Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac Escala: Luxusní sedan? Ne, 5,3 metru dlouhý liftback!

David Bureš
Diskuze (7)
Americká značka Cadillac chce být opět známá pro svůj naprostý luxus. Svůj záměr ukazuje na konceptu escala, který je předobrazem nové vlajkové lodi značky.

Cadillac aktuálně pracuje na rozšíření své nabídky. Jednou z novinek má být nová vlajková loď, která se postaví ještě nad dnešní vrchol nabídky, 5,18 metru dlouhý model CT6. Její vzhled na letošní Pebble Beach Concours d’Elegance naznačuje koncept Cadillac Escala, který já zároveň ukázkou nového designérského směru americké značky.

Escala signalizuje záměr Cadillacu navrátit se na vrchol luxusu, tvrdí o novince prezident značky Johan de Nysschen. Z toho důvodu je koncept větší, více elitářský a dražší než nedávno představený luxusní sedan CT6.

S délkou 5.347 mm je proti CT6 delší o výrazných 163 mm. Na šířku vůz měří 1.948 mm a na výšku 1.455 mm. Rozvor je podobně jako celková délka úctyhodný, měří 3.228 mm, což je ještě více než u Mercedes-Benz S s prodlouženým rozvorem (3.165 mm).

Přestože luxusní vozy jsou ve většině případů sedany, escala vsadila na méně tradiční koncepci liftbacku. Automobilka výklopnou záď vysvětluje snahou o praktičnost.

Design escaly zaslouží podrobný pohled, protože vybrané detaily se již brzy objeví i na sériových cadillacích. To platí především pro úzké hlavní světlomety, jejichž vertikální orientaci automobilka průběžně používá už od konce 40. let. Výrazné zúžení světel umožnilo použití organických elektroluminiscenčních diod (OLED). Povšimnout bychom si měli i masky chladiče s trojrozměrným vzorem nebo 22palcových kol.

Kabina je rozdělena do dvou zón, zatímco přední partie je zaměřena na moderní techniku, zadní sedadla mají nabízet maximální možný komfort. „Úkolem designérů bylo vytvořit auto, které zoufale chcete řídit, a zároveň auto, v němž se chcete vozit,“ říká o kabině escaly výkonný ředitel Cadillacu pro design Andrew Smith.

Vpředu tak najdeme zakřivené OLED obrazovky a nový systém ovládání pomocí hlasu i gest. Na čalounění sedadel a dveřních panelů pak byla užita speciální ručně šitá tkanina.

Základem escaly je prodloužená platforma s pohonem zadních kol z modelu CT6. O pohon se stará 4,2litrový osmiválec s dvěma turbodmychadly, což je prototyp připravovaného nového motoru. Součástí výbavy jednotky je mimo jiné systém vypínání poloviny válců.

David Bureš
Diskuze (7)
Avatar - petr164
20. 8. 2016 22:21
Elitní omezení
Dvoumetrová šíře znamená, že se tento caddy jen tak někam nevejde, což vadí zejména při průjedu ve městě. Už se dopředu bavím zašpuntováním průjezdu v centru, kdy je "elitní" řidič terčem vtipů i kanadských žertů, aniž se může hnout sem či tam. To ostatně platí pro všechna přerostlá, tzv. elitní auta, která jsou spíše pro bůhví jak zbohatlé blbečky neschopné si ono omezení vůbec uvědomit. Takže jen houšť, zbytečně nákladné, zbytečné velké a zbytečně pseudoelitářské. Jinak Cadillac umí i auta pro normální, přesněji jízdu si vychutnávající piloty, tohle to ale nebude. Dále je otázka, kdo si to za rok vůbec v USA bude moci dovolit pořídit, krize je na spadnutí.
Avatar - Balkan
20. 8. 2016 11:39
Re: Paráda
Mne ten liftback vobec nevadi. Je zozadu modernejsi a praktickejsi nez CT6-ktore je veelmi konzervativne a ortodxne limuzinove. To turbo...tiez nie som nadseny ale taky je zivot
Avatar - chalan66
20. 8. 2016 10:28
Krásavec
Krásavec :-)
Avatar - maxi!
19. 8. 2016 21:47
Re: Paráda
ja mam tiez slabost na tieto sialenstva - Ciel je nieco nadherne, aj Vision, ale ta kanadska uprava maybachu je len tahanie penazi z arabov a rusakov.... inde nepredajne! :-!
Avatar - Barrichello
19. 8. 2016 21:34
Re: Paráda
Az na ten liftback a turba moc pekny