Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buick: Většina nových modelů bude ze zámoří

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Tradiční severoamerická značka sice přežila restrukturalizaci koncernu General Motors, ale v blízké budoucnosti má většina jejích modelů pocházet z Číny a Evropy.

Buick především díky svým prodejním výsledkům na čínském trhu neskončil v roce 2010 při reorganizaci koncernu General Motors podobně jako značky Pontiac, Hummer a Saturn nebo Oldsmobile, jehož historie se ovšem uzavřela již v roce 2004.

Nyní se však podle zdrojů agentury Reuters blíží nová kapitola v historii značky založené jako Buick Auto-Vim and Power Company již v roce 1899.

Již v současné nabídce značky Buick pro severoamerický trh převládají modely spřízněné s produkcí evropského Opelu, ale po roce 2016 mají na půdě Spojených státu vznikat již jen dva modely této tradiční značky. Zároveň se má ovšem rozšířit i její nabídka.

Podle neoficiálních informací zůstane na severoamerické půdě zachována pouze produkce nástupce v současnosti největšího sedanu značky Buick, jímž je model LaCrosse a přepracovaného crossoveru Enclave.

První z této dvojice má být od jara příštího roku vyráběn v podniku Detroit-Hamtramck, zatímco v případě druhého se očekává, že bude od začátku roku 2017 vyráběn v michiganském Lansingu.

Ostatní modely značky Buick pro severoamerický trh mají být vyráběny v evropských a čínských podnicích koncernu General Motors.

Výroba kompaktního sedanu Verano, který je spřízněn s odcházející generací Opelu Astra, se má koncem příštího roku přestěhovat do Číny. Dvojče Opelu Insignia v podobě sedanu střední třídy Buick Regal se pak má z kanadského výrobního podniku přesunout v roce 2017 do Číny nebo Evropy.

Tyto přesuny výroby dvojice sedanů mají podle neoficiálních informací do jisté míry souviset i s příchodem jejich nových generací, kdy dojde k ukončení produkce těch stávajících na severoamerické půdě a následnému spuštění výroby jejich nástupců v čínských a evropských podnicích.

K rozšíření nabídky značky Buick na severoamerickém trhu pak dojde prostřednictvím již dříve potvrzených novinek. První z nich má být začátkem příštího roku kabriolet Cascada, který bude dovážen z Evropy, zatímco kompaktní crossover Envision, dorazí koncem roku 2016 z Číny.

Změny v místě výroby se mají nakonec dotknout i malého crossoveru Encore. Ten je v současnosti dovážen z Koreje, ale i jeho produkce se má s velkou pravděpodobností přesunout do Číny.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - Barrichello
26. 8. 2015 11:45
Re: Made in China
GM má v číně velké závody a Buick je tam úspěšný, tak asi proto. Jinak je pravda, že řada firem už odtamtud zdrhla nebo se chyst zdrhnout, přispívá na tom i propad na ruských trzích
Avatar - Bubáq
26. 8. 2015 11:32
Re: Made in China
... zvlášť když nejaktuálnější informace uvádějí dvě velké nevýhody výroby v Číně:
a) (prudce) rostoucí náklady pracovní síly
b) (velmi) nejistý vývoj cen energií
Ještě více mi vadí neoficiálně uváděný přesun výroby Mokky z KOE do PRC... A do Španělska by to nešlo, milá paní Barra?
Avatar - twistedTSD
25. 8. 2015 22:38
Made in China
Přesun části výroby Buicku pro USA do Číny? To mi přijde docela...drsné. :-| K něčemu takovému se snad ještě žádný tamní výrobce neodvážil, ne?
Avatar - Barrichello
25. 8. 2015 16:03
Cascada a Avenir
jsem zvědavý na úspěch Cascady, když Chrysler ukončil 200 Convertible. Ubyla konkurence a otevřených aut krom Vette, Mustangu a Camara není. Tak uvidíme.

A sem zvědav, jestli nepošlou do série Avenir nebo něco postavené na jeho základě.