GM jako první prezentuje nový model nejprve v Číně a teprve potom jej představí doma... Pro někoho možná nepodstatný detail, pro mě jasný signál, že urputná hloupost, se kterou (nejen) automobiloví výrobci lezli do Číny a akceptovali tamní komunistickou stranou nadiktované podmínky, se nyní obrátí proti nim a proti nám všem.
Jak jsem k tomu dospěl? Podívejte se na Envision, chvilku bloumejte po karosérii, potom po interiéru, a hned je jasné, že tohle auto nebylo designováno ani v jů-es-ej, ani v EU. Není daleko doba, kdy se plastické operace umožňující sešikmení očí stanou nejžádanějším operačním zákrokem u žen i mužů v Evropě... Manažeři samozřejmě tuto módu započnou, vědí, že si potřebují předcházet své nové chlebodárce :-)
A teď k autu: bylo by zajímavé v článku uvést, k čemu slouží režim AT nazvaný "L". Pro Čínu asi dává smysl vybavit auto něčím, jako půlící převodovkou... No nic, jen tohle mě zaujalo, jinak mi zatím tohle jako základ budoucí Antary nevyhovuje.
Re: Tak nám zastřelili císaře pána, paní Müllerová!
Režim L měly staré americké 3 a 4 stupnové automaty v 80 a 90. letech. Měl sem ho ve Stratusu. V mnauálu bylo uvedno že se má používat při vyjíždění ze sněhu, bláta a při sitaucích, kdy je žádocuí, aby převodovka neřadila vyšší rychlostní stupen než 1. Resp. ona přřadí výš, ale až kdy otáčky dosáhnou červeného pole.
Re: Tak nám zastřelili císaře pána, paní Müllerová!
Třeba otec má na své RAV4 (benzín, 3. generace, ještě před facelifty) taky 4stupňový hdm (P,R,N,D,3,2,L) a ten z režimu L nepřeřadí ani na omezovači, stoicky to přetrpí :-)
Díky za vysvětlení! Pamatuji si jen režimy "3" a "2" u svého Aerostaru a Cutlass Limited. Funkce tedy stejná... To vypadá na trochu levný (zastaralý) software, ale nebudu dělat předčasné závěry...
Ale funkční, není snad nic horšího, než když ti "chytřejší" převodovka hodí další kvalt zrovna při vyjíždění nějakého kluzkého svahu, pak zas honem zpátky, mezitím ztratíš rychlost, trakci a je to v čoudu.