximální rychlosti 139 km/h a jeho spotřeba paliva se má pohybovat kolem 3,5 l benzinu na 100 km.

Vedle svého designu či techniky má nový skútr přitahovat pozornost i svou výbavou, v níž může být například na přání dodávaný multifunkční přístrojový štít s 6,5palcovým TFT displejem. Ten ve spojení s vylepšeným sdruženým ovladačem BMW Motorrad Multi-Controller umožní rychlý přístup k funkcím motocyklu a jeho propojení s chytrým telefonem jezdce.

Na trh zamíří BMW C 400 GT s nabídkou trojice barevných provedení. K dispozici bude v bílé Alpine, šedé metalíze Moonwalk a černé metalíze Storm.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)