Hezke, ale ja mym jiny problem. Platena strecha neumozni uzavreni pruvanu zadnimi okny a chybi mi windshot mezi operkami. Tedy oproti E89 podle mne do toho potahne uplne stejne jako do E86. V E89 se da jet bez strechy i kdyz prsi od nejakych 70 km a v tricku do +9°C. Tady tedy fakt nevim.
Auto vypada paradne :-) to se fakt povedlo! Pevna strecha ma vyhodu ze vypada jak coupe a je bezpecnejsi pred okolim. Jinak platena ma mnohem vic vyhod, nizsi hmotnost a tim spojene lepsi teziste vozu +zabira mene mista. No a az svezete romanticky zalozenou slecnu v destivem pocasi v cabrioletu s platenou strechou bude vase. Dopadajici kapky na platenou strechu vytvareji nezamenitelnou atmosferu. Vzduchovy stit za zadnimy sedacky ma i stavajici Z4 proc by nemela byt i v te nove.
Neviem si predstaviť ze by tam nebol windshot. To by urobili nepoužiteľný kabriolet. Aj na autách s plateniu strechou som videl windshot (Porsche 911 napr), akurát keďže je 4-miestne, tak sa nasadzoval ručne. Osobne som presvedčený ze tam bude, a elektrický.
991 má elektricky výsuvnou clonu. Také si to neumím moc dobře představit. U konceptu se s tím nemusí trápit, ale v sériovém provedení bych to očekával.
Vždyť je to koncept, místo oblouků má kapotáž, koncept vůbec žádnou střechu nemá. Serie bude mít oblouky, mezi nimi windshot, za tím složenou plátěnou střechu, klasika.
Neboj Z4 bude mit taky 4 hrnek jak Mustang, navic Z4 40i bude mit rychlosti zrychleni stejny nebo lepsi parametry jak o 100hp silnejsi V8 Mustang. To uz je bezna vec u soucasne generace eu sportaku ze ameriky potrebuji vetsi vykon aby stacily.
Není hloupé to srovnávat? Budoucí vůz se současným? Když už máme bychařit v hypotetické rovině...pokud postaví podobně silnou Z4, tak bude jistě stát 2x tolik.
A pak musí zrychlit 0-100 pod 4 sekundy jako faceliftované GT, aby se mu aspoň vyrovnalo a navíc nabídnout manuál a to už je spíše sci-fi v Evropě. K proovnání nebudou ani motory, páč BMW si bude pomáhat k výkonu turbodmychadly (a mnoha) místo poctivého objemu.
A to vše ještě jestli do něj BMW tak velký motor dá...pokud by to bylo podle jejich dnešní politiky, tak tam bude tříhrnek, elektromotorek, možná 4 válec a určitě totéž v dieselu. Ale třeba se pletu...snad! V zájmu zkomírajícího unifikovaného a omezeného evropského automobilismu.
Dobre, kdyz srovnas soucasnou generaci Z4 35i ktera nepotrebuje takovy vykon navic (100hp) jak Mustang V8 bude vykonejsi ponik o 100hp cca zrychlenim stejny, cenovej rozdil je cca 400 000 Kc mezi V8 a Mustangem V8 a Z4 3.5. Ohanet se ceno je trapny chlapce, to ti jeste nedoslo? Chapu ze tvuj vlhkej americkej sen je aby BMW melo 3 valec v kazdym modelu, kdyz mas nutkani to uboze davat do kazdeho clanku o BMW :-)
Při srovnání se současnou generací je Stang ve všech parametrech lepší a pořídíš ho přád za mega, starče.
To není vůbec můj sen, já dříve jezdil i v německé prémii, ale svými trendy se mi zprotivila. BMW k tomu, co píšeš, rychle směřuje...to je z nich zeleně nejpitomější. Přitom Z8 považuju za jedno z nejkrásnějších aut všech dob. Ideálně od Alpiny.
Premie se ti zprotivila? Vždyť si tu svou premii GLA amg se čtyřhrnkem chválil do nebes, o A45 amg nemluvě, a to jsou přesně ta auta premie co dláždila cestu do pekel, premiový awd HH bez šestiválce... Ale stačilo zjistit, že někdo dělá osmihrnek za milion a voila, máme tu atmosferického petrolheada a "premioví Němci" už jsou fuj bakaní.
Z8 je jízdně nejhorší bmw sporťák všech dob, ale k tobě mi pasuje, to pozérství, to sedí. ;-)
Patentovaci snimky vzdycky budou vypadat otresne proti seriovce at se jedna o jakoukoliv znacku. Concept M4 a i8 se vyrazne nezmenili oproti serie, nemej obavy :-)
Jsem optimista: tohle už je stejný design, jaký uvidíme na sériovém autě. Hlavním heslem bylo nalézt vyváženost pomocí co možná nejpřirozenějších proporcí. Povedlo se!
(Myslím, že pan Kabaň má tak trochu problém: tohle dělal někdo, kdo má schopnost konečně posunout esteticky vozy BMW kupředu tak, aby u toho nemusel nikdo zvracet. To se BMW nepovedlo od doby Bangleho; vše, co následovalo po něm, bylo prostě neštěstím. Teď to už půjde dobře, i bez Jozefa).
Je celkem chytré nabízet BMW jako roadster a Toyotu jako coupe protože si nemohou konkurovat.
Design nové Z4 je nádherný jestli se alespoň z 90% dostane do sériové výroby tak to bude jeden z nejhezčích roadsterů na trhu (Mercedes má smůlu na tohle hodně ztrácí).
Krásný detail který se snad dostane do výroby jsou ty dvoubarevný sedadla.
PS: Ty zadní světla mi trochu připomínají světla Hyundai Kona. I když Kona má trochu jinou grafiku. :-)
Já bych řekl, že zrovna toto auto je nemá. Chápu to jako předsunutý čumák a pod ním hluboko utopený spoiler ohraničující vstupy vzduchu..
Navíc toto je studie, konečné tvary budou konfekčnější. A možná včetně těch kýblů. :)))
Z pohledu aerodynamiky bude lepsi aby byly ledvinky zaslepene, jenze motor je furt potreba nejak chladit a to i "studeny" ctyrvalcovy diesel, tady ale bude R6 foukany minimalne jednim turbem. Performance verze BMW v tech mistech maji treba chlazeni oleje, zadouci je i privedeni chladneho vzduchu k brzdam a to se bez te diry do kyblu bude delat dost tezko.
Btw. ///M modely vetsinou ani nemuzou (nebo minimalne nemohli, nevim jak to je ted) mit predni mlhovky. Jen proto aby nezavazely chlazeni, na ktere u takto zamerenych aut jsou nemale naroky.
A epilog :-)
Ze by to slo udelat nejak jinak? No nejspis slo, ale vubec se nedivim ze to u BMW vystrihli takhle, me se to libi. ;-)
Za mě, móóc pěkný design. Barva samozřejmě taky. Světla úplně super. V dnešním provozu tolik diskutované výkony ani neužijete. Snad jen někde na uzavřeném prostoru. Mě stačí jet nahoře bez, kochat se okolím a sem tam to trošku opepřit aby dotírající kaskadéři věděli že nejsem žádný louda. A hlavně tem super orchestr co se line z výfuku. To z těch turb a elektrik fakt asi už nebude.
technika bude ok, uvidíme jak bude jezdit. Potud všechno ok, ale nerozumím tomu, proč si bmw myslí, že typickým řidičem by měl být pavoučí asiat s copem... :-O